Nieuw Helmonds nieuws in juli 2016
Vrijdag 29 juli:
• Argumenten B&W tegen offerte Hermes voor nachtbussen
Donderdag 28 juli:
• Burgemeester Blanksma sluit Stiphoutse drugsvila
• Psychiater Jos G kreeg milde straf ivm miljoenenzwendel
• Man verdacht van seksuele uitbuiting 16-jarig meisje
• Brand bij Carpetright op industrieterrein (5 foto’s)
• Minimaal ½ miljard verzekerde stormschade in de regio
Woensdag 27 juli:
• Inzameling oud papier toch nog 4 jaar via verenigingen
• Zoon (13) vernielt woning in Helmond Oost
Dinsdag 26 juli:
• De sinds 24 juni vermiste tiener Wai Bunpram gevonden
• Gezochte getatoeëerde man vast voor poging doodslag op vrouw in Stiphout
• 3 Helmondse internetoplichters gepakt: 18 slachtoffers
• Video-impressie Kindervakantieweek Brandevoort dag 1
Weekend 23 & 24 juli:
• Auto uitgebrand in Helmond Oost (3 foto’s) + update
• 200 Fans houden oude HS-logo levend 11 foto’s & 2 video’s
Vrijdag 22 juli:
• Ruben C.krijgt 24 maanden voor zijn oplichtingen in België + update
• Meisje (16) gistermiddag aangerand, getuigen gezocht
• 297 Q-koorts-meldingen in 2009 en 2010 in Helmond
• Helmondse inbreker verstopte zich vannacht zich tevergeefs in rioolbuis
Donderdag 21 juli:
• B&W: geen ondergrondse hoogspanningslijnen in andere wijken
• Gouden hanger met onbekende vingerafdruk gevonden
• Politie zoekt getatoeëerde man in Stiphout
• Dierenpolitie redde een aangelijnde hond uit de brandende zon
Woensdag 20 juli:
• Hot in the city om 17.09 uur: 35° Celsius
• Reorganisatie en een nieuw management bij de gemeente
Dinsdag 19 juli:
• Inloophuis De Cirkel ontvangt 75.000 euro
• Hot in the city om 16.57 uur: 32° Celsius: Hitteplan actief
• Meer chirurgische ingrepen bij Helmondse huisartsen
Maandag 18 juli:
• Voormalige bieb krijgt nieuwe bestemming
Een klein beetje reclame voor onze Twitter & Facebook.
Daar plaatsen we nieuwe weblogitems en soms een beetje extra.
Op dit moment gebruiken (2906 + 2409 =) 5315 Helmonders die 2. Precies 2000 meer dan 1 jaar geleden, dus een stijging van 60%.
.
Donderdag 14 juli:
• ‘Boter op het hoofd! Blanksma wist al van AZC-Gulbergen’
• Waarom hoogspanningslijnen Brandevoort deels ondergronds?
• Weer een drugspand in de Binnenstad gesloten
• Geen nachtbussen tussen Helmond en Eindhoven
Woensdag 13 juli:
• Brandweer bezocht vanmiddag ook de kinderen in het Elkerliek (5 foto’s)
• Plannen voor opvang asielzoekers kunnen ff de ijskast in
• Brandweer voert actie in de Ameideflat (12 foto’s)
• ‘Robert van Koesveld van Heerenveen naar Helmond Sport’
Dinsdag 12 juli:
• Bloedprikken bij het Elkerliek is verhuisd en voortaan in de Julianalaan
• Beste attracties van de zomerkermis én een video van de opening
Maandag 11 juli:
• Koning van Catharinagilde Helmond komt uit Aarle-Rixtel
Vrijdag 8 juli:
• Militaire oefening komende week
• Oplichter Ruben C. staat maandag voor rechter in België
• Komst AZC bij Brandevoort is geen zaak provinciebestuur
• Duo in Mierlo gepakt na diefstal in Helmond (4 foto’s)
Woensdag 6 juli:
• Handgranaat opgevist tijdens magneetvissen (6 foto’s)
• Vrachtwagen botst op trein (11 foto’s)
Dinsdag 5 juli:
• 16-Jarige Wai Bunpram (foto) nu al 12 dagen vermist
• Helmondse moordenaar tot september 2017 sowieso levenslang
• 3 Foto’s van de kleurrijke Helmondse dienstfietsen
• Wil jij te zien zijn in film over Helmond Sport-supporters?
