Echt smakeloos: dit is onze naam!
Gisterochtend werden we zeer onaangenaam verrast. We hoorden dat een Helmondse website domeinnamen gebruikt die (om het heel netjes te zeggen) verdacht veel op onze www.deweblogvanhelmond.nl lijken. Want klik je op www.weblogvanhelmond.nl en www.webloghelmond.nl dan beland je bij ditisonzewijk.nl. Dergelijk internetmisbruik heet in vaktermen typosquatting (zie Wikipedia en SIDN). Hoe lang ditisonzewijk.nl dit smakeloze (en mogelijk illegaal) trucje al gebruikt om bezoekers van de weblog te stelen, konden we niet achterhalen.
Toen we 3 jaar geleden bemerkten dat Herbert von Reth van internetprovider Threvon Internetservices in Brandevoort die domeinnamen registreerde, vroegen we hem per mail naar de reden. Zijn volledige antwoord: “Geen enkele reden. Ik zag dat ze vrij waren wat ik raar vond vandaar.” We besloten het er toen bij te laten zitten. Je moet andere Helmonders toch een beetje vertrouwen en 1 van ons dacht nog ‘misschien wil dat bedrijf de weblog wel (gaan) helpen.’
Inmiddels denken we te weten wat destijds zijn reden was. Want nog geen jaar later startte hij ditisonzewijk.nl Een website die vanuit Helmondse wijkplatformen Helmondse evenementen en bedrijven vrij agressief promoot en daarmee geld probeert verdienen. Hoopt Herbert von Reth iets van zijn website te maken over de rug van onze naam? Of zou het bedrijf Threvon hopen dat de weblog geld gaat inzamelen om die namen te kopen?
Met zijn nieuwe website hadden we al een paar keer wat van doen vanwege bij ons gejatte afbeeldingen en teksten. Dergelijke zaken handelen we meestal via de mail achter de schermen af. Soms gebeurt zoiets namelijk uit onwetendheid en een foutje kan iedereen maken.
Maar iemand kan ook écht te ver gaan! Daarom nu niet meer onderling mailen, maar Helmond publiekelijk te informeren!
Het bovenstaande kwam gisteren al een beetje via de sociale media naar buiten. Leuk om te merken dat er meteen van enkele kanten werd gevraagd: “kan ik helpen?” Daarom: wie goede tips heeft of meer weet, laat het weten. Want met zijn allen weten en kunnen we meer.
In de reacties hieronder staan updates.
64 reacties:
Bah, eng gedrag. Ik kom nu overigens bij totaal andere websites uit als ik klik op je links klik.
Wat voegt die misbruiker met zijn website overigens toe aan alle bestaande lokale media? Ik ben nog nooit op zijn website geweest en heb niet het gevoel dat ik iets mis 🙂
Ik heb geen tips of hints maar vind het gewoonweg kinderachtig.
Veel spelfouten, op zijn website en ook op zijn sociale media
Hij heeft de doorlink naar ditisonzewijk al stop gezet, linkte gisteren gewoon door naar de eigen site ipv de hosting site. ik zeg stuur de verhuiscodes maar door naar [email protected] en ga je diep schamen!
Schaam je diep Herbert, schaam je heel diep! Is dat hoe jij geld moet verdienen?
Het is ook nog ontiegelijk dom, niet een beetje dom, maar ontiegelijk dom! Zoiets doe je met een pornosite ergens in Thailand of zo, niet in een dorp als Helmond. Daar weet iedereen wie je bent en daar onthouden ze zoiets.
Bah, bah…smakeloos. Ik ontvolg meteen ‘ditisonzewijk’….
Schaam je diep Weblog om er een ander verhaal van te maken..Ditisonzewijk is er voor de wijkbewoner met medewerking van de gemeente en de wijkraden, en is absoluut niet Commercieel.
En dan ook nog onterrecht beschuldigd worden.met naambenoeming.Dat riekt naar meer..Ben zeer benieuwd naar de negativiteit terwijl de mensen niet weten hoe het zit…
Schaam je diep Weblog om er een leugens-verhaal van te maken..Ditisonzewijk is er voor de wijkbewoner met medewerking van de Gemeente-Wijkraden,LEV Groep etc… en is absoluut niet Commercieel.
