Binnen Parallelweg wordt fietsstraat
Vandaag is de gemeente gestart met werkzaamheden aan de Binnen Parallelweg en de Verlengde Stationsstraat. De bestaande rijweg wordt daar ingericht als een fietsstraat. Dit is een straat die ingericht is als fietsroute, maar waarop ook auto’s zijn toegestaan. De werkzaamheden duren ongeveer 6 weken. De gemeente belooft haar uiterste best te doen om ervoor te zorgen dat woningen en bedrijven tijdens de werkzaamheden gewoon bereikbaar zijn.
De fietsstraat Binnen Parallelweg maakt onderdeel uit van de snelfietsroute Helmond – Eindhoven. Deze route loopt vanuit het station Helmond naar station Eindhoven parallel aan de noordzijde van het spoor. Het is een breed fietspad voorzien van rood asfalt. Daarnaast is het uitgangspunt van de snelfietsroute dat fietsers waar mogelijk andere wegen ongelijkvloers kruisen of voorrang hebben. Deze snelfietsroute wordt in delen aangelegd en vele delen zijn reeds aangelegd. Met het aanpakken van de Binnen Parallelweg is weer een schakel van deze route voltooid.
9 reacties:
Dat is handig
Ik blijf toch over mierlo/geldrop fietsen
Eindelijk toch nog een mooie fietsroute en snel naar Eindhoven op je fiets
nou dan kan ik is bij vrienden op bezoek in eindhoven ,das tof
deze fietsroute zou al enkele jaren geleden klaar zijn, er is nog hoop ????
Een fietssnelweg. Geweldig. Maximum snelheid 30 km mag ik hopen, met al die accuracebikes. En leveren alle aanwonenden een stuk van hun tuin in, ter hoogte van Mierlo-Hout? Is dat al rond? Anders blijft het toch een kermisrondje vrees ik. Volgende update over drie jaar?
Nu al, 25 jaar geleden spraken ze al over het flitsfietspad naar Eindhoven.
De Binnen Parallelweg is een verlepte straat van ongeveer 150 meter tussen een vervallen loods en een paar leegstaande kantoorpanden. Heeft het echt zin om hier een “fietssnelweg” van te maken?
Overigens is mijn favoriete fietsroute naar Eindhoven langs het Eindhovens Kanaal.
Mooi dat de gemeente aan die snelfietsroute tussen Helmond en Eindhoven blijft werken. Stukje bij beetje, Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd.
Dat het project nog niet klaar is ligt aan enkele bezwaarmakers. Mensen die tot de hoogste rechter procederen voor het behoud van, lees meer geld willen voor, hun stukje grond waar dat fietspad overheen moet. Een beter idee is het om bij die asociale grondbezitters te gaan klagen. Of iemand als Mario Haazen een keertje langs sturen. 😉
De gemeente kan niks doen tegen het eindeloos procederen van die grondbezitters. De gemeente en de fietsende burger moeten wachten op die paar asocialen. Jammer!