Het WWWWW-spel, vraag 82
In dit spel wordt je kennis over Helmond getest. Het spel is heel eenvoudig: bij vraag 1 staat de verkorte uitleg, hier de uitgebreide. Met vraag 60 is een nieuwe ronde gestart die tot 1 april 2006 duurt.
Deze vraag is ingezonden door Solveg. Haar tweede geplaatste inzending. Omdat haar inzending dus wordt gebruikt, werd zij beloond met 1 punt.
Wat zijn de 2 huidige namen van de straten die je op de foto ziet?
(zet die 2 straatnamen in willekeurige volgorde onder elkaar)
Tussenstand:
18 punten: Ad
11 punten: natasjalex
09 punten: Angelique
08 punten: Solveg
06 punten: jan willem terbeek
06 punten: Porcupine (a.k.a. Noud)
03 punten: Angie
03 punten: Merke
02 punten: Michael
N.B. De Eindspurt-weken zijn begonnen. DΓ© mogelijkheid nu al punten te
N.B. verdienen voor de volgende ronde die in april begint!
179 reacties:
Molenstraat
Pastoor van Leeuwenstraat
Zo dat is snel, Natasja. Zou het ook goed zijn ? 8)
ik hoop het, want ik voel de hete adem van jou al in mn nek.. π π
Molenstraat
Tiendstraat
Molenstraat
Zuid-Koninginnewal
Ik denk dat dit het bevrijdingsfeest in 1945 is waarbij er een soort van optocht door de straten was. Maar tja, welke straten staan hier dan boven ? π
@Angelique
Dit is 44 jaar voor de bevrijding. Of ik moet me wel heel sterk vergissen.
Heuvelsingel
Molenstraat
Heuvelsingel
Zuid-Koninginnewal
@Porcupine
Waar ligt de Heuvelsingel ergens?
Kamstraat
Veestraat
@Ad
Vroeger lag dat bij de zuid koninginnewal
@Porcupine
Da’s dan mooi, maar in de vraag worden de huidige namen gevraagd. Dus jouw antwoord kan nooit goed zijn.
@Ad
Je hebt gelijk. π
Helaas weet ik ook niet welke straten in Helmond allemaal een andere naam gekregen hebben in de afgelopen jaren. π
@Porcupine wat was er in 1901 dan te doen ?
Het lijkt wel op die boerderij in de Willem Prinzenstraat maar daar is , volgens mij, geen zijstraat met zo’n hoge huizen 8)
Noord- Koninginnewal
Kluisstraat
Veestraat
Oude Aa
Molenstraat
Beelsstraat
@Angelique :: 19 maart 2006 21:47
Misschien toen wel.
In 1901 werd daar een boer opgelaten.
Ik dacht dat er vanavaond iemand naar de Disco Party op de Steenweg moest?
Ik ga zo dadelijk ook, Peter. π
@Porcupine, in 1901… och ja, nu weet ik het weer π
@Noud; Jij luistert goed naar Peter zeg, π π
Ameidestraat
Noord koninginnewal
Er werd een boer opgelaten tussen 2 zakken…….. π
nou.. mijn pogingen voor nu zitten erop.. helaas.. π
Met een hete erpel aan zijn …. 8)
zo ben ook weer terug uit rotjeknor … maaruh tjonge wat moeilijk het zou overal kunnen zijn …. der staat toch helemaal niks van herkenning op ofzo … althans hier bij mij niet π
@Solveg
Maar Peter heeft wel gelijk. Ik zou eigenlijk al weg moeten zijn.
Ik zie morgen wel wie er heeft gewonnen.
