Het WWWWW-spel, vraag 67
In dit spel wordt je kennis over Helmond getest. Het spel is heel eenvoudig: bij vraag 1 staat de verkorte uitleg, hier de uitgebreide. Met vraag 60 is een nieuwe ronde gestart die tot 1 april 2006 duurt.
Wat is de naam van de uitvoerende groep?
Tussenstand:
9 punten: Ad
7 punten: Angelique
5 punten: natasjalex
3 punten: Porcupine (a.k.a. Noud)
2 punten: Angie
2 punten: jan willem terbeek
391 reacties:
Skon, heil skon al zeg ik ut zelluf. 😀
Ik weet het niet! 😀
…en ook geen tijd om lang te zoeken. Sorry Natasjalex! 😀
@J.E. Mulder: het is ook niet elke keer raak. 😉
Ik hoop dat Angie,Porcupine of Jan Willem het weten,dan is de schade te overzien. 😀
Striepke Veur
Ik zat al bij Carnavalsvereniginge te zoeken!b
Vat oewe zakdoek mar vast oit oew tesse. 😀
@Peter w: ik ben niet verkouden. 😀
@J.E. Mulder: zitte gai dan nie te skruwwe? 🙁
Ik lach meestal! 😀
Ok als er iemand douwd is?
Elfi-Jarz
@Peter W: ligt eraan wie het is! 😀
@J.E. Mulder:
Verrek ja. Zo hai ik ut nog nie bekeeke. 😀
Ik weet dat het lied gezongen wordt door een echte Helmonder(s) maar door wie? 😀
Zin er dan ok onechte hellemonders?
Ja, die er niet geboren zijn. 😀
Hellemond skruwt,wor het eigenlik wil lachen. 😀
Pakt niemand die hint op? 😀
@J.E. Mulder Een ieder die ingeschreven is en woonachtig in de gemeente Helmond wordt beschouwd als Helmonder zijnde. Wel geen raszuievere maar toch.
Jij bent nu toch ook een Amsterdammer of niet? 😉
Peter: ik ben Amsterdammer en Helmonder. Dubbel op! 😀
Klik op het logo en luister…. 😀
Ik ken het al van boite. 😀
Het is op de tekst van Amsterdam huilt… 😀
Verrek, naw de gut zegt. Ut kwam me al bekend vur. 😉
De groep heeft volgens mij opgetreden op de Keiebijterskletsavond. 😀
@Is Ad in slaap gevallen? 😀
Keiegalmers
@Gelukkig: hij is wakker! 😀
Waarom zou ik dat moeten weten 😕
@Ad; geen relaties bij de Keiebijters? 😀
@JE Mulder
Niet echt echt.
Maar Angelique zou er toch wel connecties moeten hebben. Volgens mij zijn er nogal wat leden van het CDA bij die club. 😉
Je kunt op de site van de Keiebijters kijken en gokken! 😀
Kôjje-n-à”jjem
Hers en Dwers
Ad: die naam heb ik een uurtje geleden doorgegeven aan Natasja! 😀
Spoit Elluf
Tja, wat hebben we nou toch allemaal nog meer. Komt nog bij dat ik soms niet weet wat precies de schrijfwijze van die groepen is. Bij sommige staat het met hoofdletters, dan meer met punten ertussen dan weer de er voor. Om gek van te worden.
Ik heb in het Eindhovens Dagblad trouwens een verwijzing naar dit lied gevonden, maar helaas is de reporter vergeten om de naam van de uitvoerende artiest te vermelden.
ZEMAC
Zemac
Je zou toch zeggen dat de bewuste groep dan wel een verwijzing naar dit nummer hebben. Maar helaas nergens iets te vinden. 🙁
@jan willem terbeek
Doe het ook even met puntjes tussen de letters. 8)
Ben je meteen klaar voor vandaag
Ik was van plan om het zelfs in het Fries te schrijven, maar die hebben geen A in het .lf.bed.
Is niemand zo slim om even naar een platenwinkel te gaan? 😀
Meskien de ze die nog hebbe in a’dam, mar bai ons hebbe ze ceedee’s en deeveedee’s. Plaate hebbe ze nog bai vanden iventoin.
Is toch ok goed,ceedee,s ! 😀
@J.E. Mulder
Echte CD winkels zijn er niet meer in Helmond. Alleen Free Record Shop, Van Leest en Melody Shop. En die voornamelijk nog maar de commerciele prut.
Ik bedoelde:
En die hebben voornamelijk nog maar de commerciele prut.
Probeer iemand van het Bestuur van de Keiebijters te pakken te krijgen. 😀
J.E. Mulder: De Keiebijters hebben een eigen kantoor/winkel in de stad. Maar laat dat nou net vandaag toevallig toch gesloten zijn. Hoe zo toevallig? 😀
@Okay: laat men dan de beheerders van die winkel opzoeken. 😀
Kiele-kiele
Kiele Kiele
@Angelique: Ik moet altijd lachen als ik word gekieteld.
Heb jij dat ook? 😀
Jongens, ik ben weg, ik zie straks wel of het goed is 8)
J.E. Mulder: De ere prins is ook al niet thuis. Die zit met zijn hele circus in Brussel of in Strassbourg. 😕
Ja, dat heb je ervan als je in het Europees Parlement zit. 😀
Peter: Is Prins Briek ook niet thuis? 😀
Hai allemaal,ik ben dus nieuw op deze site, wat ik dus en geweldige site vind. om de tijd een beetje te doden dacht doe maar eens een keer mee in plaats om alles te lezen iedere dag. Dus om een gokje te wagen denk ik aan “t uurste amusement.
Jolanda: fijn dat je mee komt doen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar om in de prijzen te vallen zou ik eerst even ook het reglement doornemen wat betreft het geven van antwoorden. Ze zijn hier nog al streng. 😀
@J.E. Mulder: Welke Briek? Momenteel zijn we al aan de xxxlll toe. 😉
De laatste natuurlijk! 😀
Heb dit al gedaan, mar wa doe ik dan nie goe
@J.E. Mulder. De laatste daar zijn wij nog niet aan toe.
