Onderzoek naar 10 jaar declaraties B&W
Een forensisch accountant gaat de declaraties van huidige en oud-collegeleden in Helmond van de afgelopen 10 jaar controleren. Het betreft persoonlijke uitgaven zoals taxikosten, lunches, diners, reis- en verblijfkosten. Een onderzoekscommissie uit de gemeenteraad heeft dat bepaald. Dat liet het ANP zojuist weten.
De onderzoekscommissie bestaat uit leden van alle raadsfracties behalve (op eigen verzoek) de VVD. Dat onderzoek moet (na hoor en wederhoor) op 30 september afgerond zijn. Zie het schrijven (pdf) van SP’er De Vries, de voorzitter van deze onderzoekscommissie.
Aanleiding zijn natuurlijk de omstreden taxi-declaraties van inmiddels oud-wethouder Peter Tielemans.
Updates staan in de reacties hieronder en (sinds 11 november) bij een nieuw log hierover getiteld ‘Ex-wethouder Tielemans eist excuses‘.
64 reacties:
Waarschijnlijk zal blijken dat Tielemans moreel niet goed gehandeld heeft en dat verder alles binnen de regeltjes was. Daarnaast zal ook blijken dat declaraties van anderen de declaraties van Tielemans verzachten. ‘Haastige spoed is zelden goed’. Dat lijkt me een wijze les terugblikkend op de afgelopen weken.
@Robin Verleisdonk op donderdag 20 juni 2013 om 12:17:
Zullen we eerst de uitkomsten van het onderzoek afwachten, en dan onze conclusies trekken? Anders zijn we weer maanden bezig met koffiedik kijken. Laat dat onderzoek eerst maar eens plaatsvinden.
Wat moeten we in Helmond blij zijn dat Erik de Vries van de SP niet naar de tweede kamer in Den Haag is gegaan! Eerst krijgt hij de verplichting erdoor dat de wethouders hun declaraties voortaan bekend moeten maken. Met wethouder Tielemans als eerste slachtoffer. Nu wordt iedereen doorgelicht.
Klasse. Voor de eerste keer gaat mijn stem komende keer naar de SP!
@ Frank. landelijk gezien ben ik het vaak niet eens met de SP. maar de helderheid kan ik zeer waarderen…
@Robin Verleisdonk
Ik denk dat het beter is eerst het onderzoek af te wachten. Waarom nu al stellen dat hetgeen Tielemans gedaan heeft moreel niet goed is en dat het declaratiegedrag van anderen het gedrag van Tielemans zullen verzachten. Ik ben van mening dat je wel erg je best doet om het gedrag van ex-wethouder Tielemans als een bagatel af te schilderen. Ik wens de commissie en de extern onderzoeker veel succes. De waarheid moet boven water komen.
Misschien een heel stom idee, maar wel een heel lief idee: 🙂
Zou het geen idee zijn om een soort inkeerregeling te maken voor de wethouders en burgemeesters die nu onderzocht gaan worden? En dat de personen die zichzelf aangeven wat minder gestraft worden.
Voordeel voor Helmond is minder onderzoekskosten en heisa.
Gezien wat een oud wethouder uit Helmond deed in Rotterdam neemt de kans toe dat meer zaken boven tafel gaan komen bij zo’n onderzoek.
In Veghel hebben ze begin 2008 een onderzoek opgestart van uit de Gemeenteraad naar het bestuur en aan het einde was de ambtelijke top weg, burgemeester weg en college weg.
Nou zal het in Helmond nog niet zo erg zijn, maar wie weet wat er nog komt?
ik mag aannemen dat dit dagelijks word gecontroleerd door debiteuren en crediteuren…. of bestaan er nog doofpotten?
@Lieke op dinsdag 2 juli 2013 om 12:54: .Het enige wat aan dit idee schort is dat in deze Gemeente je met dit soort zaken toch wegkomt en dat van wat voor straf dan ook er geen sprake zal zijn.
