30reacties
In Helmond 767 coronaboetes uitgedeeld
De politie heeft in Helmond in de periode maart 2020 t/m maart 2021 in totaal 767 coronaboetes uitgeschreven en 91 waarschuwingen uitgedeeld. Dit blijkt uit cijfers die de politie heeft verzameld. Reden van deze boetes zijn:
- Avondklok: 380
- Mondkapjesplicht in personenvervoer: 3
- Mondkapjesplicht publieke ruimte: 7
- Noodverordening: 215
- Veilige afstand: 60
- Verbod alcohol: 5
- Verbod groepsvorming: 97
30 reacties:
Hmm, valt me nog enigszins mee.
Ze kunnen van mij ongezien de rambam krijgen in DenHaag.
Ik doe nergens een mondpamper op.
Ik laat me niet inspuiten met die bill gates rommel.
Ik houd geen 1,5 meter afstand.
Ik was mn handen niet stuk.
Ik houd me niet aan de avondklok.
Ik houd me niet aan max 1 man bezoek.
Eigenlijk houd ik me nergens aan wat die lulhoeren in DenHaag te melden hebben.
Stelletje incompetente idioten daar, niets maar dan ook niets doen ze goed.
Oplossing is.
1. Vaccineer de ouderen en kwetsbaren
2. Behandel positief getesten ouderen/ kwetsbare direct met beschikbare medicijnen. (wacht niet met behandelen tot ze in het ziekenhuis terecht komen)
3. Doek het R.I.V.M. en N.P.O. op. ( paniekzaaiers)
4. Gooi de samenleving open.
5. Vervolg de verantwoordelijke van dit fiasco.
6. Pleur op met je vaccin
Gr Wappie.
Ik ben het 100% met Stef eens.
@Stef (Wappie) op woensdag 14 april 2021 om 13:34:
Je hebt het er maar druk mee. Maar niet getreurd, over een paar maanden zijn de meeste mensen gevaccineerd en gaat jouw wens onder punt 4 in vervulling.
Terzijde: je punten 1 en 6 komen op mij een beetje tegenstrijdig over.
Je punt 2 klopt niet met wat ik mij van de biologielessen herinner: tegen virussen bestaat geen medicijn. Je lichaam moet zelf de strijd aangaan, en eventuele medicijnen krijg je op maat van de eventuele complicaties in de loop van die strijd.
Vaccineren = je lichaam trainen voor die strijd. Het virus ongetraind opwachten is wel stoer maar niet slim. Iedereen kan er doodziek van worden, jij ook. Alleen is bij ouderen en kwetsbaren de kans daarop groter.
@Sander Lam
Als je tijd hebt om onderstaande artikelen te lezen.
https://rcm.imrpress.com/article/2020/2153-8174/RCM2020264.shtml
https://www.maurice.nl/2021/04/14/collectief-bestuurlijk-falen/
Punt 6 slaat op mezelf, ik heb volledig vertrouwen in mijn eigen afweersysteem. Daar heb ik geen griepspuit voor nodig.
De kans dat ik overigens kom te overlijden aan de Chinese griep is kleiner dan dat ik de jackpot win in de staatsloterij.
Gr Wappie
Nog een mooi stukje.
https://zelfzorgcovid19.nl/artsen-reageren-verbolgen-op-boetedreiging-en-stellen-10-vragen-aan-igj/
@Stef (Wappie) op donderdag 15 april 2021 om 02:22:
Nog een dan:
https://niburu.co/binnenland/16199-geen-woord-over-mondkapjes-in-het-terug-naar-normaal-van-kabinet
@Stef (Wappie) en @Andre
Als jullie hier even je voor- en achternaam en geboortedatum achterlaten, dan kunnen we er op het Elkerliek rekening mee houden mochten jullie je bij ons moeten melden met corona. Ik gun het jullie niet hoor.
Als je die gegevens niet durft te melden, snap ik dat ook wel weer hoor. Want het zal je maar overkomen nadat jullie je aan geen enkele coronaregel hielden.