Houdoe allemaal.
verdorie ben mijn blanco regel vergeten π nou ja …. maar eigenlijk stonden er geen straatnamen in he π
Zuiderstraat
Zuidende
Pastoor van Leeuwenstraat
Tolpost
volgens de reglementen zou mijn laatste antwoord niet geldig zijn dus ik moet er eigenlijk na 00 h weer mee beginnen … tja of ik dan nog wakker ben weet ik niet maar morgen (als he tniet geraden is ) zal ik dat dan maar weer doen …. shipssssssssssssssssssssssssss
Groenstraat
Weg op den Heuvel
Veestraat
Oude Aa
Steenweg
Kromme Steenweg
Stationsstraat
Groenstraat
Stationsstraat
Weg op den Heuvel
Zo, nu kan ik an mijn boterhammen gaan beginnen. 8)
Zo, nu kan ik aan mijn boterhammen gaan beginnen. 8)
hee slaapt heel helmond al? of is er soms een feestje aan de gang? 8)
Molenstraat
Noord Koninginnewal
Molenstraat
Kasteeltraverse
@peter W
Het was gezellig bij de Wekkerr…, maar ik kon mijn gedachten niet vann de WWWWW-vraag afhouden.
Noord Koninginnewal
Kasteeltraverse
Zo zie je maa. Drank maakt meer….
… Kapot dan je toetsenbord.
@Ik heb de oplossing gevonden,nu maar hopen dat Natasjalex tijdig haar e-mail bekijkt! π
Ik heb de foto gevonden en er zijn een aantal mogelijkheden.Hopelijk zet Natasja alle drie mogelijkheden snel op de site π π π
Pastoor van Leeuwenstraat
Tolpost
toch dat laatste antwoord er nog maar eens doorheen gehaald … spelregeltechnisch he π
markt
watermolenwal
volgens mij lachen die zich rot bij de organisatie hoe wij op bepaalde straatnamen gokken… π
Tjonge, wat een nachtbrakers, hier op het log π
@Solveg: lijkt maar zo.. π
Molenstraat
Weg op den Heuvel
J.E slaap je wel een of niet? π hihihi
Is het goed zo want ze slaapt nog.
Groetjes killer01 8)
ik ga een dagje huishoudbeursen … ik zie het vanavond wel weer … kweet het niet waar het is toen was ik er nog nie π
@J.E.; Nou ik weet het nog niet zo net, maar enfin ik heb lekker geslapen. π
Natasja heeft je mail nog niet gelezen, denk ik, want ze reageert nog niet. π
En Nout heeft het wel naar zijn zin gehad, maar kon de WWWWW toch niet helemaal loslaten onder het feesten. π
Fijne dag Angie π π
Solveg ,… kijk een beter.
π
@Natasja; tjong, ben nog niet wakker, geloof ik.
Maar heb ik wel vaker last van dat ik te vlug lees π
Kijk, zo leer ik nog eens wat van Helmond π
Molenstraat
hoek Zuid-Koninginnewal
Molenstraat
Zuidende
@Natasja: zie de juiste schrijfwijze bij de laatste,aan jou gestuurde mail. π
Zuid-Koninginnewal
Weg op den Heuvel
Natasja, volgens mij kan jij geen antwoorden meer geven π
Sinds dat de vraag geplaatst is heb ik al 3 maal een tabletje onder mijn tong moeten doen. π
@Weblog van Helmond: de vraag is zeer verwarrend. Drie straten komen in aanmerking: Molenstraat, Zuid-Koninginnewal en Weg op den Heuvel. Ik vraag mij af welke combinatie de juiste is. π
@Als ik logisch nadenk i.v.m. de vraagstelling over de huidige schrijfwijze van de straten, moet de Weg op den Heuvel (vroeger Heuvelsingel) er bij staan. π
@J.E. Mulder: De vraag is niet zeer verwarrend.
Deze is zeer duidelijk en kan beslist maar op 1 manier uitgelegd worden. Goed lezen is schijnbaar ook een kunst. π
@Peter W; goed lezen is een kunst,dat klopt,toch zie ik een aantal combinaties die mogelijk zijn,er is volgens de vraagstelling geen eenduidig antwoord mogelijk. π
@J.E. Mulder: Echt wel. π
Weg op den Heuvel is volgens mij goed en dan… π
Nog even verder zoeken π
Weg op den Heuvel
Beugelsplein
Weg op den Heuvel
Groenstraat
Weg op den Heuvel
Verlengde Stationsstraat
Noord-Koninginnewal
Weg op den Heuvel
@Solveg
Ik heb het zeker wel naar mijn zin gehad gisteravond/afgelopen nacht. Het was dubbel feest in de kroeg want papa Wekkerrr… was ook nog eens jarig. Hik. π
@Solveg
Wat heb je ons toch aangedaan door deze fotovraag in te dienen. Iedereen lijkt van slag omdat ze het juiste antwoord niet kunnen vinden. Ook mijn bron lijkt het bij het verkeerde eind te hebben. π π
π π
Da’s nie om mee te lachen, Solveg.
