Naw en Vruuger CCL
In 1980 werden de eerste woningen op de Rijpelberg bewoond. Vruuger, begin 1981, ontdekte de toenmalige busmaatschappij de wijk en de Weg door de Rijpel. Naw, 40 jaar later, is de Rijpelberg een groene wijk waar het geel van de bus is verdwenen. Het huis en lantaarnpaal rechts op de foto’s staan er nog wel.
Kijk via onze desktop-versie voor de mooiste weergave.
Vandaag Naw en Vruuger nummer 250, klik hier voor alle eerdere edities.
9 reacties:
Toen er in Helmond nog een echte Stadsdiensten reden helaas geschiedenis met dank aan het waardeloze stadsbestuur van vandaag 😥😥😥😥😥
Iedereen weet hoe anders die tijd was.
Nou ja, iedereen.
Van de 18 miljoen mensen die zich nu in ons land ophouden, heeft de helft die tijd niet gekend of meegemaakt.
Toen, toen was er nog sprake van “leefbaarheid” in de Rijpel. Hier geldt wel ‘vroeger was alles beter’ 🤢🥵
Nu mag je het uitzoeken met het ov in helmond
Mensen Ik ben zelf jarenlang chauffeur van Hermes geweest in Helmond, ook Ik heb de teruggang van het o.v. zien gebeuren maar de eigenlijke oorzaak van het verdwijnen van de bussen heeft maar één oorzaak hét wegblijven van de mensen die gebruikt maakten van de bussen.
@Hein Scheepers op zondag 18 oktober 2020 om 17:56:
Is logisch Hein, vroeger 1 of geen auto, nu staan er 2-3-4 auto’s voor de deur en het o.v. is te duur geworden denk ik.
Binnenkort kunnen we zo vieren dat de laatste bus door de Rijpel rijdt
@Hein Scheepers op zondag 18 oktober 2020 om 17:56:
En wat is dan de oorzaak van het wegblijven van die mensen?
Fazella: kijk naar de laatste zin van Twanneman met daarbij de aftakelende service. Ik nam vroeger vrij veel de bus, maar toen ze bepaalde (belangrijke) straten lieten vallen, ging ik ook nog nauwelijks. En nu al helemaal niet meer. Een taxi is wel duurder, maar veel sneller en tot aan het adres waar je wilt zijn.