Geen onderzoek naar 10 jaar declaraties B&W maar 3 jaar
Het onderzoeken van alle declaraties van de burgemeesters en alle wethouders over de afgelopen 10 jaar blijkt kostbaar. Daarom stelt de onderzoekscommissie voor om alleen de laatste 3 jaar te onderzoeken. Dat scheelt namelijk een ton.
Voor het onderzoeken over een periode van 10 jaar brengt BDO Investigations BV bijna 200.000 euro in rekening. Voor een onderzoek over de periode van maart 2010 tot en met maart 2013 zullen zij ‘slechts’ 95.000 euro declareren.
Waarom alleen deze raadsperiode? Lijkt mij een goede zaak wanneer toch 10 jaar wordt onderzocht. Ook de vorige raadperiodes met oud college leden. Voor een betrouwbaar inzicht mag die ene ton ook niet meer uitmaken. Of is men nu al bang dat er zaken boven komen die het daglicht niet kunnen verdragen?
Als ik een tip mag geven, begin iets eerder en pak er een half jaartje bij. Als je weet dat je als wethouder vertrekt, is de neiging groter om nog even een aantal extra bonnetjes in te dienen. Dat blijkt namelijk ook zo te zijn bij vertrekkende werknemers. De gedachte is dat als je weg bent, ze je toch niet meer kunnen pakken.
Veel extra zal dat halve jaar extra niet kosten.
Lastig… 100.000 is veel geld in deze tijden. De vraag is of de kans om schoon schip te maken en een signaal af te geven dat dit soort dingen altijd uiteindelijk boven water komt zoveel geld waard is. Democratie en transparantie mag best wat kosten, maar waar ligt precies de grens?
Met dank aan het ED. Door in de put te roeren moet een wethouder weg om misschien 3000 euro. Dit kost ons uiteindelijk 100.000 euro en extra wethouder kosten. Iedereen die zo hard heeft geroepen dat Tielemans op moest zouten moet zich schamen voor dit ondoordachte gedrag. Ik hoop dat de ware schuldige nog voor de verkiezingen zijn boeltje pakt.
Dit lijkt me niet verstandig… Naar onderbuik gevoel..
wat zijn ze al tegen gekomen van voor die tijd? waarom geen 10 jaar?
Hoop roddels van 4/5 jaar geleden Yeden bv….
maak het onderzoek dan af 🙂 Nu hou je alle schijn nog tegen. Gooi de hele beerput open. 100.000 is het waard
Goh…voor de helft minder wil ik ook wel de archieven induiken hoor, om het te onderzoeken. Trouwens, voor 1/10 van het bedrag wil ik het ook nog wel doen… Waarom moet dat 200.000 euro kosten, zo’n onderzoek? Of is er niet een journalist van ED, die het misschien wil onderzoeken?
Het teveel gedeclareerde bedrag is circa 2000 euro?
En dat we onderzoeken voor 100.000 euro gemeenschapsgeld? Dat kan dat toch niet waar zijn! Geen onderzoek dien en het laten voor wat het is. Kost alleen maar veel te verl geld en dat in deze tijd.. Gemeente niet doen aub
Tielemans blijft toch een eerlijke vent NOT!!!
Slimme move om maar 3 jaar te onderzoeken NOT!!!
Lees en huiver:
Tielemans werkte als raadslid voor Atlant in ruil voor kunstaankoop
HELMOND – Ex-wethouder Peter Tielemans van Helmond heeft als raadslid in 2007 werkzaamheden verricht voor Atlant Groep die hij liet betalen door Atlant via de aankoop van kunst van Tielemans’ vriend en huidige levenspartner Renato Zamagna.
Dat staat in het onderzoek dat Deloitte Forensic verrichtte naar de financiële gang van zaken bij Atlant Groep en directeur Theo van Kroonenburg. Van Kroonenburg en huidig interim-directeur René Walenberg verklaren in het deze week geopenbaarde onderzoek dat Tielemans voor zijn werkzaamheden een vergoeding wilde. Besloten werd tot een deal waarbij Atlant groep twaalf kunstfoto’s van Zamagna kocht tegen betaling van 24.000 euro. Tielemans verklaart in het rapport dat de kunstaankoop los staat van zijn werk voor Atlant.