Maandag 4 juli:
• Update: ‘Advocaat Woonpartners stuurt brief na gastblog’
• Ook VVD wil opheldering over een AZC vlakbij Brandevoort
Zondag 3 juli:
• De stadsschrijver verhaalt op de weblog
• Binnen 8 dagen 2 Heistraat-hennepkwekerijen opgerold
• Ruzie man en vrouw mondt uit in hevig bloedend been
• Man en vrouw mishandelen Helmondse visser
Vrijdag 1 juli:
• B&W eist opheldering van Gemert-Bakel over geitenbedrijf
• Score Helmond huisvesting statushouders (vrijwel) 100%
• Subsidie voor groene Helmondse daken
• Man die pinde met gestolen pinpas oudere dame nog niet gevonden (foto’s)
2 reacties:
Ik klaag wel eens over het Eindhovens Dagblad, maar nu maken ze veel goed met hun Helmonds krantenartikel over Theo ‘blabla’ Glaudemans. Compliment! Zelf trapte ik een keer bijna in zijn gladde praatjes, maar gelukkig werd ik op tijd voor hem gewaarschuwd.
Op hun website staat maar een deel van het artikel, daarom even een copy-paste van hun e-paper:
Mensen laten geloven in mooie praatjes
Hij is trots op al zijn functies. Op social media geeft hij zich uit als hoogste baas (‘CEO’) bij twee bedrijven: Limebizz en Peanuts Company BV. Volgens zijn profiel op Linkedin is hij ook al vier jaar directeur bij Helmond Sport en al drie jaar directeur van stichting Helmond Marketing. In werkelijkheid is hij dat (minder dan) een jaar. “Misleiding? Dat vind ik een groot woord. Het is slordig”, reageert hij.
Theo Glaudemans is ondernemer, 43 jaar en geboren Helmonder. Mensen die hem kennen of met hem gewerkt hebben, schetsen het beeld van een vlotte babbelaar, maar vooral ook van ‘een verplaatser van gebakken lucht’: iemand die zichzelf goed weet te verkopen en mensen in zijn praatjes kan laten geloven. Bij zijn capaciteiten als marketeer dan wel directeur worden vraagtekens gezet.
Toch zit hij op twee sleutelposities in de stad. Het armlastige Helmond Sport verkeert in een cruciale fase van zijn bestaan en het vernieuwde Helmond Marketing moet de stad beter gaan verkopen, met een pot van 328.000 euro subsidie per jaar.
Bij beide organisaties was Glaudemans onbezoldigd bestuurslid, maar twee keer wist hij door te schuiven naar een betaalde functie. Beide keren volgde hij Peter-Paul van Meerwijk op. Eerst deed hij dat als interim-directeur bij Helmond Marketing. Daar was Van Meerwijk vertrokken. Maar toen de stadspromotor na twee maanden alweer vertrok bij Helmond Sport ging Glaudemans ook dáár directietaken waarnemen, ’tijdelijk’.
Dat is nu al een jaar. Sinds augustus 2015 stuurt Glaudemans voor zijn werkzaamheden voor twee dagen in de week maandelijks een factuur van 5.000 euro (excl. btw) naar Helmond Sport. Dat is voor de club ‘een megabedrag’, zegt een ingewijde. Glaudemans stuurt de facturen vanuit zijn bv’s (o.a. Depuis 73, Since 73). Voorzitter Philippe van Esch, goed bevriend met Glaudemans, tekent ze voor betaling. Glaudemans: “Dit zijn geen megabedragen voor een directeur van een BVO (betaaldvoetbalorganisatie, red.) en de uren die ik maak. Ik ben er dag en nacht mee bezig.”
Desondanks had hij genoeg tijd om bij Helmond Marketing de stoel te gaan bezetten die Van Meerwijk ook daar had achtergelaten. Glaudemans tekende een jaarcontract voor drie dagen in de week. Opmerkelijk, want in november 2015 had Glaudemans op de vraag van het ED of hij de nieuwe directeur zou worden nog geantwoord: ‘Nee, ik zeker niet’. Glaudemans: “We zaten met een vet probleem. Er kwam van alles op ons af, ook de fusie met Centrummanagement. Vervolgens kreeg ik de vraag van onze voorzitter Pieter van Geel. Daar heb ik ja op gezegd.”
Ondertussen zegt Glaudemans óók nog altijd actief te zijn voor Limebizz, het marketingbedrijf dat hij in 2009 oprichtte. Glaudemans geeft zich uit als CEO en is mede-eigenaar. In werkelijkheid heeft Limebizz niet veel (meer) om het lijf. Uit de laatste gedeponeerde jaarrekening uit 2013 blijkt een negatief eigen vermogen (54.906 euro) en een lege kas. Diverse ondernemers uit Helmond verklaren een kater overgehouden te hebben aan de samenwerking met Limebizz, vanwege de gepeperde rekening die na ‘advies’ binnenviel. Horeca-ondernemer Wil Rooijakkers: “Ik wilde mijn zaak uitbouwen. Het advies was: neem een secretaresse. Daarvoor kreeg ik een rekening van 30.000 euro.” Glaudemans: “Dat bedrag was lager. En we spreken altijd vooraf een uurtarief af.”
