Veel te hardrijders op de Traverse
Tussen 07.00 en 13.30 uur werden er 282 voertuigen op de Traverse betrapt die harder reden dan de daar toegestane 50 km/u. Dat bleek tijdens een radarcontrole die de politie er vandaag hield tussen de Prins Hendriklaan en de kruising met de Warandelaan. Van in totaal 4044 passanten werd de snelheid gecontroleerd. De hoogst gemeten snelheid bleek 88 km per uur.
Na vandaag gaat dus 7% een bekeuring thuis krijgen, 2 jaar geleden was dat op die zelfde weg nog 23% (= 1300) van hen.
34 reacties:
Ben ik blij dat ik voor half 7 was????
Dat was denk ik een grijs personenbusje. Ik dacht dat die pech had, gelukkig reed ik niet te hard. 🙂
Ze kunnen veel beter de bumperklevers en andere asociale bestuurders aanpakken, die rijden er veel, heel veel.
Als je je aan de snelheid houd wordt je vanzelf opgejaagd om harder te rijden, de pakkans op bumperkleven is in de bebouwde kom 0,0
Nee, het is veel makkelijker om ergens langs de weg te flitsen, zielig hoor.
ben ik blij dat ik niet na Eindhoven ben gegaan ????
Mooi, kom er vaak voorbij en na de stoplichten zijn er altijd van die (stoere) mensen die snel willen optrekken om iets duidelijk te maken. Wat precies weet ik niet.
Goeie actie van politie. Mooi dat er al een daling van hardrijders was. Toch 7% van de automobilisten die hardleers zijn. Hopelijk werkt een flinke bekeuring.
Poeh poeh, er zijn weer velen centjes afhandig gemaakt daar, op een stuk waar je weliswaar 50 mag, maar 70 veel logischer zou zijn.
Pak eerst het kruisend roodrijdend verkeer eens goed aan, of die linksplakkers die 7 km verderop linksaf moeten en daarmee de hele zaak traineren, of de bumperklevers.
Dan pak je pas echt punten op verkeersveiligheid!
Gemeente kas aanvullen
Ja heb ze zien staan vanmorgen,paalwoningen voorbij in een grijs busje
@Booze op maandag 1 oktober 2018 om 18:19:
Als je net als ik aan de Traverse woont ben je blij als er eens iets tegen de hardrijders wordt gedaan. Met name ’s avonds komen ze hier soms met over de 100 km/h van de brug af.
@Booze op maandag 1 oktober 2018 om 18:19:
Ik herinnerde me een eerdere reactie die je gaf over de snelheid op de Kasteel-Traverse. Het was even zoeken, maar ik vond het hier op deze weblog terug:
“Er is geen mens die op het oog een adequate snelheidsbepaling kan doen, hooguit een inschatting.” schreef jij op zondag 20 maart 2016 om 12:10
Het onderwerp was toen “Ernstig gewonde na aanrijding op Traverse” op https://www.deweblogvanhelmond.nl/nieuw-helmonds-nieuws/ernstig-gewonde-na-aanrijding-traverse-fotos/
Ik geloof je meteen en er zijn altijd veel mits en maren te bedenken, maar (en ík was erbij die nacht, maar ik blijf gewoon positief):
De politie kan het dus wel meten. 🙂
zonde vd euros
@een betrokkene: Goed gevonden, en dat is nog steeds waar. De politie meet snelheden met geijkte apparatuur, die kunnen het inderdaad meten.
Overigens was dat ongeluk aan de andere kant van de brug, een stuk waar ik de max van 50 wel degelijk nuttig acht, maar dat terzijde.
Die reactie was gebaseerd op de aanname dat er hard gereden zou zijn, terwijl de foto’s laten zien dat de remsporen vrij kort waren, en de plaats van het voertuig dicht bij de oversteekplaats was, zaken die duiden op een niet al te hoge snelheid.
@d’n dieje: dat is nu net wat ik bedoel, staan ze er ‘s avonds ooit op snelheid te controleren? Nee, nooit, alleen overdag, wanneer hard rijden daar eigenlijk onmogelijk is. Overdag zijn er vrij veel roodrijders tussen het kruisend verkeer, veel linksplakkers en veel bumperklevers, maar dan handhaaft men op snelheid. In de avond of nacht verandert het bijna in een circuit, liefst met een slok op, maar dan zie je geen politie handhaven. Al 8 jaar rijd ik meermaals per week ‘s avonds laat of ‘s nachts over die brug, nimmer gecontroleerd op snelheid, en slechts 1 maal een alcohol controle. Mensen die met 100 de brug over komen mogen ze wat mij betreft per direct het rijbewijs innemen.
Nou nou zal wel weer heel gevaarlijk zijn geweest daar op de traverse! Top werk hoor politie, lekker werkende mensen bekeuren, die bezig zijn om geld te verdienen van waaruit jullie betaald worden. Ga toch gewoon iets zinnigs doen. Kan me ook niet voorstellen dat jullie hier zelf blij van worden of ben je hier echt voor bij de politie gegaan. Als dat zo is veel plezier dan de komende jaren met je fototoestelletje.