De in juni wegens een taxirittenaffaire opgestapte Tielemans was als wethouder in zijn eerste periode (2002-2006) tevens voorzitter van het algemeen bestuur van Atlant. In 2010 werd hij opnieuw wethouder en voorzitter van het Atlantbestuur. In 2011 nam collega-wethouder Yvonne van Mierlo die functie van hem over.
Van maart 2006 tot november 2007 was Tielemans raadslid voor SDOH. In die periode benaderde hij op verzoek van Van Kroonenburg bedrijven in en rond Helmond om zich voor het plaatsen van mensen met een arbeidsbeperking te binden aan Atlant. Dit leidde later tot de oprichting van de Atlant Partnership. Tielemans wilde echter niet direct geld ontvangen voor zijn werkzaamheden omdat hij als ex-wethouder in 2007 nog wachtgeld ontving.
Declaratieonderzoek duurt een maand langer
Het ingestelde onderzoek naar de declaraties van de burgemeesters en wethouders over de afgelopen 3 jaar gaat een maand langer duren. “In het kader van de te betrachten zorgvuldigheid en de hierbij behorende procedures van hoor- en wederhoor, dienen alle betrokkenen in het onderzoek de gelegenheid te krijgen een reactie te kunnen geven op de feiten en bevindingen” zo verklaart Erik de Vries, de voorzitter van de onderzoekscommissie, deze maand extra in een brief aan de gemeenteraadsleden.
In zijn brief van vandaag (pdf) beschrijft hij ook de onderzoeksopzet van de onderzoekers van BDO Investigations.
Wel vreemd dat ik als raadslid deze informatie via de weblog van Helmond moet vernemen. Neen dat zegt niets over de weblog maar wel over de werkwijze van de voorzitter van de commissie en dat juist in een zaak waar zorgvuldigheid het kernbegrip is.
Hr Janssen,u huilt met de wolven mee. Bliksems goed weet u dat verstoppertje het favorite spel is van deze raad en u doet daar ook al jaren aan mee. U moest zich schamen voor deze retoriek.
T
Getekend: b.a Erik de Vries.
Hoeveel van deze brieven heb ik afgelopen jaren al niet voorbij zien komen.
De Vies is blijkbaar op vakantie.
Iemand anders tekent namens hem.
Wat is er aan de hand?
Waarom loopt het onderzoekje zo uit?
En waarom is besloten om het niet uit te voeren zoals oorspronkelijk besloten over 10 jaar.
Enfin blijkbaar geven de afgelopen paar jaar al zoveel problemen dat verlenging nodig is.
Maar waaruit wordt dat dan bekostigd?
Bovendien erg slecht om dit via de weblog te communiceren.
Niets ten nadelen van het weblog, maar zoals ik al eerder heb aangegeven heeft de gemeente Helmond eigen communicatie middelen.
Of zijn die inmiddels ook al op non actief gesteld?
.
@maarten janssen op woensdag 25 september 2013 om 17:15:
Volgens de gemeente is deze brief vandaag naar de raadsleden gestuurd.
@Naomi op woensdag 25 september 2013 om 20:39:
Waarom mag dit bericht niet op de weblog staan? Waarom is dat zo slecht volgens jou? Hadden wij dat niet gepubliceerd dan zou je het nu nog niet weten. Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan. 🙂
@De weblog van Helmond op woensdag 25 september 2013 om 21:14:
Hij zat inderdaad bij de raadsstukken. Maar die zijn, volgens mij, met de post gegaan en bij sommige raadsleden is de postbestelling vandaag niet gebeurd en zal de envelop pas (waarschijnlijk) morgen op de mat liggen.
