2 Auto’s uitgebrand in Brouwhuis (10 foto’s)
Kort voor 03.00 uur vannacht werd de brandweer gealarmeerd door een oplettende buurtbewoner voor een autobrand aan de Waalstraat in Brouwhuis. Bij aankomst bleken er 2 auto’s in brand te staan die aan weerszijde van de weg geparkeerd stonden. Het betrof een busje en een personenauto. In het busje lag een gasfles die er door de brandweer tijdig uitgehaald is.
Tenminste 1 personenauto naast het busje heeft ook veel schade opgelopen door de brand, een andere geparkeerde auto heeft waarschijnlijk geluk gehad. Er is niemand gewond geraakt. De politie gaat uit van brandstichting, doet onderzoek en roept getuigen op zich te melden via 0900 – 8844.
Harrie Fotografie maakte de onderstaande 10 foto’s.
In de reacties hieronder staan updates.
25 reacties:
Alweer
Ik snap nie WADA voor nut heeft om auto’s in de fik te steken maar goed
En voor de mensen gementen in brouwhuis zal ma camera’s zetten want dit is niet meer normaal hoeveel x er brand wort gesticht en nog geen daders op gepakt echt zi3llig zo zie de ma weer dat jullie er niet achter aan gaan anders was de zaak al lang opp gelost
Oei-oei-joei
Update 1:
Een kort filmpje van deze autobranden vannacht.
Update 2:
Vanochtend ging Harrie Fotografie nog even terug en maakte de onderstaande foto’s bij daglicht. Het busje dat tussen de geparkeerde personenauto’s stond is inmiddels weg getakeld.
Vreselijk om te zien!. Hoop dat ze de dader gauw vinden..
He verdorie ????
Dat is die fijne maatschappij waarin we leven, taakstrafje is het gevolg…. 2 maanden rondlopen en blowen in de Kringloopwinkel om maar iets te noemen. Want dat zijn o.a. de instellingen waar de lieverdjes(nutteloos vaak) rond lopen. Het zijn de straffen die uitgedeeld worden als…..ze dit bedorven zaad wat iedere dag weer geboren wordt, te pakken krijgen. Overigens, nog meer aandacht aan die gastjes blijven geven, veel meer foto’s plaatsen. Daar kicken en geilt dat tuig op. Op naar de volgende autobranden…….Fantastische ouders ook die dit soort vanaf de geboorte nooit in de hand heeft weten te houden. Want….wij willen een kind. Nee, wij moeten een kind, ook nog uit liefde geboren is hun stelregel. Dat resultaat is overal goed te zien…..
Wie weet hoeveel er nog volgen, klotestreek !!!
Er struinen ’s nachts allerlei duistere figuren in onze stad rond. Normaal gesproken hoort men rond die tijd in bed te liggen. Ik zeg duidelijk normaal gesproken. Ouders oefenen dikwijls geen enkele toezicht uit. Daartoe zijn ze in veel gevallen niet eens meer in staat.
Dus hebben die snotneuzen vrij spel. Uit verveling klieren ze wat rond of in sommige gevallen hebben ze dan plezier in het aansteken van andermans goederen (de auto) of vernielen van andermans eigendommen.
Ik denk dat die kwallen geen enkel benul hebben wat ze aanrichten. De eigenaars van zo’n auto zitten soms diep in de put. En worden ze gepakt, dan zit er dikwijls een taakstraf aan vast en mogen ze, uitgelaten door de reclassering, met een zak en een “knijper” vuil van straat ophalen.
Zag er vandaag op diverse plaatsen lopen. Je zou je toch verrot schamen, maar nee!! Die gastjes hebben nauwelijks nog gevoel, omdat ze afgestompt zijn door het vele blowen. Voor mij mogen lijfstraffen wel terugkomen voor deze speciale gevallen. Een paar keer spitsroede lopen doet wonderen. Daar ben ik van overtuigd. Met garantie. De rij moet dan wel behoorlijk lang zijn, zodat ze ook daadwerkelijk weten dat het een pijnlijke kwestie kan worden.
Let wel: DIT is mijn persoonlijke mening. Zulke snotneuzen hebben geen respect voor andermans goed. Waarom zou de medemens dan wel respect voor hen moeten hebben? Ik heb voor die snotneuzen geen enkel respect. De ouders zouden ook aan de schandpaal genageld moeten worden, of te kijk worden gezet, zodat iedereen kan zien wat voor tuig ze hebben voortgebracht.
Jaja! Ik hoor mijn medemens, die zich tegenwoordig overal mee bemoeid, al brommen. Meestal hebben ze geen enkele reden om te kankeren of te moeien. Maar iedereen doet dat tegenwoordig, dus waarom de querulanten der maatschappij niet!
@punt-uit op dinsdag 6 maart 2018 om 15:54:
Ik zou er nog een hoop aan toe kunnen voegen, maar dat doe ik hier maar niet, sommige tere zieltjes kunnen daar niet tegen…
Maar je hebt gelijk, het is te belachelijk voor woorden, en als je zo’n gast betrapt mag je ook nog niks doen, anders ga je zelf zitten.
@Twan Peeters op dinsdag 6 maart 2018 om 13:48:
@punt-uit op dinsdag 6 maart 2018 om 15:54:
Niet te snel oordelen. Vanaf een zekere leeftijd gaan kinderen hun eigen weg. Ik heb jaren naast een gezin gewoond waarvan het ene kind de braafheid zelve was en het andere nog voor zijn 18e al meermalen de (jeugd)gevangenis van binnen had gezien.
