Een warme of koude douche
Onze stamgast Porcupine (a.k.a. Noud) plaatste op zijn weblog het log Klantvriendelijk.Daarin schreef hij op 23 juni:”Loop ik vanmiddag bij Van Leest hier in Helmond binnen, en het viel me meteen op dat er geen klanten in de zaak waren. Ik dacht nog dat het door het warme weer kwam. Plotseling hoor ik een geluid alsof er een kat wordt afgemaakt. Blijkt het een van de medewerkers te zijn die staat mee te kwijlen met de CD die op dat moment aan stond. Ik rende meteen de zaak uit, want hier konden mijn gevoelige oortjes toch even niet tegen. Ze hadden zeker geen zin om klanten te helpen vanwege het warme weer.
Over klantvriendelijkheid gesproken.”Een koude douche op zo’n warme dag.
Maar toch niet prettig…
Natuurlijk, overal gaat wel eens iets mis. Maar bij sommige bedrijven vraag je je soms toch wel af of klanten er überhaupt toedoen? Ook in ons eigen Helmond helaas.Hoe er met klachten omgegaan wordt, is soms nog vreemder. Ons werd geleerd dat klanten die een klacht uiten, betere klanten worden als ze vinden dat die klacht serieus en rechtvaardig behandeld wordt. Maar of ieder bedrijf dat weet?Goede of slechte ervaringen met Helmondse bedrijven of organisaties hebben we allen.Maak andere Helmonders deelgenoot van je ervaringen.
Vertel ons dus wie er een virtuele warme of koude douche verdiend?
137 reacties:
Nog even ter aanvulling.
Normaal gesproken word je bij van Leest wel goed en vriendelijk geholpen
Zo’n twee jaar geleden kocht ik mijn laptop bij Lidl in Helmond. Een paar maanden geleden ging hij stuk, en belde de servicedesk. Er werd afgesproken dat mijn laptop thuis werd opgehaald. Op de afgesproken dag werd de laptop inderdaad opgehaald, en werd gezegd dat het zo’n 10 werkdagen zou duren voordat hij klaar was.
Uit ervaring weet ik dat ik bij die 10 dagen er wel een aantal bij op kan tellen, maar een week nadat de laptop was opgehaald, werd hij alweer thuis afgeleverd. Gemaakt en wel natuurlijk.
Kijk, dat noem ik nou eens service
ja lidl vind ik ook erg kantvriendelijk.. het enigste nadeel daar… ze hebben geen mandjes.
jij toch wel een euro of 50 eurocent natasja 🙂
en dan heb je zo’n heel groot mandje…
@ Porcupine
De Lidl heeft vanaf het moment dat je de laptop koopt toch helemaal niets meer met de service te maken?
De service wordt toch door aparte afdeling afgehandelt, die verder niets met Lidl van doen heeft.
In het begin deden ze nogal moeilijk met spullen ruilen die in een ander filiaal gehaald waren, tegenwoordig doen ze daar gelukkig ook niet meer moeilijk over.
angie… ik kan geen karretje nemen als ik met een kinderwagen loop… die 50 cent heb ik dus wel, maar daar heb ik weinig aan.. 😕
Die 50 cent (en winkelwagenmunt) werkt bij de Lidl meestal ook niet. Alleen 1 euromunten worden geaccepteerd en meestal krijg je die dan ook weer terug, terwijl 50 cent of de winkelwagenmunt in de automaat blijven steken.
Hey leuk, weer eens een nieuw onderwerp!
Nou ik heb wel een koude douche uit te delen.
Het gebeurde een paar jaar geleden op een zaterdagmiddag. Samen met nog 30 man stond ik voor de kassa van de Aldi in de Bus een kwartiertje voor sluitingstijd.
Voor de inmiddels gesloten winkeldeur hadden ze het sterkste personeelslid gezet om mensen in de winkel eruit te laten en zij die zo dom waren om nog binnen te willen, buiten te houden.
Komt er een wat ouder vrouwtje aan die nog naar binnen wil. NEE! Hoe ze ook smeekte en bleef herhalen dat ze maar 1 dingetje moest hebben: NEE! De hele winkel keek medelijdend mee.
Waarop ik (bewust) iets te hard in die rij zei “Wat denkt zo iemand nou wel? Dat je nog gewoon iets kunt krijgen net voordat ze sluiten hier? Ze zal heus niet van de honger omkomen hoor!”
De hele rij keek me bestraffend aan, maar de kassadame ‘begreep’ me: “Zo is het precies meneer, moet ze maar eerder komen, toch?”. Een knikje terug kreeg ik niet meer uit mijn lichaam.
pieter… ja zo is het…
een paar jaar geleden(okok, zo’n 7 jaar) werkte ik een blauwe maandag bij de intertoys. het was sinterklaasavond, en om 5 uur ging de winkel sluiten, aangezien iedereen lekker naar huis wou.. om 5 minuten na vijf uur.. er waren nog een paar mensen die af aan het rekenen waren, en de deur stond alvast op slot. er was een man die aan de deur stond, want, zo zei hij: ik heb geen cadeau voor mijn kind! laat me er alsjeblieft in!!’
logischerwijs.. heeft de intertoys de winkel niet voor hem open gemaakt! en dat vind ik heel normaal, want als personeel is het niet leuk om te moeten wachten omdat iemand op het laatste moment nog iets moet kopen!
en over personeel gesproken…
bij de edah in het haagje, daar zijn ze goed in de deur te vroeg sluiten!!! en dan vooral 1 deur dicht, zodat je helemaal moet omlopen om naar huis te gaan.. terwijl ze weten dat de meeste mensen vanaf de dan gesloten deur komen. die mogen dus ook een koude douche hebben. 😕
@Natasja
Wat doe jij helemaal in het Haagje om boodschappen te doen?
Is Super de Boer in de Azalealaan niet ver genoeg? 😉
noud… daar woont mn moeder.. en daar heb ik dus zelf ook gewoond.. 😀
ps noud… goed opgemerkt trouwens!!! 😀 😉 😛
@Natasjalex
En dat midden in de nacht, na een avondje stappen 😉
whahahahaha moest er wel om lachen! maar vind het wel vervelend als personeel ongeintresseerd is en je je bijna een indringer voelt als je zo’n winkel binnen komt. dat is mij destijds als storemanager ook niet geleerd hoor! vind de zin dat klanten betere klanten worden als ze serieus genomen worden erg sterk die ga ik zeker onthouden!
och dientje… dat heb ik ooit gehad in het dure (dus niet het mexicaanse) winkeltje waar nu de expo zit.. daar was ik eens aan het rondsnuffelen, en de vrouw van die winkel stond elke minuut achter me of naast me om te kijken wat ik aan het doen was… zo irritant!!! dus ben ik meteen de winkel weer uitgelopen en nooit meer terug gekomen voor wat ik toen wilde kopen.. 😕
@ natasjalex; dat is idd ook weer irritant mensen die gelijk de hele tijd op je lip staan en vragen of ze kunnen helpen, dat is overigens wel winkelbeleid hoor, maar het was zeker niet mijn winkelbeleid 🙂
nou winkelbeleid of niet… ik zie er niet uit als een schooier, en ik vind het al helemaal niet erg als iemand bij me in de buurt staat, maar door de hele winkel heen een meter naast of achter me staan is wel heel erg overdreven!! ik voelde me echt een crimineel!(en nee, ik ben dat niet!! 😉 )
Natasja niet crimineel? Volgens mij ben je crimineel goed! 8)
Ma Service verdient een warme douche ! Een paar jaar geleden ging mijn wasmachine stuk en ik dacht wel te weten wat het was, maar degene achter de toonbank was wijzer en heeft me een telnr. van iemand gegeven. Die man is gekomen heeft mijn wasmachine gemaakt, achteraf bleek er alleen wat los en vastgeschroeft te worden en 1 dingetje te vervangen wat de beste man in de tas had zitten en hij vertrok .. jahaaa .. zonder quanta costa .. ik ben m nog achtena gegaan want hij was sneller dan ik voor mogelijk hield, maar hij wilde echt niks, was blij dat hij wat kon doen en dat ik blij was met de service .. de wasmachine doet het nog steeds en ik vind het nog steeds een te gekke actie ..