In 2013 kondigde Glaudemans in het ED de opening van vestigingen in New York, Berlijn en Amsterdam aan. Die stonden sindsdien ook prominent op de site van Limebizz. De adressen hadden allure: Broadway, Potsdamer Platz en Vijzelstraat. Toen we recent de op de website vermelde nummers van deze kantoren belden, bleken ze niet te bestaan. Reactie Glaudemans: “Het zijn virtual offices, postadressen. Berlijn hebben we gebruikt gehad toen we Volkswagen als klant hadden. Maar het is slordig dat het nog steeds zo op de site staat.” Kort na dit gesprek heeft hij de buitenlandse adressen en telefoonnummers verwijderd van de site.
Een reeks bedrijven stond op de site van Limebizz als ‘partner’ genoemd, maar bij navraag bij die bedrijven bleek dat niet te kloppen. “In onze organisatie is ons niets bekend over Limebizz”, zegt een woordvoerster van Post.nl, na een intern onderzoekje. Ook dit heeft Glaudemans na het gesprek met het ED laten aanpassen. “Slordig van ons.”
Op social media geeft hij aan ook ‘CEO’ van Peanuts Company te zijn. Een (nog) lege bv. Glaudemans: “Peanuts is een start-up van jonge mensen in Den Haag die ik met mijn ervaring en kennis help. Het bedrijfje ontwikkelt een nieuwe app.”
Bij Helmond Sport schermde hij lang met contacten met Ziggo die de grootste sponsor ooit zou worden. Concreet werd het nooit. “Sponsoring is ook niet mijn eerste taak.” Glaudemans liet vorig jaar wel een nieuw scorebord à 40.000 euro kopen. Dat zou een nieuw, lucratief sponsorconcept mogelijk maken, goed voor minimaal 10.000 euro per seizoen. De inkomsten tot nu toe: 500 euro. Glaudemans: “Het was een test, die veel goodwill heeft opgeleverd. Vanaf komend seizoen gaat het geld opbrengen. We hebben nu een jongen die het gaat exploiteren.”
Op 20 mei werden over Glaudemans op een sponsorbijeenkomst kritische vragen gesteld aan clubvoorzitter Van Esch. Die antwoordde dat Glaudemans tijdelijk directeur is. “Klopt”, zegt hij zelf. “Na de zomer wordt de procedure voor een nieuwe directeur gestart. Ik ben er om orde op zaken te stellen. Op de werkvloer ervaar je zo’n club heel anders dan als bestuurslid. Daar ben ik wel van geschrokken. Afspraken werden niet vastgelegd, kneuterige dingetjes, het was niet professioneel. Ik ben alles aan het stroomlijnen. Die veranderingen roepen weerstand op. Maar het moet gebeuren, anders houden we geen club over.”
Bij Helmond Marketing wil hij ook ná dit jaar directeur blijven. “Ik vind het leuk om Helmond beter op de kaart te zetten.” Vanuit die functie strooide Glaudemans met namen van winkelketens die naar het centrum zouden komen. Bij navraag zeiden Bershka en Lush zeker niet naar Helmond te komen. Glaudemans: “Ze komen nóg niet.”
De bedenker en ontwikkelaar van de nieuwe stadsstijl, Ugur Ozdemir, zal niet meer samenwerken met Glaudemans. De twee kwamen in conflict over een contract over de eigendomsrechten van het nieuwe logo en eventuele claims. Glaudemans: “Ik ben daar niet diepgaand bij betrokken geweest. Als hij teleurgesteld is, zeg ik: hij had niet hoeven tekenen.”
Over Helmond Marketing rijst in de stad intussen wel de vraag wat deze organisatie met Glaudemans aan het roer toevoegt, à 328.000 euro per jaar. Voor die vraag is het volgens Glaudemans te vroeg. Hij schermt met een ‘merkenboek Helmond’ dat gaat uitkomen en het meer promoten van automotive.
Zelf zegt hij al zijn werkzaamheden goed te kunnen combineren. “Dat is een kwestie van goed plannen. Helmond Sport en Helmond Marketing doe ik overdag, mijn andere activiteiten ’s avonds”, zegt de man die eerder in het gesprek zei ‘dag en nacht’ voor Helmond Sport te werken. Hij vindt niet dat zijn presentatie, onder andere via internet, zijn geloofwaardigheid aantast. “Ach, dit hoort ook een beetje bij marketeers. Nee, ik ben geen verplaatser van gebakken lucht. En vergeef me het marketingsausje.”
@Theo Glaudemans:
Hoogmoed komt voor de val.
Bij Stadsmarketing je vriendje van reclamebureau Itch en bij Helmond Sport? Zeg het zelf maar: