Het moet niet gekker worden!
Mijn schoonvader (geboren en getogen Helmonder, woonachtig in Hengelo, 67 jaar) geeft zijn kleinzoon (woonachtig in Helmond) voor zijn 7e verjaardag kaartjes om samen naar zijn eerste voetbalwedstrijd in een echt stadion te gaan. Iedere week als we naar de Wissen rijden en langs het Helmond Sport stadion rijden zegt hij: daar wil ik zo graag een keer naar toe! Opa kiest expres voor een niet ‘beladen’ wedstrijd: Helmond Sport – Go Ahead Eagles.
Hij heeft de kaarten besteld met opgave van zijn thuisadres (in Hengelo dus). Hij heeft wel de bevestiging van de bestelling in zijn mail ontvangen, maar er komen maar geen kaarten. Dus belt hij naar Helmond Sport en krijgt ze (nogmaals, want ze bleken achteraf in de spam te zitten) per e-mail thuisgestuurd.
Op donderdag voor de wedstrijd krijgt opa een mail in zijn mailbox met het verzoek om Helmond Sport aan te komen moedigen voor de wedstrijd. Vol goede moed gaan opa en kleinzoon vrijdagavond naar het stadion van Helmond Sport. Bij de ingang is er wat strubbeling om binnen te komen omdat de kaarten geblokkeerd zouden zijn, maar na wat navraag onder de stewards mogen ze naar binnen.
Tijdens de 23e minuut wordt ze vriendelijk verzocht het stadion te verlaten omdat opa verder dan 25 km van het stadion af woont! Na overleg mogen ze van de betreffende persoon bij Gods gratie de eerste helft blijven, daarna zullen ze door 2 personen naar buiten begeleidt worden. Opa geeft aan dat dit niet nodig is, dat hij zelf wel vertrekt. BELACHELIJK! Hoe erg kun je een mens vernederen!
Ieder mens met gezond verstand kan bedenken dat een opa van 67 met kleinzoon van 7 echt niet voor problemen zorgt!
En hoezo heeft mijn schoonvader dan überhaupt de kaarten toegestuurd gekregen. Dat kan bij aankoop toch al gezien worden dat hij verder dan 25 km van Helmond af woont. … en hoezo heeft de persoon aan de telefoon dan ook nog voor een 2e keer de kaarten toegestuurd??? Achteraf blijkt er in de spam een mail te zitten over dat de kaarten geblokkeerd zijn. Hoezo komen de kaarten en belangrijke informatie over geblokkeerde kaarten in de spam, maar het (in mijn ogen minder belangrijke) mailtje over het aanmoedigen in de normale inbox?
Bedankt #HelmondSport voor het verpesten van onze zoon zijn eerste kennismaking met de voetbalsport en zijn verjaardagscadeau, daar zal hij een positieve herinnering aan overhouden, not….
Dit bericht is vrijdagavond op Facebook geplaatst. Inmiddels is het dinsdagavond en hebben we nog geen enkele reactie van Helmond Sport ontvangen. Toch jammer!
In de reacties hieronder heeft Anke de Vries een update geplaatst.
15 reacties:
Zielige mensen die stewards die hebben niks beters te doen
Schande en geen reclame voor de club. Verwijzing naar het verhaal naar Anka staat ook nu op twitter.
Benieuwd naar hun eventuele reactie.
Houd ons op de hoogte hier Anka!
Groeten,
Belachelijk!! Opa wil zijn kleinzoon blij maken met zijn eerste wedstrijd en dan gebeurd er dit..
Die regel is gebaseerd op lucht. Binnen een straal van 25 kilometer.. Met andere woorden: als we tegen FC Eindhoven, Jong PSV en misschien net FC Den Bosch spelen, hebben supporters van deze ploegen dus de vrijheid om op de thuistribunes te gaan zitten.
Daarnaast zal het dus voor supporters van Bochum, Burnley en Molenbeek, die nog wel eens langs willen komen, niet mogelijk zijn om een gezellige avond met ons te hebben.
Ik vraag mezelf dus oprecht af wat je hier mee bereikt.
Plaatsvervangende schaamte. Wat triest.
ONGELOFELIJK, Twitteren ze net dit:
Maar heb je dit op fb gezet en hoop je op contact vanuit hun kant, of heb je gewoon zoals het hoort eerst contact gezocht met Helmond sport en er zo uit proberen te komen voordat je het de wereld in helpt?
UPDATE:
Zojuist hebben we een telefoontje ontvangen van de directeur van Helmond Sport:
Hij geeft aan dat er de bewuste avond een inschattingsfout is gemaakt en biedt hiervoor zijn excuses aan.
Om het recht te zetten zijn opa en onze zoon als gast uitgenodigd bij Helmond Sport en een meet en greet met 1 van de spelers!
Daar zijn wij uiteraard erg blij mee en onze zoon heeft er super veel zin in.
Schandalig! Hoe verziek je het voetbal voor mensen. Moet ik zeker mijn seizoenskaart inleveren omdat ik verder dan 25 kilometer van Helmond woon?
Tijd dat ze die regel afschaffen brengt meer ellende dan t goed is. Kan zo al 3 incidenten door die regel met eige supporters noemen.
dus dit kan als je de media opzoekt anders niet dit geeft toch aan
Een bekende van me heeft als vrijwilliger bij Helmond Sport gewerkt en hij is er zo schandalig behandeld dat hij er letterlijk huilend is weggegaan. Dit geeft wel aan hoeveel medegevoel je bij Helmond Sport kunt verwachten.
Nou Mus, ik heb meerdere vrijwilligerfuncties bekleed bij Helmond Sport en dat schandalig behandelen is (gelukkig) eerder een grote uitzondering dan een regel! Het was voor mij altijd goed werken. Dit geeft wel aan dat je voorbeeld slechts een voorbeeld is. Het onderwerp is dan ook niet de behandeling van stewards maar hoe ze “ons” behandelen. Bovendien mag een BVO best wat verwachten van hun vrijwilligers, helaas lijkt de lat soms laag te hangen (ongetwijfeld vanwege het moeilijk kunnen werven van vrijwilligers).
Wat wél schrijnend is, is dat de kwaliteit van de stewards doorgaans erg laag is. Met minimale mensenkennis en inlevingsvermogen was dit nooit gebeurd. Helaas heeft de club van eerdere gebeurtenissen in het verleden niet geleerd. Getuige die 25km regel. Als er echt “verkeerd volk” aan de poort staat denk ik dat supporters en stewards dat zelf ook wel doorhebben en aangeven/oplossen. Er komen iedere week dezelfde mensen…
Beste allen ,
Ik denk dat Helmond Sport dit uiteindelijk goed heeft opgepakt, gelukkig maar want ik schaamde me al een beetje.
Wel denk ik dat HS, en daar staan ze niet alleen in , hun organisatie nog eens goed moeten doorlopen op zulke zwakke plekken. Vaak doen de stewards en vrijwilligers het werk krampachtig naar hun bescheiden eer en geweten; zeker wanneer je een erg autoritaire top-down organisatie hebt, waarbij er sprake is van “gewoon je ding doen en niet zeuren, en geen enkele bevoegdheid of inzicht op de werkvloer, krijg je dit soort miscommunicaties. Advies: stel een tiental leidinggevenden aan die dynamisch aanwezig zijn en hierin sturen en a la minute de juiste lijnen zien en uitvoeren.
Heel veel plezier aan de opa en het kleinkind!
Pfff vergissen kan altijd .. das menselijk