En dan ook nog onterrecht beschuldigd worden.met naambenoeming.Dat riekt naar meer..Ben zeer benieuwd naar de negativiteit op je Weblog, terwijl de mensen niet weten hoe het zit…
Preventief had De Weblog van Helmond eventueel zelf die domeinen kunnen registreren. Je kan er bij succes op wachten dat anderen een graantje proberen mee te pikken. Threvon / von Reth probeert dat verder op een legale manier, dus er valt weinig aan te doen.
@Johanna op dinsdag 21 juli 2015 om 10:27:
Dat ditisonzewijk.nl niet commercieel zou zijn klopt niet want iedere pagina heeft advertenties. Overigens is er niets mis met commercie op je website, als je daarvoor kiest.
@Arve Omic op dinsdag 21 juli 2015 om 10:39:
Dat klopt..Anders kan een platform als ditisonzewijk wat al meer dan 10 jaar bestaat niet draaien.En die domeinnaam is nooit gebruikt,en zal ook nooit gebruikt worden.Ditisonzewijk is een informatief platform voor elke wijkbewoner in Helmond,en geen Hotnieuwssite met discussie’s.daar is deze Weblogsite voor.Mvg Johanna
@Johanna op dinsdag 21 juli 2015 om 10:27:
@Toon Van de Wijk op dinsdag 21 juli 2015 om 10:32:
We zijn bang dat jullie niet goed of te laat keken, want iedereen heeft het zelf kunnen zien.
Maar wellicht geloof je wat SIDN (die sinds 1996 alle .nl-domeinnamen registreert en beheert) op hun website heeft staan over die 2 domeinnamen:
Het lijkt erop dat jullie bij die websites betrokken zijn, weten jullie wellicht sinds wanneer jullie doorlinkten met die 2 domeinnamen?
@johanna je hebt zeker aandelen… Von Reth is juist degene die zich moet gaan schamen want hij is verkeerd bezig zelfs nu log linkt hij de domeinnaam door voor promotie voor zijn hosting bedrijf.
En ga me geen verhalen vertellen hoe goed hij bezig is, want als je als wijk niet mee wilt doen zoals “Stiphoutnu.nl” DE ECHTE WIJK SITE vs stiphout-warande.ditisonzewijk.nl komt de site er toch dus hoezo geen commercieel doel?
@De weblog van Helmond op dinsdag 21 juli 2015 om 11:02:
ik ga verder niet in discussie over waarom deze domeinnaam geregistreerd staat bij Threvon.dat is al jaren zo.Maar je verteld onwaarheden over het verhaal van Ditisonzewijk.Zij krijgen alle persberichten van de Gemeente ook binnen,dus stelen niks van de Weblog.Je moet gewoon een mail sturen om te vragen hoe en waarom,dan zul je netjes antwoord krijgen.Maar je gaat hier op je site een hoop onzin plaatsen die niet waar zijn.Ditisonzewijk is een informatief platform voor de wijkbewoner en niks meer..Door sponsor-linken word Ditisonzewijk in stand gehouden.Mvg Johanna
@Nicky op dinsdag 21 juli 2015 om 10:02:
Nicky ook op deweblogvanhelmond staat een spelfout, heb je die nog niet ontdekt?
dan belandt je bij >>>>moet toch echt zonder t…..
Wat ik echt smakeloos vind is dat de naam van de webmaster wordt genoemd in jullie gifstukje.Jullie komen toch ook niet met jullie namen naar buiten? Verder jammer dat iedereen die zo raar regaeerde meteen in deze onsmakelijke vuilspuiterij trappen zonder je te oriënteren of het waar is. De mensen die iets op Ditisonzewijk plaatsen zijn wijkbewoners uit Helmond die inderdaad niet allemaal over een onberispelijke spellingscontrole beschikken. Gelukkig vinden de meeste wijkbewoners het niet erg hoe de boodschap gebracht wordt, als ze maar op een leuke manier geïnformeerd worden. Ik proef uit dit bericht de kift dat de website ditisonzewijk.nl zoveel succes heeft en breed gedragen wordt door vele Helmondse wijken en wijkraden. Zo jammer dat jullie proberen een zo mooi initiatief de grond in te boren.
Zal ik voortaan dan ook maar verbieden dat ditisonzewijk gebruik maakt van mijn ontwerpen van flyers en advertenties die ze jatten uit PDFs van derden?
Want dan kan ditisonzewijk en dochters net zo goed ophouden met promoten van alle activiteiten hier in Helmond op Twitter want zoveel werk van mij is al zonder toestemming gebruikt.
