Rioleringswerkzaamheden
Hierbij een bericht over de gevolgen van de rioleringswerkzaamheden in Helmond ter hoogte van de Straakvense Boschdijk, Zeppelinstraat, Jan Olieslagersstraat én de Plesmanlaan.
Sinds een kleine 2 maanden is de Straakvense Boschdijk afgesloten vanaf de Bakelsedijk tot aan het winkelcentrum Straakven. Beloofd was om éérst deze werkzaamheden af te werken alvorens de volgende werkzaamheden, die aan het riool in de Plesmanstraat, werden gestart. Helaas konden de werkzaamheden aan de Straakvense Boschdijk niet worden afgerond vóór de aanvang van de werkzaamheden aan de Plesmanlaan.
Het gevolg daarvan is dat het flatgebouw in de Zeppelinstraat niet met de auto bereikbaar is. Alle wegen rondom dit flatgebouw (waar ik een woning bewoon) zijn afgesloten of opengebroken. Zélfs met de fiets dient men zich in haast onmogelijke posities te manouveren om maar niet tot de enkels in de modder en het zand weg te zakken.
Nu is dat voor jongeren wat lastig, maar komen doen ze er wel. Maar de ouderen in de flat, en de woonhuizen er omheen (Plesmanlaan) kunnen nauwelijks meer weg uit huis. Ze moeten echt letterlijk door de modder banjeren, zeker met dit slechte weer.
Ronald de Leest
Woonachtig aan de Zeppelinstraat
15 reacties:
Het is een schande, heb je niet even flink aan de bel getrokken dan bij de gemeente, kan mij niet voorstellen dat dit zomaar mag.!
Dat is balen ja. Hadden ze dat op papier beloofd of “in het voorbij lopen”?
Het is vaak wat met rioleringen als er iets mis mee gaat. Nooit heb je er last van, maar als het eenmaal ergens verkeerd gaat, gaat het keer op keer mis. Dat is mijn ervaring.
Inderaad in het voorbij lopen, maar ja.
Ik heb een brief gestuurd aan de gemeente;
Belangrijke punten;
(Alle toegangswegen van de flat in de zeppelinstraat zijn volledig afgesloten)
– De afvalcontainer van het appartementencomplex in de Zeppelinstraat is onbereikbaar geworden voor de vuilnis ophaaldienst, wat er uiteindelijk in zal resulteren dat de vuilniszakken naast de container geplaatst zullen worden als de beide containers vol zijn.
– Het uitlaten van honden door de bewoners van deze straten is lastig, gezien het feit dat de bewoners de eerste tientallen / honderden meters door zand , en bij nat weer modder, moeten lopen.
– Het lopen door het zand en/of modder voor de oudere bewoners een risico tot vallen en blesseren met zich mee brengt.
– Men met zware boodschappentassen door het zand en/of modder moet lopen, om zijn/haar woonhuis te kunnen bereiken.
– In eventuele gevallen van benodigde ambulance en/of brandweer bezoeken is het flatgebouw aan de Zeppelinstraat niet bereikbaar voor deze diensten, met alle mogelijke risico's van dien.
Ronald, je kunt beter direct zelf erheen gaan en danwel naar de secretaresse van Fons Jacobs, tenminste dat zou ik doen en bel of mail het Eindhovens dagblad.
Eindhoven dagblad heb ik ook al gemaild.
Wie helpt mee actievoeren 😉 haha
Je zult toch eerst zelf het een en ander moeten doen, door erheen te gaan b.v.
Op het sturen van een brief zul je weer lang moeten wachten op antwoord.
Iedere klacht komt terecht bij de klachtencoördinator. Deze bewaakt de verdere afhandeling van uw klacht. Uw klacht wordt behandeld door het hoofd van de afdeling waarop uw klacht betrekking heeft. U krijgt binnen zes weken schriftelijk bericht. Die termijn kan met vier weken verlengd worden. Als de klacht mondeling wordt afgedaan dan is de termijn 4 weken.
Als u niet tevreden bent over de behandeling van uw klacht door de gemeente dan kunt u de Regionale Ombudscommissie om een oordeel vragen.
U kunt uw klacht ook persoonlijk indienen bij de Stadswinkel of telefonisch: 0492-587777 .
He bah!! wat een gedoe zeg!! ik geloof best dat je hier kriegel van wordt! ik hoop dat het snel opgelost is! weet je ook al hoe lang de werkzaamheden gaan duren?
Wat ook wel eens helpt is om buurtbeheer in de wijk er bij te betrekken.
Zij kennen de weg naar de betreffende ambtenaren, en (als de wethouder zijn belofte houdt) wordt buurtbeheer in heel Helmond vooraf van ingrijpende maatregelen op gebied van openbare werken, in kennis gesteld.
In geval van calamiteit kan er natuurlijk ook geen hulpdienst komen.
De aannemer moet direct noodmaatregelen treffen en draait ook op voor de kosten.
Ik heb inmiddels contact gehad met een fractielid van het CDA, ze gaan het in de eerstvolgende fractievergadering alvast bespreken..
HeHe eindelijk iemand die zich hierover ook de nek breekt!
Voordat deze weg was opengebroken moest ik hier iedere dag minimaal 4 keer van gebruik maken, nu rijd ik dus iedere dag een groot stuk om, wat heel normaal is als er ergens wegwerkzaamheden zijn.