ow en de Xenos, twee keer meelopen voor twee zeer (!!)onhandige stoelen, mijn auto achter de Hema en dan niks ervoor willen hebben een meesjouwen was uit den boze , dit alles met een gig smile en dan nog een na-zwaai ook en dat ik vooral moest uitkijken want de auto was zo vol .. haha .. dan ga je toch met een glimlach naar huis .. toch .. 😀
ester.. ma’s service ben ik nog nooit geweest, maar de xenos heb ik zelfs gewerkt(ook al.. 😉 ). Bij de xenos vond ik het altijd heel relaxed werken, en dat scheelt ook met hoe je dan werkt. Ik sta daar ook altijd met een jongen te kletsen, en mijn dochtertje krijgt van hem altijd een snoepje oid.
wel grappig, wie weet hebben we het over dezelfde ( al zou ik niet meer weten wie t was, maar goed … ) en leest hij zichzelf hier terug 😮
ma service heeft alle mogelijk denkbare onderdelen op electro gebied en anders weten ze het wel waar te krijgen. Ik dacht eerst dat het een Helmonds iets was 8) maar t zit in meer steden ..
ester.. die jongen heeft zwart haar.. het is een marokaanse jongen.. echt een lieverd.. ik geloof dat ie zoiets als samir heet.. maar precies weet ik het niet..
Ken hem ook ja, van gezicht. Heel vriendelijk. Straalt ie ook echt uit.
ja! dan hebben we het zeker over dezelfde persoon!!!
web-log van helmond.. die jongen heeft een hele warme douche verdiend!! 😀
@natasjalex:
Spreek hem even aan als je weer bij de Xenos bent en attendeer hem op dit log.
Want die jongen (welke man niet?) wordt graag door 3 dames warm gedoucht.
kunnen jullie niet een ludieke aktie maken?? neem een douchekop, desnoods een plaatje(wil ik zelfs nog wel maken voor jullie), en zet daar de web-log op.. en breng het hem… wedden dat je zo meer bezoekers krijgt?? 😉 😀 lijkt mij in ieder geval een hele grappige en gave aktie!! 😀
@natasjalex:
Wat is er mis met ons idee? En waarom krijgt hij dan die douchekop? Omdat hij aanbeden 😉 wordt door 3 knappe dames?
nee, niet aanbeden… omdat hij een goed voorbeeld is voor andere winkelmedewerkers/sters. 😀
oh(beetje late reactie) maareh.. er is niks met jullie idee, alleen het zou een leuke aktie(reklame) zijn voor dit web-log.. de koude douche kun je dan eventueel ook uitdelen.. 😉
zo, en nu ga ik echt slapen.. tis alweer veel ste laat!
@natasjalex:
Zeker een leuke aktie. We zullen het in ons achterhoofd houden als er over een paar maanden wat meer reakties op dit log zijn gekomen.
wie ik ook een warme douche zou geven is super de boer op de azalealaan. de kassières zijn daar heel vriendelijk. en dat kan ik lang niet over veel supermarkten zeggen! 😉
Bij de V&D kreeg je altijd goede service. Niet dat ik zo’n fan van die winkel zelf was, maar dus wel van de service. Ruilen: nooit een probleem. Op een apparaat zat een jaar garantie, 3 keer net voor dat elk (!) nieuw jaar voorbij was, ging ie kapot: geen probleem mijnheer, hier is weer een nieuwe! Met de excuses voor het ongemak, zeiden ze er nog bij.
Bij de HEMA (die is er gelukkig nog wel) zijn ze ook erg servicegericht. Al meerdere malen meegemaakt. Die krijgen van mij de warme douche.
Een warme douche voor Woonpartners en hun loodgieter die vanmorgen bij mij op de stoep stond! Ik belde rond half 10 en voor 10 uur was de goede man al weer weg, alles gerepareerd en wel, terwijl aan de telefoon nog werd gezegd: ‘hij probeert voor de middag te komen en anders morgen voor de middag’.
Dat is nog eens snel! 😀
sjaan.. ja das nog eens goeie service!
ik wil nog een warme douche uitdelen.. 😉 namelijk aan villa happ. als ik met mijn dochtertje naar een wc moet, kan ik daar altijd terecht, en toen ik een keer fooi wou geven omdat mijn lieftallige dochtertje al zo vaak daar gaat… kreeg ik zelfs een raar gezicht en het geld terug.. ‘doe niet zo gek!’, kreeg ik te horen.. mijn dochtertje kreeg er nog een snoepje bovenop ook! kijk dat is nog eens service! 😉 😀
Ian, mijn 3 jarig achterneefje, loopt ook altijd even bij Villa Hap binnen. Hij wil er dan altijd even spelen, gooit al zijn charmes in de strijd en schooit dan om een snoepje, wat hij dan ook altijd krijgt. 😛
2 Reacties van Ikke en miepje zijn hier verwijderd omdat ze off topic waren.
Bij hoge uitzondering zijn ze on topic herplaatst.
Ik wil ook een koude douche geven en wel aan al die winkels die misbruik maken van hun reclamefolders. Door “superaanbiedingen” op de voorpagina te zetten die ze later of helemaal niet kunnen leveren, of maar vrij beperkt.
Gisteren heb ik een klacht ingedient bij “Trekpleister”. Zij hadden in hun folder een navigatiesysteem staan voor 299 euro. Blijkt dat ze in Helmond maar 5 van die systemen hadden. Ook in andere vestigingen was er maar een zeer beperkte voorraad die binnen no-time uitverkocht was. Natuurlijk weten ze dit bij de planning van zo’n folder maar al te goed, maar schijnbaar nemen ze de ergenissen van de klanten op de koop toe.
Een ander verhaal is V&D met hun DVD recorder met harddisk eveneens 299 euro. Om 8.00 uu zou de verkoop beginnen, schijnen ze in Eindhoven al ruim vantevoren volgnummers aan wachtenden uitgedeelt te hebben.Dit stond niet in de folder, sterker nog in de folder werd de suggestie gewekt dat er na 10.00 uur nog voorraad zou zijn, want dan zou deze DVD recorder zo’n 350 euro moeten kosten. De DVD recorders waren voor die tijd allang uitverkocht! En dat was niet alleen in het filiaal in Eindhoven het geval.
Aan deze praktijken zou toch gewoon een einde gemaakt moeten worden.
@Ad: Amen!
ik heb vandaag een hele koude douche uit te delen aan de kantoor-artikelenwinkel in de Heistraat(ik weet ff niet de naam, maar er zit er maar 1)..
vandaag wilde ik een stuk of 10 velletjes papier kopen, die ik nodig had in een bepaalde kleur.. als ik ze zou kopen(a €0,50 p. stuk), dan zou ik de verzendkosten(???) van €5,- moeten betalen. Even voor de duidelijkheid.. ik zou ze dan dus gewoon op moeten halen in de winkel, de verzendkosten zijn voor het naar de winkel toe sturen van een hele doos… 😕 😕
is dit krom of is dit krom?
Dit is heel krom. Hoe durven zij het voor te stellen?Er zijn gelukkig meer winkels voor kantoorartikelen in Helmond.
Zeeuwen!
Klopt inderdaad, maar bij maar weinig winkels kan men terecht voor maar enkele velletjes.
Of gaat het om hobbymateriaal? (jij zit toch in de zelfmaakkaartenbranche, natasjalex 😉 )
Ze doen daar bij Zeeuwen inderdaad wel vaker erg bureaucratisch. Misschien omdat ze artikelen verkopen die je gebruikt voor aan het buro. 😉
ad.. ja ik maak zelf kaartjes, maar ik doe het voor de lol, en heb zelf al zat spullen, alleen dit papier niet.. niet meer in ieder geval.. 😕 😉 het is hier in helmond ook een ramp om spullen voor kaartjes maken te kopen.. want er zijn niet veel hobbyzaakjes.. 🙁
Koude douche aan de ondernemers aan het Havenplein. Het wordt vandaag 23 graden… Er is een blaaskapellen festival georganiseerd… Staat er een terras? NEE!