Mensen: kijk op http://www.rhc-eindhoven.nl
Klik op zoeken. Vul het jaartal 1960 en de plaatsnaam Helmond in. Klik even door totdat je de foto,s van Helmond tegen komt en oordeel dan welke straten je moet nemen. π
goede morgen
Volgens mij is deze foto genomen bij de inkomst van koniging Wilhelmina in Helmond.
Dan moet het ook het oude hotel de Bruxelles zijn links op de foto, maar de straat rechts is er niet meer, dus moet dit de naam van die fietspad zijn die tussen de twee flats aan de Groenstraat ligt.
Ik weet nog dat Willem III in Helmond op het station is aangekomen, maar toen stond er het station nog niet. 8)
Ben jij al zo oud dan, Jan Willem?
Molenstraat
Zuid-Koninginnewal
@J.E. Mulder
Wel vreemd dat je je op die site eerst door een paar honderd foto’s van Valkenswaard moet worstelen voordat je de foto’s van Helmond te zien krijgt. π
Maar de foto had ik al gevonden, maar mijn antwoorden schijnen toch niet goed te zijn.
Noord Koninginnewal
Ameidewal
Volgens mij heb ik de foto ook gevonden alhoewel ik er niet zeker van ben. Al die huizen lijken maar veel op elkaar π
Dit staat er als onderschrift bij de foto:
Molenstraat / hoek Zuid-Koninginnewal. Op deze foto de jubileumstoet b.g.v. het 500 jarig bestaan van het Schutsgilde ,,St.Catharina” marcheert de Heuvelsingel op.
Dus ik weet het ook niet meer nu maar doe er je voordeel mee! 8)
@Merke: dit wist ik vanmorgen rond 05.00 uur al π
@J.E. Mulder: je wist het om 05.00 uur al? Waar is het goede antwoord dan? π
Merke, volgens mij dien je Zuid Koninginnewal te schrijven zonder tussenliggend streepje, ik weet dat ook niet zeker maar kijk maar eens bij Google.. 8)
En dan zou het juiste antwoord moeten zijn ???
Zuid Koninginnewal
Weg op den Heuvel
Denk ik π
Kan het ook Koninginnewal,Zuid zijn (volgens de straatnamen in de plattegrond van Helmond)??? π
@Merke:de tekst die jij aanhaalde. Ik heb Peter W. gemeld dat de vraag verwarring geeft en daarin blijk ik gelijk te hebben. π
Ik geef het op! π
[email protected]. Mulder om 16.51: Bij ons is er geen enkele verwarring.
Bij ons wel, Weblog van Helmond. π 8)
ikkie is ook weer trug en zie dat het nog steeds niet geraden is … nou het is een mooie foto en waarom die genomen is zal ook wel een feestje waard geweest zijn maar ik zit nu toch eigenlijk wel op hints van PeterW of weblog van helmond te wachten π
Molenstraat
Zuid Koninginnewal
Om dit antwoord ook maar even uit te sluiten. Angelique, waarom heb je het antwoord niet gewoon officieel gegeven?
Iedereen klaar voor de hint?
================================
We have a winner!
Om 20.45 werd het juiste antwoord gegeven.
Gefeliciteerd Ad: 2 punten
Het juiste antwoord is dus: Zuid Koninginnewal
Het juiste antwoord is dus: Molenstraat
================================
Deze foto werd in 1901 genomen bij het feest ter gelegenheid van het 500-jarig bestaan van Gilde St. Catherina. Klopt, dezelfde als in vraag 38.