Momenteel regeert de drieendertigste. 😉
Die bedoel ik ook! 😀
Jolanda:
Het antwoord moet excact goed geschreven worden met hoofdletter en punten en komma’s en dat soort zaken. De bovenste regel wordt gebruikt bij het geven van antwoorden. Als je wilt reageren zonder antwoord te geven sla je een regel over. Jouw 2e reactie is dus nu een antwoord. Je mag maar 3 antwoorden geven per dag. Enz. enz. enzz. 😀
Ik kan nog even blijven,het vragenuurtje vervalt! 😀
Dan moet ik nu dus oppassen.
Dan moet ik nu dus oppassen.
Jolanda: heel goed opgepast. 😀
@J.E. Mulder: Jammer dat het vragenuurtje vervalt. Misschien zat er iemand bij die wist welke groep hier dat liedje zingt. 😕
Hers en dwers
Plèk,Plèk
Jan van den Edah……..
Peter: Harrie van Bommel,maar die is niet in het land! 😀
@J.E. Mulder: Pieter van Geel zal er toch nog wel zijn of niet? 😉
Dat is ook een optie,maar ik heb zijn telefoonnummer niet! 😀
Natasja; kijk in jouw e-mail. 😀
Peter, voor een eindhovense helmondse, valt het nie mee om di allemaol te wete.
Jolanda: ein en ein is tweie. Ut kumt van egges goet. Als gai un par kere meegedaon het witte nie mer better. 😀
Oke, daor gaon we dan ok maor vanuit.
Wat regels uit het liedje:
Loelen. Wie weet wat er bij het bok springen wordt bedoeld met hij heeft geloeld? 😀
KIELE KIELE
Zeker weten dat het goed is, maar de schrijfwijze is belangrijk he.
Hoi Jolanda, komen we elkaar alweer tegen.
Ga maar eerst bij mij in de leer, want ik begon ook helemaal fout.
8)
Met loelen wordt bedoeld dat men bij het bokspringen even tegen de kont schopt van de bok. 😛
Yes weer een punt verdient (maar niet gekregen)
Zoals ik al eerder schreef. Het is bij die clubs niet makkelijk te achterhalen wat de goede spelling is. Kiele kiele is al op veel verschillende manieren hier geschreven, wat blijft er nog over?
Ja dat loelen is helemaal goed. Maar inderdaad niet goed voor een of meer puntjes. Wel voor een paar blauwe plekken. 😀 Als je tenminste flink hebt geloeld?
Ad: Hij kieteld hier en hij kieteld daar en het is mijn eigen
…………..Dit is ook maar kiele kiele denk ik of het wordt er af gegooid. 😉 Van de CD alle 13 schuin gezongen door Angelique. Nee niet die van het CDA. 😀
Peter W, wat jij bedoelt is van een andere Helmondse zanger. Het is van Dikke L.. Maar die heeft dit nummer niet gezongen.
8)
Jan Willem Terbeek: Van Leo van Helmond of te wel de dikke Leo heb ik ook materiaal van. Het komt er inderdaad bij in de buurt. Heel dicht in de buurt is het nummer de pruimenpolka. 😀
Toch begrijp ik niet waarom onze (ook Angelique) oplossing niet als juist wordt gehonoreerd.
De groep bestaat uit drie leden en hebben het liedje bij de Keiebijters opgevoerd. Dit heb ik van een echte Prins vernomen.
Of er is nu echte crisis uitgebroken bij de Weblog van Helmond.
Ad: Het is zo simpel. Je hoort een lied. Er wordt gevraagd naar de naam van deze uitvoerende groep.
Zolang deze naam niet genoemd is komt er dus niet te staan We have a winner…….. 😀
@Peter W
Inderdaad.
Ben benieuwd waar jan willem terbeek de mist in gaat. Hij komt weer zo zeker over.
Maar misschien hebben jullie wel een coverband. 😛
Ad: Jan Willem schrijft dat hij het van een echte prins heeft. Ik vermoed echter dat hij het van een prins carnaval heeft. En wat en hoeveel drinken die prinsen wel niet met de carnaval? Dus heeft hij het aan de verkeerde gevraagd. 😉
Maakt verder natuurlijk ook niet uit. Morgen is het keiebijterskantoor open. Wat zal het dan druk zijn. 😉
Hai, daar ben ik weer,ja JanWillem da komt ok door jou nu ik op dees web ben.
Maar ik zie dat jullie al weer `n eindje verdre geschreven bent.
Nummer 100 is voor mij.
Ik heb het liedje al minsten 15 keer gehoord en het blijft mooi. 😀
Nou Peter dan ben de verder als ikke.
Mar moest ook oppassen he!!
Da velt ok nie mee vur mij, maor di vind ik al gezellie.
In welke band heeft Loek van Poppel nog meer gezeten?
Hoi weer terug. Is Kiele Kiele niet goed? 😕
hmm word weer zoeken dan 8)
Angelique, ik heb het nog met een andere spelling geprobeerd, maar ook dat was niet goed.
Nou weet ik het ook weer. Toon Hermans Kiele kiele kiele kiele mini boerenkiele. Als ik dit nu zo zie staan twijfel ik toch weer een beetje. 😉
Dat wil dus waarschijnlijk zeggen dat ook Peter W. en J.E.Mulder fout zitten met hun hints 8) , denk ik 😕
@Angelique: dat valt me toch weer tegen van jou.
Jij hebt mij nog nooit kunnen betrappen op iets dat niet waar zou zijn. 😉
Oke, dat is waar, ik wilde alleen even checken of jullie hier niet iedereen bewust voor de gek aan het houden waren 8)
Solveg, Ik mag niet meer raden dus zeg jij het zo dadelijk maar… 😀
Petazzi
Zo ik heb mijn 3 pogingen er ook weer op zitten. Tot 00:00 uur dus geen namen meer van mij 😮
Ad ben je de Skruwsaus niet vergeten 😉 😀
@Angelique
Die aanvulling hoort toch niet bij de officiele naam.
Ad: de naam van die groep is officieel:
Petazzi mi Skruwsaws. 8)
Waar blijft de oplossing van Solveg?
Ik heb begrepen dat de PTT vanacht om 0.00 uur een aantal extra lijnen zal leggen om al de nieuwe gokkers een kansje te geven. Brandweer en hulpdiensten zijn gewaarschuwd. mogelijk zullen er tijdelijk helicopters boven Helmond hangen om juweliers te beschermen en direct in te kunnen grijpen. Hooligans uit A’dam, B’dam, C’dam , R’dam en Utrecht trekken de rivieren over.