Heel stom en niet te vergeten vervelend voor alle mensen die erop af komen. Ik vroeg binnen in de kroeg nog of ze extra stoelen hadden (de Vlinder) want er stonden er hooguit 20… nee was het antwoord, met een lach. Tja dan krijg je van mij een koude douche!
heeeeeeeeeeeee Sjaan was jij er ook???? ik ben er ook geweest …. en inderdaad daar stonden er weinig en tja die blaaskapellen stonden alleen maar daar en bij De Kei te blazen ….. maar bij franske de kapper en de bank stond het vol met stoelen hoor 🙂
@Angie: Daar heb ik dus ook gezeten, maar dan zit je midden tussen 2 van die blaaskapellen…. niet zo’n succes dus! 😕
ik heb een warme én een koude douche weg te geven.. de koude (een ijskoude wel te verstaan) voor apotheek de luifel(bij de geyssendorffstraat) voor het niet willen geven van mijn recept, en het niet kunnen lezen. en de warme douche is voor apotheek helmond-west voor het bellen naar de luifel om te vragen wat voor raar iets het is dat ze mij mijn pil niet meegeven.. en voor het straks in de groep te gooien van de klacht over de luifel.. 😉 😀
@natasjalex
Wat was eigenlijk de reden dat ze weigerden om je te helpen?
ad… vanwege dit: [url=http://natasjalex.web-log.nl/log/3947307]klik hier voor de uitleg[url/]
ik hoop dat de url werkt.. 😉
niet dus, maar gelukkig kan iedereen wel knippen en plakken… 😀 ehm toch?? 😉
Zo dus: vanwege dit: klik hier voor de uitleg
@natasjalex
Het is me nou duidelijk.
Overigens moet je [/url] doen en dan werkt het wel!
noud.. dank je wel!!!
ad.. ja ik dacht al dat ik het streepje fout had gedaan… maar ik had geen zin om hier het topic te verpesten met tig probeersels, en ik was te lui om te zoeken naar de juiste code.. 😉
Die vrouw die op zondag staat te werken bij cafe de kapper, die heeft echt een koude douche nodig, om af te koelen, heb nog nooit zo gestreste kip gezien, tieren en schreeuwen is alles wat ze doet, en als ze zin heeft heb je geluk als ze je helpt voor een drankje. foei.
Een koude douche voor huren in helmond en woonpartners!!!!
Volgens hen o zo eerlijk …. Daar kom ik later op terug, eerlijk geloof het maar niet.
Wat is het geval ik ben gehandicapt en heb hulp/mantelzorg nodig. Nu wil het geval dat de flat naast mij vrij kwam en mijn dochter wilde deze graag hebben zodat ze de benodigde hulp/mantelzorg dan makkelijk kan verlenen. Opgebeld naar woonpartners alles uitgelegd echter nul op rekest. U moet bij huren in helmond zijn. O ja wie is daar dan verantwoordelijk voor…..eh de website…….oh een website dus die verantwoordelijk is…….
Mijn dochter gaat vervolgens zelf naar het kantoor om alles uit te leggen wederom nul op rekest.
De betreffende flat staat nu al sedert begin mei leeg en nog geen kijk op andere bewoners!!!
Wat doet deze gemeente liever?? Dure betaalde krachten inzetten??
Volgens woonpartners gaat huren in helmond erg eerlijk. O ja……ik zelf sta al sedert 2002 ingeschreven voor bepaalde complexen. Wie kenschetst mijn verbazing toen mij ter ore kwam dat een kennis ( die staat sedert 2004 ingeschreven) in dat complex een woning heeft gehad.
Eerlijk geloof het maar niet dus.
Misschien dat de gemeente ook eens kan kijken naar dat o zo eerlijke woonpartners!!!!
Het is al gebleken dat het systeem niet goed werkt.
In de krant heeft ook al het een en ander over gestaan, ook over de onderlinge samenwerking van de woningbouwvereningen wat niet gladjes lijkt te verlopen.
En wat te denken van al die mensen die geen pc hebben maar verplicht op de pc zich moeten inschrijven.
@fea
Alles moet in systemen, systemen en systemen. Die systemen zijn niet altijd op elkaar aangepast en dat is balen als je daar mee te maken krijgt.
Jammer dat je blijkbaar geen connecties hebt bij Woonpartners, want dan was het zo geregeld. Ook niet eerlijk, maar wel prettig.
Pieter, en ” jammer dat je geen connecties hebt bij Woonpartners” , dat kan dus niet meer met het nieuwe systeem, tenminste dat word beweerd.
En dat blijkt nu wel bij het verhaal van Fea want dat die woning zo lang leeg blijft staan is juist omdat ze de mensen die bovenaan de lijst staan de woning aan dienen te bieden en zij mogen die woning na 2 weken bedenktijd weer weigeren. Dan gaat de woning naar nummer 2 van de lijst en zij mogen na 2 weken ook weer weigeren.
Wat er nu aan de hand is in Helmond dat mensen zich uit voorzorg ingeschreven hebben in ” HureninHelmond” maar eigenlijk nog niet van plan zijn om te verhuizen met als gevolg dat er momenteel en veel huizen leeg staan en dat er op papier veel woningzoekende zijn. Met een beetje geluk is er pas over een jaar bekend hoeveel woningzoekende Helmond nu werkelijk heeft en zullen de huizen iets minder lang leeg staan.
Tenminste, dit is zover als mijn kennis/ informatie strekt.
@Angelique; Fea staat al sinds 2002 ingeschreven en haar dochter al sinds 2004, dus het kan niet alleen aan de digitalisering van Huren in Helmond liggen, mijns inziens.
Ja dat klopt van die connecties. Helaas ik heb ze niet. Maar als je ze hebt heb je zo een huis ook al beweren de woning corperaties het tegendeel.
De inschrijvings tijd klopt ook niet, mijn zoon kocht vier maanden geleden een huis van een stel dat uit elkaar ging. Een van de twee vroeg een woning bij woonpartners (had wel woonruimte en stond niet ingeschreven) en kreeg binnen twee weken een woning toegewezen. Eerlijk, ik dacht het niet.
Toen de betreffende woning naast mij leeg kwam of liever gezegd toen ik het hoorde zijn wij ( mijn dochter en ik) er meteen achteraan gegaan. In dit geval is het dringend. Mantelzorg/hulp verlening gaat immers stukken makkelijker als je naast elkaar woont. Dat vind ik het schrijnende hiervan. De regering/gemeenten etc. willen mantelzorg bevorderen maar helpen niet mee om dingen te regelen. Volgens mij geven ze liever geld uit aan duur betaalde krachten.
Het zou goed zijn als huren in helmond eens gecontroleerd wordt door een onafhankelijk iemand want zoals het nu gaat, super oneerlijk. Je hebt geen overzicht en alles gaat juist nu achter de ruggen van iedereen om. Wat vinden jullie van een uitspraak dat huren in Helmond ….. als website ….verantwoordelijk is???
Angelique ik wil er nog aan toevoegen dat het niet is te controleren als een woning onderhands wordt toegewezen. Immers dan moet je steeds naar de complexen gaan kijken of er iets leeg is. Wie doet dat?? Door flink rondvragen weet ik nu dat er de laatste maanden al drie woningen aan bekenden van diverse coporaties zijn toegewezen. Deze mensen omzeilden dus de wachtlijst. Dus nee het gaat niet eerlijk
Fea, jij spreekt vanuit de praktijk en ik spreek vanuit de theorie.
En als het goed is ( zou zijn ) dan dienen daar geen grote verschillen in te zijn !
Het lijkt me een vervelende ervaring als je afhankelijk bent van een “systeem” terwijl je geen vertrouwen hebt in datzelfde systeem.
Ik kan er helaas niet meer van maken en ik hoop dat het huidige verhuursysteem alsnog goed gaat uitpakken voor jou en je dochter.
Dank je wel voor je reactie Angelique.
Helaas komen we niet veel verder zolang je door woonpartners wordt verwezen naar huren in helmond. Niemand kan mij zeggen wie daar nu verantwoordelijk voor is en wie je moet aanspreken als er iets is.
Zowel telefonisch als aan de balie wordt je naar huren in helmond verwezen. Tja dat is een website!!!!