Het ligt dus niet altijd aan de ouders. (Ook niet aan de rechters, trouwens, want het probleemkind is echt wel steviger aangepakt dat met af en toe een taakstraf.)
@Twanneman op dinsdag 6 maart 2018 om 16:22:
Natuurlijk mag je wel wat doen (wat dacht je van 112 bellen?), maar hoe vaak gebeurt het dat je ze betrapt? Ik denk dat bij de pakkans het echte probleem zit.
Laffe klootzak die zoiets doet.
@Sander Lam op dinsdag 6 maart 2018 om 16:46:
Sander, je snapt het niet. Het ligt grotendeels wel bij de ouders, die totaal geen invloed op zo’n kwal hebben. Mits het om een minderjarige gaat.
Overigens is het helemaal niet gezegd dat het om een tiener moet gaan.
Ook twintigers en dertigers zijn niet vies van vuile spelletjes en spelen erg graag met vuur!
Hoe dan ook: of een tiener, of twintiger of dertiger. Laffe klootzakken zijn het om met de woorden van Jan van der Putten te spreken!
Ik weet uit ervaring dat patrouillerende buurtpreventie, vooral ’s nachts, zeker wel helpt. Dat heb ik van erg nabij meegemaakt. Maar ja, wie loopt er graag ’s nachts uren rond om de een of andere kwal te grazen te nemen. Toch bijna niemand toch?
@punt-uit op dinsdag 6 maart 2018 om 17:48:
Als het aan de ouders ligt, hoe verklaar je dan dat die twee buurjongens van mij zich zo totaal verschillend ontpopten?
Wat je schrijft over buurtpreventie sluit aan bij mijn opmerking dat bij de pakkans het echte probleem ligt. Dus volgens mij zijn wij het op dit punt met elkaar eens.
@Sander Lam op dinsdag 6 maart 2018 om 18:24:
Mag ik niet zeggen, maar misschien weet de moeder raad?
Dat die knapen zo verschillend zijn, zal wel aan de genen liggen. En dat
kan van zowel moeders als vaders kant komen! Ik herken dit probleem
in meerdere families (zelfs de mijne): de makke schapen tegenover de wolven!!
@punt-uit op dinsdag 6 maart 2018 om 18:39:
Je bedoelt dat die twee geen volle broers zijn?
Dat kan natuurlijk. Ik schat de moeder niet zo in, maar dat is ook maar een aanname.
Hoe dan ook, ik denk dat het meer de “aard van het beestje” is dan iets anders. Dus ja, genetisch bepaald, van wie die genen ook afkomstig zijn.
@Sander Lam op dinsdag 6 maart 2018 om 21:43:
“aard van het beestje” wat een onzin, alles is afhankelijk van de opvoeding en hoeveel tijd je daar in stopt en heel belangrijk: normen en waarden, natuurlijk kan iemand een keer de fout in gaan maar als men de juiste opvoeding heeft gehad is hij/zij zich daar zelf bewust van, mits het onder de hersenpan allemaal klopt.
En sommige mensen zijn totaal niet geschikt om kinderen te hebben, maar dat is weer wat anders.
Ik heb echt ooit medelijden met kinderen die kansloze ouders hebben. Die hun ouders nooit zien werken etc. etc. Daar moeten iedereen voor betalen. Toentertijd op ’t Hout was dat toch ook om drie uur ’s nachts?
@Twanneman op woensdag 7 maart 2018 om 10:43:
Hoe verklaar jij dat mijn twee buurjongens zich bij dezelfde opvoeders totaal verschillend ontpopten?
Hoe dan ook, het zal je zuur verdiende (of “gesubsidieerde”) auto maar wezen!
@Sander Lam op woensdag 7 maart 2018 om 12:22:
Is dat nou zo moeilijk te begrijpen. Die genen hé, en dat hoeft helemaal niet aan de vader of moeder te liggen. Wat zou je denken van de kant van de opa’s en oma’s. Ik zou zeggen, ga daar eens naar op zoek. Wie weet wat je nog allemaal tegenkomt! Misschien stijgt het bloed naar ongekende hoogtes!!
@punt-uit
Ik zal er wel niks van begrijpen maar: als het dus alleen maar aan de genen ligt, die zelfs een generatie kunnen overslaan om tot uiting te komen, hoe kunnen we dan de ouders de schuld geven en hoe kunnen we die gastjes dan corrigeren/ in de hand houden/ beter opvoeden???
@Mirjam op woensdag 7 maart 2018 om 14:20:
Dat wil niet zeggen dat ouders niet verantwoordelijk zijn voor de opvoeding. Ik zei eerder al:
Ouders oefenen dikwijls geen enkele toezicht uit. Daartoe zijn ze in veel gevallen niet eens meer in staat. Het hoeft niet altijd aan de genen te liggen. Het kan. Er spelen veel meer invloeden en factoren mee in dit geheel.
Maar we gaan er maar steeds vanuit dat het jongeren zijn (tieners, gastjes dus), die nog bij de ouders wonen. Vergeet niet dat ook twintigers en dertigers (ik zei het al eerder) graag rottigheid uithalen. Zeker als ze gedronken en geblowd hebben en zich flink hebben opgefokt. Nou en op zulke leeftijden hebben ouders al helemaal geen invloed meer. Nauwelijks. Laat staan dat ze er op aangesproken willen worden.