@Bouwmans op donderdag 15 april 2021 om 09:20:
Stef en Andre hebben wel gelijk, Corona gaat nooit meer weg en blijft net als de griep, ja ook afgelopen winter, ieder jaar terug komen.
Moeten we dan volgens u de maatregelen voor altijd blijven toepassen? De economie helemaal kapot laten gaan? Of gaan we voor de natuurlijke selectie…
De genomen maatregelen staan sowieso niet in verhouding met de pandemie, er is nog niet veel meer aan de hand dan een zware griepgolf.
En die BN-ers, virologen en zo genaamde experts dus; het wordt tijd dat die paniek zaaiers en zakkenvullers eens van de TV en radio worden geweerd, ga maar aan je werk als je het zo druk hebt zoals jezelf zegt.
@bouwmans; ik he me tot nu toe aan alle corona regels gehouden.
ik ben zelfs van plan om een vaccin wel te nemen, omdat dat voor mij minder risico zal zijn dan corona besmetting.
@Sander Lam; echt een politicus; jij kan nooit waarmaken wat je claimt; als er maar genoeg gevaccineerd is gaat de smaneleving weer (helemaal?) open.
Zullen we een wedje maken dat dit NIET gaat gebeuren en dat dit ook niet de bedoeling van huidige regering is?
1 Er bestaan anti virale middelen.
2 Een medicijn is altijd symtoonbestrijding danwel een aansterking van je eigen afweersysteem.
Jouw opmerking doet helemaal niets af aan de juistheid van Twanneman.
Dit virus zal niet ” uitgeroeid” worden, er zullen altijd (duizenden) varianten rondgaan. Net als influenza virusssen(griep)
Dus als virus metingen (positieve pcr tests) als basis van beleid genomen blijven worden ,zullen er altijd (mogelijkheden tot het nemen van ) maatregelen blijven.
Zelfs al zou deze medische media storm gaan liggen,komt er een volgende hype;
klimaat
energietransistie
islamterreur
UFO;buitenaardse dreiging
Ik denk dat mensen die kritiek hebben op het otnhutsend slechte coronabeleid juist een pluim verdienen.
De anst voor een smaneleving waarin mondkapjes en hoofddoekjes het straatbeeld gaan bepalen komt echt niet uit de lucht vallen.
Alleen naar een vrijetijds besteding mogen met een “coronapaspport” ligt vlak om de hoek!(is er al)
Hoe zot is dat!
En de helft van de mensen loopt er achteraan te marcheren en ziet het gevaar niet, wil het niet zien.
Ligt nu voor de hand om een enorme Godwin te plaatsen naar de jaren 30 vorige eeuw.
@Bouwmans & @Sander Lam:
Complimenten voor jullie inhoudelijke reacties, die gericht zijn op saamhorigheid en rekening met anderen (willen en kunnen) houden.
Ik raad jullie aan niet meer inhoudelijk jullie mening te onderbouwen in dit soort discussies. Het feit dat jij, Sander, wél biologie hebt gevolgd, zegt denk ik meer dan genoeg als ik de reacties op jullie zorgvuldig onderbouwde meningen lees.
Natuurlijk is er meer dan genoeg kritiek te geven op de huidige corona-aanpak. De gemiddelde Nederlander kan niets met steeds verwachtingsvolle data als lolly voorgehouden krijgen die vervolgens niet gehaald kunnen worden.
Logisch, als je hierboven reacties krijgt van mensen, die het allemaal maar onzin vinden om je aan wat regels te houden. Je zou je eens druk moeten maken om de gezondheid van je medemens. Moeilijk hoor!
Natuurlijk is het pittig, maar inderdaad: ga eens bij het Elkerliek kijken, voordat je weer van allerlei populistische prietpraat de wereld in gooit.