Tja het verhaal gaat verder. Gisteren stond er ineens een stel voor de deur zij hebben de flat naast mij toegewezen gekregen. Netjes gevraagd hoelang ze dan in geschreven stonden……tja zei dat meisje ik ben ook hoogst verbaasd want ik sta pas vanaf eind oktober 2005 ingeschreven……..he hoe kan dat???? Mijn dochter staat maanden langer ingeschreven voor hetzelfde complex. Meteen gebeld zoals gewoonlijk nul op rekest het is immers “huren in helmond” wat verantwoordelijk is. Waarmee nu dus daadwerkelijk is bewezen dat woonpartners maar wat aan rommelt. Of…eh… zou het liggen aan iemands inkomen??????
Bovendien is dit wel erg kortzichtig om een website als schuldige aan te wijzen en op deze manier eigen fouten weg te poetsen.
@fea,
Inkomen kan volgens mij inderdaad van invloed zijn. Mogelijk dat woonpartners liever niet “hele familie’s” in hetzelfde complex heeft wonen, dus dat daarom je dochter niet in aanmerking komt.
Of dat werkelijk een reden is weet ik echter ook niet.
@Ad;
IK denk ook dat inkomen van invloed is, voor Woonpartners is het natuurlijk zekerder als er twee verdieners in hun woningen wonen, maar dit onderscheid MAG niet gemaakt worden voor normale huurwoningen.
+ in Fea’s geval, zij is invalide en heeft veel hulp nodig, dan is het toch ideaal als haar dochter vlakbij woont en sowieso ook al in het kader van de nieuwe WMO wet zou Woonpartners een voorbeeld positie in kunnen nemen in Helmond.
Het lijkt inmiddels wel een soap want het wordt steeds gekker. Ik en mijn dochter gingen er vanuit dat ze is ingeschreven in complex Icarus straat. Daar is ze ook voor aangemeld bij huren in helmond. Tot enkele maanden geleden klopte dat. Zelfs gecontroleerd in november door een medewerker van huren in helmond (omdat de site zo onoverzichtelijk is). Nu vroeg ik haar op welke plaats sta jij dan want het stelletje zei ….tot hun verbazing stonden ze al op plaats 8 terwijl ze net zijn ingeschreven. Tja dat kan kloppen. Mijn dochter stond niet meer bij icarus straat ingeschreven???????? Wij hebben het niet gedaan . Wie dan wel??? gehacked??? fraude??? Wat zijn dat voor streken????
Wij hebben allebei zoiets…hoe kan dit….wordt het geen tijd dat de corporaties eens gaan nadenken of huren in helmond wel veilig is??? Klopt alles wel????
Ieder goed nadenkend mens kan zich toch indenken dat eind oktober 2005 inschrijven en enige maanden later al op plaats 8 staan niet klopt!!!!!!!!!!!
Ik wil een koude douche uitdelen aan de Gemeente Helmond die, zoals in het E.D. valt te lezen, zomaar 3 Helmondse echtparen die 60 jaar zijn getrouwd, “vergeten” is te feliciteren.
Het heeft niet persè met Helmond te maken, maar ik vind het belangrijk genoeg om hier neer te zetten.
Google wil via de microfoons van computers gebruikers afluisteren en zo informatie inwinnen om advertenties nauwkeuriger af te stemmen op de behoeften van consumenten.
De honger van de adverteerder naar informatie over consumenten is in principe oneindig. En de PC, steeds grondiger uitgerust met communicatieapparatuur, kan die informatie leveren. Zoekmachine Google werkt nu aan software om gebruikers via de PC-microfoon af te luisteren.
De software van Google maakt kleine geluidsclips van achtergrondgeluiden bij de gebruiker thuis, en vergelijkt die fragmenten met een database. De geluidsclips moeten zo gaan functioneren als digitale ‘vingerafdruk’.
Behoeften
Peter Norvig, directeur Research van het Amerikaanse bedrijf, heeft verklaard de software ‘zo snel mogelijk’ te willen integreren in producten van het bedrijf, zoals de Google Toolbar. Met de informatie wil Google adverteerders in de gelegenheid stellen de afgeluisterde consument te voorzien van reclame die is toegesneden op zijn behoeften. Tezamen met informatie over surfgedrag, zoektermen en geschiedenis kan het bedrijf zo een bijzonder scherp profiel maken van grote aantallen gebruikers.
Afgelopen maart waarschuwde de voorzitter van het Nederlandse College Bescherming Persoonsgegevens (CBP), Jacob Kohnstamm, al dat Google met de vergaring van persoonsgegevens ten behoeve van adverteerders de grenzen van het toelaatbare opzoekt.
Bron: Elsevier
En warme douche voor de schoenmaker Hakky in de Ameidestraat.
Zijn vriendelijkheid is niet alleen in woord, maar ook in daad. Gisteren was het weer zover: het muntjesvakje van mijn portemonnee was onderaan weer eens ingescheurd. Hij zet het goede garen in het stikapparaat en stikt het even. Eenmaal klaar wil hij er geen geld voor hebben. Dat was niet de eerste keer dat betaling overbodig was met iets kleins en een grote schoenreparatieklant ben ik zeker niet. Geen geld, daarom deze warme douche van mij.
Koude douche voor Noorderweb.nl. want die is weg, hebben jullie dat gezien? jammer want ik ging er voor de links naar toe o.a. en de weblog van Angelique.
@Diederik
Misschien kan Solveg uitleggen wat er aan de hand is.
De weblog van Angelique kan men nog wel bezoeken via http://www.noorder.web-log.nl/
Ad, noorderweb.nl heeft een andere webmaster, die waarschijnlijk niet gemerkt heeft dat de site er niet meer staat en dat hij zijn nieuwe al had moeten uploaden. Ja, Noorderweblog is nog wel te bekijken.
Hoi Diederik en andere lezers,
Je kunt de web-log rechtstreeks bezoeken via http://noorder.web-log.nl en ik zal daar gewoon mijn stukjes op blijven schrijven. En mocht ik ook gaan verhuizen dan zal ik dat via de noorder.web-log netjes doorgeven maar voorlopig blijft alles bij het oude.
Trouwens Diederik en andere lezers, als er iets in de politiek gebeurd waarvan je zegt daar wil ik meer van weten dan mag je mij een e-mail sturen of dat via de web-log vragen en dan zal ik over de gevraagde informatie een log gaan schrijven.
groetjes,
Angelique
goede dag bezoekers van deze weblog,
Jullie vragen zich af hoe het komt dat noorderweb uit de lucht is. Dit kan door niemand anders dan het bestuur uitgelegd worden. Solveg is de persoon die er voor gezorgd heeft dat Noorderweb in de lucht bleef en er altijd goed en verzorgt uit zag.
Als dank heeft ze te horen gekregen dat ze al haar werkzaamheden heeft moeten stoppen voor noorderweb.
Dit heeft zij en jullie te danken aan een enkel persoon uit het bestuur. Dus als jullie er verandering in willen hebben, zorg er dan voor dat die persoon niets meer bij noorderweb te zeggen heeft, en hopelijk ook niet in een ander bestuur. Zo’n personen die zo omspringen met vrijwilliggers kunnen we missen als kiespijn.
gijs
@Gijs
Hoewel ik ook graag weet wat er aan de hand is bij Noorderweb, is het toch eigenlijk een interne kwestie. Mocht het inderdaad zo zijn hoe jij het beschrijft, dan is het toch in eerste instantie de taak van de overige bestuursleden om er wat aan te doen.
Daarnaast kunnen we natuurlijk altijd nog op het weblog van Angelique terecht voor de nodige info over Noord (en over de rest van de stad).
goede dag,
Ad eigenlijk heb je gelijk, dat het een interne kwestie is en dat de bestuursleden dit moeten oplossen.
Maar weten de bestuurs leden wel hoe het gegaan is???? Meestal is dit een gebeurtenis die door 1 of 2 personen gedaan worden. En die willen alles meestal naar zich toe trekken. En dan gaat een hoop goed werk naar de verdommenis. Dus bestuursleden zoek het goed uit en los het op, anders ben jij misschien wel aan de beurt.
Gijs
Ga ik naar Noorderweb…. website foetsie… oeps en dit was zo’n mooie , informatieve site.Wat ik hier lees wederom een bestuursleden probleem. Wat is dat toch…. vraag ik mij dan af. Heb je een mooie goede site en dan ineens ander bestuurslid en weg site. Denken deze nieuwe leden weleens na? Hoeveel werk (lees tijd) een vrijwilliger hier in stopt?