En dat allemaal alleen omdat wij de spelregels inmiddels kennen.
Tis tog um te janke. 🙁
@Peter W
Daar hebben we dus een menigverschilletje…. 😛
Maar goed, mijn laatste antwoord is dus ook al niet goed.:(
Ad: Dat win jij nooit dat meningsverschilletje want…… 😀
Ik heb zo maar een ingeving, maar weer te laat. Nog een paar uurtjes wachten….
@Peter W
Ik ben bang dat ik een meningsverschil hier ook niet snel als winnaar zal verlaten.
Maar al met al was het toch niet goed.
Ad: mooie taktiek heb jij voortaan. Zit je de hele middag te wachten of er niet van die nieuwkomers op een foutieve manier antwoorden en dan schrijf je het zelf fout neer. Vandaat mijn reactie mi skruwsaws. 🙁
@Peter W
We zullen zien wie het durft om dat antwoord te geven. Daarna is het aan mij, mocht deze groep (mi of zonder saws) wel goed zijn om protest aan te gaan tekenen en vragen voor nader onderzoek.
Ik mis toch wel een beetje bij de aankondiging let op de juiste schrijfwijze o.i.d. Hieruit zou je kunnen opmaken dat de gevraagde naam niet op meerder manieren geschreven zou kunnen worden.
Ad: slim opgemerkt. het zijn deze keer alleen maar letters. 😀
@Peter W
Moet jij eens even zoeken op de door jouw en mij hierboven genoemde schrijfwijze en dan heb ik het nog niet eens over of je bij sommige groepen nou wel of niet “de” ervoor moet zetten. De naam met of zonder meerdere hoofdletters moet schrijven. Dus je kunt nogal wat kanten op. Maar uiteindelijk ook de goede, hoop ik.
Een aantal vaste medespelers heb ik nog niet gezien, dus nog kansen zat dat de vraag voor 00:00 uur is opgelost.
Ad: Als we naar de titel van een boek vragen en het boek ligt voor ons op tafel met de titel er op.
Dan is toch de juiste schrijfwijze zoals die op het boek staat? Of zie ik dat verkeerd.? Als er ergens dan op internet iets anders staat is dat toch fout. 8)
Ad: Ja, ik zou Sjaan een hele goede kans geven om dit op te lossen. Die houdt wel van een feestje en anders hun moeder wel. 😕
Petazzi mi skruwsaus
Helga toch niet ingehuurd door Ad? 😀
Loek van Popel,
Edwin v.d. Kerkhof
@Peter W
Nee Helga is niet door mij ingehuurd. Maar natuurlijk mag iedereen een kansje wagen, zolang het eerlijk gebeurt.
Speleregeltechnisch@Ad:
Alles gebeurt tot nu toe eerlijk: ander grijpt deze quizmaster meteen in.
Cor Verbakel
@De Weblog van Helmond
Ho, ho, ik zeg toch niet dat er niet eerlijk wordt gespeeld. Daar ga ik zelfs vanuit.
Nog zo’n 3 uurtjes wachten en ik mag weer een paar namen noemen. Ik denk dat ik een goede kans ga maken.
😀
@de weblog van Helmond
Ik twijfel alleen over de toevoeging van “de”. Maar goed, dat zien we straks wel weer.
@ Solveg
Het drietal dat je noemt vormt gezamelijk de groep Kiele Kiele. Die zouden het ook niet zijn. En toch ben ik het niet eens met de jury. 8)
@jan willem terbeek
we zullen na het “we have a winner” wel zien of je inderdaad reden hebt om te klagen. Het staat in ieder geval iedereen vrij om dat te doen. Tot 24 uur nadat de winnaar bekend is gemaakt. Dus nog even geduld. 😉
Ad: Dus het loont de moeite dat ik vanavond op blijf tot na 24.00 uur? Ik kan anders nu al bijna niet meer DE slaap uit mijn ogen houden. 😀
Ik wil wa zegge mar mag ut nie…….. 😛
Sorry, mensen, dat ik zo kort was, maar zat hier met visite, vandaar.
Ja, Jan Willem Terbeek, ik snap het ook niet want ik heb het cdtje hier en daar staan deze 3 heren op en ik herkende het omdat ik een paar van de liedjes in een Powerpoint presentatie verwerkt had met allemaal foto’s over oud Helmond en Nu voor de Projectgroep Helmond-Noord.
Maar misschien zijn er wel mensen geweest die het al voor deze drie heren hebben gezongen. 😕
Of Loek v. Poppel, met 2 p’s
’t Uurste Amusement
De Keiegalmers
zo, dat was mn laatste antwoord.. je mulder.. zou het weer geluk brengen als de vraag zo moeilijk is?? 😀
@Solveg: Jij hebt het over een cdtje. Weet jij nog dat er ooit bakelieten 78 toerenplaten waren van 1 pond per stuk? En dan geen Engels pond maar een halve kilo. 😀
Hers en Dwers
@ Peter: Ja, daar heb ik als kind nog op gedanst en ik heb er hier nog zo’n 100 liggen. Maar alles wat oud is wordt toch ook allemaal op cd gezet, dus…………..
Ze zullen dus inderdaad wel zo’n prehistorisch ding voor zich hebben liggen met oud-helmondse teksten. Daar zijn inmiddels 30 groene boekjes der helmondse taal overheen gegaan. 😀
Of is het met een & teken
Gelukkig 1x “de” hoef ik niet meer te noemen, dat heeft Helga net gedaan. Ga zo door! 😉
@Solveg: Ik denk dat toen Loek van Popel nog niet geboren was? 😉
Ad: Ik heb het al vaker gezegd: die wat bewaard heeft wat. 😀
Oeps, nou ga ik toch weer twijfelen of een van de antwoorden die ik hier heb wel klopt. Maar goed nog iets meer dan 2 uur en we weten het.
8)
@Peter W
Je kan het natuurlijk ook te gek maken met dat bewaren. 😛
Ad: Als of den duvel er mi spult.
Den hond springt mi twei poute op mun buro um te kieke of er iets te hale viel. Mi inne pout op min bakelietenplaat. Hai dawt die plaat van min buro af en die kletst op de grond in duzenden stukskes. Ja de hedde mi die steinere platen. Naw mag ik ok nog nie moppere op dien hond van ons vrouw want die zi naw wer de ut men eggeste skuld is mi al dien aawe rommel beware.Ik war zo vals als unne riek. Ut war der oit vur de ik der erg in ha.Ik zee de ze blij mog zin de ik nie gauw aaw spul wegdee want anders…………….. 😀
@Peter W: Ja, ik kan het nu wel allemaal bewaard hebben, maar er zit geen Helmonds muziekje bij, dus ik heb er wat dit betreft niets aan.