André heeft gelijk dat er hoogstwaarschijnlijk nog allerlei virus varianten aan komen. We zien aan o.a. deze discussie hoe dat komt…
De economie gaat helemaal niet kapot, integendeel. De topsalarissen van CEO’s stijgen meer dan ooit en de reeds geboden staatssteun voor bedrijven brengt vooral frauduleuze aanvragen aan het licht, simpelweg omdat het geld beter naar de kleinere zelfstandigen had kunnen gaan!
Als er iets is wat we hebben kunnen leren van de afgelopen periode, is dat het allereerst van groot belang is (zeker ook voor de economie) om eens wat beter naar elkaar om te kijken en niet alleen die ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken cultuur blijven voeden. Niet de economie voorop, maar mensen.
Waarom zijn zorgmedewerkers, leerkrachten, politie en handhavers nu belangrijker dan ooit? Omdat al deze groepen – om de economie te spekken (sic) kapot bezuinigd werden de afgelopen jaren. We zien nu waar dat toe leidt.
Wat André voor de hand vindt liggen over de jaren ’30 vind ik tenslotte zó gemakkelijk om terug te kaatsen, dat ik dat hier niet ga doen. Lees twee partijprogramma’s en alles wordt je duidelijk.
Ik krijg dadelijk vast weer het verwijt een linkse idealist te zijn of als politicus te klinken, maar beide ben ik niet. Ik kijk alleen goed om me heen thuis en beroepsmatig en zie dat beide heren in de aanhef er wat van begrijpen.
Daar hoef je het trouwens helemaal niet mee eens te zijn, zolang je maar niet zwelgt in zelfmedelijden of doorgeslagen egoïsme.
@Job op donderdag 15 april 2021 om 18:59:
Ik denk het niet Job 🙂
@hanzel op donderdag 15 april 2021 om 20:26:
Heerlijk! Mooie reactie 🙂
Job,
Ik denk alleen aan mezelf mijn kinderen mijn vrouw en aan mijn familie en bekende.
Aan de rest heb ik kak, ook aan jou, vooral aan jou na ik je reactie heb gelezen.
Jou advies om geen inhoudelijke reactie’s te geven aan “ populisten “ is zo lachwekkend.
Nee dat is makkelijk discussiëren met ééns-gelijke dan heb je namelijk geen discussie.
Je gat ervan uit dat ik geen biologie heb gevolgd, daarmee insinueer je dat ik laaggeschoold ben dus minderwaardig ben.Terwijl jzelf volgens mij een beperkte visie hebt, jou waarheid is de waarheid en ales wat daar buiten valt moet je
A, Dood zwijgen.
B, ………
Ik zit aan mn vrijdagmiddag borrel (half zat) dus de rest van mijn betoog komt later.
@Stef (Wappie) op vrijdag 16 april 2021 om 18:26:
Weet je wat het is, Stef. Je bent vast een aardige kerel. Ook ik geniet graag van een pilske of een goed glas wijn. Gewoon top.
Je bevestigt alleen consequent alle vooroordelen zelf. Termen als ‘aan de rest heb ik kak, vooral aan jou’ en ‘Ik zit half zat aan de vrijdagmiddagborrel’ dagen niet echt uit om in discussie te gaan. Dan kun je boos worden op iedereen buiten je familie en bekenden, maar je creëert wel een duidelijk beeld. Prima, maar reflecteer dan eens op je eigen onderbouwingen en opmerkingen.
Ik insinueer niets. Dat ik er van uit zou gaan dat jij minderwaardig bent lees je toch echt zelf. Dat ik denk dat je weinig van biologie hebt begrepen, blijkt uit je argumentatie en dat gaf eerder Sander Liam al duidelijk aan. Dat is geen mening, maar onderbouw je met jouw eigen verhaal.
Ga rustig verder met je betoog, maar tot dusver bevestig je precies de punten die ik benoem waarmee ik aangeef dat er volk is dat vooralsnog totaal niet aan zijn leefomgeving denkt en zich niet wil aanpassen (vreemd, dat moeten die buitenlanders wel?), maar puur aan zichzelf.