Vanavond hoorde ik dat de web-site noorderweb er niet meer is. Dit vind ik wel triest, vooral voor diegene die al 3 jaar vrijwillig deze site van informatie voorziet. Solveg bedankt voor je inzet. Jammer dat dit zo moest aflopen.
Goed nieuws, noorderweb is weer online. Iemand heeft alvast de wat officielere dingen erop gezet (voor hun vergaderingen enzo denk ik). Nu hopen dat er snel weer een webmaster wordt gevonden. Dan kan die het allemaal vormgeven en aanvullen met alle noodzakelijke informatie. En dan is het weer tiptop in orde.
Nou, wat jij goed nieuws noemt het ziet er niet uit, wat is dat een lelijke site geworden hadden ze beter de vorige kunnen laten staan die was tenminste ook overzichtelijk en zo, bah wat een zooitje.
Goed nieuws. Ik zou zeggen slecht nieuws. wat staat er nu toch voor lelijks op. Waar is die mooie site gebleven. Ik snap dat niet hebben ze een prachtige site wordt het gewijzigd in zo’n rommel ding wat er niet uitziet.
@Marijn:
Wellicht moet ik je teleurstellen, maar de webmaster die jij denkt dat er nog moet komen, is er allang. Dat is dezelfde persoon die "alvast de wat officielere dingen erop gezet (voor hun vergaderingen enzo denk ik)" heeft. De opmaak en info die er nu opstaat is zijn versie van Noorderweb. Zijn kunde op dat vlak toonde hij ondermeer al op http://www.vag-helmond.dse.nl en http://www.phb-helmond.nl en http://www.bewonersverenigingwoonpartners.nl/index.htm en http://www.dse.nl/~wsrepko
Laat ik het zo zeggen: zo’n vormgeving zie je tegenwoordig niet vaak meer. 😉
Ik ben het helemaal eens met de schrijver hierboven.
Zo’n vormgeving zie je (gelukkig) niet vaak meer.
Amateurisme alom.
Als ik alles zo lees, mag het bestuur wel eens goed met elkaar praten.
Zo met vrijwilligers om te gaan kan echt niet.
Kom op zeg we leven niet in de middeleeuwen.
Je moet blij zijn met enthousiaste mensen
die graag aan een mooie en goed te lezen website mee willen werken.
Maar blijkbaar krijg je als dank…………
Toch maar weer even de koude douche tevoorschijn halen. Die mag van mij naar de AH voor de “kermisactie” die ze hebben gehouden. Bij 40 euro aan boodschappen kreeg je daar een kortingsboekje met zo’n 40 euro aan nietszeggende kortingen voor de Helmondse kermis. Daarnaast kreeg je ook nog een bon waarmee je kans kon maken op 1 minuut gratis winkelen (graaien) bij de AH. Op zich zou het dus een leuke actie zijn, als de bonnen dus wat inhielden en je niet bv 3 zakken noten moet kopen om er 1 gratis te krijgen (wat moet je toch met die noten, die alleen warm lekker zijn).
Daarnaast waren er mensen die ruim 100 kanskaarten (het kunnen er ook veel meer geweest zijn) hadden. Dit hadden ze echt niet aan boodschappen uitgegeven, dus ergens zijn de kaarten ook weer gewoon weggegeven.
Van mij dus een koude douche voor AH en hopelijk volgend jaar een beter doordachte actie.
@ad klopt helemaal was een waardeloze aktie van de AH.Het hele boekje stelde niks voor maar in de avertentie’s deden ze net of ze zomaar 40 euro aan bonnen weg gaven.Dat was ook wel als je zelf eerst voor 140 euro spendeerde op de kermis.Zijn de zomerzegels een beter idee??Mag ik dit wel allemaal zeggen als medewerkster van de AH 😉
@Hanny,
Waarschijnlijk geeft het geen problemen, hoor. Misschien moet ik ook ff direct bij AH klagen. Andere actie’s doen ze in ieder geval beter. Ik denk dat de huidige (landelijke) actie wel weer in de goede categorie hoort.
De “Wiz”-actie was ook wel goed, hoewel die zegels wel heel erg snel bijelkaar gespaard waren. Dat was overigens ook niet heel erg.
Ad ik ben het helemaal met je eens. Deze actie van AH was waardeloos. Ze deden net of je met die bonnen korting kreeg, maar uiteindelijk was je zonder bonnen net zo goedkoop of nog duurder uit. Maar gemeenteraadsleden krijgen toch elk jaar een eigen kermis kortingsboekje met echte kortingen of was dat vorig jaar een eenmalige actie?
@Helga,
Geen idee. Ik heb niets ontvangen, maar misschien slaan ze tegenwoordig de SP wel gewoon over. Ik ga er vanuit dat er geen bonnen zijn uitgedeeld aan de raadsleden. Gezien de hoeveelheid (afwezige) raadsleden bij de opening, volgens Sjaak van Buren,lijkt het me ook heel sterk.
Misschien moeten we het voor de zekerheid ook even aan Angelique vragen. Dus Angelique, heb jij van de gemeente bonnen gehad?
Wat een stuk chagarijn staat er toch bij de Trekpleister op de Veestraat. Gisteren maakte ik het/haar voor de derde keer mee en daarom meld ik het hier nu maar eens.
Ik vroeg netjes aan de betreffende winkeldame (kort van stuk met korte blonde haren) waar iets stond. In minder dan een seconde verwees haar antwoord me naar een schap helemaal aan de andere kant van de winkel. Nog voordat ik kon vragen of ze het iets duidelijker kon uitleggen, was ze al weer omgedraaid. Toen ik het toch nog durfde te vragen, kwam er een snau “Ik ben bezig” (schappen vullen) met de toon van “Val me niet lastig!”.
Dat aanbiedingen uit hun foldertje altijd uitverkocht zijn, vind ik inmiddels normaal. Maar aan zo’n behandeling wen ik maar niet. Raar hè.
@Johan,
Misschien moet je er maar gewoon niet meer heen gaan. Overigens wisselt het Trekpleister/Kruidvat personeel onderling nog wel eens. Schijnt van bovenaf zo geregeld te worden. Het personeel is daar niet altijd even blij mee, dus misschien reageren ze dat een beetje af op de klanten. Niet slim, maar het gebeurt wel.
Wat je over de aanbiedingen zegt is inderdaad waar en iedereen zal dat ook beamen. Echte “top”aanbiedingen kunnen ze meestal niet leveren bij Trekpleister/Kruidvat. Klagen hierover (winkel/hoofdkantoor) helpt trouwens niet.
Johan; over chagarijnen gesproken. Je moet ook eens een keer naar Gall & Gall bij de Albert Heijn XL gaan. Daar durf je niet eens iets te vragen, daar loop je al hard de winkel uit als je de juffrouw ziet. Haar gezicht staat op onweer en dat is nog heel zacht uitgedrukt. Op dinsdagochtend in ieder geval.
Bij het Kruidvat vind ik ze juist erg klantvriendelijk. Naar die pleisterzaak ga ik alleen als bij het Kruitvat iets op is. Die hebben toch ongeveer hetzelfde.
Bij die drankzaak kom ik nooit. Maar goed ook zo te horen.
heey
bij de xenos werkt een jongen met zwart haar, hij ziet er heel leuk uit. maar ik weet niet hoe hij heet. kan iemand please vertellen hoe hij heet??
@anoniem,
Er even heen gaan en vragen is voor jou geen optie?
Ad
ik kom niet zo vaak meer in de xenos als eerst, druk met school enzo weet je wel
en ja vragen aan hem of aan zijn collega’s nou dat durf ik dus echt niet hoor!!
weet jij toevallig hoe hij heet??
@anoniem,
Helaas kan ik je ook niet aan zijn naam helpen. Maar misschien komt een van de reguliere bezoekers nog in de buurt en kan het voor je vragen.