@maarten janssen op woensdag 25 september 2013 om 17:15:
Deze opmerking snap ik niet, wat heeft de voorzitter van de commissie hiermee van doen? Bij de ene komt de postbesteller schijnbaar eerder dan bij de ander.
@Naomi op woensdag 25 september 2013 om 20:39:
Het is volgens mij niet zo heel ingewikkeld. De Vries zal voor zijn normale werkzaamheden niet in Helmond aanwezig zijn geweest, als er dan vervolgens gewacht moet worden op een handtekening dan zou er nog extra vertraging zijn opgetreden om de raadsleden in te lichten.
Verder staat er dat er hoor-/wederhoor plaats zal vinden en dat heeft tijd nodig, vandaar de vertraging. Niet zo heel bijzonder dus. Waarom er gekozen is voor een kortere periode ipv 10 jaar is zal met de veel hogere kosten te maken hebben. Het zal een kosten/baten verhaal zijn.
Ad for President!
@ weblog. Er is niets mis mee dat deze informatie via het weblog naar buiten komt.
Ik vind het echter wel heel erg raar voor een overheid organisatie om op deze wijze te communiceren. .
Dat mag ik denk ik toch wel vinden he?
Dan het gezeur over het wel of niet aanwezig zijn van de Vries…
In een dergelijk zwaar dossier, en het wordt nog veel zwaarder neem maar van mij aan, hoort niet iemand anders te tekenen.
Geen gezeur over vertraging, oponthoud van poststukken etc. De Vries is verantwoordelijk en hoort te tekenen.
Maar…. zou hij dat ook hebben gedaan?????
@Naomi op donderdag 26 september 2013 om 19:49:
Denk je dat hij het niet eens is met de inhoud van de brief?
Overigens de brief is gewoon verstuurd naar de raadsleden. Het kan dus zijn dat Maarten Janssen ergens anders was en de post dus nog niet gezien had. Of zoals ik eerder aangaf de postbode had in zijn wijk wat vertraging, PostNL is niet meer wat het geweest is.
@Ad op donderdag 26 september 2013 om 23:16:
Ik heb hier genoeg documenten liggen van ook wethouders die zaken ondertekend hebben waarvan ze achteraf zeggen deze documenten nooit gezien te hebben gehad. Maar geheugenverlies is een vaak gezien probleem binnen dit bestuur. Gelukkig ziet het Hof dit anders..
Woensdag schreef Naomi nog:
Getekend: b.a Erik de Vries.
Hoeveel van deze brieven heb ik afgelopen jaren al niet voorbij zien komen.
@eric op vrijdag 27 september 2013 om 09:45:
Misschien moet jij een clubje oprichten met Naomi want zij heeft ook al zo’n last van het bij afwezigheid tekenen. Zij zag die brieven voorbij komen en jij hebt ze liggen. Dat moet je elkaar toch kunnen helpen, lijkt mij.
Extra aanbeveling voor Naomi: zij is net als jij ook altijd heel negatief over alles wat er in Helmond gebeurd. Dat moet dan toch een mooi clubje kunnen worden, maar dat moeten jullie natuurlijk zelf beslissen. Het wordt misschien niet groter dan een paar Helmonders, maar ach… Of zijn jullie dat al?
Dag samen,
Ik wil hier toch graag wat rechtzetten want ik vind het niet terecht dat er nu gefocust wordt op Erik de Vries, een raadslid dat bereid is om een extra taak op zich te nemen. Namelijk om gedurende het proces van het onderzoek naar de persoonlijke uitgaven van het college als voorzitter van een onderzoekscommissie ,bestaande uit 1 raadslid per politieke partij, op te treden.
Erik de Vries zal hiermee veel extra tijd kwijt aan zijn en doet dat om uitvoering te kunnen geven aan de motie van de raad die om dit onderzoek gevraagd heeft.
Het raadslidmaatschap is geen fulltime baan dus de meeste raadsleden hebben andere werkzaamheden erbij en Erik zal dus gewoonweg niet in staat zijn geweest om te tekenen i.v.m andere verplichtingen.