Is dat verkeerd? Jij vindt van niet, ik vind van wel.
Is mijn mening de juiste? Geen idee. Dat mag van mij iedereen zelf weten, zo lang anderen dan niet de dupe zijn van mijn handelen van alledag.
@Job noemt @bouwmans inhoudelijk en gericht op saamhorigheid en kening houdne met anderen;; hij stelde voor om mensen met een andere mening niet toe te laten tot geneeskundige zorg !
Kijk daar gaan dit soort ideologen ten onder aan hun eigen prietpraat.
Ze willen zo graag het overheid-faalbeleid goedpraten,dat ze denken dat een leugentje om bestwil best wel kan en mag.
Beetje D66 /VVD .
Zeggen dat er geen medicatie is tegen covid …vinde dat minderwaardige mensen geen toegang tot zorg mogen…best ernstige zaken.
Hiermee schaar ik me dan maar in team Twanneman en Stef.. open en transparant en vooral eerlijk en feitelijk debatteren.
@Andre op vrijdag 16 april 2021 om 21:04:
André, je moet doen wat je niet laten kan, maar:
@ Bouwmans stelt niet mensen met een andere mening niet toe te laten tot geneeskundige zorg, maar mensen stil te laten staan bij de gevolgen van hun kortzichtige mening. Namelijk: overvolle poli met alle gevolgen van dien.
Het mag rustig benoemd worden wat de concrete gevolgen zijn in de praktijk van bepaalde meningen. Gewoon wat roepen? Prima, maar kan er dan ook tegen als mensen je droogjes wijzen op de consequenties. Puur vanuit hun beroepspraktijk.
@Andre op donderdag 15 april 2021 om 12:25:
1 Je hebt gelijk wat die antivirale middelen betreft, maar die dwarsbomen elk heel specifiek de werking van 1 virus. Er bestaat (nog) geen antiviraal middel tegen COVID-19. Anders zou je dat inderdaad direct kunnen geven aan mensen die positief getest zijn.
2 Er bestaan naast de categorieën die je noemt ook medicijnen die de ziektekiem zelf aanpakken: antibiotica. Maar die werken alleen bij bacteriën, niet bij virussen.
Tot zo ver mijn lekenkennis. Dat daartegenover in het medische artikel dat Stef (Wappie) aanhaalt een wetenschapper voor “multifaceted highly targeted sequential multidrug treatment of early ambulatory high-risk SARS-CoV-2 infection (COVID-19)” pleit, zegt mij niets. Het artikel is voor mij te specialistisch om op zijn merites beoordelen. Ik zou hooguit af kunnen gaan op het draagvlak binnen de medische wereld voor de voorgestelde aanpak, en ik heb nergens gehoord of gelezen dat dat draagvlak breed zou zijn.
Maar goed, de kern van jouw reactie is geloof ik dat al die vervelende maatregelen deel uitmaken van een snood plan, en dat altijd wel een nieuwe aanleiding gezocht en gevonden zal worden om de maatregelen in stand te houden. Ik kan mij daar niets bij voorstellen. Welk belang kan wie dan ook hierbij hebben?
Het hele punt is, precies zoals Bouwmans en Job al aansneden, de overbelasting van de zorg. Om slechts één aspect te noemen: voorbij een bepaald aantal besmettingen per week/maand hebben meer mensen beademing nodig dan dat er beademingsapparaten zijn. Dan moeten de medicijnmannen en -vrouwen nieuwe patiënten letterlijk laten stikken.
Kun je je nog herinneren hoe het in maart/april vorig jaar ging? Overbelasting kwam in zicht, de regering introduceerde “het nieuwe normaal”, de schrik zat er goed in dus genoeg mensen hielden zich aan de basisregels. En toen? Toen ging het aantal ziekenhuisopnames snel omlaag. Met de basisregels kom je dus een heel eind, als maar genoeg mensen meedoen. Maar naarmate het langer ging duren, werden mensen lakser en kon de regering weinig anders doen dan maatregel op maatregel stapelen.