Zà‰MAC
keiegalmers
tjonge tjonge het valt niet mee hoor 🙂
Keiegalmers
@Peter W. Wurum lote gai dieun hond dan ok binne mi aw spulle klaute.
Neitum toch boite, want vurdut wit frite gai zeluf oit nun bak en lit dieen hond in aw bed.
En dan dieun kiekwaus van de jury, die hawt ons tot midden inde nacht op, en hai mar lache.
Voleges mai hittie zun rekuning nie betalt, net as dieninne van PVV. Oei, de ha ik nie moete zegge. Naw wittut de hil stad. 8)
zonder De en met Hoofdletter 🙂
maar zal ook wel niet goed zijn
ik geloof niet dat ik het hier nog kan volgen …. gaat het over bakelieten platen hebben ze het ineens over rekeningen betalen … en dan die voetbalvereniging er nog eens bij … oh nee over die ene van die voetbalvereniging … over wie gaat dit nou weer?????
niet over zangers volgens mij want die hebben ze bij PVV geen …..
@Angie. Oh neie. gai het toch ok dik zat wa latter in de middag of in het begin van den aovend dor in de kantine gezette. En of ze dan zinge kenne die hagenezen. 😀
ja maar niet ditte PeterW enne voor rood-wit gezongen heeft bijna ieder club al wel eens … 🙂 ok gaai
Angie lees je mail even
gedaan jan willem .. jij ook?? 🙂
iedereen intussen naar bed??
Nee ik niet. Ik wacht tot na 24.00 uur want dan mogen de nieuwe antwoorden worden gegeven en ik ben veel te nieuwsgierig of er het goede bij zal zitten? 😕
ik zit nog op een email te wachten die maar niet wil binnenkomen …. 🙁
Hoi Helga, Solveg en de rest…
Nog steeds geen goed antwoord, ik ben benieuwd om 0.00 uur 8)
jan willemmmmmmm heb jij mijn mail gelezen … want nu wil ik het ook weten ook .. als je A zegt moet je ook B zeggen … althans dat vind ik ….
De eerste keer dat we hier een muzikale vraag stellen uit de catogerie heel gemakkelijk en moeten we gelijk overuren maken. Bij mijn weten hebben we dat ook nog niet gehad bijna 200 reacties voor dat er een hint geplaatst werd. 😉
is dat uit de categorie heeeeeel makkelijk?
nou ja ………….. bestaat die groep eigenlijk nog wel???
Nog een kwartiertje en dan ligt de site plat 8)
Plat dat weet ik niet. Maar het zal wel kiele kiele worden. 😉
@Peter W
Gij zoekt het maar uit met dat kiele kiele. Ik gooi er gewoon 2 andere namen in. Kun je alvast gaan slapen.
Kiele Kiele bestaat niet meer……………………..
Solveg is niet hellemonds en die weet dit allemaal???
Er staat ook nergens dat het moet bestaan, het moet in ieder geval wel bestaan hebben.
En met Peter W weet je het nooit. Die mensen kunnen goed al dood zijn, maar de muziek leeft voort…… 😮
Maar dan kunnen ze nog wel een plaatje vol gezongen hebben of niet?
waar is jan willem gebleven ???? dies toch opgehouden met taxi rijden
Alle ballen verzamelen!!!!!!! 😀 😀 😀 😀
Nog ff…….. en dan vlug 3 namen erop en slapen 😀
Wel ein vur ein de ik ut bai kan hawe.
De Hofzangers
Gerard van Maasakkers
ff checken of het al zo ver is. 8)
Kiele-Kiele
De Bovendommers
De Moscovieten
Nog niks goed? 😕
kiele kiele
Van dat gekietel word je ook niet vrolijker.
Hoeveel varianten zijn er eigenlijk.
hahahah Ad ik weet het niet hoor
Tsja wat zal ik zeggen? Ik zeg maar niets dan zeg ik niks verkeerd. Het is te hopen voor jullie dat de kwisleider nog wakker is. 😀
Kan niet geloven dat die er niet meer bij is…..Hij is in ieder geval gewaarschuwd dat er nog namen aan zouden komen.
De Noot
Spoit 11
Zoals het er nou uitziet wordt het morgenmiddag dus echt druk bij het Keiebijterskantoor.
🙁
…gift ok nog watter
DVO
zo dat zijn mijn 3 antwoorden voor vandaag weer of er moet nog een hint komen …. ik wens iedereen trusten
De Keiengalmers
pffff 209-de reactie en er is nog geen goed antwoord zeg
Is dat geen korfbalclub, Angie? DVO.
als je dat zo schrijft heeft de pagina van de keiebijter het verkeerd geschreven Ad …. enne het was dus de 210-de eigenlijk Ad kwam er nog tussendoor 🙂
Ik heb net gezien dat de Keiegalmers schijnbaar ook ooit gebruik hebben gemaakt van een “n” dus misschien staat dat wel op het plaatje. 😕
nou porcupine het is de velt op … maar ik krijg hier die klote streepjes er niet op enne ze noemen zichzelf ook wel eens dvo dus het mag zo ook geschreven worden
maar goed morgenvroeg zo rond de klok van half 9 zal wel weer eens kijken hoe het er hier bijstaat …. ik ga nu mijn bedje in ….. tot morgennnnnnnnnnnn
Ad, je bent me voor, ik was ook van plan om Keiengalmers te proberen
@Angie
Weer het probleem met mogelijk andere schrijfwijze. We zitten waarschijnlijk te moeilijk te denken.
Het zal allemaal wel heel erg simpel zijn.
Anders krijgen we straks over een uurtje of 11 gewoon een hint en moeten we nog een paar uur wachten voordat de Keiebijters wakker zijn.
Angie, dan had je de naam ook kunnen kopieeren en daarna hier plakken.
@Angelique
Doe het dan even zonder De ervoor en we weten of het goed of fout is…..