Maar dat stuk 50… bijna iedereen rijdt harder en dan ga je met de stroom mee… ik werd van de week nog uitgescholden omdat ik “maar 50 reed” daar.. nou ja.. dan maar liever sloom 50 en uitgescholden worden dan een prentje in de bus.. want ze staan er vaak..
Not this time!! ????50 op dat stuk, terwijl iedereen geïrriteerd voorbij racet..
Oeps heb ik gisteren verschillende keren overheen gereden ????
Maximumsnelheid is hier ook gewoon onvoldoende. Die houden ze zo laag om boetes te kunnen uitdelen.
50 km per uur op zo’n weg is ook HARSTIKKE onredelijk ..70 moet echt kunnen .
Niemand rijd 50 km / u ..van de zotte
Ze moeten er ook gewoon een 70 weg van maken. Ik vind 50 echt te langzaam om zo’n mooie weg.
@Wim van Laarhoven op dinsdag 2 oktober 2018 om 16:19:
Van de 4044 voertuigen reden er 282 te hard. Dus 3762 hielden zich aan de maximumsnelheid. Dat noem ik niet “niemand”.
Er is een heel goede reden waarom om bepaalde delen van de Europaweg/Kasteel Traverse/Deurneseweg een maximum snelheid van 50 geldt. 70 lijkt daar misschien een meer logische snelheid, maar dit brengt ook meer uitstoot en geluidsoverlast met zich mee.
Veel mensen denken blijkbaar nog steeds dat de politie het geld van de bekeuringen zelf krijgt. Dat is niet zo; de “opbrengst” van verkeersboetes gaat gewoon naar het Ministerie van Financiën, de schatkist dus. De politie zelf ziet er geen cent van. Overigens kosten verkeersongevallen de Nederlandse samenleving een veelvoud van wat alle bekeuringen opleveren.
Vergeet ook niet dat als je je gewoon aan de regels houdt, je ook niet bang hoeft te zijn voor een bekeuring. Als je vindt dat je een grote vent bent als je het gaspedaal dieper intrapt dan de bedoeling is, dan moet je ook een grote vent zijn als er post uit Leeuwarden op je deurmat valt.
Kneusjes volk met z’n 70 km/u…..
Eerder vertrekken, hedde ook minder haast.
“50 echt te langzaam om zo’n mooie weg.”
Moette rustiger rijden, kende ‘r langer van genieten!
Ik rijd daar gewoon netjes de toegestane snelheid, en nabij zo’n opgefokte loser achter me, laat ik meestal nog even gas los ook. Prachtig die rokende oortjes!
wat zijn jullie medogenloos ,mensen die afgewerkt zijn gaan julie nog is effe flitsen om een proces binnen te halen ,,baba wat een mentaliteit ,,ga is achter da schorum aan die mensen beroofd en dreigd en in elkaar getimmerd worden ,,,wat een beleid zeg geweldig ons fijn heugelijk kabinet baba
114 Hardrijders vandaag het haasje op de Traverse
Vandaag hield de politie tussen 07.30 en 13.35 uur een snelheidscontrole op de Kasteel-Traverse ter hoogte van de oversteek bij de Warandelaan. Langs de daar opgestelde radarwagen passeerden 2726 voertuigen waarvan er 114 (= 4%) te hard reden. De maximaal toegestane snelheid is daar 50 km per uur, de hoogst gemeten snelheid bedroeg vandaag 85 km per uur.
Op de eerste dag van deze maand werden er 282 te hard-rijders op de Traverse betrapt, dat bleek 7% van de passerende voertuigen (zie het bericht helemaal bovenaan).
@De weblog van Helmond op maandag 22 oktober 2018 om 15:11:
Flitsmeister app gebruiken!
Moeten op meerdere plaatsen gaan staan het is niet meer normaal
Hij was duidelijk te zien deze keer
Het is deels hun werk ik weet het, maar ik ben van mening dat ze beter kunnen controlleren op plekken waar het gevaar groter is (rondom scholen, in het centrum, bij gevaarlijke in- of uitvoegingen van de weg).
Volgensmij is het te lastig criminelen(organisaties) te pakken dus gaan we maar weer over op de werkende burger via de snelheid met mooie onderzoeksresultaten als speerpunt.
Dat is in mijn ogen hetzelfde als oude vrouwtjes beroven.
Ik zie wel eens smorgens een flitser opgezet worden op de weg naar het werk, hij heeft een half stuk bos en takken klaarliggen wat hij allemaal over de bus en de flitscamera legt… Je kan je maar ergens in specialiseren binnen je vakgebied ….
Had je beter boswachter kunnen worden…
Idd sjak bol . . .????????????
Laten we eerlijk zijn als er geen controles waren dan zou het een racebaan zijn met verschrikkelijke ongelukken als gevolg.
De meeste hard rijders komen voor 7.00hr voorbij
Daarna loopt het al aardig dicht dus geluk voor vele dat ze worden geremd
Ik zou zeggen om 6.00hr beginnen met flitsen en controleren op richting aangeven want dat vinden vele niet meer nodig !
Gelukkig een andere route genomen vandaag.pfffff
Slaat ook nergens op dat je daar maar 50 mag