Rond 1 juli is iedereen die dat wil minstens eenmaal geprikt. Dan zijn veel van de maatregelen niet meer nodig. Ik doe niet aan weddenschappen, maar aan deze voorspelling mag je me houden: “de avondklok wordt uiterlijk eind juni definitief afgeschaft”.
In de vakantieperiode wordt het nog even spannend of iemand als souvenir een nieuwe mutatie uit het buitenland meeneemt, maar de rode draad is toch dat de vaccinaties in de plaats komen van de maatregelen. Ook als het virus nog jarenlang blijft rondwaren en herhalingsvaccintaties nodig zijn.
@sander voorlopig begrijp ik uit de media dat “men” er over nadenkt om mensen verplciht voor alles te laten testen; kosten 7,50 voor de mensen zelf!
Daartoe een pot van 1 miljard euro stukgesmeten en geen aanbesteding gedaan..Argument Hugo de Prutser; tijdsdruk. Omdat hij al een jaar lang niets doet.
De bezetting van ziekenhuizen ; is ook al sinds maart 2020 een ijkpunt, inderdaad. Helaas is er nauwelijks iets gedaan of gebleken van opschalen.
Er waren meerdere opties, bv millitaire noodhospitaals en zelfs een hospitaalschip. Deze kunnen dan ,relatief eenvoudig, voor 100% corona patienten opnemen. Dat zou de reguliere zorg ontlasten.
Maar het lijkt dat dat niet mocht.
Ook bewezen positef werkende medicatie zoals hydroxichlorocine en ivermectine worden keihard genegeerd.
Waarom?
Ook over de verspreiding van het virus is al genoeg bekend, al vanaf de jaren 50 zijn onderzoeken bekend dat virussen aerosool verspreid kunnen worden, en sommige virussen met een grote voorkeur hiervoor.
Ook hier wordt , toevallig(?), alle bestaande kennis genegeerd, en beweert RIVM eerst zelf ondezoek te moeten doen. Alsof alle andere wetenschappers inde wereld niet meedoen.
Corona “besmetting” of Covid-19 ziekte zijn twee apparte zaken. Niet alleen risicoman Trump, ook menig ander, noem een autoimuun zieke Ollongren; waren “besmet” en binnen enkele dagen (zonder 10 dagen quarantaine) weer present .
Ik wil niks afdoen aan mensen die heel heel ziek kunnen worden van een escallerende corona besmetting.
Maar de cijfers waarop beleid gemaakt worden deugen m.i. niet. en zijn bij elkaar gerommeld.
Ook vwb preventie; zorg voor beweging, frisse buitenlucht(niemand is ooit buiten besmet geraakt) zorg voor genoeg of extra vitamine D en zink. Voorkom of verbeter Obesitas.
De overheid zegt hier hoegenaamd niets over, het speelt geen rol(??))
nogmaals , ik zelf zal altijd een vaccin accepteren, voor mij zijn de voordelen groter dan nadelen.Helaas laat ook dat programma gekke fratsen zien.
ik zeg ook; nooit ,maar dan ook nooit accepteren dat er een test maatschappij komt , en dwang of drang om kostbare tests of vaccins te slikken.
@job; je hoeft niet namens @Bouwmans te spreken; zijn woorden waren meer dan duidelijk..heel herkenbaar uit de jaren 30 vorige eeuw.
@ André: Ik kan me grotendeels vinden in je sceptische houding, alleen denk ik niet zoals jij dat er een opzettelijk plan achter zit.
Ik vind dat er in Nederland vooral erg vanuit een kortetermijnvisie gedacht en gehandeld wordt. Al jaren. Dat merk je nu vooral aan dingen als het steeds noemen van hoopvolle data (die ook volstrekt logisch snel niet meer reeël zijn), maar ook aan het bericht van vandaag, dat de GGD al 20 jaar achter de feiten aan loopt.