Natuurlijk is Ditisonzewijk een commercieel project. Dat mag!! Maar ga niet roepen dat het niet zo is.
@Patrick van Halen op dinsdag 21 juli 2015 om 11:29:
Er word niks gejat meneer Patrick.En Stiphout-ditisonzewijk is ontstaan door medewerking van organisatie’s etc…vanuit de wijk..Jij hebt ook een informatieve site voor de wijkbewoner,dat is prima.
Maar spuug geen gal over stelen want alle berichten krijgen we zelf binnen van de groeperingen etc…
Ik zie dat ik ze niet meer kan volgen op Twitter…
Het volgen van @wijkkalender en het weergeven van de Tweets van @wijkkalender is voor jou geblokkeerd.
@buurman ik ook want je mag geen slechte reclame maken!
Dat zal de tweet zijn geweest van mij die je hebt ge-retweet 😉
@Johanna
Ik zal het wel mis hebben natuurlijk want ik praat onzin, net zoals De Weblog het ook mis heeft…
Het is betreurenswaardig dat men een ander op uniciteit poogt te ondermijnen vanwege wat traffic. Het ene bedrijfsprofiel is het ander niet en concurrentie is een gezond fenomeen dat tot doorontwikkeling leid, daarentegen lijken deze daden op een vorm van ondermijnende misleiding. Concureren doe je nameijk op basis van eigen kwaliteiten en respect.
Och wat een gezeur, voor- en tegenstanders. Zal altijd zo blijven, maar hoe dan ook ik zal die andere link gewoon niet bekijken. De-weblog-van-helmond is voor mij genoeg.
Johanna is te fel. Die heeft zeker belang bij dat andere gedoe. Al met al.
Kleinzielige figuren, niet meer dan dat!
Weblog van Helmond praat over smakeloos…… Ik zeg tegen jullie, dit is kansloos ! Wat een zielig gedoe. Ik ruik hier pure jaloezie. Vind het ook echt kinderachtig dit (nieuws). Kinderachtig dat jullie, op deze manier alles zo naar buiten brengen. Volwassen mensen horen hier over te praten met elkaar, en juist geen valse beschuldegingen rond te strooien. Om zo haat proberen te zaaien. Deze info in dit bericht is niet eens waar. Dus schamen jullie je zelf maar is diep. Groetjes Kelly.
Tja. De weblog bestaat al lang en draait goed. Wil je je naam beschermen zal je er oplijkende domein namen moeten vast leggen.
Heb ik ook gedaan met mijn eigen bedrijfje.
klein beetje eigenschuld dikke bult vind ik.
En dat modder gegooi. Waar 2 vechten hebben 2 schuld!!!!!!!!
Kunnen we niet even afwachten of Weblog en heer van Reth er vandaag of morgen uit kunnen komen ? Het kan toch niet zo zijn dat dit conflict in het publieke domein uitgevochten gaat worden…
Laat deze mensen even met rust en zich bezinnen over hoe nu verder… want laten we wel wezen: zowel de weblogvanhelmond en ditisonzewijk zijn allebei interessante en nuttige websites die Helmond hoog in het vaandel hebben.
Dus laten we de overeenkomsten gaan zoeken en niet de grootste verschillen.
En wat al helemaal niet handig is om op voorhand al van kwade bedoeling uit te gaan…
Ik roep van Reth en de mensen van deweblogvanhelmond.nl op om samen tot een oplossing te komen…
@Johanna op dinsdag 21 juli 2015 om 10:54:
Meer dan 10 jaar?
Herbert von Reth schrijft op Linkedin:
Ditisonzewijk.nl
januari 2012 – heden (3 jaar 7 maanden)Helmond en omgeving, Nederland
Ditisonzewijk.nl is een wijkgericht platform met een Startpagina met wijk gerichte onderdelen zoals een Startpagina, Wijkkalender, Wijkfoto’s, Wijkvrijwilligersbank en alles met een maatschappelijk karakter.
Wijkkalender.nl
mei 2012 – heden (3 jaar 3 maanden)Nederland
Wijkkalender.nl is ontstaan door de vraag van meerdere sub-kalenders die gegenereerd worden naar één Hoofd – Wijkkalender
Jullie domeinnaam is volgens Weblog Helmond ook ergens in die periode geregistreerd.