Niet meer en niet minder…. 🙂
Met vriendelijke groet,
Angelique Raaijmakers- v.d. Pol
@Angelique Raaijmakers- v.d. Pol op vrijdag 27 september 2013 om 13:18: Graag wijs ik u erop dat indien de raad zijn controlerende taken goed verricht zou hebben de afgelopen jaren een dergelijk onderzoek niet nodig was geweest. Hoeveel voorbeelden wil u nog meer hebben?
@eric op vrijdag 27 september 2013 om 16:01:
Eric, kom dan eens op met die voorbeelden. Je hebt het altijd over voorbeelden, over brieven die je hebt, over aangiften gaan doen tegen het college (hoe staat het daarmee?). Kritiek hebben op iets is best, maar niet op een manier die alleen maar iets roept en niets bewijst.Volgens mij zat Erik de Vries in Den Haag trouwens, waar hij zijn werk heeft. Ik vind een discussie niet erg, maar wel gestoeld op feiten. tja. val maar weer aan zou ik zeggen. Wel even vermelden hoe het met die aangifte staat.
@Hans Gruijters op vrijdag 27 september 2013 om 21:47:
Neen ,ik zeg de Helmondse politiek helemaal niets meer. Die tijd is voorbij de kansen zijn er geweest.
@ eric
Mij zeg je al lang niets meer!
@Kriel-Hènneke op zaterdag 28 september 2013 om 10:56:
Vindt u het heel erg dat ik dat niet zo relevant vind?
@ eric
Nee
Zo, weekend en tijd om te reageren.
Wat mij enorm opvalt is de itchie manier van reageren.
Het lijkt wel of men door een wesp gestoken is.
Inhoudelijk wordt er natuurlijk weer nergens op in gegaan, behalve op het b.a tekenen. Of ik denk dat de Vries het niet met de brief eens is?? Werkelijk geen idee.
Dat ik veel commentaar heb op Helmond klopt. En dat is inderdaad geen positief commentaar. Gisteren nog een stukje in het ED betreffende het Stadspark. Nou ja, volgens Frans Stienen is er geen geld en moet je al blij zijn dat je het graszaad kunt betalen. De rest, bankjes etc. komen uit de dump van de gemeente werf. Dus jammer maar helaas mensen mooier kan ik het ook niet maken.
En dat na de megalomane plannen met Xperience world.
Ook daarop krijg ik geen antwoord, want hoe zit het nou toch met die Zwitserse bankgarantie?
Ook de cacaofabriek lijkt op voorhand al een fiasco te worden. Het gebouw staat er, maar hoe het gevuld moet worden??? Kwartiermaker haakt af, er moet een nieuwe komen. Ook dit uit publicaties van het ED.
Het fiasco rondom Suytkade zullen we nu maar even onbesproken laten. En zo kan ik in feite nog uren door gaan als ik mijn best doe. Dus sta ik positief tegenover Helmond? Nee, ik zo niet weten waarom. Een leegloop in de binnenstad en een horeca die ook helemaal leeg zit. Gezelligheid en sfeer is hier ver, ver te zoeken. Helmond Sport heeft zich mooi in de kijker gewerkt met match fixing en nu komt er een onderzoek door de tweede kamer. Gaat goed hoor!!!!!! Dit zijn gewoon de feiten op een rij zoals gepubliceerd in de media. Graag voortaan vooral inhoudelijk reageren en niet met onderbuik gevoelens. Zo gaat dat nou eenmaal in de grote mensen maatschappij.
Fijn weekend…… Naomi
@Naomi op zaterdag 28 september 2013 om 15:53:
Nou, nou, dus iemand die het niet met je eens is heeft onderbuikgevoelens. Wat ik jammer vind dat is dat je van onderzoeken de uitslagen al kent. Helmond Sport match fixing? Dat moet nog bewezen worden. De insinuatie dat de heer de Vries het niet eens zou zijn met een brief? Lees je de reacties wel, dan was je duidelijk geworden dat hij niet in Helmond was. Of was mijn reactie ook onderbuikgevoelig.