Waarom? Ik heb het al vaker gezegd: 20 jaar lang is er vooral in de cruciale beroepen bezuinigd. Efficiency heette dat met zo’n prachtige liberale term.
Zorg, onderwijs en politie heten niet voor niets cruciale beroepen. Door vooral daarop te bezuinigen valt een gezonde basis in een rijk land weg en krijg je absurde dingen. Vooral merkbaar bij de minste tegenwind.
Onder het mom ‘de economie redden’ krijgen nu vooral grote bedrijven en CEO’s staatssteun en stijgen aandeelkoersen en topsalarissen tegen de klippen op. Midden in de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog. Ongelofelijk.
Juist de beroepen en functies waar de gemiddelde Nederlander geen zak aan heeft en die vooral bezig zijn met hun nieuwe leasebak uitzoeken en dik doen, zijn er de afgelopen 20 jaar op vooruit gegaan.
De link met de jaren ’30 van Bouwmans zie ik nog steeds niet als hij terecht wijst op mogelijke consequenties van egoïstisch maatschappelijk gedrag. Gedrag dat er mede verantwoordelijk voor is dat de huidige maatregelen langer gaan duren dan wellicht nodig.
Weigeren je aan verstandige regels te houden? Lak hebben aan afspraken? Ervaar dan ook de consequenties dat er eerst gekeken wordt naar de mensen die wél rekening met anderen kunnen houden en jouw beroep in de zorg werkbaar houden. In plaats van schijt hebben aan degenen die anderhalf jaar lang steevast fors moeten overwerken. Niemand die het over ‘minderwaardig’ heeft, maar wel over ‘onverstandig’ en ‘egoïstisch’.
Wat ik een meer herkenbare link naar de jaren ’30 – maar vooral hypocriet – vind, is het gepropageerde ‘Jij niet, maar anderen wel’.
Ik weet het: een goedkope en zinloze exercitie, maar je blijft zelf wijzen naar herkenbaar jaren ’30-gedrag.
Wél groepen mensen buiten willen sluiten op grond van godsdienst, die zich vervolgens wél zouden moeten aanpassen aan regels en afspraken. Opgelegd, zoals ik dat jou ook hoor zeggen, maar vooral vanuit de eigen populistische hoek roepen je zelf vervolgens eigenlijk niet aan Nederlandse regels te willen houden.
Hoe tegenstrijdig wil je het hebben. Ik pas me niet aan, als zij het maar wel doen.
Een zondebok zoeken. Ook herkenbaar. Zijn het niet de linkse idealisten, dan zijn het de politici, die je verzoeken je aan duidelijke, op de gezamenlijke gezondheid gerichte regels, te houden. Hollandse nuchterheid. Anderen wel, ik niet.
Maar draai je het om en zeg je daar iets van, dan is het janken en demoniseren.
Duitse politica klapt uit de school: corona is slechts voorwendsel voor Grote Reset.
We zullen zien wie gelijk krijgt.
We gaan niet terug naar normaal dat is zeker, als iemand dat nog niet doorheeft slaap lekker dan.
We zullen zien….
@Job; ik vind jou ook geen vervelende jongen hoor. Ben het best vaak ook met je eens.
De Godwin naar de jaren 30 maak ik ook enigzins ironisch, wetende hoe dit vaak door anderen gedaan wordt.
Maar ik zie toch wel een verschil; ik wil een vrije samenleving waarin ook bouwmansen ea hun eigen keuzes mogen maken. Maar wederkerig zit dat er niet in. Mensen vinden , opvalse gronden, dat anderen of andersdenkenden zich moeten aanpassen, of anders…..
Het staat je toch vrij om wel mondkapjes te dragen zoals in Azie vaak tegen smog? Dat kan alleen als het ook vrij staat om deze NIET te dragen.
Ik herinner me de paginagrote advertenties die bekende LINKSE Nederlanders hadden geplaats waarin zij “hogere” belastingen eisten,want zij vonden dat geen probleem..Wel; he tstaat iedereen vrij om MEER belasting af te dragen !