Ad
ik hoop het,
en alvast bedankt he
gr’s
ps maar er hebben niet echt veel mensen gereageerd
Gisteren was ik bij het Helmond Handelshuis, mijn dvd speler was kapot, ik heb hem vorig jaar gekocht en heb hem 2 keer mee op vakantie genomen, maar de garantie was net voorbij, omdat de garantie nog niet zolang voorbij was en ik hem nauwelijks gebruikt had dacht ik dat ze me wel zouden helpen, maar niet hoor. Ook had ik een kapotte jvc tv van 3 jaar oud, je zou denken dat zo’n ding toch wel wat langer meegaat dan 3 jaar, maar ook hiervan was de garantie verlopen en konden ze niets voor mij betekenen, dat is jvc’s probleem en niet het onze, zei hij. Dus als je het van service van de zaak moet hebben, moet je absoluut niet bij het Helmonds Handelshuis zijn.Mij zien ze daar in ieder geval nooit meer terug en, je kunt beter iets meer betalen en een goede service hebben dan het goedkoopste adres nemen en geen service krijgen. Groetjes
Een koude douche voor de Bart Smit -actie van vandaag 6 november, waarbij je 15% korting krijgt. Ik was er op tijd bij en had alle spulletjes in de winkelwagen gedaan totdat ik mij moest registreren. Na 10 mislukte pogingen kon ik niet meer op de website en na nog 35 pogingen om mijn bestelling te doen was mijn winkelwagen leeggehaald. Na nog eens 10 pogingen waren de spullen die mijn kinderen graag wilde hebben UITVERKOCHT. Even daarna kwam ik met geen mogelijkheid meer op de website. Ik zal er maar niet meer naar toe rijden omdat ik vrees dat ook dat op een teleurstelling uitloopt. Weg 15% korting.
@Helga,
Inderdaad de internetsite van Bart Smit lag (ligt) eruit. Wat natuurlijk wel te verwachten was. Heb je ooit kaartjes voor een populair concert via internet proberen te kopen?
Het alternatief was natuurlijk om gewoon even naar de winkel te gaan, maar daar was de wachttijd overigens ook vrij lang, hoor. Maar de kans op succes was daar een heel stuk groter. Wat natuurlijk niet betekent dat alles tot het eind toe op voorraad zal zijn. Voor zover ik weet was het meeste in ieder geval wel voorradig en verkrijgbaar (wat schijnbaar onlangs niet voor een vergelijkbare actie bij een andere speelgoedzaak gold.)
Maar misschien kun je morgen even naar het hoofdkantoor bellen en kijken of ze nog wat kunnen en willen doen. Waarschijnlijk zullen ze zeggen, sorry maar dit is overmacht en je had vanaf 17 uur naar de winkel gekunnen.
Door oplichting door een zaak in Helmond, “Licht Helmond” in de Molenstraat kwam ik op jullie site terecht. Ene Jack Swinkels heeft al heel wat mensen opgelicht. Mensen laten betalen, ook mij, voor een lamp, gekocht op Internet. Maar opsturen NEE!!!!!
Alle reacties kkop deze zaak kunt U lezen op Winkeloverzicht.com
Dus wees gewaarschuwt!
Deze Jack verdient een IJSKOUDE douche. Het is een grote oplichter.
heey bij de xenos werkt een hele vriendelijke/lieve/knappe jongen hij heet R.N. hij heeft zwart haar en hij is bruin, hij is zooo lief hij verdient echt een hele warme douche!!
groetjesss
De gemeente mag van mij een ijskoude douche krijgen vanwege die nieuwe verkeersbult op de Steenweg. Goed dat ze maatregelen nemen, maar dit ding levert meer gevaar op.. als fietsers/brommer/snorder moet je helemaal om de bult heen draaien voordat je linksaf kunt, op de bult draaien is levensgevaarlijk en breek je je nek. Auto’s wijken uit naar rechts wanneer ze moet passeren.. goed hoor!!
Het is inderdaad een mooie lanceerinrichting geworden op dat kruispunt.
Nu vliegen de auto’s voortaan over de mensen op het terras van La Venezia zo door de ruiten van de friettent heen.
ik ben zo boos op de woningbouwvolksbelang en woonpartners,
dat ze van mij allemaal door die ramen ,
en friettenten mogen vliegen.
pluk roos, steek ‘m op je hoed, dan is de dag ook weer goed….
nog niet met een hele bos .
maar toch bedankt.
voor je opstekertje.
Wat ik wel weet is dat Volksbelang de huizen waar een wietplantage in gezeten heeft, dat ze die alleen maar verwijderen met de politie maar dat ze aan de schade van de woning niets doen maar de nieuwe huurders ermee op proberen te zadelen en als mensen dan zitten te springen om een woning dan hebben ze hun huis weer goedkoop opgeknapt want vele aanvaarden dan toch dat huis omdat ze anders weer onder aan de lijst komen te staan.
Echt machtsmisbruik is dat.
Na alle klachten aan UPC, nu ook een complimentje. Ze hebben zomaar gratis en voor niets de snelheid van de internet voor allen abonnementen verhoogd.
wil je ook graag een andere woning
ga dan naar
http://www.woningruil.nl
dat kan de uitkomst zijn.
Ik woon zelf al jaren in Eindhoven en ik wil toch eens even melden dat ik vind dat het winkelpersoneel in Helmond veel vriendelijker en klantgerichter is dan hier. Er zullen best wat uitzonderingen tussen zitten zoals ik hier al heb gelezen, maar over het algemeen is het echt zo. In Eindhoven zijn ze vreselijk arrogant en chagarijnig, maakt niet uit in welke winkel je komt (al steekt de Bijenkorf en wel met kop en schouders bovenuit). In Helmond is men altijd vriendelijk, en krijg je service. Men heeft tijd voor een praatje. Dat kun je hier ook wel op je buik schrijven. Wonen doe ik in Eindhoven prima, maar winkelen liever in Helmond.
Helmond Stadse problemen en gewilde woonwijken
De hel van het zuiden pimpt zichzelf een ongeluk
Helmond, industriestad op z'n retour. De stad heeft het moeilijk, zoals zoveel vergelijkbare steden in Nederland. Bedrijven sloten hun deuren, de arbeiders bleven. Verlaten, vervallen fabriekshallen moeten een andere bestemming krijgen, arbeiderswijken staan op de nominatie om gesloopt te worden. En dan ook nog in de economisch hardst getroffen regio. Het geldt voor Tilburg, het geldt voor Oss. Het geldt voor Helmond.
Hellemond, zei men vroeger. Mond van de hel.
Om dat beeld wat bij te stellen, worden publiciteitscampagnes opgezet, slogans verzonnen. Citymarketing. Zo erg is het niet, wil men maar zeggen. En dus konden geïnteresseerden zich inschrijven voor een weekendje gratis proefwonen in Helmond – 'Een glimlach in Brabant'. Kennelijk is de nood hoog. Blijkbaar wil niemand betalen voor een woonruimte in de stad.
Dus op naar Helmond, de proef op de som. Een beetje zoeken levert weinig hoopgevends op. Stad waar de inwoners de sirene negeren, die afging uit angst voor giftige stoffen na een brand op een metaalschroothoop. Een lelijke stad, zeggen de mensen die er niet vandaan komen. Spuuglelijk. Helmond, bekend van de kleine nieuwsberichtjes over huisuitzettingen na de vondst van hennepkwekerijen, over problemen met Marokkaanse jongeren, over Kamervragen na een plan om diezelfde jongeren stage te laten lopen in hun thuisland om ze her op te voeden, over de door de rechter verboden bouw van een basisschool na angst voor straling door hoogspanningsmasten. Het Helmond dat twee miljoen krijgt voor de verbetering van de wijk West, ook al staat het niet op de Vogelaarlijst van pracht-, kracht,- of probleemwijken. Vervallen arbeiderswoningen, ingestorte fabrieken, leegloop, achterstand.
Slechte ambassadeurs
Dat Helmond ligt er ontspannen bij, op woensdagochtend. Langs de Zuid-Willemsvaart, ooit de levensader van de vele fabrieken in de stad, wordt koffie gebracht aan het Havenplein. En fris, in een karafje. De markt is gewoon op de Marktstraat. Voor de restaurants op het aangrenzende plein dezelfde grijze, drukbezette terrasstoelen. Uitverkoop is het, aan de tassen te zien. Parkeren: 1 euro 74 per uur, midden in het centrum.
