Chello
Veel van onze bezoekers hebben Chello. Niet iedereen blijkt altijd even tevreden over deze provider te zijn.
We opperden het al eerder om hier aandacht aan te besteden, nu is het dan zover. Niet omdat 1 van ons weer eens last had, veel erger is dat een aantal van onze bezoekers regelmatig storingen hebben.
En als daardoor dan ook nog sommige deelnemers in Het WWWWW-spel worden gehinderd, dan is het de hoogste tijd. De hoogste tijd dus om je hart te luchten over Chello.
34 reacties:
Ben erg tevreden over Chello, nooit problemen!
Ook bij mij geen problemen met Chello.
Ik heb dus wel regelmatig problemen met mijn internet verbinding. Zo zit je nog fijn te surfen, en dan ligt de verbinding er plotseling uit. Ik moet dan mijn modem minstens een half uur uit zetten, daarna weer inschakelen en dan kan ik weer even vooruit.
Zondag was het helemaal triest. Toen kon ik telkens maar een kleine 10 minuten internetten, en dan viel de verbinding weer weg. Gek word ik er af en toe van.
Ik heb vrijwel nooit geen problemen met Chello (afkloppen maar) en ben er dus heel tevreden over!
Ik heb geen chello maar vrienden van ons wel. En ook zij klagen erover dat ze van tijd tot tijd problemen hebben met chello.
Heeft iemand een idee of dit postcode gerelateerd is? Mijn internet doet het redelijk goed. Mijn Chello heeft ongeveer 2 keer per jaar een totale blackout.
Ik zit van het begin van Chello al bij Chello en heb 1x een probleem gehad, jaren geleden, wat ze ook onmiddelijk opgelost hebben, daarna nooit geen problemen meer.
Ik denk dat er in sommige wijken teveel huishoudens op een verdeelkast zitten aangesloten en hier en daar moet er het een en ander vernieuwd worden, volgens mij.
Ook wij zijn vanaf 2001 zeer tevreden Chello-gebruikers. Enkele jaren geleden hadden wij problemen; wij zijn toen zeer goed geholpen, dus ook alle lof voor de dienstverlening!
Lange tijd geen problemen gehad, maar de laatste tijd volgt storing op storing. Ik weet niet wat ze aan het doen zijn, maar het deugt waarschijnlijk niet.
Hoewel het ook regelmatig goed gaat, ben ik toch iets minder te spreken over Chello. Met het ‘iets duurdere’ (naar Chello’s zeggen) Classic pakket mag ik schijnbaar nauwelijks internethinder verwachten.
Helaas ligt ook bij mij (5704) regelmatig het internet eruit. Daarbij is het tien-minuten-maximaal probleem heel herkenbaar. Gelukkig hoef ik mijn modem geen half uur uit te trekken, maar is een minuutje al voldoende…
Het is trouwens niet altijd nodig om het modem uit te schakelen. Meestal komt internet na een paar minuten gewoon weer terug. Lastig is het wel. Laten ze dan op een of andere manier (in ieder geval meteen bij de helpdesk) melden dat er ergens problemen zijn. Dan hoef je in ieder geval hun tekort niet te dekken door het telefoonnummer te bellen.
Ik ben overigens van mening dat het servicenummer gratis moet zijn.
Ze hebben me onlangs (moest toch bellen) wel geholpen met het “omzetten” naar freetime bellen, zodat ik nu ’s avonds/’s nachts en in het weekend gratis naar vaste nummers in Nederland kan bellen. Ben benieuwd of alles gaat lopen zoals ik zou willen. Meestal gaat het juist mis bij veranderingen, zoals verhuizingen e.d.
@Tasjabeest
Het zou natuurlijk niet uit moeten maken welk abonnement je bij Chello hebt. Je krijgt immers een langzamere verbinding als je een goedkoop abonnement neemt. Hier zou het prijsverschil in moeten zitten, en niet of je wel of geen stabiele verbinding hebt.
@Ad
Ik hoef ook niet altijd de modem uit te zetten, maar meestal wel.
Aan alle Feyenoord Fans uit Helmond .
