124 Hardrijders vrijdag geflitst
Vrijdag werden er bij 2 radarsnelheidscontroles in Helmond 124 personen betrapt die te hard reden. Het VerkeersHandhavingsTeam (VHT) Oost-Brabant hield die controles.
De eerste controle was tussen 10.10 uur en 13.10 uur op de Stipdonk (N612). Daar reden 38 van de 2.396 gecontroleerde bestuurders te hard. De hoogst gemeten snelheid was 110 km/u, waar 80 km/u is toegestaan.
De tweede controle was langs de Engelseweg (op het industrieterrein) van 13.30 uur tot 16.05 uur. In die periode reden er 1.986 voertuigen langs de controlepost. Van hen reden er 86 harder dan de daar toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid op de Engelseweg was 71 km/u.
Het VHT controleert vooral op wegen die bekend staan om hun gevaarzetting vanwege de gereden hoge snelheden en veel kruisend langzaam verkeer.
15 reacties:
Je zal zo een RAT zijn die als werk heeft geld uit hardwerkende mensen hun zak te kloppen onder het mom “verkeersveiligheid” nou ik hoop van harte dat die gene zijn pensioen niet haalt. Wat een stumper ben je dat je dit beroep wilt uitoefenen, echt je zal zo iemand in de familie hebben die kijk je met je kontgat nog niet aan.
Stel dat alle automobilisten, uitgaande van de in het artikel genoemde populatie, hardwerkende mensen zijn. Dan leert mij dat ongeveer 97,2% van deze mensen met veel geest begaafd zijn. Uitgezonderd de enkeling die, op het verkeerde moment op de verkeerde plaats, een wesp dood trapt op z’n gaspedaal kun je dus stellen dat grofweg 2,8% van al deze hardwerkende automobilisten zich in hun beperkte gedachtegang, vergelijkbaar met die van een Neanderthaler, “King Of The Road” wanen.
Naar mijn mening mag dit minderheidstype hardwerkende automobilisten die, zoals uit bovenstaande cijfers blijkt, het gaspedaal niet op een normale manier weet te bedienen heel hard aangepakt worden. Bij herhaling zou het opnieuw aanleren van deze vaardigheden middels enkele rijlessen en een examen niet misstaan. Je moet er toch niet aan denken dat zo’n minderheidstype hardwerkende automobilisten een andere hardwerkende weggebruiker schade zou kunnen berokkenen.
Om de verzamelaar(s) van deze data, de handhaver der wet, in voorgaande reactie naar mijn mening onterecht als ‘rat’ te bestempelen, getuigt van het feit dat de geest van de schrijver van deze reactie – om zijn beeldspraak kracht bij te zetten – vergelijkbaar is met het achtereind van een varken.
Persoonlijk blijf ik van mening dat het allemaal weinig met verkeersveiligheid te maken heeft maar dat het vooral te doen is om makkelijk te scoren. Lekker gaan staan flitsen op drukke wegen om een paar procent van de automobilisten weer een flink bedrag aan euro’s af te pakken.
Er zijn zo veel plaatsen waar de situatie gevaarlijker is. En er zijn genoeg notoire verkeershufters rond aan het scheuren door de stad, elke buurt zal er wel enkele kunnen aanwijzen. De verkeersveiligheid zou stukken beter geholpen worden als dergelijke aso’s worden aangepakt.
De automobilsten die zich gewoon aan de regels en de snelheid houden worden niet geknipt en hebben dus geen last van controles. De notoire hardrijders zijn altijd op alle forums aan het klagen dat de politie alleen knipt voor het geld. Nou als je de politie eens echt in hun zak wilt treffen dan houd je je gewoon aan de regels dan kunnen zij niets verdienen.
@Stapper op maandag 14 juli 2014 om 12:04:
Helemaal met je eens!
Misschien dat er in de straat waar Stef woont iedereen een maand of langer zo hard wil rijden als die kan. Zonder dat er een stumper of rat controleert natuurlijk. Dan heeft Stef ook een beetje zijn zin. 🙂
@Franske
Ik heb zelf al vele jaren geen enkele bekeuring meer ontvangen maar ben toch echt van mening dat het pure geldklopperij is. De meeste flitscontroles worden ingesteld op compleet onzinnige locatie waar de veiligheid echt niet in het geding is. Er worden voornamelijk locaties gekozen waar veel verkeer langs komt zodat er zo veel mogelijk geld binnen geharkt kan worden. Meest trieste voorbeeld zijn de trajectcontroles. Daar worden de miljoenen sneller binnen geharkt dan het gedrukt zou kunnen worden. Heeft helemaal niets met verkeersveiligheid te maken.
@Dan
Franske spreekt met geen enkel woord over verkeersveiligheid.