Ik neem daarom aan dat er iemand jokt of een beetje overdrijft.
Ik zat trouwens een tijdje bij jullie Mierlo-Hout tak op Twitter. Wat een spam zeg, moet je echt iets aan doen als ik die tip mag geven om het wat beter te laten lopen. Doet De Loop met filmpjes enzo daaraan mee?
@Frank op dinsdag 21 juli 2015 om 12:33:
Dat heb je goed gelezen.Toen zijn alle losse elementen ”zoals de Wijkkalender-Startpagina-Wijkvrijwilligers etc… die al meer dan 10 jaar bestaan samengevoegd tot ditisonzewijk.En weet je Ditisonzewijk staat los van het andere bedrijf waar jullie mee gooien..Begrijp nu de hint waarom er zo gebeten word,geef daarom geen reactie meer..Mvg Johanna
@Kelly
Weet je was wat smakeloos is? Domeinnamen registeren en er bewust misbruik van maken en als het ontdekt wordt (ja door mij) vlug de domeinnamen weer terug linken naar de hosting site (wat net zo erg is) en hier gaan liggen huilen hoe oneerlijk het allemaal is omdat je zelf daar niet de juiste medium voor hebt!
Alles op een rijtje
1. De weblog ontdekt dat de domeinnamen zijn geregistreerd in 2012?
2. Vraagt aan de eigenaar wat zijn plannen ermee zijn.
3. Er gebeurd een tijdje niets mee? (gaan we vanuit)
4. Iedereen die sinds gisteren nog de domeinnaam intypt en de ‘de’ vergeet komt bij ditisonzewijk.nl uit (waarom is dat een blog???) NEE
5. Ik typte gisteren de domeinnaam dus verkeerd in en poste een tweet naar de weblog en dat zette dit zaakje aan het rollen.
6. De volgende dag zonder antwoord van onze ‘Eerlijke Herbert’ blokt hij mij op alle ditonzewijk twitter spam accounts, om de tweet denk ik zo.
7. De weblog post een log ervoor (want die zullen het wel zat zijn met die onzin).
8. En dan probeert het ‘ditisonzewijk’ clubje hier op te janken hoe oneerlijk het allemaal is en hoe fout de weblog wel niet bezig is…
Herbert veel succes met je wijksites en je reseller hosting. Knurft.
Samengevat: Het was wettig maar misschien niet galant van ditisonzewijk.nl om bovengenoemde webadressen door te linken. deweblogvanhelmond.nl heeft dat ook een beetje aan zichzelf te wijten omdat ze die domeinen niet zelf registreerden om dit soort problemen te voorkomen. Vervolgens was het ook niet galant van deweblogvanhelmond.nl om het ongenoegen meteen openbaar te uiten met naam en woonwijk van von Reth erbij. Daarentegen toont von Reth zich nu wel van zijn galante kant door de doorlinken weg te halen. Het was een storm in een glas water. Misschien kunnen von Reth en deweblogvanhelmond.nl wel een overname van domeinen overeenkomen voor een eerlijke prijs? Beiden kunnen dan terug naar de orde van de dag van het publiceren van Helmonds nieuws.
@Toon Van de Wijk op dinsdag 21 juli 2015 om 10:32:
@Kelly op dinsdag 21 juli 2015 om 12:09:
Maar Kelly tog, as je straks ff had opgeledt dan wist je da we geen reactes hier mogen geve van herbert. #niezoslim
En zeg nou nie da jij dit nie was, want ik zag je die reacties net zelf tijpen en waarschuwde jou nog. Ik zat tog naast je #hahaha
Maar ik geloof wel da Dit is Oonze wijk zal leve.
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Fijn om die te lezen, dat maakt het pissig zijn en balen net iets minder. Middels het onderstaande hopen we iedereen zo’n beetje van een antwoord te voorzien.
@Arve Omic op dinsdag 21 juli 2015 om 10:34:
@echte hellemonder op dinsdag 21 juli 2015 om 12:19:
@Arve Omic op dinsdag 21 juli 2015 om 13:21:
Hoeveel domeinnamen moeten we dan gaan registreren? En dat geld dat we daaraan jaarlijks uitgeven, betalen we dan om een bedrijf als Threvon Internetservices de loef af te steken?