In Rotterdam is het ook net zo als in Helmond .
Vaak storing met inloggen , helpdesk moeilijk bereikbaar etc. etc .
Maar je bent gewoon aan de Goden overgeleverd .
Zolang internet werkt is Chello prima. Van wat ik zo om me heen hoor en merk, beter dan veel andere internetproviders. Maar heb je een echt probleem met je internet: maak dan je borst maar nat bij Chello. Want zie ze dan maar eens aan de gang te krijgen daar op zo’n callcenter. Ik heb dat in 5 jaar gelukkig maar eenmaal gehad: bijna 5 maanden later was het opgelost. Maar ik kreeg toen wel 3 maanden abonnementssgeld terug.
De hamvraag hoe ik ze aan de gang kreeg? Na 4 maanden dreigde ik met opzeggen. Ik geloofde het eerste niet, maar toen gingen deuren voor me open, werd ik zelfs teruggebeld en voelde ik me ineens weer een klant. Overigens durf ik niet op te zeggen. De volgende provider kan zoveel slechter zijn waardoor ik van de regen in de drup geraak.
@ Porcupine a.k.a. Noud
Mij lijkt ook dat dát geen verschil mag maken. Een UPC-“vertegenwoordiger” (lees student met een bijbaantje) kwam echter met dit verhaal.
Ironisch genoeg weigerde mijn internet gisteren weer dienst. Zou UPC sléchte kritieken meelezen? 😉
Bij de KPN zijn dit soort problemen ook veel, ik heb verschillende klanten waar de verbinding er geregeld uit ligt en vooral de telefoon als ze een 2 in 1 pakket hebben.
Kontakt krijgen met KPN is nog erger dan bij Chello, je krijgt ze niet te pakken, of je moet vreselijk lang wachten, dan lukt het soms en op de email reageren ze al helemaal niet.
Als ze je eenmaal als klant hebben hollen ze niet zo hard meer voor je en dat geld voor de meeste providers.
Lees net dat KPN de tarieven voor brievenpost tot 20 gram gaat verhogen naar 44 cent, dus zullen er nog minder echte brieven (en kaarten!!!!) verstuurd worden en nog meer e-cards, zodat het nog drukker wordt op het net en mogelijk nog meer storingen te verwachten zijn.
Tja, de KPN maar klagen dat ze steeds minder brieven aangeboden krijgen om te bezorgen. Als ze dan ook nog op maandag geen post meer bestellen, dan gaat het toch de goeie kant op.
@Ad: het is toch echt TPG-Post!
@JE Mulder
Klopt natuurlijk.
Na een paar dagen redelijk te hebben kunnen internetten, sloeg gisteravond het noodlot weer toe, en ben pas nu weer online. Maar voor hoe lang?
Ik heb overigens zojuist een mailtje naar UPC gestuurd over dit probleem. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor dat er op wordt gereageerd.
@Porcupine (a.k.a. Noud):
mailtjes naar UPC helpen doorgaans niet. Schrijf naar de klachtencommissie en binnen een week heb je antwoord.Als je jouw telefoonnummer opgeeft,bellen zij jou persoonlijk. Succes!
Maar we hebben als UPC abonnee vandaag wel mooi een Veronica TV-Magazine in de bus gehad.
Of ik daar zo blij mee ben is een andere vraag.
@J.E. Mulder
Ik heb de ervaring dat als je een gewone brief naar UPC schrijft, je ook geen antwoord krijgt. Ze zeggen gewoon dat ze je brief niet hebben ontvangen.
Ik heb het vermoeden dat er onder de brievenbus van hen gewoon een papierversnipperaar staat, waar alles meteen doorheen gaat.
Och, ik heb wel eens antwoord gekregen op een e-mail gestuurd naar UPC. Het kan dus wel. Het duurde alleen even voordat er een antwoord kwam. Of daarmee de problemen verholpen worden is natuurlijk iets anders.
Mijn ervaringen met UPC (als Chello abonnee) zijn bedroevend.