De regelingscommissie schreef destijds onder meer “Alle vereeningen of gezelschappen die wensen deel te nemen aan den OPTOCHT welke gehouden zal worden op den 30sten Juni a.s., worden beleefd verzocht ter vergadering te komen op Zatrerdag de 27sten dezer ’s avonds ten half negen in de zaal Diana.”
he he gelukkig
Ad proficiat
Potverdrie………….
Jongens en meisjes kijk volgende keer even op de site van de gemeente Helmond hier dus om te zien hoe je de straatnamen officieel schrijft.
Vervolgens naar ADRESSEN en dan de goede straatnaam uitzoeken. Daar dan even de juiste hoofdletters bij gebruiken!
Volgens mij heb ik nou al zo’n 6 of 8 punten “cadeau” gekregen. Bedankt medespelers.
@Ad om 20.59:
Jij moet wel een héél aardig persoon zijn dat jij zoveel cadeau krijgt inderdaad.
De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat jij ze ziet liggen en anderen ze laten liggen.
Ad, proficiat met je behaalde punten. Dit antwoord wilde ik ook geven nadat de eerste hint zou worden gegeven.
@Porcupine (a.k.a. Noud):
We hopen dat je er vrede mee hebt, want jij was de eerste die er gisteren al na
18 minuten mee kwam.
Enkele speler mochten inderdaad niets meer zeggen tot aan de hint.
Ik hoop dat jullie in ieder geval iets hebben aan de hint die ik jullie gegeven heb. Al is het voor toekomstige vragen.
@alex:
Fijn dat ook jij mee wilt doen met Het WWWWW-spel. Hoe lastig en vervelend wellicht ook, maar per ip-nummer / huishouden kan er maar 1 persoon aan Het WWWWW-spel meedoen. De reden daarvan ligt natuurlijk voor de hand. Dit zetten we vóór de komende vraag in de spelregels. Dat ook jij je aansluit bij je het team van je toekomstige vrouw, is natuurlijk je goed recht.
@Solveg en indieners van toekomstige geplaatste inzendingen:
Indien jouw inzending is geplaatst mag je bij Het WWWWW-spel geen enkele reactie op wat dan ook geven. Zie spelregels. De reden daarvan is dat je (on)bewust het spel kunt beïnvloeden, hetgeen niet de bedoeling is. Dit geldt natuurlijk ook voor eventuele teamgenoten.
Het is best wel lastig dat ik tegenwoordig zo weinig tijd heb om de verschillende weblogs te volgen. Nu de opdrachtgever de toegang tot het internet heeft geblokkeerd. π Vooral bij de vraag is het lastig om alle antwoorden te bekijken die ik gemist heb. Maar ook bij de andere items kan het aantal reactie’s in korte tijd een behoorlijke vlucht nemen. Het wordt tijd dat ze de toegang weer herstellen. Nu gaat er te veel vrije tijd in zitten. π
@De Weblog van Helmond
Ik heb er wel vrede mee. In de spelregels staat immers dat alleen de juiste spelling goedgekeurd wordt.
En Ad heeft heel slim gebruik gemaakt van de suggesties die hier door anderen zijn gegeven.
@Ad
Die link naar de website is een welkome hint. Maar hoe kom ik aan het wachtwoord?
@Porcupine (a.k.a. Noud):
Mócht je moeten inloggen: gebruikersnaam: web
Wachtwoord kun je leeg laten.
@Ad: Gefeliciteerd Ad.
Het was wel spannend vandaag, vele zaten er zo dicht bij, vooral Noud.
@Weblog.
In het vervolg zal ik dat doen, maar de spelregels had ik zo niet geïnterperteerd. π
Bedankt voor de tip, Weblog van Helmond.