Dat hetgeen ditisonzewijk.nl deed, niet door de beugel kan, daar is bijna iedereen het wel over eens. Maar of dat legaal is zoals jullie aannemen, is nog maar de vraag. Ter info: lees dit eens. Ter zake kundigen mogen zich altijd melden.
@Jantje op dinsdag 21 juli 2015 om 11:25:
Herbert noemt zijn naam overal op internet bij die site en ook op de site zelf, dan is het toch niet zo raar dat wij hem ook bij naam noemen? Of Ditisonzewijk succesvol is, kunnen wij niet beoordelen. In de grond trappen doen we het initiatief zeker niet, we benoemen slechts hetgeen is gebeurd. Dat zal toch niet zo erg zijn? Wellicht dat er wel meer Helmondse websites op deze wijze worden benadeeld die dit herkennen.
@Kelly op dinsdag 21 juli 2015 om 12:09:
Waar precies rook je onze pure jaloezie? Zoals bovenaan is te lezen, hadden we een paar maal mailcontact. Maar eens houdt dat echt op en vinden wij dat Helmond best mag weten hoe het zit. Dat de veroorzakers daar niet blij mee zijn, begrijpen we.
@Sander op dinsdag 21 juli 2015 om 12:26:
Op zich een verstandige reactie. Zo doen we dat eigenlijk altijd, zie onze tekst bovenaan. Dit is de eerste keer in 10 jaar dat we iets dergelijks op de weblog zetten. Ter informatie: tot op dit moment hoorde we niks van Herbert von Reth. Het enige wat hij ondertussen deed is snel de doorlink eraf halen. Wie is er dan ter kwader trouw?
Zo maar een vraagje: moeten wij nu voortaan elke dag controleren of hij het doorlinken weer aanzette?
Waar we, ook in deze discussie, te makkelijk aan voorbij gaan is dat De Weblog meer is dan lezenswaardige berichtgeving over Helmond. De Weblog is al meer dan 10 jaar een en al integriteit. En dat, dat is een heel groot goed in deze tijd van vluchtige (massa)communicatie.
@Frans op dinsdag 21 juli 2015 om 15:10:
Zo is dat en met alleen vrijwilligers.
Tis wa
Ach wat een gedoe om niks. Ik vind Herbert eigenlijk wel slim. Of jullie dat nou netjes vinden of niet. Brutalen hebben nog steeds de halve wereld!
@Jules op dinsdag 21 juli 2015 om 20:21:
Klopt, Adolf Hitler had ook een IQ van 141
@Johanna op dinsdag 21 juli 2015 om 10:27:
Jouw website is commercieel, het is gewoon een BV. Je zult het wel weer ontkennen, maar ik weet niet of je al ooit op jouw website keek, ik deed dat vandaag voor het eerst. Helemaal onderaan zag ik toen © Copyright 2015 – Ditisonzewijk.nl B.V. – KVK 61789909
Weblog zet hem op! Ik snap heel goed dat jullie pislink zijn als je met zoiets te maken krijgt. Heel goed dat jullie dit in het nieuws gooien en ons op de hoogte brengt.
@slim
Bill Gates en Einstein hebben/hadden een IQ van 160. Dus tja het is maar wie je uitkiest. Blijft overeind: brutalen hebben de halve wereld.
En toevallig vind ik Herbert een toffe peer. Ook dat nog .
Maar ben ook een tevreden bezoeker van De Weblog dus ik hoop dat ze er samen uitkomen!
We hebben inmiddels uitgebreid gesproken met ditisonzewijk.nl en naar aanleiding daarvan laten we de zaak verder rusten. Het aanbod om de 2 betreffende domeinnamen over te nemen, hebben we geaccepteerd.
Dank voor de tips en hele mooie woorden die we vandaag van jullie kregen. Fijn om te merken dat er (voor ons onbekende) hulptroepen zijn die in zo’n situatie willen helpen.
Weblog is een officieel geregistreerd merkrecht van de digitale tak van Sanoma uitgeverij. Niet netjes om zonder licentie het woordmerk van een ander in je domeinnaam op te nemen.
Pot verwijt de ketel…? https://register.boip.int/bmbonline/details/trademark/show.do?markNumberType=REG&markNumber=904784&markID=2916012
Fijn dat het uiteindelijk toch opgelost is. Ik ben een tevreden lezer van zowel de weblog als van dit is onze wijk. Prima zo dus.
@T.F. @brandevoorter daar is ‘de weblog’ niet weblog, begonnen van 2005 tot einde weblog.nl’ in 2012 dacht ik zo.