Ik wil ze niet allemaal voor leggen, maar op een bepaald moment heb ik alles de deur uitgegooid en bezworen ook nooit meer iets met UPC te maken te willen hebben.
De eerste paar jaar was het eenvoudig om bij Chello te zijn. Nooit problemen. Een enkele keer geen verbinding, maar dat was het dan. Toen kwamen de storingen. Even rustig wachten en daarna bellen. Dan blijkt dat je naar de volgende en de volgende wordt gestuurd, terwijl je alleen even je verbinding opnieuw op moet starten. Je bent dan al drie dagen verder.
Omdat dit en andere klachten te vaak voor kwamen heb ik een fax gestuurd waarin ik klaagde over de verbinding, en tevens dat ik mijn abonnement opzegde, drie maanden uitloop tijd, dus per die en die datum was het gedaan.
Ik kreeg een reactie op de klacht, maar niets over het opzeggen.
Twee maanden later heb ik voor de zekerheid gerefereerd aan mijn vorige brief en gevraagd wanneer of ik een bevestiging zou ontvangen, want de datum kwam toch wel dicht bij.
Dus U wilt opzeggen?
Ja ik heb opgezegd.
Nog drie maanden betalen en dan verbreken wij zelf de verbinding.
Nee de drie maanden zijn reeds voorbij.
Nee ze gaan nu in.
Nee ik betaal niets meer.
Wilt U Uw abonnement opzeggen?
Nee ik betaal niets meer!
Wij verbreken de verbinding als U niets betaald.
Ik heb al drie maanden geen verbinding.
Als U Uw abonnement wilt opzeggen…
Ga zo maar door.
Betalingen van mijn TV aansluiting werden afgeboekt op het vermeende openstaande Chello tegoed, hoewel ik duidelijk op aansluit nummer heb betaald. Na enige tijd kon men rustig overgaan tot dreiging ook mijn TV aansluiting te verbreken.
Nu heb ik KPN ADSL en Canal Digitaal en ben zeer tevreden.
Behalve over het feit dat ik Omroep Brabant niet kan ontvangen.
Een deel van mijn belasting geld gaat nu toch naar UPC, voor het doorgeven van Omroep Brabant. Bij alarm moet ik ramen en deuren sluiten en naar de lokale radio of televisie luisteren. Helaas zitten die niet op de schotel.
Op de website van Chello valt te lezen dat een bepaald type modem wordt omgeruild voor een ander type. Misschien dat hier de problemen dan mee zijn opgelost.
Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat gaan. Ben heel erg lang een zeer tevreden xs4all-klant geweest, maar ben overgestapt toen mijn bedrijfsabonnement bij KNP/xs4all werd opgezegd en ik tegen een totaal gebrek aan flexibiliteit bij KPN aanliep.
Nu ben ik bijna een halfjaar UPC-klant en ik heb (inderdaad: afkloppen) geen klachten whatsoever. Behalve de ondoorzichtige (maar vooralsnog wel kloppende) facturen, dan. En nog een kleinigheidje: het ‘ouderwetse’ KPN biedt de mogelijkheid voicemail door te sturen naar de mailbox (erg handig als je zoals ik veel buitenshuis werkt en een vriendje 135 km verderop hebt); bij het ‘moderne’ UPC zijn ze niet eens van plan dat als dienst te gaan bieden. Jammer.
Maar de verbinding is prima en heeft er, voro zover ik weet, nog niet uitgelegen sinds ik Chello heb.
Groetjes en iedereen die wel ellende heeft: veel succes met het oplossen van de problemen. Volgens mij heeft de Consumentenbond een actie voor klachten over UPC, wel alleen voor leden, als ik me niet vergis.
UPC heeft sinds kort een speciaal team dat weblogs en fora afstruind op klachten van consumenten. Ze deinzen er zelfs niet voor terug om op deze weblogs en fora positieve reacties te plaatsen om de negatieve reclame de kop in te drukken.
Overigens doen wel meer bedrijven dit.
Ik heb internet van CHELLO. En heb nooit geen problemen onder vonden met CHELLO. En dat is te hopen dat het ook zo blijft.
