1300 Bekeuringen vandaag op de Traverse
Vandaag werden tussen 06.30 en 13.30 uur maar liefst 1300 passanten op de Traverse betrapt op te hard rijden.
De hardrijders waren het haasje door een radarcontrole van het Team Verkeer van de politie-eenheid Oost-Brabant. Op die weg is 50 km/u de maximumsnelheid. In totaal werden er 5594 voertuigen gecontroleerd, 23% van hen reed dus te hard. De hoogst gemeten snelheid was 101 km/u.
In april liet verkeerswethouder Eric de Vries nog weten dat er geen maatregelen worden genomen naar aanleiding van de verkeersongevallen die zich daar hebben voorgedaan.
40 reacties:
Pff 100km/u is wel erg veel…
Hahahaha….
Geweldig!
Zullen wel weer een hoop zeur reacties op komen. Goeie weg om te controleren trouwens, erg veel mensen die daar lak hebben aan de maximum snelheid. Moeten ze vaker metingen doen.
Gelukkig niet gereden vandaag
Op zich als er “echt” te hard gereden wordt een goede actie!
Echter, en dan spreek ik ook over mezelf.
Vind ik het zo goed als onmogelijk om 50 te blijven rijden daar. Je wordt door mede weggebruikers als het ware vooruit geduwd. Als je niet mee rijd krijg je een mega toeter serenade/ dikke middelvinger etc
Zeer goede actie. Wanneer je bij de Rabobank oversteekt is het wel handig als ze niet zo hard rijden.
Ze hebben weer geld nodig in het laatje.
weet iemand waar ze precies gestaan hebben??
@wim op woensdag 2 november 2016 om 19:36:
Als die 1300 mensen zich aan de toegestane snelheid hadden gehouden, dan hadden ze voor niets de controle gehouden en wellicht zouden ze dan minder vaak op dat punt controleren. Maar blijkbaar is men niet volwassen en verantwoordelijk genoeg om zich aan de regels te houden, dus hoogstwaarschijnlijk gaat men de komende tijd meer controleren aan de Traverse.
Met andere woorden, de hardrijders brengen ZELF dat geld naar dat ‘laatje’.
Ben daar vandaag 2x geweest, maak me geen zorgen, hou me altijd aan de voorgeschreven maximum snelheid. Scheelt veel stress en eurootjes.
Als moraalridder kun je ook moeilijk boetes krijgen op je paard hè Bart.
Ik rij daar bijna altijd harder dan 50 als het niet druk is. Simpelweg omdat het kan en het verder niemand in gevaar brengt, zoals op zo veel plaatsen. Kwestie van inschatten en gezond verstand gebruiken. En dan praat ik natuurlijk echt niet over 80 of harder hoor, dat is idioot. Krijg ik een boete? Jammer, eigen schuld, maar dan hoef ik me tenminste niet te storen aan te traag rijden.
Misschien moet de wethouder toch maar eens opnieuw nadenken over maatregelen op de Traverse, 1300 zegt genoeg! Of eerst wachten op het volgende ongeluk zoals toen bij Brandevoort? 🙁
Wat een onzin reactie. Toeters en middelvingers haha…right. Gewoon 50 rijden punt uit!
dat sneller rijden is zo belachelijk,bij de volgende stoplichten sta je gewoon weer te wachten,als je naar utrecht rijd en je houd je aan de snelheid of een andere scheurt erop los scheelt helemaal niets in tijdwinning,en als iemand mij op de kont gaat zitten omdat ik me aan de snelheid houd ga ik nog langzamer rijden,kan diegene die achter me zit wel 60 vingers omhoogsteken.
@esso op donderdag 3 november 2016 om 08:33:
Totdat je een keer de verkeerde tegenkomt en je achter het stuur uit plukt of erger….
Er zijn tegenwoordig zoveel “rare” mensen die om niks “hele rare” dingen doen, je leest het vaak genoeg in de kranten.
Het is te triest dat klopt, maar wel realiteit.
@Twanneman op donderdag 3 november 2016 om 09:31:
Als dat zo is, dan vind ik dat die 77% die zich wel aan de regels houden een lintje verdienen voor moed en vastberadenheid.