@Ad
Is al geprobeerd door Angie om 22:23
Wie o wie verlost ons uit ons lijden……
De weblog van Helmond ligt zeker in een deuk van het lachen en geeft in de loop van de morgen gewoon pas uitkomst…..
Ad, het zou best eens kunnen dat het juiste antwoord is gegeven. Peter is ineens zo stil.
@Porcupine
ff opletten en hier voor wie durft:
Keiengalmers
Ik weet alleen niet of het goed is, want anders had ik het antwoord zelf wel gegeven….. 😀
Zo een simpel liedje. Het leverde voor de weblog van Helmond wel een eerste plaats van Nederland op met het meest besproken log van 24 januari 2006.
Als dat zo door gaat misschien vandaag weer. 😀
Ik raak door mijn artiesten heen….. 8)
Ad, ik denk niet dat keiengalmers goed is. Het is immers ook keiebijters en niet keienbijters.
@Porcupine
De site waar ik het gevonden heb heeft het over Keie(n)galmers dus dat kan je ook nog gebruiken. Ik ga er dan gemakshalve vanuit dat ooit die N gebruikt is.
Nog zo’n 3 minuten en dan hou ik het hier voor gezien. Kijk straks wel weer eens verder.
Iedereen succes.
@Porcupine (a.a.a.Noud): Gij bent nog aardig wakker zo laat op de avond. 😕
Keiengalmers
@Angelique
Toch maar de poging gewaagd. 😉
Nu moet ik weer een kwartier langer blijven zitten. Ik wou hem net afzetten
😀 Dat was ik vergeten. 😀
Ja maar is toch niet Ad. Ik snap nog steeds niet dat kiele kiele niet goed is, hoe je het dan ook schrijft 🙁
Ja ik wordt altijd pas laat wakker, Peter.
Maar ik zet mijn PC-tje wel af. Die heeft vandaag ook overuren gemaakt. Tot straks, allemaal. Misschien hebben we dan weer eens kans.
Ja Angelique, volgens mij is het ook Kiele Kiele.
Welterusten allemaal, morgen weer vroeg op.
Ik zal de verschillende schrijwijze van Kiele Kiele nog een keer nakijken bij de antwoorden
ik geef het op…..
Helaas zo als het er nu naar uit ziet geen We have a winner. Ik hou het ook voor gezien. Dat de laatste hier het licht uit doet en tot over eventjes dan maar weer.
Droom ze, maar niet te wild. 😀
nou het gaat goed met die “makkelijke” vraag he 🙂
Ik hoop dat er spoedig een goed antwoord komt. 😀
denk je … het schijnt toch moeilijker te zijn dan we dachten
Naw Wai
Dan gallie! 😀
Loek van Poppel
van Kiele Kiele moet het zijn, kan niet anders.
Bovendommers
ik ga mijn baasje verblijden ik zie het vanavond rond de klok van 20h wel weer
Als het kiele kiele is, dan moeten we even alle varianten op een rij zetten en mag iedereen er 3 kiezen, dan zou de goede uit de bus moeten komen.
Ik moet toch op de hint wachten, anders mag ik geen antwoord geven, dus laat die hint maar komen.
Maar niet de hint: Bij de Keiebijters weten ze het waarschijnlijk nog wel. Want daar heeft niemand hier iets aan!
8)
Nou, ik zou geen hint meer wten, als niet helmondse, weet ik toch al niet zoveel als jullie, daarom las ik alleen maar mee en deed daarom eigenlijk al nooit mee.
En ik heb al weer 3x wat gezegd, ik weet voor de rest echt niks meer en op internet staan zoveel brabantse zangers???
@Solveg
Toch raar dat als je een cd voor je hebt liggen en dit nummer erop staat het toch niet goed schijnt te zijn.
Ja, dat snap ik dus ook niet, maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat iemand dit al voor hun heeft gezongen.
Plagiaat?
Tja wie weet, soms mag het toch??
@Solveg: Plagiaat? 😉
@Weblog van Helmond
Moeten we nog een uur wachten, of gooien jullie de hint erin. De meeste mogen tot die tijd toch geen geldige antwoorden meer geven.
Ze zijn aan het uitzoeken hoe het nu zit………. 😛
Het sneeuwt..
Dan mag ik dadelijk de weg niet meer op.
@Ad; het sneeuwt in Arnhem,ook in Helmond? 😀
@J.E.Mulder: Zit jij in Arnhem, doe ze maar de groeten, daar kom ik vandaan.
Spelregeltechnisch@Ad om 09.58: Voor de meeste wordt het dan wachten.
@Solveg: ik zit in Amsterdam,maar ik dacht dat jij in Arnhem zat! 😀
Ad: het sneuwt ook in Munchen, Bonn, Hannover, zeg maar in bijna geheel Duitsland. 😉
Het sneeuwt in Helmond en het blijft nog liggen ook. In Utrecht ijzelt het, dus dat wordt niks vandaag en dan moet ik dadelijk ook nog naar Venlo 🙁
@Weblog van Helmond
Dat is dan jammer. 8)
@Ad; daar rijden treinen naar toe! 😀
@JE Mulder
Treinen en sneeuw is ook niet zo’n goeie combinatie.
@J.E.Mulder, nee woon nu alweer 16 jaar in Helmond, maar mijn wieg stond in Arnhem, Alteveer.
Ja, ik moet er ook nog op uit, volgens mij stopt het zo weer met sneeuwen.
@Ad; als het een beetje doorsneeuwt,kun je gaan langlaufen. 😀
Ad wat vervelend dat jij vandaag weg moet 😉 😀
@Angelique
Gisteren ben ik ook zowat de hele dag weggeweest, maar je hebt er weinig van gemerkt 😉
Bert Kuijpers
HINT:
De naam van de groep die dit lied hier ten gehore brengt, doet vermoeden dat die groep verbonden is aan een Helmondse vereniging.
Hofzangers
Het valt nie mee, om eerst die verenigingen te achter halen.
Da zin der veul.
“Hofzangers”
Porcupine, ge bent wel zeker van oe zaok.
Of da zo is weet ik zonet nog nie.
De Sjawi`s
@Jolanda Kampert
Eigenlijk weet ik het juiste antwoord ook niet. Ik gok dus maar wat.
Maar besef jij wel dat je voor vandaag je 3 antwoorden eigenlijk al hebt gegeven? Lees de spelregels er nog maar eens goed op na.