Op 1-9-2006 schreef ik hier dat ik een mailtje had gestuurd naar de helpdesk van UPC met de volgende vraag:
De laatste tijd heb ik regelmatig last van een weg vallende verbinding.
Ik moet mijn modem dan minstens een half uur uitschakelen voor dat ik hem weer kan inschakelen. Ik heb dan weer verbinding maar valt na zo’n twintig minuten weer weg, en dan moet ik mijn modem weer uitschakelen, en begint het hele gedoe weer van begin af aan.
Mijn modem is een Motorola SB5100e.
Ik heb een vermoeden dat de modem regelmatig vastloopt. Ook de standby knop boven op de modem werkt niet meer.
Kunt u deze storing voor mij verhelpen?
Vandaag kreeg ik dan eindelijk antwoord:
Hartelijk dank voor uw bericht.
Wij hebben naar aanleiding van uw bericht onze systemen nagekeken. Volgens onze gegevens had u last van een tijdelijke storing en zou deze reeds opgelost moeten zijn. Mocht u onverhoopt toch nog vragen hebben dan verzoeken wij u vriendelijk om dit telefonisch kenbaar te maken bij onze helpdesk.
Om onnodig bellen te voorkomen omdat het modem op standby staat, is er besloten de standbyfunctie uit te schakelen.
Inderdaad heb ik al ruim een week zonder problemen kunnen internetten.
Ben benieuwd voor hoe lang.
@Ad, dat TPG Post minder brieven krijgt aangeboden ligt echt niet aan het feit dat er ‘veel’ minder kaarten en brieven worden verstuurd. Dat is maar een klein percentage van de totale post. Bedrijven sturen minder post, kijk alleen al maar naar het aantal afschriften sinds internetbankieren bestaat. Vaak zijn handmatig geaddresseerde kaarten moelijker machinaal verwerkbaar, meer handwerk, meer kosten en dus een hogere prijs. Vrij logisch…
Hoi
7 jaar lang en fantic Chellofanat, maar in eens was het afgelopen. Probleem met Spam, ( wordt aangegeven )zonder enige waarschuwing afgesloten, ondanks beveiliging. De reden is mij nooit vertelt. 5 dagen lang aan de telefoon, 8 weken zonder Internet en nu al 2 jaar planet.nl zonder problemen en ik hoop dat het zo blijft, want ander kan ik mijn website niet onderhouden.
Deze reactie is door De weblog van Helmond verplaatst naar dit log.
Ik woon al 8 jaar in de omgeving van de Houtsdonk. Al sinds 2001 maak ik, probleemloos, gebruik van Chello diensten. Internet doet het hier prima, natuurlijk af en toe een kleine storing maar dat mag geen naam hebben. Toch heb ik verder ook niet zo’n hoge hoed op van de service van UPC. Betalen voor een telefonische helpdesk voor trouwe klanten is nou niet bepaald uitnodigend. Verder blijft de helpdesk zeer slecht bereikbaar heb ik begrepen.
Telefoon ook via UPC, ook zonder noemenswaardige problemen. Alleen het TV signaal via de kabel is mij een doorn in het oog. Al tijden is er bijvoorbeeld niet te kijken naar Duitsland 1. Het beeld is extreem slecht. UPC denkt dat het aan de gebruikte stekkers ligt achter je TV. Die moeten van hoge kwaliteit zijn om het signaal feilloos door te sturen. Jammer, heel Helmond moet de stekkers gaan vervangen omdat UPC een belabberd signaal doorgeeft…Nee daar scoren ze zeker geen punten mee!
Je kunt ook met al je vragen en klachten naar Chello underground, hier reageert de helpdesk van Chello ook geregeld en je doet er nog wel eens een goed idee op.
ADSL underground bestaat trouwens ook.
@Jan Willem op 2 september:
Vanaf morgen wordt je op je wenken bediend: Omroep Brabant Radio en TV zijn dan voortaan ook via de Astra-satelliet te ontvangen.
Voor de satellietontvangst van Omroep Brabant en de andere publieke regionale omroepen hoef je net als voor Nederland 1, 2 en 3 niet extra te betalen.