Tandarts zet tanden in zijn klanten
"Het kan niet zo zijn dat een hoogopgeleide ondernemer zijn risico afwentelt op zijn klanten." Dat zegt Map van Aalst van Aalst Financial Consultancy, een bureau dat mensen met inkomensproblemen ondersteunt. Van Aalst doelt op tandarts Van G. aan de Maaslaan die half maart zijn klanten heeft laten weten dat zijn administratie hopeloos in de soep gedraaid is. Daarom stuurt hij nu alsnog rekeningen die terug gaan tot zeker 2005, met excuses en het vriendelijke verzoek hem te helpen zijn administratie op orde te krijgen.
Door langdurige afwezigheid, diefstal van een pc in 2007 en softwareproblemen lopen wij achter met de administratie, schrijft de tandarts. Map van Aalst heeft intussen al een tiental mensen gesproken die niet alleen schrokken van de hoogte van de rekeningen maar ook van de toon van zijn brief. In de rekeningen wordt dringend gevraagd om te betalen aangezien anders een incassobureau om de euro's komt.
En dat steekt Van Aalst: "Dit is meer dan onvriendelijk. Dit is grof. Hij zadelt andere mensen op met zijn ondernemersrisico en brengt ook bedragen in rekening waarvan ik weet dat ze betaald zijn. Zo mag je niet met je klanten omgaan. Mensen met weinig geld of slecht inzicht in hun uitgaven, kunnen zo vreselijk in de problemen komen."
Omdat de tandarts zijn klanten alleen een lijst met bedragen heeft gestuurd en geen specificaties, heeft Map van Aalst de zaak in handen gegeven van advocatenkantoor Van Stiphout. Die adviseert mensen die door de tandarts aangeschreven zijn of worden in ieder geval niet te schrikken, niet haastig te betalen en al helemaal de incassokosten niet te accepteren.
De weblog hoorde dat een aantal mensen problemen met deze tandarts had en kwam zo terecht bij Map van Aalst. Uiteraard hebben wij ook geprobeerd de tandarts zijn verhaal te laten vertellen, maar kwamen daar niet verder dan een antwoordapparaat.
Gedupeerden kunnen zich melden bij Map van Aalst, telefoon 51 73 43 of mail.
19 reacties:
Tja, ik ben ook z’n klant. Ik ben het helemaal eens met de opmerkingen inzake de strekking van de brief. Zo ga je met je klanten niet om.
Wat mezelf betreft heb ik nu een verzamelnota met 3 rekeningen mogen ontvangen. Een rekening van december 2008, een van 2004 (!) en een van 2003 (!). Of ik maar even wil betalen. Afijn, die van 2008 heb ik na kunnen trekken. Die is inmiddels betaald, maar daarvan heb ik niet eerder een factuur ontvangen.
Voor de specificaties van 2003 en 2004 ben ik toch maar eens even zelf binnengelopen. Die van 2004 kreeg ik meteen mee, die van 2003 kon niet worden geprint omdat “alleen de tandarts dit zelf kon”! Deze week ligt hij klaar. Gratis tip….maak ook een backup van de tandarts dan kun je die in ieder geval inzetten.
Ik ben niet van plan deze rekeningen zomaar te gaan betalen. Ik zal in overleg gaan met mijn ziektekostenverzekering en dan zien we wel eens verder.
M.i. is het op de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de tandarts om zorg te dragen voor een goede inrichting van zijn (geautomatiseerde)administratie.
Ik vind het schandalig, je moet niet vergeten dat de bewijslast bij de tandarts ligt.
De vader van mijn partner vertelde daarover over zijn buurman op een feestje. Hij noemde toen tandarts van Grinsven. Toen vond ik het stug dat zoiets kon, nu weet ik dus dat het toch klopte. Ik zal hem eens vertellen van deze website. Goed dat iemand zich opwerpt voor de gedupeerden!!!
Bij Kassa staat er nog meer over te lezen .
Om 18.00 uur was er een telefonische interview.
En Omroep Brabant wil er een uitzending aan besteden. Morgen horen we daar meer over.
Overal zoemt het hierover al.
Een medewerker van de weblog van Helmond heeft contact proberen te krijgen met deze persoon, maar kwam niet verder dan het antwoordapparaat.
Radio Brabant heeft dat ook geprobeerd en kwam zomaar tot aan de secretaresse, maar verder ook niet… Wordt vervolgd.
Gisterenavond had Map van Aalst hierover een interview op Omroep Brabant Radio. Dat radio-interview kun je via deze link beluisteren.