Ja ziedewel, da ik het dan toch nie echt snap, heb de spelregels al zo vaak gelezen. Gisteren moest ik ok al oppassen.Moet nog veul oefenen.
Polaris
5 cent
Keie(n)galmers
================================
We have a winner!
Om 12.05 werd het juiste antwoord gegeven.
Gefeliciteerd Merke: 2 punten
Het juiste antwoord is dus: Polaris
================================
Dit nummer (Hellemond skruwt genaamd) werd uitgevoerd door Polaris en is te vinden op de dubbel CD 33 JAAR KEIEBIJTERS IN HELMOND met daarop hoogtepunten uit Keiekletsavonden. Andere namen die wij onder meer op die dubbelaar aantroffen waren: Spoit Elluf, Qwatz, Keiegalmers, Striepke Veur, Webozolol, Petazzi mi Skruwsaus, Zemac en Hofkapel De Klinkers.
In 1964 zong Rika Jansen (beter bekend als Zwarte Riek) het lied Amsterdam huilt.
Dit nummer werd geschreven en gearrangeerd door haar man Kees Manders (broer van Tom Manders die bekend werd als Dorus). Haar uitvoering is niet zo mooi als de onze, maar de eerlijkheid gebied ons te zeggen dat ze er wél eerder mee was.
Merke, gefeliciteerd met je 2 punten. Ik ben blij dat de vraag eindelijk beantwoord is 😀
Merke gefeliciteerd met het juiste antwoord.
Zo ver bij mij bekend jouw eerst reactie en meteen de hoofdprijs. Deskundige inzake Helmonds amusement? 😉
@Merke: een dikke proficiat. 😀
Merke, gefeliciteerd met je behaalde punten.
Kan ik tenminste met een gerust hart vanmiddag even weg.
@jolanda kampert:
Die eerder genoemde spelregels worden hier naar de letter nageleefd omdat dat het eerlijkste is. Als we daar iets niet duidelijk uitlegden, kun je het hier nu vragen als je wilt.
@Porcupine (a.k.a.Noud) Cdtje gaan kopen van de Keiebijters? 😀
@Ad gisteren om 21.09:
Je zei dat inderdaad niet, maar het zou vervelend zijn als een nieuwe deelnemer de indruk zou krijgen dat er iets niet eerlijk zou verlopen, vandaar onze reactie van 20.58.
Thanx voor de felicitaties!
Het werd mij duidelijk na de hint dat het alleen nog maar Polaris kon zijn (ook met Loek van Poppel overigens)! Ik dacht ook eerst Kiele Kiele maar die waren het dus niet! 8)
Nee, Peter. Zeker geen CD’tje van de Keiebijters.
@Merke:
Gisteren ook al hier of was vandaag je entree op De weblog van Helmond?
@Merke
Gefeliciteerd met de punten.
Gelukkig zijn we van deze opdracht verlost. Gelukkig voor de Keiebijters hoeven ze zich niet druk te maken dat ze straks platgebeld worden. 😀
Verder komt alleen Webozolol me niet bekend voor in de opsomming. Maar zoals gezegd van Polaris heb ik verder ook nooit gehoord en het lied is ook niet zo maar te vinden.
@Ad:
Webozolol was het carnavalsduo John van der Sanden (nu onder meer columnist op de achterpagina van Stadsmagazine 5700) en Joop Vos. Webozolol was de voorloper van cabaretgroep Urbi & Orbi.
@ Merke: Gefeliciteerd, ik heb er nog nooit van gehoord.
Ad: Het is een jubileum CD uitgebracht eind 1994 bestemd dus voor de karnaval 1995. Ik vind het na ruim 11 jaar nog steeds heel mooi. Dat het nou net Hellemond skruwt was geworden bij de eerste muziekvraag is puur toeval want er staan nog meer nummers op die ook nog ouder zijn. O.a. een nummer gezongen door Genesius en ook de Prinsenzangers en Qwatz heb ik dacht ik niet zien vernoemen. Ik denk dat ze de CD nog wel zullen hebben bij de Keiebijters. Een aanrader. 😉
@Weblog: ben al vaker hier geweest maar nog nooit gereageerd ergens op maar nu kon ik deze kans niet voorbij laten gaan natuurlijk!
@Merke:
Gelijk heb je. En daarmee sta je vanaf de volgende vraag dus in de tussenstand.
Niet slecht voor een eerste reactie.
@Weblog: ik kreeg gisteren ook wel wat uitleg,zoals het goed schrijven.Ik snap alleen niet wat je bedoeld met, dat ik al drie reactie`s heb neer gezet zoals Porcine me vertelde.
@Peter W
Anders voorzie jij de deelnemers toch gewoon van een exemplaar. Jij kent ze nu bijna allemaal. 😉
Qwatz wilde ik nog wel noemen, maar 5 cent ging voor.
Ik vraag me trouwens af of al die artiesten ook in het jubileumboek langs komen.
Al met al vind ik het nog steeds een skon nummer.
Ook de vele reacties op de vraag vind ik kei gaaf.
Voor herhaling vatbaar maar dan wel met een iets moeilijker te raden nummer. 😀
@jolanda kampert:
Porcupine (a.k.a. Noud) had daarin gelijk.
Je mag per dag 3 antwoorden geven. Een antwoord is datgene dat je op de eerste regel zet. Elke keer als je dus iets op de eerste regel schrijft, is dat per definitie een antwoord. Ook als dat een zinnetje is als “Wat een leuke vraag.”.
Wil je iets zeggen zonder dat je een antwoord wilt geven, dan laat je eerst een regel open en typ je op de tweede regel wat je wilt zeggen. Zie bijvoorbeeld de reactie Angelique om 10:43. Anders is je dagquotum met 1 verlaagd.
Je reacties van 11:39 en 11:52 en 11:53 waren dus 3 antwoorden.
Oke, ik blijf gewoon oefenen als ik goed naar de opstelling kijk snap ik er wel wat van.
Het is inderdaad opmerkelijk hoeveel reactie’s hierop zijn gekomen. Meestal is het toch vrij stil rond de beantwoording van de vraag en eventuele hints.
Hoop dat dit dan op de tweede regel staat.
Jolanda voordat je begint met intypen een keer op enter drukken zodat de cursor een regeltje naar beneden springt. Zoals hier gebeurd is. 😉
Peter W: Bedankt,ik ben steeds bezig geweest met de pijltjes toets, dit werkte ook al niet. dus zo gaatie goed.