Solveg, ook jij gefeliciteerd met je punt. Jammer dat het er niet twee zijn geworden. Dan had ik namelijk, waarschijnlijk, ook twee punten binnengesleept. 8)
Tja Noud, het is niet anders, maar door jou eerste antwoord werd het een spannende dag en dat was meer dan de moeite waard. :-))
Ja, Peter heeft kennelijk 3 pilletjes onder zijn tong moeten leggen. En daarna heeft ie een tijdje op zolder gezeten. π 8)
Je wilt niet weten wat ik allemaal gedaan heb van de zenuwen π π
aaahhh!!! baal baal.. ik dacht al dat het de molenstraat moest zijn.. (zie mijn eerste 3 posts in dit log, die geheel op eigen kracht waren!) en alex probeerde (met mailtjes van J. E. Mulder) mij te helpen, maar dat was dus helaas niet gelukt.. π ik kwam vanochtend pas om 12 uur uit mn bed, dus de posts die vanochtend gedaan zijn met mijn naam.. zijn door alex gedaan.. π
oh ja.. ad.. gefeliciteerd!
@Solveg
Vertel, vertel. π
@Ad: proficiat met de behaalde punten. Nu weet ik hoe jij aan die bijnaam komt van Guus Geluk. π
Of heeft het toch gewoon te maken met taktiek?
Gewoon geduld betrachten en het het bijna goede antwoord wordt toch wel gegeven. Dat was in mijn tijd wel anders. Ik moest mijn punten gewoon op eigen kracht behalen. Maar ze zijn je gegund en gelukkig hebben we de mal van de vorige tegel bewaard dus de kosten voor de weblog zijn minimaal. 8)
@Porcupine (a.k.a. Noud): Na een goed kwartiertje het antwoord geven op een heel klein streepje na en dat niet weten te verbeteren. Volgens mij is de familie Swinkels hier mede de oorzaak van. π
Ad:gefeliciteerd.Je komt zo wel heel gemakkelijk aan de punten. π
@de weblog van Helmond. Omdat er in de vraag stond: de huidige..werd ik op het verkeerde been gezet(Weg op den Heuvel i.p.v. Heuvelsingel). Het woordje huidige had men weg moeten laten.Dan zou ik Zuid Koninginnewal misschien ook verkeerd geschreven hebben,zodat Natasja het antwoord toch nog fout had. Ook de tekst bij de foto verschafte geen duidelijkheid. Jammer!Het is nu onmogelijk voor Natasja om Ad van de eerste plaats af te houden.ik stop dan ook met zoveel tijd te besteden aan het WWWWW-spel. Ik heb mijn best gedaan om Natasja op de eerste plek te brengen en dat had gekund,als zij attenter was geweest. π
@Allen
Bedankt voor de felicitatie’s.
@Solveg
Gefeliciteerd met je punt. Ik had me trouwens nog niet gerealiseerd dat je 5 minuten later een extra punt gehaald zou hebben.
@ Peter W
In de tijd dat jij mee deed was er voor de anderen niet eens de tijd om antwoorden te geven. Jij had de antwoorden al meteen. π
@J.E. Mulder
Nog een 3 tal vragen en deze ronde is ook weer voorbij en gaan we de volgende ronde in. Ik denk dat Natasjalex dan volop warm gedraaid is en dat ze dan een goede kans heeft om te winnen.
@Ad: ook jij weet dat Natasja ,als zij goed had opgelet, bovenaan gestaan zou hebben. Ik heb heel veel energie gestopt in het WWWWW-spel,om haar op de eerste plaats te kunnen brengen. Er zijn echter voor mij belangrijkere zaken waar ik voldoende aandacht aan wil besteden. Mijn besluit staat vast. Ik stop vanaf vandaag DEFINITIEF met het spel en ik kom niet op dit besluit terug. Ik wens alle deelnemers heel veel succes.
@Noud: ja, ja, dat zou jij wel willen weten hé…………..
@Ad: Ja, dank je wel, je had eigenlijk nog even 5 min. moeten wachten π
@J.E: Als er niet gestaan had “huidige” dat had met het streepje ook goed gekeurd moeten worden, dus “huidige” hoort er toch echt wel te staan, vind ik, want zo wordt het nu geschreven.
Jammer als we je niet meer zien hier. π
tssss nu kan ik het toch niet laten de vorige keer heb ik het discreet besproken met het weblogteam ….. waar gaat dit om ???? de fun of de winst ? ….