Goed om te lezen dat het probleem is opgelost.
@T.F. op woensdag 22 juli 2015 om 00:19:
Volgens mij gaat het hier alleen maar om het beeldmerk.
Het woord weblog is volgens mij geen beschermd merk, maar een naam voor een website waarop regelmatig nieuwe berichten verschijnen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Weblog
@Patrick: Er is meer in de wereld dan domeinregistraties. Dit gaat om gebruik van iemands merkrecht (wat valt onder intellectueel eigendomsrecht), bijvoorbeeld door het woord in te sluiten in een domeinnaam (wat hier ZEKER aan de hand is) of door het woord in te sluiten in een handelsnaam (wat hier NIET het geval is). Omdat er niet echt een commercieel model achter deze weblog zit, zal het allemaal wel loslopen, maar het evenzo smakeloos.
@Noud: Een beeldmerk waar een woord in voorkomt geldt tevens als woordmerk. Maar je hebt gelijk, in Sanoma’s geval had ik beeldrecht moeten schrijven. Daarnaast heeft Omega uit Delaware het woordmerk “weblog” als zodanig geregistreerd m.b.t. online publicaties in de Benelux. Sanoma en Omega zullen er waarschijnlijk weinig tot niets om geven, maar in principe moet je hun toestemming vragen om het woord “weblog” te hanteren voor een online publicatie. https://register.boip.int/bmbonline/details/trademark/show.do?markNumberType=REG&markNumber=601566&markID=811285
@Brandevoorter op woensdag 22 juli 2015 om 00:04:
@T.F. op woensdag 22 juli 2015 om 00:19:
@Brandevoorter op woensdag 22 juli 2015 om 10:19:
Die registratie was nieuws voor ons, daarom dank voor de link. Ondanks de trieste omstandigheden, toch erg leuk om dat logo hier weer eens te zien. Dat beeldmerk is destijds dus geregistreerd in het Merkenregister, maar het woordmerk niet. Dat zijn echt 2 verschillende zaken. Daarbij kun je een generiek woord als weblog of brood of bier of boek niet registreren.
Wat jullie zo te merken niet weten: De weblog van Helmond zat van mei 2005 tot augustus 2011 bij web-log.nl. Dat is de belangrijkste reden dat deze weblog De weblog van Helmond heet. 🙂
Die weblogdienst was eerst van Ilse Media, later van Sanoma en ging op het eind van haar bestaan weblog.nl heten. Dat en waarom we daar zijn vertrokken, zal je duidelijk worden uit ons topic van 24 februari 2012. Klik zeker even op de eerste 3 links in de eerste regel. Dan krijg je een kleine indruk van het drama dat zich destijds heeft afgespeeld bij de grootste weblog community van Nederland met honderdduizenden weblogs.
In 2013 trok Sanoma uiteindelijk noodgedwongen de stekker uit weblog.nl. Erg voor hun medewerkers die door al het gedoe toch al niet meer lekker in hun vel zaten. Maar naar onze mening het ergste voor vele duizenden webloggers die jarenlang dagelijks echt heel veel tijd hadden gestoken in hun blog over de kleinkinderen, reisverhalen, scheepvaartfoto’s en (noem het maar op). Zij hadden pech, want ineens bleken zij ineens alles kwijt te zijn. Bij de meeste bloggers was er data overgedragen, maar hun data hadden ze niet teruggekregen. Die zou onvindbaar zijn. Wat die gedupeerde bloggers daar zoal van vonden/vinden, moet je zelf maar even Googlen. Wellicht tref je nog de geluidsfragmenten uit de rechtbank waar een aantal uiteindelijk na vele overlegrondes hun hoop op hadden gevestigd. Die smekende huilende pleidooien gingen ons destijds (en nu weer in alle eerlijkheid) niet in de koude kleren zitten. Hoe dat uiteindelijk is afgelopen, weten we niet.
Omdat wij door omstandigheden erg goede contacten binnen de organisatie van weblog.nl hadden, bestaat De weblog van Helmond nog. Want dankzij mensen binnen die organisatie die ons graag wilden helpen en met een portie geluk, konden wij ‘al’ na een maand of 4 onze data (zoals blogs, reacties, foto’s en indeling) terugkrijgen en het zinkend schip tijdig verlaten. Helaas niet alle data, maar wel heel veel. Daardoor én zeker door héél véél inspanningen van een aantal Helmonders, kon de weblog vervolgens 2 maanden later ‘al’ verder en kunnen jullie nu reageren op de weblog.