Het nieuwe parkje? Het ligt er nog niet. Wie weet wat ondernemers, bewoners en b.v. Keijserinnedaal nog bijdragen. En het hoeft niet allemaal van de gemeente te komen.
Misschien toch maar eerst de feiten afwachten. Er is veel fout gegaan in Helmond, maar om het nu af te schilderen als een roversnest doet de waarheid geweld aan.
Prettig weekend, ook voor jou.
Nou nou,
hoe itchie kan het worden
Of is het misschien zo dat er nog andere onderzoeken plaatsvinden?
bent u daarom misschien zo opgewonden?
Weet u misschien iets meer dan wij?
Ik heb geen andere verklaring voor uw gedrag.
Nog steeds geen concreet commentaar op mijn vragen.
Ik zou voor willen stellen om dhr. de Vries vanaf nu buiten de discussie te laten. Ik heb iets geconstateerd en dat was dat. De rest van het commentaar is aan dhr. de Vries mocht hij daar behoefte aan hebben.
Ik wacht nog steeds op antwoord: hoe zit dat nou met die Zwitserse bankgarantie… hoe zit het met de invulling van de cacaofabriek.. hoe gaan we dat armzalige parkje gestalte geven etc.etc.
Onderbuik gevoelens te over zou ik zo zeggen.
Trouwens even een vraag… wat is precies uw functie en waarom maakt u zich zo druk????
Dat ik Helmond afschilder als roversnest zijn volledig uw bewoordingen.
Ik zou daar trouwens mee uit kijken om mij daarmee in verband te brengen want daar houdt ik niet van.
Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen.
@Naomi: Als er iemand itchie reageert ben jij het wel. Je hebt altijd alleen maar negatief commentaar. Ik ben het ermee eens, dat er dingen verkeerd zijn gegaan in Helmond (waar gebeurt dat niet?) maar ik ga er altijd vanuit dat ons bestuur handelt met de beste bedoelingen. Dat je het er niet mee eens bent, kan, Dat jij vindt dat dingen anders zouden kunnen of moeten, kan ook. Waarom probeer je het zelf niet eens? Stel je verkiesbaar, met JOUW ideeën. Dan toon je pas ballen…Oh ja…bedenk wel, dat raadslid zijn, een baan is NAAST je overige werkzaamheden….dat er veel tijd in gaat zitten, dat je je door bergen papier heen moet lezen, en dat wat je ook doet, je het nooit goed kunt doen voor iedereen!
Enne dat onderzoek werd te duur, om dat over een periode van 10 jaar te doen, vandaar dat het alleen de laatste raadsperiode betreft!
http://www.ed.nl/regio/helmond/onderzoek-declaraties-alleen-deze-raadsperiode-1.3963937
P.S: Zet Eric ook op je lijst, jullie passen volgens mij best goed bij elkaar!
Mijn stellige overtuiging is dat dit bestuur NIET met de beste bedoelingen handelt. Het handelen is er vooral op gestoeld om het onvermogen eigen handelen onder niet transparant te maken,hoe triest dit ook mogr zijn.Hoe vaak heeft deze stad door negatief het nieuws gehaald de laatste maanden? Hoeveel rijksrecherche ondrzoeken zijn er nog nodig?
Ceedee,nog even dit. Talloze malen heb ik getracht met wethouders en raadsleden in contact te komen. De meesten hebben nog niet het fstsoen ,ook onze tranparante burgemeester niet zelfs mails te beanwoorden en ik heb er ook helemaal geen zin meer in. Ik erger mij wel eens aan commentaren van lezers die hun mening ongefundeerd geven zonder inhoudelijk op de hoogte te zijn. Ik heb het niet over u,maar dhr Gruijters is daar wel een voorbeeld van. Nog een fijne zondag. Gr
Haha, Naomi, soms denk ik dat je ons gewoon loopt te trollen.
