Met sponsoring scoort Rood Wit 7 wel
Het 7de van Rood Wit ’62 is een vriendenteam dat dit jaar werd opgericht. De meeste spelers waren reeds gestopt met voetbal maar misten het spelletje. Daarom begonnen zij dit seizoen weer.
Het elftal drinkt veel sportdrankjes hetgeen nogal wat geld kost. Zouden we voor dat probleem geen sponsor kunnen vinden zo vroegen zij zich af. Aanvoerder Cas van Teeffelen die als vulploegleider werkt bij de PLUS in Winkelcentrum De Bus polste zijn baas. De supermarkt hapte toe en dat sponsornieuws moest wereldkundig gemaakt worden. Een simpel berichtje op hun Facebook-pagina vonden ze te afgezaagd.
Cas en zijn team maakten in het begin van het seizoen al een hilarisch filmpje voor shirtsponsor CJC koerieren VOF. Christ Camps, de eigenaar van dit Helmondse koeriersbedrijf, is ’toevallig’ ook de trainer van dit elftal. Om de nieuwe sponsor te bedanken kwam Cas die deskundig op het gebied marketing is, met het idee een promofilmpje te maken. Teamgenoot Dennis Wouters die Media Design studeert, werd ingeschakeld en het resultaat zie je hier.
Misschien was het mogelijk om die promo te overtreffen in de PLUS. Eigenaar Marlo van de Wildenberg voelde daar wel wat voor. Dat was niet aan dovemansoren besteedt. Dennis en Cas regisseerden het onderstaande filmpje. De medespelers improviseerden er flink op los. Het humoristische hoogtepunt is ook meteen het einde. Dat is als de spelers met elk 2 kratjes gejat bier de supermarkt uit rennen en uitbater Van de Wildenberg het nakijken heeft.
Het filmpje is volgens Cas al zo’n 6000 keer bekeken. Kortom, een grandioos succes! Het zevende van Rood Wit ’62 scoort meer met sponsoring dan met de bal. Ze staan 1 na laatste en verloren hun laatste wedstrijd met maar liefst 0-16 tegen Bruheze.
Marlo en Angela van de Wildenberg van de PLUS sponsoren meer in het Helmondse, zoals de sponsorenkrat bij Helmondia ’55. Die kan men bij iedere thuiswedstrijd winnen met lotjes. Van de Wildenberg noemt sponsoring een win/win situatie: zijn zaak krijgt publiciteit en het geld vloeit terug in de Helmondse gemeenschap. “Die komt dat toe want daar verdienen wij immers ons brood mee.”
5 reacties:
Heel mooi gemaakt
Echt heel leuk!
Mooie winkel beter dan Jumbo
Leuk!!!
Wat leuk om te zien dat ons filmpje zo goed aanslaat! Het was een leuke middag en nu al een geslaagde samenwerking met PLUS Marlo en Angela van de Wildenberg. ???? We hebben ook nog een super leuk filmpje voor onze shirtsponsor gemaakt, zoals in het artikel te lezen! Bekijk voor dit filmpje en nog veel meer leuks eens onze pagina; Rood-wit’62 7!! ????⚽️