Boven de drukte is het kantoor van CDA-burgemeester Fons Jacobs (61), op de vierde verdieping. Links vanaf zijn balkon – 'hier zit ik als het lekker weer is' – de voormalige cacaofabriek. Verbrand, ingestort. 'Dat gaan we opknappen tot cultuurcentrum.' Rechts een wat vervallen appartementencomplex. 'Sociale woningbouw. Gaan we slopen, daar komen nieuwe woningen.'
Zeven jaar is hij er burgemeester. Hij praat over de stad met stemverheffingen en armgebaren alsof hij het complex aan de overkant zelf zou kunnen neerhalen.
Helmond. Om er maar mee te beginnen: tja, het imago van de stad is niet zo best. Fabrieksarbeiders, weinig culturele voorzieningen, afbraakwijken, geen geld. 'Komt nog bij dat Helmonders jarenlang de slechtste ambassadeurs van Helmond waren', zegt Jacobs. Waren. Want de afgelopen decennia is er nogal wat veranderd in de stad. Onder minister Gruijters van Volkshuisvesting – zelf een Helmonder – werd de stad in de jaren zeventig opgenomen in de lijst met zogenoemde groeikernen. Helmond moest veranderen van probleemstad in een moderne overloopstad voor het groeiende Eindhoven.
Helmond is nu de stad van Dierdonk, een groene wijk met uitsluitend vrijesectorkoopwoningen in straten die 'weiden' heten. Met de bouw werd in 1993 begonnen, onder veel scepsis. Want wie wilde er nu in Helmond wonen, en dan ook nog in een koophuis? Het werd een doorslaand succes. Het is de stad van Brandevoort, een alom geprezen vinexwijk ten westen van de stad. Huizen in jarendertigstijl, 'oud-Amsterdamse' gevels. Water, pleinen, groen en overal stapels bakstenen en zand. Veel kinderen op kleine wiebelfietsjes. Het had er Heemskerk kunnen heten, of Nieuwegein. Burgemeester Jacobs: 'In Brandevoort staat een huis niet lang leeg.'
Pareltjes
Ook de Helmondse binnenstad werd vernieuwd. Op de Markt zitten groepjes mensen onder de bomen op lichthouten bankjes. De tuin van het middeleeuwse kasteel is toegankelijk gemaakt voor publiek. Architectuur, theater, literatuur en natuur krijgen weer aandacht, van Helmonders zelf en van buitenaf. De stad kreeg een automotive-campus, met een geavanceerd crashtestcentrum. De nieuwbouwwijk Suytkade bij het centrum moet een campus krijgen met 'groene' mbo- en hbo-opleidingen.
'Pareltjes rijgen', noemt burgemeester Jacobs dat.
Opbouwwerker Leo Litjens (57), die in de jaren tachtig naar de stad kwam: 'Toen ik dertig jaar geleden uit de trein stapte, was er niets. Een grote kale vlakte. In die dertig jaar is Helmond een echte stad geworden. Opgebouwd door bestuurders die durfden te investeren en niet aan kwamen zetten met tweedehandsplannen.'
Maar vergeet de Helmonders zelf niet, zegt voorzitter van het Platform Helmondse Bewonersorganisaties Fred van den Eijnden (70). 'Vroeger was het simpel: de fabriek hield ons arm, de kerk hield ons dom. Wij werden opgevoed met het idee dat er twee soorten mensen bestonden: de plukkers en de geplukten. Wij hoorden bij de geplukten.'
Ook dat is veranderd, zegt Leo Litjens. 'Helmonders zijn weer trots op de stad. Zeiden ze vroeger dat ze vlak bij Eindhoven woonden, nu durven ze te zeggen dat ze uit Helmond komen.'
Voor de jeugd was er bijna niets, vijf jaar geleden, zegt Geert Blenkers (25). Hij is uitbater van het populaire Muziekcafé, en onder anderen oprichter van jongerenstichting Impact. 'De studenten die buiten de stad woonden, bleven daar. Nu komen ze terug in het weekend. Feesten, optredens, jamsessies, workshops, festivals en voldoende uitgaansgelegenheden: er is weer wat te doen.'
Brabantse gemoedelijkheid en toch een grote stad. Vraag het de Helmonders op straat, op het terras. Het gaat eigenlijk best goed met de stad.
Economische groei
En ja, Helmond heeft problemen. Met een harde kern Marokkaanse jeugd, softdrugs. De economische crisis heeft toegeslagen in het zuiden. Maar de gemeentelijke cijfers zijn tamelijk gemiddeld, voor een stad met bijna 90.000 inwoners. Landelijk gezien doet Helmond het niet slechter dan, zeg, Diemen, Vlaardingen, Dordrecht of Almere. Wat economische prestaties betreft ligt de stad rond het landelijk gemiddelde, de werkgelegenheid groeide zelfs. Natuurlijk, het is crisis. En die laat ook in Helmond haar sporen na. Burgemeester Jacobs: 'We moeten op zoek naar meer investeerders, vreemd kapitaal.'
Het aantal werklozen steeg vorig jaar voor het eerst sinds 2004 licht, de inkomens blijven laag ten opzichte van de rest van Nederland. Maar de regio groeit economisch gezien harder dan Nederland. De jeugdwerkloosheid nam juist af, het aantal arbeidsplaatsen groeide van 2000 tot 2008 twee keer zo hard als Amsterdam.
Wim Raaijmakers (60) woont en werkt er al zijn hele leven. Bij een woningbouwcoöperatie en in het verleden als gemeenteraadslid. Hij heeft Helmond zien veranderen. De nieuwe weg die Helmond in de jaren zeventig en tachtig is ingeslagen heeft goed gewerkt, vindt hij. Zoals meer voormalige industriesteden langzamerhand veranderen in gewilde gezinsplekken.
Dat gaat zo goed, dat er andere bedreigingen bestaan dan het imago van Helmond doet vermoeden, volgens Raaijmakers. 'Het gemeentebestuur heeft de blik wel erg gericht op groeien. Ik denk dat we moeten oppassen dat de stad niet ten onder gaat aan haar eigen ambities, door groter en sneller te groeien dan de bevolking, en met het oog op de economische ontwikkelingen. Eigenlijk gaat het zo snel, dat we een beetje dreigen door te slaan.'
Bron: Pieter Sabel, DePers.nl
Mijn schoonzoon wilde wat meer geheugen in zijn laptop, dus ging hij ermee naar een pc winkel in Helmond Noord. Deze hebben er andere geheugen bankjes ingezet en vervolgens deed de laptop het dan wel en dan weer niet.
Wat was nu het geval, een werknemer van de betreffende winkel had er maar even wat oud geheugen in gezet voor een nieuwe prijs, maar de laptop werkte daar dus niet op.
Zo zie je maar weer dat je toch geregeld opgelicht wordt als je er zelf geen verstand van hebt.
De eigenaar heeft hem wel het geld terug betaald, maar zegt wel dat hij zijn werknemer volledig vertrouwd.
Het zou mij als baas toch stof tot nadenken geven!
Deze winkel krijgt van mij een koude douche.
@Solveg:
Is dat PCfast aan de Wethouder Ebbenlaan?
@Johan: Nou volgens mij is er maar een in Helmond Noord. Geloof wel dat hij zo heet ja.
Wie Suytkade een pareltje noemt moet toch wel een over heel groot creatief brein beschikken.Suytkade is een project waarbij de ontwikkelaar snel veel geld in zijn zak wilde steken en waarbij wooncomfort en aanzicht erg ondergeschikt zijn gemaakt aan winst.En nu de economie ingezakt is en de animo om er een appartement te kopen wel erg tegenvalt steekt de overheid ook nog eens veel geld in dit project om de watertorens boven water te krijgen.Weer een gemiste kans van de gemeente,dit geld hadden ze beter kunnen inzetten om iets te doen aan jeugdproblemen en leefbaarheid in de bestaande wijken.
Alles bij elkaar krijgt de gemeente hiervoor een lekkere koude douche
Gemeentesecretaris Helmond geridderd
Gemeentesecretaris Ad de Kroon (58) is donderdag 21 januari benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.
Hij kreeg zijn onderscheiding uit handen van burgemeester Fons Jacobs tijdens zijn afscheid als gemeentesecretaris van Helmond. Ad de Kroon werkte sinds 1995 als gemeentesecretaris in Helmond. Per 1 februari aanstaande wordt hij secretaris/algemeen directeur van de Provincie Limburg.