Jolanda: graag gedaan hoor. Ik leer ook nog elke dag. 😀
Nou nog de emoticon en heb ik weer wat bij geleerd vandaag :).
Bedoel dus de gele kopjes.ipv grijs.
Weet niet wat er is gebeurd, maar dat bedoel ik dus.
@Jolanda Kampert:
Een zéér gemeend advies, lees goed de spelregels door. Het zou zonde zijn als je bij een vraag geen punten scoort door onwetentendheid over de spelregels. Je zou de eerste niet zijn namelijjk.
Toch niet gek voor iemand die pas 2jaar bezig is met een computer. 😀
@Weblog: Ik zal ze maar gaan uit printen zo`n lang verhaal, kan ik er steeds op terug zien.
Jolanda: die gezichtjes 😀 kun je alleen daar plaatsen waar je cursor staat tijdens het intypen. Dus voordat je verder gaat met typen de cursor op de goede plaats en dan het gezichtje aanklikken en weer verder gaan met typen. Alleen bij de laatste woord als je klaar bent met typen kun je altijd een gezichtje op de plaats van de cursor zetten. 😀
Oke, dan zal dit zo wel goed zijn, 🙂 of niet. 🙁
Jolanda: Heel goed. Maar je bent me toch niet voor de gek aan het houden he. 😀
Jolanda, morgen vroeg priveles.
Merke: proficiat met de punten.
webmaster: je hoort alleen Loek van Poppel en dat noem je Polaris? nou volgens mij was Polaris een voleybal team dat met 6 man stond te zingen.
Of moesten ze met 5 man proberen om de beurt de toetsen van de piano te bespelen?
8) 8) 8) 8) 8)
@jan willem terbeek:
Dat noemen we Polaris omdat het Polaris is.
En als jij maar 1 persoon hoort, dan is je gehoor duidelijk een handicap. 😉
@Jan Willem Terbeek: als je goed luistert naar het refrijn hoor je dat ze met meer mensen zijn.
Of heb jij een zo’n stereosetje met 1 box? 😀
refrein! 😀
Peter W: Ik zou niet durven. 😀
En Jan Willem, leuk jou ook weer te zien. 🙂
Ja, als ge dan toch hier bent doen we da ff. 😉
@J.E.Mulder: Ik zag het ook, maar het was al weg.
Nu hoopte ik dat het niemand zou zien. Maar ja pech gehad dus. 😀
Er ontgaat JE Mulder niet veel. 😛
@Peter W om 14.13:
Had jij die microfoon al door dat douche-raampje kunnen steken bij je overburen als daar gezongen wordt? De stemvervormersoftware zit al in je mailbox. Het digitale bestand graag voor het weekend in onze mailbox.
@De Weblog van Helmond
Het doucheraampje van de overburen van Peter zit wel erg ver weg…….
@JE Mulder
Is een vraag over een gebeurtenis van 11 jaar geleden niet oud genoeg voor jou? 😉
Ad: Het liedje van Polaris zal nog wel de nodige jaren ouder zijn. De CD gaat over 33 jaren Keiebijters in Helmond. Op de CD staat ook dat het grootste gedeelte afkomstig is van historisch materiaal.
@Ad om 15.48: Daarom. Des te moeilijker. Muziek vinden we opeens best belangrijk.
Ja nou weet ik het, Er staan hier vijf boxen langs de computer, en ik maar denken dat er om de beurt geluid uit kwam.
Waarom denken jullie dat ik met de computer speel? Nou ik ben zo doof al een mol. 8)
Nou nou, wat een vraag!!!!
Proficiat Merke.
Pff jammer hoor, weer een kans gemist.
Mijn pc is weg, wordt ge-‘upgrade’. Helaas.
Veel nieuwe namen trouwens. Als ik de tijd heb zal ik alles eens lezen!
Jan Willem, zou het dan verstandig zijn om van jou prive les te krijgen morgen vroeg. 😕
Jolanda: lovende woorden pas na de voorstelling graag.
Goed, we wachten rustig af tot na de voorstelling. 🙂
@jan willem terbeek om 16.12: 😀
@Sjaan: Had je deze geweten?
Weblog van hellemond? sta je al in het record voor vandaag?
@jan willem terbeek: Aan het eind van de dag worden de rozen pas uitgereikt.
@Peter W
Dat klopt natuurlijk dat de muziek al veel ouder is. Dus het zou toch wat voor JE Mulder moeten zijn. Maar goed, hij kan ook niet van alle Helmondse historie op de hoogte zijn. Anders hebben wij helemaal geen kans meer. Hoewel de fijn afstemming tussen JE Mulder en Natasja nog niet optimaal is. 😮
Nou, Ad, ik vindt de afstemming tussen J.E. Mulder en Natasja fijn genoeg.
@Porcupine
Met 5 punten doet Natasja het natuurlijk nog steeds aardig. Inderdaad een betere afstemming is op dit moment, uit oogpunt van de andere deelnemers, niet nodig 😀
@Ad: ik heb tot 1968 in Helmond gewoond,daarna enkele jaren in Amsterdam,weer terug in Helmond tot ongeveer 1975,daarna de wijde wereld in,even terug in 1995 tot halverwege 1997 en vanaf 1997 -heden in Amsterdam. 😀
@JE Mulder
We zullen dus nog regelmatig van je horen. 🙂
En dan nog nie weten wie Hellemond skruwt zingt. 😀
De rust is weder gekeerd. 😮
hehe!! zie ik dat er over mij gepraat wordt?? 😉
ik heb de vraag niet goed kunnen beantwoorden.. maar ik ben nog steeds wel trots op mn 3de plaats! 😀
@Natasjalex
En daar komt nog geen verandering in. Dus ook bij aanvang tot het einde van de 68e vraag sta je gewoon op die plek. Zelfs als Porcupine bij de volgende vraag 2 punten haalt geef je die plek niet af. Geniet er van en van mij mag je voorlopig nog wel op die derde plek blijven staan. 😉
nou ik heb merke nog nooit gezien of gehoord hier .. hopelijk komt ie nu vaker …. maar in ieder geval proficiat … 🙂
@de Weblog van Helmond
Toch zit ik nog met een paar vraagjes waarop jullie misschien antwoord willen geven.