Maar nee, het ging natuurlijk over ANDEREN die iets moesten doen.(Zelf woonden ze veelal in belgie of verdienden hun salaris via productie BV’s )
Wie A zegt, moet ook A doen.Dat leerde Jezus al.
Dus allemaal niet zo negatief over anderen doen.
Texas heeft per 7 maart alle regels opgedoekt; schande, dit wordt een massale sterfte en superspread events zoals een honkbalmatch met 58k toeschouwers die het uitschreeuwden.
Er gebeurde
Helemaal
Niets.
En onze overheden sluiten parken en roepen op om vooral naar huis te gaan.
De avondklok…hoe averechts wil je het hebben.
Ik roep onze Helmondse bestuurders op om te psuhen voor meeer vaccins in Helmond en sneller doorprikken met AZ en J&J..gewoon mensen die dat willen(ik ook)
En regel tenminste dat de buitenterassen gezellig en ruim open mogen!
Zonder domme testjes van 7,50 per stuk die niets zeggen,alsthans nog minder dan een PCR test.
Leef gezond.Blijf ook nadenken in welke maatschappij je verder wilt…Het ziet er NIET best uit…daar ben ik ook eerlijk in; ik vertrouw “ze” niet.
Andre.
Ik heb vanmorgen een link geplaatst over Texas, helaas door moderator verwijderd.
Dus alsnog de link hopende dat deze niet verwijderd word.
https://www.maurice.nl/2021/04/17/waar-bleef-dat-superspread-event-in-texas/
Stef (wappie)
@Stef (Wappie) op zaterdag 17 april 2021 om 20:46:
@Andre op zaterdag 17 april 2021 om 20:24:
In Helmond (om on-topic te blijven) en de rest van Nederland hebben de maatregelen vorig jaar maart/april duidelijk geholpen.
Als het risico dat Helmonders in Texas lopen niet groter of kleiner is geworden nadat daar de maatregelen werden afgeschaft, zegt dat misschien dat de Texanen zich voor die afschaffing toch al niet aan die maatregelen hielden.
Het virus verspreiden doen we zelf. Hoe gezelliger we het ongevaccineerd en ongetest met elkaar maken, hoe groter de kans op overbelasting van de ziekenhuizen.
Vaccinatie maakt een einde aan de noodzaak om gezelligheid te beperken, maar dat is een geleidelijk proces. Geef het de tijd. Het gaat niet alleen om je eigen gezondheid, maar juist ook om die van anderen.
@Sander; maar alle grafieken van texes kan je gewoon over grafieken van strenge lockdown staten leggen.
Alle data internationaal lijkt erop te wijzen dat strenge lockdowns weinig toevoegen…alle EU landen hebben lockdowns gehad ,toch liep het overal uit de klauwen.
In heel veel landen helemaal niet zo gek gedaan; loopt net zo uit de klauwen.
Er is dus geen enkel feitelijk of statistisch bewijs dat voornoemde maatregelen veel effect hebben gehad. Net zo als grote manefestaties buiten nooit een effect hadden.
Dat diezelfde maatregelen zwaar negatieve effecten hebben en gaan hebben, is wel duidelijk. Telt niet mee voor blinden en eenoog .
Verder meoten we echt af van het narratief wat jij heir ook klakkeloos gebruikt; je doet het niet voor jezelf maar voor een ander.
Dat is vast heel populair bij woke figuren en cancel snowflakes en dram slachtoffers en gekwetsten..het slaat nergens op.
Alle risico groepen hadden al lang beschermd kunnen worden, nu inderdaad ook via vaccinatie…
Waar blijven trouwne salle goedkeuringen voor andere tientallen vaccins…China heeft er een; Rusland heeft er een…Blijkbaar speelt er toch iets meer mee dan objectiviteit en transparantie.
Gemeente Helmond maakt horeca helemaal kapot.
Zojuist weer een bericht op facebook van een radeloze ondernemer, ze worden willens en wetens kapot gemaak.