Warme douche natuurlijk !!
De donkere Annawijk
Al voor het jaar 2000 werden de nummers van de lantaarnpalen doorgeven aan de Gemeente als ze kapot waren en werden dan ook altijd binnen een paar dagen gerepareerd.
Op dit moment zijn veel lantaarnpalen kapot b.v. in de Zandstraat, Hoogeindsestraat, St. Annaplein (hier nog een beetje licht dankzij de lamp van de Annakerk), in de Floreffenstraat zelfs allemaal. Het is onbegrijpelijk dat het herstel zo lang moet duren, wij wachten nu al bijna 14 dgn.
Zelfs op de dag van de gemeenteraadsverkiezingen moesten de mensen in het pikken donker gaan stemmen.
Ik heb wel even nagedacht op welke partij ik moest gaan stemmen, die mij verlichting gaf?
Schande
Een bezorgde wijkbewoner van de Annawijk.
In Januari 2008 heb ik er 26 stuks doorgegeven in Mierlo-Hout dat heeft echt heel lang geduurd voordat die gemaakt waren.
Er was een straat in de pastoorswijk die ook helemaal donker was.
Heb hoop, het komt goed.
Ik wil een koude douche geven aan Rijwielhandel Kuypers in de Heistraat.
2 en een half jaar geleden kocht ik bij hun een scooter met verzekering, dit was zo’n goede verzekering, je kon het hele bedrag incl. de aflever kosten verzekeren, dus dacht ik dat is mooi dan loop ik ook geen risico als er iets gebeurd, nu 2 en een half jaar later brand mijn scooter af en heb ik niets meer, ik schakel die zo gezegd geweldige verzekering in en wat blijkt, ik krijg nog maar de helft van de waarde van mijn scooter terug, niet het geld maar ik moet bij Kuypers een “nieuwe” uit gaan zoeken, voor zover ik weet heb ik geen nieuwe voor € 625,=. Als er van tevoren gezegd zou zijn dat het een natura verzekering zou zijn had ik dat nooit gedaan, zo zie je maar weer dat je niemand meer kan vertrouwen, je word aan alle kanten opgelicht. Het is dat ik bij Kuypers een ander scooter moet kopen, omdat ik anders helemaal niets krijg,maar eigenlijk wil ik niets meer van hun, ook omdat ik alles zelf heb moeten regelen, terwijl hun dat zouden doen en mijn volgende verzekering word in ieder geval geen van ENRA echt een waardeloze verzekering!
Ik hoop dat ieder die een scooter wil kopen dit mailtje leest en nog 2 keer nadenkt voordat diegene besluit een scooter bij Kuypers te kopen. Groetjes
@anoniem
Een kennis van me heeft bijna precies hetzelfde meegemaakt bij Kuijpers. Die verzekering zou alles vergoeden, dat was beloofd en wist de verkoper zeker. Bleek dus een kat in de zak te zijn toen mijn kennis een dik jaar later terugkwam. Bah Bah! Voor verzekeringen moet je niet bij Kuijpers zijn. En voor de rest gaat die kennis er dus ook nooit meer heen.
Ik wil Cranenbroek in Schijndel een héél koude douche geven omdat ze totaal geen service verlenen. De stoelen van het merk Bois le Duc, model Bolbec mokka heb ik bijna 2 jaar geleden gekocht. Na een paar maanden begon de buitenkant van de stof flink te plooien en ben ik terug gegaan naar Cranenbroek. Mijn stoelen werden beoordeeld en er werden nieuwe besteld. Eind mei 2010 kreeg ik nieuwe stoelen. Toen we ze thuis uitpakten zagen we gelijk dat deze stoelen ook niet goed waren. Ze plooiden zelfs ook aan de voorkant van de rug. Na 2 maanden plooiden ook de zijkanten. Bij Cranenbroek werden ook deze stoelen beoordeeld door iemand, die zelfs dacht dat de bekleding leer of kunstleer was. Te gek voor woorden want het is stof. De klacht was niet gegrond zeiden ze en de service medewerker zei zelfs, dat de stoelen eigenlijk meer Leen Bakker spul was. De prijs ligt echter een stuk hoger, maar de kwaliteit is stukken slechter. Dus let op geef je duurverdiende geld niet uit bij Craenenbroek, dan is het weggegooid!!!!!
Koude douche voor WOONPARTNERS , ik zit al vanaf gisterenavond zonder warm water , ik hoor of zie niemand die met de waterleiding bezig is, na een paar telefoontjes krijg je te horen ze zijn er mee bezig het is een landelijk storing , maar ik kan er niets van vinden op internet of bij Helmond nieuws
Dus woonpartners krijgt van mij een koude douche (net al ik zelf )
De firma Kemkens is ermee bezig , dus het zal wel goed komen met de warme douche ………toch vind ik dat je de bewoners wel wat mag laten weten via een brief of zo …….
Dus nu krijgt WOONPARTNERS een warme douche van mij !
zaterdag 25 / 10 ging ik naar de Jumbo Azalialaan boodschappen doen.Bij de kassa afgerekend te hebben. Zette ik mijn boodschappen op de inpaktafel. Ik moest ff iets halen in de supermarkt , was iets vergeten. Na 3min. was ik weer terug. Waar zijn mijn boodschappen??? Weg dus, gewoon door een ander meegenomen. Ik ging naar de kassa en vroeg of iemand boodschappen had afgeleverd.Nee dus. Zullen we ff kijken wat we er aan kunnen doen vroegen ze . Ja dat konden ze wel . Gaat u maar opnieuw boodschappen doen. U hoeft niet af te rekenen. De Jumbo Azalialaan krijgt van mij een warme douche.
kunnen ze in Brouwhuis een puntje aan zuigen!!! die Lilian zet de chips en brood achter dat schuifding, waardoor je de helft van je boodschappen vergeet!!!
een dag erna even een opmerking van gemaakt, maar nee, werd nisk aan gedaan!!!
Hallo Ann,
Vervelend om te lezen dat dit niet goed is opgelost.
Graag willen wij dit wel goed oplossen.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om contact met ons op te nemen: 0492-370160.
Met vriendelijke groeten,
Team Helmond Brouwhuis
@ann op zondag 26 oktober 2014 om 19:08:
Dat ze boodschappen achter dat schuifding leggen zoals je zegt heeft een reden namelijk dat het brood , chips e.d niet kapot gedrukt word.
Kom er al jaren en heb nog er nooit een probleem mee gehad dat ze mijn boodschappen achter op die band leggen.
Maar het ligt ook aan je zelf je staat er toch zelf bij ?
Gewoon opletten ,moet je overal , en niet alleen bij de Jumbo in Brouwhuis !!!
Koude douche voor optiek van de bogaerts uit helmond. Zeer belabberd werk geleverd, het kon niet anders zei hij! Bij optiek Henk huijsman in Bakel gegaan en die heeft alles gratis en zeer professioneel hersteld!!! Die verdient een zeer warme douche!!!
Ik kan geen weblog vinden van nuenen dus dan maar via de weblog van helmond waar ik woon. Een zeer koude douche voor JADA financiering in nuenen die mij voor de crisis een verzekering verkocht heeft voor mijn pension en mij niet gewezen heeft op de gevaren en nu ben ik mijn hele pension kwijt echt heel veel geld. Dat noem ik malafide adviseurs die geld verdienen op de rug van mensen die vol vertrouwen had in hun goede speech.
Warme douche voor ziggo. Als er probleem zijn worden die goed verholpen en krijg ik als tegoedkoming film1 gratis! Super service! Super personeel!
Koude douche voor BCC helmond. Je moet betalen om je tvtje te laten installeren. Het zou toch in de prijs inbegrepen moeten zijn zoals het hoort.
@Hopla op zondag 4 september 2016 om 00:24:
Ze moeten een andere slogan voeren: Low service, High leiding.
@Ria van Aerle op zondag 4 september 2016 om 18:39:
High price bedoel ik.
Wat mij betreft krijgt Hermes een koude douche. De bussen van lijn 320 (vroegâh lijn 20) vertrekken regelmatig meer dan vijf minuten te vroeg van de halte, zodat je alsnog een half uur moet wachten ook al ben je zelf keurig op tijd.