Jouw argumenten snijden nog steeds geen hout!!!
De bediening van je gaspedaal door je voet, aangestuurd door jouw hersenen, en jouw kennis van de verkeersregels zijn de factoren die bepalen of jij wel of niet geflitst wordt (psychologische effecten van haantjesgedrag even buiten beschouwing gelaten). Plaats van handeling is van ondergeschikt belang / doet niet ter zake.
Trajectcontroles zijn speciaal bedoeld hardwerkende automobilisten die een signaal krijgen als ze een flitskast naderen en moeite hebben met hoofdrekenen … hoe harder je rijdt, hoe minder tijd je jezelf gunt om je snelheid dusdanig aan te passen zodat je aan het eind van het traject boven de minimale ingestelde tijdsduur van het afgelegde traject uitkomt … en daarmee een bekeuring kunt vermijden.
Wat een hoop moraalridders zeg gewoon het gedrag van de roverheid mooi praten. Gebrainwasht door waarschijnlijk alle programma’s op de staatstelevisie. Bah bah het soort volk dat hun eigenste moeder nog aan zal geven wanneer deze de “wet” overtreed. Snelheidscontroles zijn er alleen maar voor de poen en niet voor de verkeersveiligheid, iedereen die dat ontkent daar lach ik om. @stapper. agent? Of familie van. LOL
123 Hardrijders gisteren geflitst op de Engelseweg
Gistermiddag van 13.15 uur tot 16.45 uur werden er op de Engelseweg 123 personen betrapt die te hard reden. Net als vrijdag hield het VerkeersHandhavingsTeam Oost-Brabant daar weer een radarcontrole. In totaal passeerden er 2207 voertuigen, de hoogst gemeten snelheid op die 50 km-weg bedroeg 89 km/u.
Oei, ik las zojuist op de staatsweblog dat circa 5,6% van de hardwerkende automobilisten geflitst is …. een verdubbeling …. Stef … het zal toch nie zo zin da ge zowel op de heen als de terugweg geflitst bent …
Nee ik pas wel op. mijn laatste boete voor te hard rijden is denk ik een jaar of 7/8 geleden. Mijn centjes krijgen deze belastinginners niet. Maar het leid wel af in het verkeer om steeds de vangrail/berm in de gaten te houden of er wel of niet geflitst word, maar goed flitsen komt de verkeersveiligheid ten goede, toch?
Gaan ze op de Engelseweg staan contoleren?? reden: veel doorstroming dus meeste kans op succes, heeft niets met verkeersveiligheid te maken. Waarom niet in de Willemprinsenstraat? reden: te weinig doorstroming levert hooguit 5 boetes op per uur, niet genoeg om dat dure VW busje en te dikke BOA van te betalen.
Waarom word er in een persbericht wel de hoogste snelheid vermeld waarom niet het gemiddelde van de overtreders? Reden: Klinkt niet zo spannend de gemiddelde snelheid zal rond de 59 km/h liggen.
Het overschrijden van de maximum snelhied is ten alle tijden een keus van de bestuurder zelf. Hij neemt hierbij het risico om geknipt te worden. Dit is zijn keuze en niet van de politie.
Bende gai ok unne wout frans, as ge ut nie bent hadde er wel inne kenne zin.
bha bha criminelen aanpakken durven ze niet sissis.
Beetje kort door de bocht (en hopelijk niet te hard!), maar het feit dat de politie geen criminelen aanpakt ligt zeker niet bij hun…. Het is de overheid die samen met ons geweldige rechtssysteem daar een stokje voor steekt. Heb menig agent gesproken die hierover net zo gefrustreerd is als wij.
Lees hier al een aantal keer dat je de overheid ‘harder pakt’ wanneer je je snelheidsmeter in de gaten houdt. Ik doe dat ook al jaren. En ik lach héél hard als ik die VW bestel weer ergens opgesteld zie staan…..
En ja, het is wrang als je in een moment van onoplettendheid wordt geflitst met 53 op de teller waar je dan maar 50 mag. Heus, dat doet pijn. Maar reageer het niet af op de verkeerde mensen. Op naar Den Haag dus!
je legt een weg aan, links en rechts fietspaden en nog een tussenliggende groenstrook en dan ga je op zo’n weg de snelheid zo laag mogelijk bepalen zodat je als overheid zoveel mogelijk geld kan stelen bij de burger, waarvan overigens al het hele jaar op onbeschofte wijze wordt gestolen onder het mom van dat de rijken anders iets minder rijk zouden kunnen worden in een verre toekomst. Goed bezig maar heb meelij met agenten die wel op een goede manier bezig zijn want die sneeuwen onder tegenover de bekeuringjagende stadwacht behalve dan als het een bekende is die ze moeten bekeuren want dan hebben ze last van selectieve alzheimer