J.E. Mulder … zoals jij het nu beschrijft geef je natasja de schuld van het feit dat ze niet bovenaan staat …. so what???? wat wil je eigenlijk … iemand bovenaan brengen of gewoon lekker hier de zaak aan het schijten brengen om dus iemand naar boven te halen????
ik denk dat jij gewoon iemand de winst wilde laten behalen met een grote schouderklop voor jezelf…. had dan gewoon zelf meegedaan en loop niet te zeuren ….
als het op deze manier moet om met dit spel mee te willen doen maar toch ook weer niet … dan stop je toch lekker …. en anders doe je mee zoals velen hier mee doen …. als ze tijd hebben zijn ze er en anders niet ….
veel succes met je andere werkzaamheden ….
sorry weblog van Helmond … misschien had ik het discreter moeten doen maar mij irriteerde het een beetje … natasja hier natasja daar … en nu krijgt ze nog de schuld dat ze beter had moeten opletten … ja dat moesten we op school maar niet hier om te ontspannen …. hulp is welkom maar op deze manier …. ?
@Angie: Natasja had bovenaan kunnen staan,dat is GEEN verwijt aan haar.Ik had echt gehoopt dat dat zou lukken. Ik heb er heel veel tijd ingestoken, zoals de meesten overigens. Ik heb van te voren aangegeven dat ik Natasja zou helpen,maar als ik al een goede oplossing had,kon ik haar niet bereiken en ging een ander met de punten aan de haal. Zo liggen de feiten en niet anders. De mazzel! π
@P.S. Als ik had meegedaan ,had ik bovenaan gestaan.Ik hoef van NIEMAND een schouderklopje. Wat een onzinverhaal om het zo te stellen. π
als je hieraan meedoet en je wilt persee bovenaan staan dan steek je er veel tijd in … en de ene is beter in zoeken dan de ander …. maar jij hield ermee op omdat je dus geen tijd meer gehad zou hebben en nu gaf je aan dat je er veel tijd in gestoken hebt … dat verhaal snap ik niet helemaal …. maar goed het zal wel zo zijn … ik zag het als een verwijt naar natasja toe hoe jij het stelde ….
zie je bericht om 2.03 … Ik heb mijn best gedaan om Natasja op de eerste plek te brengen en dat had gekund,als zij attenter was geweest.
en je bericht om 6.34 …. @Ad: ook jij weet dat Natasja ,als zij goed had opgelet, bovenaan gestaan zou hebben
je zou nog kwaad worden als iemand 2 dagen niet thuis zou zijn en jij je best gedaan had om het antwoord te vinden …. dat is wat mij zo opviel hierin … maar als jij of jullie het anders zien … zal ik verder zwijgen hierover ….
het ga je goed
He,he eindelijk het goede antwoord. π
Ad, proficiat met de 2 punten en Solveg met je ene punt.
Porcupine en Merke, jullie zaten er echt dichtbij, jammer.
J.E. Mulder , het antwoord al om 5.00 uur weten, het niet geven vanuit een principe ( zie eerdere logs) en dan onze foutieve antwoorden lezen lijkt me heel frustrerend maar dat is mede het gevolg van je eigen principieele keuze. Het is gewoon jammer dat je niet meer meedoet !
Op naar de volgende vraag
π π
ik wil even reageren op de discussie hierboven over mij..
ik vind het lief van J. E. Mulder dat hij me geholpen heeft, en natuurlijk wil ik bovenaan staan op de eerste plek.. Maar helaas heb ik hier thuis ook veel te doen, waardoor ik er nou eenmaal weinig ben.. Dat is zelfs ook te zien aan mijn weblog, want ook die werk ik niet meer zo vaak bij.. Helaas het is niet anders, Ad is beter, en ik ben al heel trots dat ik (als geboren Hagenees) een tweede plaats heb kunnen halen, en ik ben al trots dat ik ook vragen op eigen kracht heb beantwoord. π
hier komt de laatste berichtgeving hierover ….
natasja iedereen doet ergens aan mee om evt bovenaan te komen….