Je reageert steeds juist zelf als door een wesp gestoken. En door werkelijk alles wat over Helmond geplaatst wordt negatief en fel te benaderen is het toch niet zo vreemd dat men gaat denken dat je Helmond als een ‘roversnest’ ziet?
Het komt nu eenmaal heel azijnzeikerig over en dat is jammer, aangezien we eigenlijk gewoon een hele mooie en fijne stad hebben.
@Hein.
Niet zo persoonlijk worden hoor.
In heel Nederland is het gebruikelijk dat je je commentaar kunt geven en niet door een stelletje analfabeten wordt afgekat. Het interview in het Ed vandaag was tenenkrommend en beschamend, wat een taalgebruik, werkelijk zum kotzen.
Moeilijk om mee om te gaan he?
Maar.. ik wil nog steeds antwoord op mijn vraag…..Hoe zit dat nou met die Zwitserse bankgarantie???
Waarom krijg ik daar geen antwoord op.
Waar heb je het in godsnaam over?
@Hein op maandag 30 september 2013 om 22:19:
Ik begin me dat ook steeds meer af te vragen. Die Zwitserse bankgarantie zal wel slaan op Xpierence World, maar dat is al lang verleden tijd. Waar dat interview vandaan komt? Heb jij dat gegeven of afgenomen?
Nee helaas. Ik zou willen dat ik zo interessant was Hans!
@eric op zondag 29 september 2013 om 13:54:
Quote: Mijn stellige overtuiging is dat dit bestuur NIET met de beste bedoelingen handelt. Het handelen is er vooral op gestoeld om het onvermogen eigen handelen onder niet transparant te maken,hoe triest dit ook mogr zijn.Hoe vaak heeft deze stad door negatief het nieuws gehaald de laatste maanden? Hoeveel rijksrecherche ondrzoeken zijn er nog nodig?
Onvermogen…dan kunnen er nog wel beste bedoelingen achter zitten. Maar het is een feit dat er steeds meer bestuurlijke taken gedelegeerd worden naar de gemeentebesturen. En het blijft ook een feit dat iedereen gemeentebestuurder kan worden, daar heb je geen opleiding of bewijs van vermogen voor nodig. Misschien dat daar in de toekomst eisen aan gesteld kunnen gaan worden. En volgens mij zijn er uit die rijksrechercheonderzoeken geen zaken gekomen die het daglicht niet kunnen verdragen, toch? Voor zover ik weet ben je hier in NL nog altijd onschuldig, totdat je schuld is bewezen
@Frank op vrijdag 27 september 2013 om 11.24:
Misschien zijn Eric en Naomi wel dezelfde persoon! De manier van schrijven is dezelfde.
Als je net als ik, alleen maar leest, was het misschien al meer mensen opgevallen.
Dames en heren, vergeten we niet om wel de bal te spelen en niet de man?
We gaan gewoon rustig de uitkomsten van het onderzoek afwachten en zien hoe vernietigend de conclusies eventueel zijn. De vraag is hoeveel effect het gaat hebben op de verkiezingsuitslag. Als het slecht is voor Tielemans, dan vind ik het vooral sneu voor SDOH als ik eerlijk ben, want die gaan er het meeste schade van ondervinden.
Wat ik wel hoop is dat met dit onderzoek er ook echt schoon schip gemaakt is. Helmond verdient een eerlijk en transparant bestuur.
@dag Hans Gruijters, als diverse malen heb ik je gevraagd je bekend te maken en dat doe je niet.
Uit een belachelijke foto over een of ander onbelangrijk convenant blijkt nu…..dat jij voorzitter bent van Horeca Helmond.
In die hoedanigheid zit je er dus bij.
Welnu, jouw voorganger, Matien Dekkers zat daar ook destijds. Prominent met kop op de foto , niets aan de hand. Als je wilt kan ik je alle ins en outs geven over de handel en wandel van die Dekkers en over degene die hem aanstuurden, en nu dus jou aansturen.