Hopelijk hebben jullie iets aan onze wat uitgebreidere reactie.
Kleine rectificatie op @De weblog van Helmond op dinsdag 21 juli om 22:58:
Niet Ditisonzewijk.nl maar Threvon heeft die registratie en koppeling gedaan.
Ik ben een groot voorstander van ditisonzewijk. Je kunt er namelijk veel nieuws vinden zonder dat er andere mensen zwart gemaakt worden. Ik ben zelf een paar jaar geleden slachtoffer geworden van de weblog van Helmond. Mijn naam werd gebruikt in een artikel waar ik niets mee te maken had. Ik heb dit toen gemeld bij de weblog van Helmond. Ze konden mij er niet mee helpen. Ja en toen kon er ineens van alles geregeld worden. Ronduit belachelijk hoe jullie met mensen omgaan en dan durven te vertellen hoe slecht ditisonzewijk wel niet is. Het gaat hier om domeinregistratie en dat bedrijf zal heus nog wel meer domeinnamen hebben. Wil dat dan maar zeggen dat iedereen zijn naam op moet gaan eisen. Dat kan dus echt niet. Ik hoorde via iemand dat de weblog van Helmond dit bericht had geplaatst en reageer daarom nu ook. Maar anders kijk ik nog niet eens meer op deze site. Dit is geen nieuws dit is zwartmakerij. Zoals wel vaker hier gebeurt. Ik vind het ronduit smakeloos!!!!!!
@rianne op woensdag 22 juli 2015 om 14:38:
Met stijgende verbazing lees ik wat oa jij schrijft over zwartmakerij van ditisonzewijk. De enigste die dat doen zijn jullie zelf hoor. Echt geen reclame voor jullie website waar ik nu al een paar keer ben wezen kijken en verder niks verkeerds aan zie.
Als ik het goed lees zijn Weblog Helmond en ditisonzewijk er al lang samen uit. Tenminste dat zegt Weblog Helmond. Van de andere kant stilte.
En als ik dan iets positiefs van jou mag zeggen over Weblog Helmond: die antwoorden iedereen netjes, hoe leugenachtig en makkelijk te weerleggen die reacties soms ook zijn. Hopelijk ben je dat met me eens.
Die Herbert van jullie die het hele probleem veroorzaakte, is ineens nergens meer te vinden. Een beetje vreemd dat zijn personeel moet reageren voor hem. IK hoop dat ik het van jou mag zeggen: voor mij is dat dan iemand met een gebrek aan ballen.
Als ik hem was, erkende ik openlijk mijn fout, maakte ik netjes excuses en herstelde ik de fout. Iedereen blij. Maar misschien werkt het tegenwoordig voortaan anders….
Ik begrijp dat je ditisonzewijk verdedigt en van zo’n bericht niet blij wordt, maar wat klopt er dan niet aan het bericht? Ik zou dat nu eens graag horen van iemand die dat uitlegt. Jullie zijn beter op de hoogte dan ik. Ik verwacht niet echt een antwoord, maar wie niet waagt, wie niet wint.
@rianne zeer naar dat je dit meegemaakt hebt.Deze weblog is er zodat iedereen zijn eigen mening mag uiten en ditisonzewijk is heel wat anders.Daar plaatsen de wijkbewoners zelf hun berichtjes en is het een informatief platform..Alles is nu opgelost
Kun je maar weer eens zien wat een reactie Toon. Dat bewijst mijn theorie al. Aangezien ik haha helemaal geen personeel van ditisonzewijk ben of daar persoonlijk bij betrokken ben.wat treurig van je. En ik heb zelf hele nare ervaringen met de weblog van helmond. Dat wilde ik alleen even delen en zie wat ik voor reactie krijg. Dat bedoel ik dus precies in mijn vorige bericht met onwaarheden op deze site.
Waar gaat dit nou eigenlijk over, zelfs in een kleuterklas zouden ze zich rot lachen. En als je dan die reacties leest, pfffffffffffffff
Inderdaad Twan en dan die “verdedigingskracht” van die dames. Het lijkt wel of ze wat met die Herbert hebben. Het is allemaal geneuzel om niks. Ik snap echt niet waar men zich druk over maakt.