Wel grappig dat ik zes weken geleden een column schreef over het rijgedrag op onder andere de Traverse. Lullig voor de mensen die in een momentje van onoplettendheid 54km/u reden, maar heel terecht voor de mensen die 75+ reden. Je wint er niks mee namelijk. Stoplichten staan om de zoveel tijd op groen en je haalt het waarschijnlijk zelfs met 101km/u niet om een ronde eerder bij groen te zijn… Doe gewoon normaal en gebruik zoals Hein zegt, je gezonde verstand.
Die weg daar is ook niet echt ingericht op 50km/h
Is qua inrichting eerder een 70 km weg
Als ze daar wat aan veranderen word er vanzelf minder hard gereden
De precieze locatie krijg je binnenkort vanzelf per post toegestuurd door het cjib????
@Thomas Tuerlings op donderdag 3 november 2016 om 11:07:
Voor het gemak hierbij de link naar de bedoelde column:
https://www.deweblogvanhelmond.nl/onze_helmondse_politici/tuerlings-snelheidsboetes-een-keuze/
diegene die daar niet harder rijden dan 50,zitten te appen of te bellen.vele malen erger dan een snelheid overtreding!
Ik ga ook langzamer rijden als ze op mijn bumper zitten, als ze dan vervolgens geïrriteerd/pissig naar binnen kijken bij het inhalen en mij terug zien kijken, draaien ze die nekjes toch altijd erg snel terug. (Best pijnlijk volgens mij).
Da’s gelul.
Onzin
Zonde van je centjes, hoe dan ook……
Het is een ‘moeilijke’ weg om je aan de snelheid te houden. Simpelweg omdat iedereen daar zowat harder rijdt….. Daarbij heb je met verschillende snelheden te maken, op het ene stuk mag je 50 en op het andere stuk weer 70. Verwarrend!
Die verwarring is met opzet gesticht. Dan kunnen ze meer boetes schrijven. Maandag ben ik nog via de A2 naar Amsterdam gereden. Meer dan 6 verschillende snelheden! 80, 100, 120, 130 en dan ook nog eens van 6-19 of van 23-6. Om gek van te worden. Losse controle, flitskasten, trajectcontrole. Noem maar op. En zeg nou niet dat het om veiligheid gaat. Op een 5-baans weg maximaal 100 en o wee als je ook nog eens te veel of te lang links rijdt!!!! Het is een schande hoe de werkende automobilist hier in Nederland gepakt blijft worden.
1300 is wel erg veel. Ik ben dan ook benieuwd waar de flitsunit stond, net voor of net na de brug. Net na de brug zit namelijk je al snel net iets te hoog qua snelheid.
Ben er vandaag wel geweest, maar gelukkig na 13.30 uur. Vroeger tijdens rijles mocht je daar van de instructeur gewoon 55-60 rijden, omdat iedereen daar harder reed dan 50. Als je op de brug 50 rijdt (na het stoplicht politiebureau richting Eindhoven) dan haalt iedereen incl vrachtwagens je in.
@Vico op vrijdag 4 november 2016 om 06:38:
@Rolf op zaterdag 5 november 2016 om 02:09:
Als iedereen te hard rijdt, hoe kan het dan dat 77% NIET is bekeurd?
@Sander Lam op zaterdag 5 november 2016 om 10:33:
Democratisch bekeken, is de maximumsnelheid dus gewoon correct 🙂
@Sander Lam.
Zou het mogelijk zijn dat de flitsinstallatie bij het gelijktijdig passeren van 2 voertuigen (Wat in de spits op de Traverse niet denkbeeldig is) een keuze moet maken?
Zou het mogelijk zijn dat de flitsinstallatie een auto die toevallig naast een vrachtauto is helemaal niet kan zien?
Zou het mogelijk zijn dat, indien 2 auto’s erg dicht op elkaar rijden de flitser de voorste niet kan flitsen?
Pas als jij alle mogelijkheden uit kunt sluiten heb je met je 77% gelijk.Anders moet je gewoon je mond houden.
@Tsja op zaterdag 5 november 2016 om 14:41:
Een flitsapparaat neemt altijd twee foto’s met een tijdsinterval, waarmee deze problemen ondervangen worden.