@Naomi op vrijdag 11 oktober 2013 om 15:24:
Er wonen honderden mensen in Helmond met de achternaam Gruijters, en zeker tientallen die dan ook nog Hans heten. Ik ben gewoon Hans Gruijters, en heb niets met de horeca te maken. Over bekend maken, wie is Naomi, zal toch wel een achternaam hebben. Dus niet te snel je conclusies trekken en die dan hier neerzetten. Een verontschuldiging vind ik op zijn plaats, gezien het negatieve van de rest van je reactie.
Haha en dan zelf klagen dat mensen te persoonlijk worden. Geweldig!
Ik lees nu pas de reacties op “Veel mis in Helmondse horeca”. Daar heeft eric het over een horecamanager Gruijters. Heeft Naomi daarom besloten dat ik dat zou zijn (ik weet zelf niet wie het is). Of zijn naomi en eric een? Je gaat van alles denken. Let wel, ik beweer niets. Ik denk.
Denk lekker verder zou ik zo zeggen.
Je hebt er niets mee te maken en weet er dus niets van?????
Je kun de hele boel belazeren maar mij dus niet.
Als jij jezelf niet bekend maakt ook goed.
Dan doe ik dat morgen wel op het weblog en me alle starpatsen die jouw voorganger M. Dekkers destijds heef uitgehaald.
Met.. let wel gerechtelijke uitspraken erbij hoor,
Ha. ha die Hein,
En nou geen gezeik meer over wie wie is.
Of ik moet Hans Gruijters aanspreken of ik moet Hein Gruijters aanspreken.
Het maakt me allemaal niet zoveel uit.
Wat ik wel wil weten wie er met zn prominente kop op de foto zat afgelopen woensdag bij het presenteren van het convenant-
Was dat nou Hans Gruijters of Hein Gruijters.
Graag zo snel mogelijk antwoord. Wat jullie hier uithalen is eigenlijk de aandacht nog niet waardig maar toch…
Uiteindelijk beslis ik of de gerechtelijke beslissingen richting Dekkers op het interne komen.
Niet dat dat iets uithaalt in dit corrupte dorp, maar het is maar he idee he.
Lees de landelijke media erop na… jullie staan op omvallen.
Fijn weekend.
@Mieke Ik zit me al maanden te ergeren aan jou gezannik hier op de weblog, ik heb je gewaarschuwd, nu gingen jij en Eric te ver. Want toevallig ken ik deze Hans Gruijters die niet uit de horeca komt en er ook haast nooit komt, dat is totaal niet zijn ding. Daarom voeg ik mijn daad nu bij mijn woord (want beloofd is beloofd):
@Hans Gruijters op vrijdag 11 oktober 2013 om 17:37:
Wie is Naomi? Dat is Mieke Betgem, de vrouw van Eric, ooit was zij ambtenaar bij de gemeente en eigenaresse van restaurant Berlaer bij het kasteel. Wat een succes was dat eetplekje!! Niks is goed bij haar, een plank voor der kop, heel veel bla bla, beloven en beloven en niks waarmaken, maar altijd: iedereen zit in een complot of is de schuld. Jammer en zielig, maar het is niet anders…
Hans, niet op reageren is mijn advies, doe ik ook niet meer en ik ben niet de enige in Helmond.
@anoniempje, bewust een keer op vrijdag 11 oktober 2013 om 21:48:
Ik vind dit een zeer ongepaste opmerking. Ik woon samen met Truus.
Het is vandaag 1 november.
Waar is de uitslag van het rapport?
@Naomi op vrijdag 1 november 2013 om 11:53:
Ik denk dat het typen van het rapport iets langer duurt dan 1 dag. Daarna moet de commissie zich er nog over buigen om met een aanbeveling te kunnen komen.
Denk dat je, hoewel je niet kan wachten, toch nog even geduld zal moeten hebben.
Deze reactie is door de redactie verwijderd.