en jij en ik hebben een gezin dus ook andere dingen te doen zoals je zelf al aangeeft … ook uitslapen hoort daar soms bij dat weet ik maar al te goed ….
en je mag trots zijn dat je op eigen krachten antwoorden vind … ikzelf doe eigenlijk alles op eigen kracht … maar als het me te lang duurt dan hou ik ermee op en ga zeker niet tot midden in de nacht antwoorden zitten zoeken ….
maar als jij nu toch zoveel tijd erin steekt om op het internet te gaan zitten om antwoorden te vinden voor een ander omdat je zelf geen tijd meer hebt om mee te doen met het spel …. dan kun je toch niet zeggen na een goed beantwoordde vraag … nou als die persoon nou eens attenter was geweest of oplettender of in dit geval goed gelezen of sneller … want dat is een verwijt ….
doe dan zelf mee dan had je die punten op je eigen naam kunnen schrijven …
en dat J.E. Mulder jou deed helpen was duidelijk want als je eens niet thuis was kwamen er alleen maar berichten … tjeeee als natasja nou eens thuiskwam … tjeeee natasje neem die foon eens op …. tjeeee natasja lees je mail eens …. en dat moet eenieder zelf weten… maar zeg dan niet IK HEB ER GEEN TIJD VOOR ….. want die tijd had J.E. Mulder dus schijnbaar wel ….
en waar de bronnen vandaan komen maakt niet uit …. π
End off the Story ……
@Peter W :: 21 maart 2006 00:43
Niet alleen de familie Swinkels, maar ook de familie van de Reek is er de oorzaak van. Ik zat zondagavond namelijk op hete kolen, en toen ik ’s nachts thuiskwam was ik niet helemaal helder meer, en gaf toen zelfs een antwoord dat helemaal niet kan. (hoek Kasteeltraverse/Molenstraat) π
@ Ja Noud, daar zat ik nog over te denken, “dat kan toch niet” π
@Solveg
Ik gaf hierboven de schuld aan de families Swinkels en van de Reek. Maar er is niemand die mij ertoe dwingt om het geestrijk vocht uit Lieshout te drinken.
Om nog even terug te komen op je bijdrage van 8:40 vanochtend. Op mijn weblog staat ook een e-mailformulier. π 8)
@Allen
Kom op jongens en meiden (en natuurlijk dames en heren). Het is toch niet nodig om hier iemand verwijten te maken. Ik hoop dat de spanningen snel verdwijnen en iedereen doet waar hij/zij zin in heeft. Het liefst natuurlijk mee doen met dit spel. Het is immers leuker als meer mensen mee doen.
In deze ronde komen nog een aantal vragen die je een voorsprong kunnen bezorgen bij de aanvang van de volgende ronde. Ik zou zeggen “zet hem op!”
Zoals al gezegd heb ik nu veel minder tijd om aan het internet te besteden dus voor jullie alle kansen om vragen goed te hebben. Daarbij (kijk maar even na) heb ik (al zeg ik het zelf) slim gespeeld door “foute” antwoorden van anderen in goede antwoorden om te zetten. Ik denk dat de volgende ronde een echte spannende wordt (misschien deze ronde ook nog wel als De Weblog van Helmond nog iets uit de hoge hoed tovert.)
Bedenk bij dit alles. Dit spel is er voor het plezier!
Hier sluit ik mij helemaal bij aan !!
Van harte proficiAD met de ver(ge)kregen punten.
De korte discussie hierboven vond ik wel amusant, maar je moet wel kunnen relativeren.
Als ik het niet weet, dan weet ik het niet punt uit.
Of ik al zo oud ben dat ik nog weet dat koning Willem III in Helmond is geweest? Nou als je af en toe wat leest, dan weet je iets, en als je je iets herinnert te hebben gelezen dan weet je dat nog. Ik ben wel ver weg, maar nog niet achterlijk.
@Solveg en Noud, er is wel een hoek Kasteel Traverse-Molenstraat, maar dan aan de Burg. v Houtlaan en Deurneseweg.
Alleen ziet het er daar anders uit. 8)
Ik ben het helemaal met je eens, Ad.