Ik heb ook een rekening gekregen van 2003, evenals mijn vader en de overburen. Die zijn direct overgestapt naar een andere tandarts. En groot gelijk hebben ze, want niet alleen kreeg ik de rekening, maar maak daar continue slechte ervaringen mee. Vorig jaar was er al een stagiaire aan het werk bij mijn tanden… Er moest geboord worden maar ik wilde echt geen verdoving… Hefet u hartklachten vroeg hij…. Nee antwoord ik, heeft u andere gezondheidsproblemen? Wat de hel heeft dat met het boren te maken dacht ik nog. nee antwoord ik en vervolgens wordt er zonder overleg een verdovingsspuit ingeduwd. Deze deed nog zeerder dan het boren zelf… Die keer daarop kreeg ik een andere stagair. Deze keek even naar mijn tanden en ik mocht weer gaan. Geen reiniging niets!!!!!!! In mijn dossier staat dat er iedere keer tandplak verwijderd dient te worden.. Doordat dit niet gedaan is loop ik al maanden met ontstoken tandvlees rond.. Het wordt van kwaad tot erger en nu stap ik over naar een andere tandarts. Hij bekijkt het maar!!!!!! En dan krijg ik ineens rekeningen. Laat hem eerst maar eens met bewijs komen, anders kan hij fluiten naar zijn geld!
wie eist, bewijst!!! laat hem maar eens zweten.
Belachelijke tandarts, die is lekker!!! Hoe moet je zo’n rekeningen nog declaren bij je verzekering??? Rekeningen niet betalen zou ik zeggen.
Ondertussen is er een gesprek geweest met het Eindhovens Dagblad en ook is er weer overleg geweest met Omroep Brabant. Meer mensen hebben laten weten dat zij ook deze brief hebben gehad.
Wat een verhaal! Ik ben blij dat ik niet bij hem zit.
Goed dat Omroep Brabant en het Eindhovens Dagblad zo’n nieuwsbericht van jullie ook overnemen. Zo wordt iedereen gewaarschuwd voor die van Grinsven. En hulde aan Map van Aalst die zich voor de gedupeerden inzet!
Vanaf deze plek, wil ik even een compliment uitdelen, nl aan Omroep Brabant en TV Brabant.
Want enkele uren na de publicatie op de weblog van Helmond kwamen er van deze organisaties direct verzoeken om aanvullende informatie.
Betreffende de tandarts met administratieve problemen, en de dreiging die er van de correspondentie uitging.
Dit ter ondersteuning bij informatie aan de aangeschreven clienten.
Op mijn eerste bericht is het e-mailadres weggevallen, bij deze [email protected]
Met vriendelijke groeten,
Map van Aalst
Ik heb verschillende mensen gesproken die ook zo’n rekening hebben gehad en gezegd, dat ze hier eens even moeten lezen.
Ook wij hebben spookrekeningen van de tandarts gekregen, volgens het ziekenfonds ben ik in die jaren op heel andere dagen geweest, dus het kan gewoon niet. Het is alleen dat er geen andere tandarts meer te vinden valt hier in Helmond, dus wij zijn verplicht bij hem te blijven wat nu???????
Weet je wat het is met tandarts van Gindsven hij drinkt te graag biertjes.
En laat zijn klanten door voor opdraaien.
Inmiddels kiest de tandarts voor wijsheid en stuurt op verzoek nu gespecificeerde rekeningen.
Ja ben ok z’n klant ik wil een intervieuw over tandartsen en ik heb een koop .Hou OP jij !!
ik heb ook van die rekeningen gekregen maar ik heb al betaald..
tot mijn grote spijt want het gaat om een bedrag van 526 euro !
Hallo, wij kregen ook van deze rekeningen , haha wij zouden zelf op 25,26 en 31 december op controle zijn geweest hahah die man is echt gek!
Het is inmiddels 2023. Het was een vriend van mij. Om die reden ben ik ook patient geworden bij zijn praktijk. Ik heb nooit geen rekeningen gehad. Maar ik had al vlug in de gaten dat het daar niet werkte. Bij elke half jaarlijkse controle een uur zitten wachten tot de assistente kwam met de mededeling dat hij zich ziek had gemeld. Voor de zoveelste keer. Hij luste inderdaad graag een biertje. Maar ja dat moet niet ten kosten gaan van je patienten. Zeker niet in de gezondheidszorg. Ben gelukkig vrij vlug naar een andere praktijk gegaan.