77reacties

Wij roepen Ad naar voren

Hoewel de gehele ronde bovenaan (een unicum), was hij feitelijk tot bijna de laatste vraag binnen handbereik van andere deelnemers. Dat leverde dus een hele mooie (want spannende) strijd op, zo vonden wij. Na deze strijd, die in oktober, november en december van 2005 hier plaatsvond, kunnen wij vandaag de rondewinnaar bekendmaken. Zijn naam is Ad.
De officiële eindstand van het vierde kwartaal van 2005 van Het WWWWW-spel,
zoals die de annalen zal ingaan, luidt namelijk: 27 punten: Ad
zoals die de annalen zal ingaan, luidt namelijk: 21 punten: Angelique
zoals die de annalen zal ingaan, luidt namelijk: 16 punten: Porcupine (aka Noud)
zoals die de annalen zal ingaan, luidt namelijk: 08 punten: Sjaan
zoals die de annalen zal ingaan, luidt namelijk: 04 punten: Angie
zoals die de annalen zal ingaan, luidt namelijk: 04 punten: natasjalex
zoals die de annalen zal ingaan, luidt namelijk: 01 punt:en ester
zoals die de annalen zal ingaan, luidt namelijk: 01 punt:en Tim

De belangrijkste reden dat je won Ad, is natuurlijk je kennis van Helmond en je drive het antwoord te scoren. Maar ook het feit dat je inmiddels net zoveel geplaatste fotovragen hebt als je voorganger, beschouwen wij niet als toeval. Je betrokkenheid bij dit spel en sportiviteit wordt door ons zeer op prijs gesteld. Zelfs bij de laatste vraag begreep je dat zelfs het missen van een spatie fataal is. Dit alles maakt je tot een rondewinnaar waar niemand iets op kan afdingen. Ad van harte gefeliciteerd met je zege in Het WWWWW-spel. De eer, de eeuwige roem én de tegel op de Hellemond Walk of Fame vallen je ten deel:

ad-groen

Met deze tegel zul je tot in lengte der dagen de voorpagina (en elke andere pagina) van De weblog van Helmond sieren. Solveg, maakte dit cadeau weer mogelijk. Geniet ervan. Het woord is aan de winnaar:


De tweede ronde van het, inmiddels, befaamde WWWWW-spel is ten einde gekomen. Was de eerste editie al in een vroeg stadium beslist, bij deze ronde bleef het toch wel heel erg lang spannend. Helaas deed Peter W niet mee, zodat de overgebleven spelers zich nu niet aan hem konden meten. Persoonlijk vond ik dat wel erg jammer. Deze overwinning is er overigens niet minder om en smaakt naar meer. Hoewel het voor een ieder niet moeilijk zal zijn om mij op te sporen en zo te proberen mij uit de volgende ronde te houden, zal ik mij toch weer melden voor die ronde. Want ook ronde 3 zou ik graag op mijn naam schrijven en daarmee de eerste speler zijn die 2 WWWWW-spel ronde’s op zijn naam zet. Natuurlijk daag ik mijn medespelers uit om mij hiervan te weerhouden en de 3e ronde nog spannender te maken. Vragen zijn er volgens mij nog genoeg te verzinnen over Helmond. Evenals Peter W in zijn overwinningsspeech al schreef, alle lof voor de makers van Het WWWWW-spel. Het is toch elke keer weer veel werk om goede vragen te maken en natuurlijk de goede antwoorden erbij te krijgen. Daarbij komt dan ook nog dat de vragen niet te moeilijk of te makkelijk mogen zijn. Ik heb hiermee zelf ervaring door de door mij ingediende WWWWW-vraag 52. Deze bleek achteraf toch wel veel te moeilijk te zijn. Maar zelfs dat heeft De weblog van Helmond goed opgelost. Maar ook lof voor mijn medespelers, want zonder jullie is er natuurlijk niet veel aan. Aan sommige spelers zou ik willen vragen om de moed niet te snel in de schoenen te laten zinken. Iedereen is volgens mij toch wel gegroeid in het spel waardoor nu iedereen weet hoe het spel werkt en wat wel en wat niet mag. Dit hoeft nieuwe spelers overigens niet tegen te houden om ook mee te doen. Dus nogmaals: dat ziet er goed uit voor de volgende ronde. Voor diegene die op me willen proosten: zoals in het eerste stuk al gezegd, voor de meeste deelnemers zal het niet moeilijk zijn om me te vinden. Ik heb in tegenstelling tot Peter W ook geen maat die op de loer ligt, dus als je zin hebt, kom je maar lekker langs. Ik moet er wel meteen bij vertellen dat ik niet zo heel veel thuis ben, dus de kans dat je me thuis treft, is ook wat kleiner. Naast het werk moet ik immers de hele stad door rijden om al die locaties in kaart te brengen die gebruikt kunnen worden voor Het WWWWW-spel. Hoewel ik al veel locaties heb, schijnt De weblog van Helmond toch feilloos te weten waar ik nog niet ben geweest en daar dan een vraag over te stellen. Bij vraag 56 heb ik al eens verteld dat het in kaart brengen van Helmond ook niet altijd even veilig is en dat de sterke arm mij achter de vodden heeft gezeten. Ik wil mijn medespelers daar dus wel even voor waarschuwen. Hoewel het leuk is om op zoek te gaan naar de verschillende locaties die gevraagd worden en dat Het WWWWW-spel nu toch wel bekend hoort te zijn bij alle Helmonders, lijkt hier toch iets te zijn misgelopen. Er zijn nog Helmonders die niet van Het WWWWW-spel (of De weblog van Helmond) gehoord hebben! Een schone taak aan iedereen dus om te zorgen dat 2006 het jaar van “De weblog van Helmond” wordt.