Nou, nou. De gemoederen lopen nogal op.
Het gaat hier niet om 100.000 Euro of meer. π
@Porcupine (a.k.a.Noud): Wat heb jij een moeite met dat horizontale streepje. Hoe zit het met dat verticale streepje? Ook zo problematisch? π
peter.. juist omdat het niet om geld gaat maak ik me er verder niet druk om.. en dat moet de rest ook niet doen. π π Ad is gewoon beter.. klaar, punt, uit… 8) en daarom zei ik al eerder: ik ben al trots dat ik een paar punten zelf heb gehaald, en dat ik (als geen echte hellemonder) op de 2de plaats sta! π 8)
*zwijgt*
Kom, kom, luitjes, laten we erover op houden, J.E. heeft zijn keuze zelf gemaakt, wij wensen hem het beste en gaan morgen?? gezellig verder met de volgende vraag. π Mee Eens ??????
Tot heden komt er morgen nog geen vraag. Er is geen aankondiging geweest.
Oké, overmorgen, er stonden toch vraagtekens achter. π
Geen vraagteken hierboven maar het kan misschien zelfs wel op vrijdag ? π
Vraagteken achter “morgen” om 21.04 uur, snap dat dan π
Ja dat snap ik wel hoor.
Ik ben gekke Henkie niet.
Mijn laatste reactie om 21.40 uur had betrekking op jouw reactie van 21.36 uur. π
Ohhhhhhhh, ik weet wel dat je Henkie niet bent, JIJ bent Peter π π
Het kwartje is gevallen. 8)
@Peter W
Als ik teveel gedronken heb, heb ik ook wel eens moeite met vertikale streepjes. π
Maar omdat ik al aan mijn limiet zat met mijn antwoorden, kon ik het juiste antwoord niet geven. Dit zou ik doen nadat de hint zou zijn gegeven. Jammer maar helaas.
In aanvulling op onze reactie van 20 maart om 21.28:
Hetgeen daar beschreven is, is zojuist in de spelregels gezet.
Ik dacht dat het al wel algemeen bekend was bij de spelers in het spel, dat je jezelf van enig commentaar moet onthouden, als je een vraag had ingediend.
@De Weblog van Helmond
Pas dan ook voor de volledigheid de eerste regel even aan. π 8)
@Porcupine (a.k.a. Noud): Uw wens is vervuld.
π
Morgen tussen 11.00 en 13.00 uur vraag 83.
tja zullen we morgenavond pas weer kunnen kijken he … π … jongens der zijn mensen die moeten werken hoor π
ik weet niet hoe ik me morgenmiddag voel (mijn verstandskies wordt eruit gehaald), dus ik weet niet of ik hier ben.. π π
@Natasja
Sterkte met het verwijderen van je verstandskies. Men zegt dat als die er uit zijn, je meer verstand krijgt, maar ik ben er nog niet zo zeker van. 8) π
nou.. sterkte heb ik wel nodig! ik ben panisch voor naalden!! en ik ben ook heel bang voor de napijn! π of je er meer verstand van krijgt weet ik niet.. alex heeft geen verstandskiezen meer, maar of ie er verstandiger door is geworden.. π hihi!! grapje!! π
We zullen vanaf morgen wel zien of je meer verstand hebt gekregen, Natasja. π 8)
Sterkte Natasja, ik hoop dat het allemaal meevalt.
Ga maar klaar zitten, want binnen 15 minuten staat vraag 83 erop.
angelique.. dank je wel.. he viel niet mee, want ze heebben mijn onderste verstandskies meteen ook eruit gehaald.. π π
@natasjalex:
Vervelend dat het niet meeviel. Gelukkig hebben je medespelers met het geven van het goede antwoord even op je gewacht.
weblog.. na mijn antwoord van 13:03 ben ik weer mn bed in gekropen.. en nu heb ik pijnstillers gekregen van mn moeder, dus nu gaat het weer een beetje.. π
@natasjalex:
Gelukkig en je medespelers blijven netjes op je wachten. Toch aardig van ze. π