1. Stel dat het antwoord Plèk Plèk was geweest bij de vraagstelling al “Let op de notatie” gezet?
2. Stel dat de naam inmiddels is verandert, maar de groep bestaat nog Keiegalmers, Keiengalmers wat wordt er dan goed gekeurd (ik weet overingens niet of de naam ooit officeel keiengalmers is geweest hoor)
3. Hoe zou het dan zitten met “de”.
Het woord is aan De Weblog van Helmond 😛
@Ad:
Goede vragen. Zoals eerder gezegd proberen we dergelijke situaties te vermijden. Maar:
1. Die aanwijzing had er dan bij kúnnen staan, tenzij we meerdere gezaghebbende bronnen hadden die exact dezelfde spelling hanteren.
2. De naam op het moment waarop het lied gezongen werd, zou dan bepalend zijn geweest.
3. Indien de officiële naam met “de” zou zijn, zou dat er bij dienen staan in het correcte antwoord.
Langzaam komen we in de katte-gorie schimmige vragen en dan ken ik er ook nog twee:
-Wie won de tweede wereldoorlog?
-Wie werd tweede?
Een grap is leuk, totdat je hem gaat ontleden.
Blijft het een spelletje, of gaan we om de knikkers?
Met ander woorden: De weblog van Helmond heeft een hele mooie en spannende vraag geplaatst, waarbij mensen die normaal alleen maar kijken zover gingen dat ze ook reageerden.
chapeau. 8)
wanneer de volgende vraag 🙂
Angie: Zal wel weer zijn als jij moet werken of in het buitenland zit. 😀
@Angie
Ik denk voorlopig nog niet. Iedereen, en ook de kwismaster waarschijnlijk, moet nog bijkomen van vraag 67. 😀
@jan willem terbeek:
Mooi gezegd en verwoord. En dankjewel voor het compliment.
Maar, het natafelen is dé gelegenheid wat nader in te gaan op onder meer de spelregels. Want het gaat hier om een spelletje mét knikkers. En dat kunnen we zeer wel waarderen, want dan krijgen we waar voor onze uren.
@Weblog van Helmond
En inmiddels is dit het log waarop de meeste reacties in zo’n korte tijd zijn geplaatst.
Proficiat. 😀
@Porcupine (a.k.a. Noud) om 23.09: Bijkomen is het juiste woord inderdaad.
@Porcupine (a.k.a. Noud) om 23.19:
Zo is het. Alleen het Basta-log kreeg meer reacties maar dat was dus over een langere periode.
Ja, *chapeau* zoals Jan Willem zegt, je hebt mij ook uit de achtergrond gekregen en dat wil wat zeggen :D, maar ga zo door, het is altijd weer leuk, vooral na de climax……………………. 😉
@Solveg:
Ook jij bedankt voor het compliment. Wat voor ons dan altijd leuk is, is het natafelen. Kunnen wij namelijk ook eens lekker meekleppen zonder elk woord te hoeven wegen.
weblog.. hoe wegen jullie die woorden dan?? 😕 😉 😀
@natasjalex:
Tijdens het spel reageert De weblog van Helmond nauwelijks en áls we iets beantwoorden moeten we zorgen dat dat antwoord correct en volgens de spelregels is (omdat jullie anders wellicht volledig de verkeerde kant worden opgestuurd) en wat de eventuele gevolgen zijn van dat antwoord voor het spel.
En Peter W moet natuurlijk helemaal goed opletten dat hij zijn mond niet voorbij praat in zijn functie als gastheer.
@Natasjalex: Ik weeg alles ouderwets met een punter. 😉
ja dat zal wel kloppen peterW
@Peter W
En de Weblog zeker met een briefweegschaaltje. 😀
@Porcupine (a.k.a.Noud): Ja, en dat laten ze ook nog elke 3 maanden ijken zodat ze zeker weten dat het geen microgram scheelt. 😀
@Porcupine (a.k.a. Noud): Peter W zegt het correct, maar zo hoort het toch ook?
Ja, wikken en wegen is heel belangrijk. Zeker als er zoveel op het spel staat. 😀
@Porcupine (a.k.a. Noud):
Gelukkig dat jij het belang er ook van inziet. Feit is immers dat er om minder wel eens oorlog uitbrak. Peter W wil er nog wel eens een grapje over maken. Maar over zoiets hoor je geen grappen te maken natuurlijk.
Morgenavond vraag 68.
we zijn er klaar voor.
8)
nou, ik ben benieuwd!! 😀
Oke ! 😀 8)
@Natasjalex: Let op jouw mailbox. Het is niet gezegd dat ik het antwoord weet,maar misschien ook weer wel en dan is het jammer dat je punten laat liggen. 😀
@JE Mulder
Daar is Natasja wel een kei in gebleken. 8)
@Ad: daar kun je wel schamper over doen,bij de vorige vraag was Natasja ziek,dus ging daardoor de communicatie de mist in, anders had zij nu net achter jou gestaan met 7 punten! 😀
@JE Mulder
We zullen het straks wel zien. Ben zeer benieuwd. 😉
nou, ik ben op tijd.. maar het antwoord weet ik ook echt niet.. ik weet niet eens waar ik moet beginnen met zoeken! 😕 😕
‘Hellemond skruwt’ is de titel van dit lied.
Gezongen door Loek van Poppel en Cor Verbakel als lid van Polaris. Deze volleybalclub deed een aantal jaren mee aan het Kletsavondencircus! Edwin van de Kerkhof zat hier aan de piano. Later gingen Loek, Cor en Edwin verder als het trio Kiele Kiele. 😀
Mario-StriepkeVeur:
Ge bent te laat matje. Ut is enkele weken geleje al geroaje. Mar ge het ut trouwens ok goed. 😀
goh zelfs striepke veur komt hier kieke ….
@Mario-StriepkeVeur:
Dank voor deze bevestiging. Bij een enkeling heerste nog wat ongeloof over de juistheid van dit antwoord zoals je in de bijna 400 reacties wellicht hebt gelezen.
Veul, hil veul leut mi du kommende Carnaval.
Slijmbol 😀
@Weblog van Helmond
Vertrouwen is goed, controle is beter 😛
@Ad:
Daar zijn we het helemaal mee eens. Vandaar dat we, voordat we een vraag plaatsen, altijd de “check, check, dubbel check methode” toepassen om zodoende maximale zekerheid te krijgen over het juiste antwoord.