@Tsja op zaterdag 5 november 2016 om 14:41:
Dat 77% niet bekeurd is, is een feit. Ik zie niet wat er mis is met mijn vraag naar aanleiding van dat feit.
Daarbij: als er zulke strenge regels gelden voor het stellen van één vraag, waaraan ontleen jij dan het recht om maar liefst drie vragen te stellen?
Dat er af en toe een hardrijder tussendoor glipt door de oorzaken die jij noemt wil ik wel geloven, maar dat 77% dat geluk heeft lijkt mij onwaarschijnlijk.
@Sander Lam op zaterdag 5 november 2016 om 10:33:
Ja, daar heb je dan natuurlijk gelijk in. Ik denk dat als je op je teller tegen de 60 rijdt je ook niet geflitst wordt. Marges en correctie…..
Ik ben er die dag ook voorbij gekomen maar niet geflitst. Zoals gezegd hou ik de snelheid daar max op 55/60. Dan halen ze me maar in, dat boeit me echt niet.
De beste manier om de staatskas niet te spekken blijft gewoon je aan de snelheid houden. Moraalridder of niet. Ik doe liever iets leuks van dat geld.
@Thomas Tuerlings op donderdag 3 november 2016 om 11:07:
Voor 54 km/h krijg je geen bekeuring, pas vanaf 56 km/h (12% te hard!) word er pas bekeurd. Overigens woon ik zelf aan de Kasteel Traverse, en ik moet toegeven dat het aantal hardrijders me nog meevalt.
@Mus op maandag 7 november 2016 om 14:37:
Je hebt gelijk, voor 54km/u krijg je inderdaad geen bekeuring. De gegevens die ik in mijn eerder aangehaalde column gebruik zijn daarmee ook foutief. Het is een doolhof om bij de juiste informatie te komen, maar heb het nu wel gevonden.
De “Aanwijzing meting snelheidsoverschrijdingen” zegt voor 50 km/u wegen:
De gemeten snelheid min de correctie van 3 km/u = Minimaal 54 km/u.
Er is namelijk ook nog een ondergrens van 4 km/u. Bij minimaal 4 km/u te hard, ná aftrek van die correctie, krijg je een bekeuring. In dit geval dus zelfs pas bij 57 km/u…
Het is verwarrend, omdat op de bekeuring staat “Beschikking voor 54 km/u met een correctie van 3 km/u,” waardoor je denkt dat je maar 1 km/u te hard reed, terwijl je in feite 57 km/u reed waar al 3 km/u van af is gehaald.
Het voorstel in mijn eerder aangehaalde column is dus precies hoe het nu al is…
http://wetten.overheid.nl/BWBR0036473/2015-04-01
je krijgt een boete als je boven de 57 rijd maar word wel berekend vanaf de 50 km dus 7 km te hard.
Wat helemaal verwarrend is de weg net buiten Helmond naar Eindhoven,eerst 50 dan 70 dan 80 dan net voor de stoplichten weer 70 dan opeens 130,wat een puinhoop en frustratie.en zo komen er ongelukken omdat je veel te veel op je teller zit te kijken ofdat je wel de juiste snelheid rijd,kan dat niet gewoonweg aangepast worden 50 bebouwde kom dan 80 dan 120,wat een zooitje
@snapjijhetnog op dinsdag 8 november 2016 om 08:26:
Eens! En dan nog de ontelbare verkeerslichten….. Erg onoverzichtelijk en zodoende ook gevaarlijk. Snel iets aan doen gemeente / provincie!
Toch gek dat er toch veel meer mensen zijn die de aanduidingen wel kunnen volgen. (77% tegen 23%).
Het probleem is dan toch niet de 77%. M.a.w. met de verkeerssituatie op het omschreven traject is niets mis. De 23%, daar ligt de ‘fout’.
http://nos.nl/artikel/2144986-superflitspaal-controleert-gelijktijdig-32-auto-s-op-8-rijstroken.html
Gewoon maar netjes gaan rijden I guess…
Ik ga daar nu toch maar eens beter op de snelheid letten. 🙂