Cafee Franske, Cafe de kapper
Troosteloze bedoening…
We gaan weeer sluiten.
Gaan ons beraden of opengaan voorlopig nog zin heeft zolang onze gemeente op deze manier handhaafd.
Bijna hele horeca a gesloten door willekeur van handhaving en angst zaaien bij ondernemers, ondernemers die het niet volhouden, op tenen te lopen om gastvrij open te zijn en proberen het goed te doen. Wat nooit lukt in ogen van onze beleid mensen. Onzinnig, willekeur en niet rechtvaardig, irritatie alom bij inwoners door overduidelijke en veel handhaving in gebied, en geen vinger uitsteekt om uitgaan veilig te laten verlopen..
minachting tot gevolg.. jammer. Samenwerking horeca en handhaving voor veiliger centrum tot diepte punt gedaald. verantwoordelijkheid volledig bij ondernemer leggen en horeca hard slaan is onredelijk maar werkelijkheid geworden. Lekker makkelijk..
We moeten kapot. Nog nooit zo in de steek gelaten gevoeld door onze gemeente als ondernemer. We smeken om hulp en steun maar krijgen alleen de klappen. Waar is de belofte: we gaan het samen doen?
2 weken geleden Franske en kapper onnodig hard getrapt door gemeente. Hebben vorige week dwangsom ontvangen omdat er mensen niet zitten op terras..te ziek voor woorden. Vol in willekeur. Nu sluit een voor een de horeca vanaf 21:30.. schrikbewind zorgt voor drukte en irritatie in centrum zwervend zonder horeca.. . Einde is zoek.. met
Vergrootglas kan handhaving elke winkel, horeca en zelfs eigen stadskantoor sluiten.. maar ze doen alleen maar horeca.. lekker handig en overzichtelijk. We zijn nu dicht.. 21:30🥲
Ondernemers ik wens jullie veel sterkte.
@Peter op vrijdag 6 augustus 2021 om 22:52:
Je hebt volledig gelijk, te zot voor woorden….maar….
de beleidsmakers, lokaal en landelijk zijn door “ons kiezers” op die posities beland….
Misschien wordt het eens tijd dat de bevolking tegengas gaat geven in plaats van als makke schapen de beleidsmakers te volgen, begin vorige eeuw is de Spaanse griep ook zonder ingrijpen van de overheid verdwenen, dit noemen ze natuurlijke selectie !
De huidige maatregelen beginnen een vorm van totale overheidscontrole aan te nemen, uitsluiting bij weigeren van vaccinatie als een van de eerste gevolgen en vast meerdere in het verschiet…wordt wakker !!!
Ja Jan de angst propaganda werkt op volle toeren. Iedere dag op TV en in de kranten.
En met bange mensen kun je doen wat je wilt. Tot het te laat is en er geen weg terug meer is.
Wie slaapt in een democratie wordt wakker in een dictatuur. Een goed spreekwoord om te onthouden.
@Jan @Peter, dit is nog maar het begin, het gaat nog veel erger worden maar dat zullen jullie beiden ook wel weten denk ik.
@Jan op zondag 8 augustus 2021 om 21:59:
Gelukkig dat iemand dit nog durft te zeggen. Wat mij betreft gaan we veel meer voor natuurlijke selectie. Rokers ook niet meer behandelen, en mensen met overgewicht ook niet. Heel dat kwf verhaal is volledig ingegeven door angst en afgunst maar we moeten gewoon als maatschappij accepteren dat natuurlijke selectie een goede manier is om onze problemen op te lossen. Wellicht moeten we ook maar ophouden met verzorgingstehuizen en ziekenhuizen in algemene zin. Ik zag dit al aankomen toen je niet meer in restaurants mocht roken dat is dan mooi uitsluiting van de eigen bevolking en ik hoop dat we hiermee doorgaan. Stem voor de partij tegen de burger en verzet u tegen alle maatregelen die tegen natuurlijke selectie zijn.