Wel vind ik de volgende punten erg vreemd;
– ik heb een groot aantal kenissen in en rond dit gebied wonen, het gevolg van deze tweede afsluiting is inderdaad dat zij amper nog bereikbaar zijn ( voorbeeld: ik heb zojuist een stoel bij iemand daar opgehaald; gevolg is dat ik ong. 10 min.heb rondgereden waar ik ong. het dichtst bij in de buurt ben, vervolgens 10 min. door de modder en donkerte heb gelopen en vervolgens met deze stoel weer door dat moeras en doolhof van afzettingen en kuilen)
– Ik vraag mij af of het normaal is dat deze weg al meer als 2,5 maanden open ligt en er totaal geen vooruitgang is waar te nemen, er word alleen maar meer afgezet, het word overvol met parkerende auto’s in de nog wel begaanbare straten om dit afgesloten gebied, enz.
Ik heb heel wat keren als ik er s’middags langs kwam maar twee of drie werklieden aan het werk gezien, nooit meer!
Ik heb sterk het gevoel dat dit project zwaar onderbemand is en enorm achter op schema ligt.
– daarbij snap ik niet dat ze met dit kleine groepje werklui alles in een keer willen doen, doe dan straat voor straat ofzo, nee nu ligt alles een beetje open en doen ze iedere dag een beetje van iedere straat.
– ik vraag me af of dit ook zo lang zou duren als dit de straat van mevr. Houthooft-stockx was geweest, wat ik ten zeerste betwijfel.
Ik hou niet van gezeur, ook zal ik niet snel kritiek geven op zaken die gewoonweg moeten gebeuren, ik wil hiermee alleen maar zeggen dat dit project in vergelijking met soortgelijke projecten in en om Helmond wel heel erg traag verloopt!, en wel op een erg vreemde, anti-praktiesche, bewoners onvriendelijke, en vooral irritante manier!
@Ronald, ik verwacht zeker dat het ed dit zal oppakken, ik weet namelijk dat je hele buurt achter je mening staat.
@ Ronald | 28-2-07 om 10:41
Dat heb je snel geregeld, hoe heb je dat nu weer voor elkaar gekregen? Toen ik je verhaal las dacht ik nog, dat gaat nog weken duren.
Nu maar hopen dat er tot dan geen dringende ambulance of brandweerwagen nodig is.
@ Allen, helaas heeft het ED nog niet gereageerd, en er nog geen item aan gewijd, wellicht helpt het als we allemaal een verzoekje aan het ED mailen?
Wat betreft de werkzaamheden, afgelopen donderdag is er fractievergadering geweest, en later overleg met de gemeente en de uitvoerder van de werkzaamheden. Ze gaan ‘proberen’ om vóór aanstaande donderdag weer een gedeelte berijdbaar te maken, en dus te verharden, echter de weg wordt nog niet geasfalteerd.
Mocht iemand nog tips,ideeën, vragen of wat dan ook hebben, neem dan even contact met me op.
@johan, vertel al je vrienden en kennissen in de buurt over de plannen, en mochten ze nog verdere vragen hebben, laat ze me anders maar mailen.
MVG Ronald de Leest
Excuses, ik doelde natuurlijk op de vrienden en kennissen van Geert..
Zojuist kregen we onderstaand persbericht van de gemeente Helmond binnen. Omdat het ook over rioleringswerkzaamheden gaat, net aan de andere kant van Sportpark de Braak, wellicht nuttig:
Informatieavond Paulus Potterlaan 12 maart
Geïnteresseerden worden uitgenodigd voor een informatiebijeenkomst over werkzaamheden die in het voorjaar uitgevoerd gaan worden in de Paulus Potterlaan, Jan Luykenlaan en omgeving.
Het betreft de herinrichting van en werkzaamheden aan de riolering, rijweg, parkeervakken, trottoirs en fietspad. In de Jan Luykenlaan komt het fietspad aan de zijde van huisnr. 2 t/m 14 te liggen. Door een rechte oversteek bij de Paulus Potterlaan en een goede aansluiting op het fietspad vanaf de Vincent van Goghlaan wordt de verkeersveiligheid voor de fietsers vergroot.
De bijeenkomst vindt plaats op:
maandag 12 maart vanaf 19.30 uur in de Businessclub Stadion de Braak, ingang Bakelsedijk in Helmond. Het betreft een informatieavond over de uitvoering van de werkzaamheden. Wethouder B. Houthooft-Stockx is voorzitter van de bijeenkomst.
Programma:
19.15 uur: Deuren gaan open, ontvangst.
19.30 uur: Welkomstwoord door wethouder Houthooft-Stockx.
19.35 uur: Rioleringswerkzaamheden, toelichting door A. van Empel, gemeente Helmond.
19.50 uur: Herinrichting van weg en fietspad, toelichting door T. v/d Broek, gemeente Helmond.
20.00 uur: Officiële vragenronde.
20.15 uur: Sluiting bijeenkomst.
20.15 uur: Open vragenronde. Mogelijkheid om de aanwezige medewerkers van de gemeente persoonlijk vragen te stellen of een reactie te geven. Om uiterlijk 21.00 uur is deze open vragenronde ten einde.