Zij die de weblog willen lezen, lezen. Zij die ditisonzewijk willen lezen, moeten dat doen. En vooral blijven doen, maat dan moeten ze ook niet meer deelnemen aan discussies van de weblog. En vooral die dames. Howdoe!!
Aangenaam verrast:
Ik stelde net vast dat de twee omstreden domeinregistraties met hun doorverwijzingen naar ditismijnwijk.nl, allebei gewijzigd zijn en nu naar deweblogvanhelmond.nl wijzen… isdahnix?
Goed dat ik dit las en laat het voor iedereen een waarschuwing zijn. U bent helaas niet het eerste slachtoffer in de regio Helmond.
Ook een notitie aan mezelf: registreer veel gelijkende domeinnamen rondom uw eigen domeinnaam. Voor nog geen honderd euro per jaar bespaart u zichzelf veel trammelant en kosten later. Domeinkapers als deze kunnen ook in landen als Thailand of Chili zitten en zie je recht dan maar eens te halen.
Bah bah, en dat ditisonzewijk.nl krijgt dan subsidiegeld van de gemeente. Bah wat goedkoop, doe zelf beter je best misschien komen er bij jullie dan ook Helmonders.
Ben benieuwd hoe de stand van zaken momenteel is op lokaal mediagebied in Hellemond. Misschien toch maar even naar Lokaal42 gaan woensdag 21 november om 21:00 uur. Jasper Ragetlie, de voorzitter DitIsOnzeWijk zal daar onder andere spreken over ‘Nut en noodzaak van onafhankelijke lokale publieke media’.
Zie ook: http://www.lokaal42.nl/kunstlokaal42.html
@Informant
Ik zat dat hele DitIsOnzeWijk-subsidieverhaal op https://www.deweblogvanhelmond.nl/actuele-onderwerpen-helmond/kostbare-fusie-omroep-helmond-en-dit-is-onze-wijk/ net rustig te lezen en kwam toen hier uit. 🙂
Behalve die Herbert von Reth zou ik ook maar opletten op zijn partner Anneke van den Braak. Die is nog veel geniepiger. Triest stelletje!! Vraag dat maar aan een ieder die daar is vertrokken.
@Jan de Vries op maandag 22 maart 2021 om 10:16:
Ik snap heel goed wat je zegt. De truc daar is dat je vriendjes met Herbert, Anneke en Paula moet zien te worden en blijven. Ik was dat en dan heb je voordeeltjes als onkostenvergoeding en dergelijke. Maar toen ik enkele keren een beetje kritisch was, waren de liefde van hun kant en ook de financiële voordeeltjes snel voorbij. Ik ben er vertrokken en ben niet de enige, ook bij de radio zag ik dat gebeuren.
Ik snap bijvoorbeeld heus wel dat Dit is Helmond een Gemeente-kanaal is. Als de gemeente belde moesten wij klaarstaan. Dat vind ik logisch, zij betalen immers. Maar als het dan bijvoorbeeld een item wordt waar de enige kritische vraag en het weifelende antwoord van de wethouder uitgesneden wordt, dan wringt er bij mij iets. Toen ik daar achteraf iets van zei, was het antwoord dat het item anders te lang was. En dat “zeuren over de gemeente niet journalistiek is”. Nou ja…
Of zogenaamd journalistieke items maken over bedrijven die feitelijk gewoon reclame waren. Omdat het een Gemeente-kanaal is denken de lezers dat het eerlijke informatie is. Voor die reclame werd onder de tafel betaald want dat ging niet anders volgens de mediawet. En daar konden vrijwilligers als ik dan weer een extra centje mee opstrijken. Dat laatste realiseerde ik me trouwens pas later. Maar eerlijk is eerlijk: ik profiteerde er ook van en omdat ik weet dat de belastingdienst ook mee kan lezen, zet ik mijn naam niet bij deze comment.
En zo zijn er wel meer voorbeelden.
@ex-vrijwilliger op woensdag 18 augustus 2021 om 15:23:
Zo gebeurd het overal in de media op elk niveau, zeker ook op TV.
Alles eenzijdig, en zeer oneerlijk en met al die zogenaamde zelfbenoemde experts, daarom kijk ik al jaren geen TV meer, ik kan die koppen niet meer zien.
Ik laat me niets aanpraten, ik vorm zelf mijn mening door info die van links en rechts komt.