Reorganisatie en nieuw management bij gemeente
Bij 3 afdelingen van de gemeente wordt gereorganiseerd. Dat zijn de afdelingen Informatievoorziening en Automatisering (IVA), Arbeid, Organisatie en Gezondheid (AOG) en Financiën & Concerncontrol. Voor die afdelingen en teams in deze nieuwe organisatie werden vrijdag de volgende directieleden en afdelingshoofden benoemd:
- Giovanni Wouters: Directeur
- Lenie Thijs: Directeur
- Nathalie Peijs: Programmadirecteur Sociaal Domein
- Linda van den Berg: Hoofd Afdeling Arbeid, Organisatie en Gezondheid
- Werner Sanderse: Hoofd Afdeling Integraal Beheer Openbare Ruimte
- FransJozef van Poppel: Hoofd Afdeling Transactionele Dienstverlening
- Wilma Bogaarts: Hoofd Afdeling Accommodaties & Exploitaties
- Jan van Duren: Hoofd Afdeling Ondernemen en Ontwikkelen
- Rudy van de Maat: Hoofd Afdeling Bestuurlijke en Juridische Ondersteuning
Voor 4 afdelingen is er nog geen definitieve benoeming en is/wordt naar een tijdelijke overbrugging gezocht, te weten:
- Interim Hoofd Afdeling Financiën: Raymond Bruijnzeel
- Interim Hoofd Afdeling Informatievoorziening en Automatisering: Henri de Bekker
- Interim Hoofd afdeling Communicatie: Frank Beck
- en er is een vacature voor Hoofd Afdeling Veiligheid en Naleving
“Verder hebben we veruit het grootste deel van de medewerkers en teammanagers op een geschikte functie kunnen plaatsen. Daarmee is een belangrijke stap gezet in het ontwikkeltraject van onze organisatie” aldus B&W. “Natuurlijk levert een dergelijk verandertraject ook onzekerheid en soms ook teleurstelling op. Helaas is dat niet helemaal te voorkomen, maar daar is wel veel aandacht voor. Dus ook voor medewerkers/managers voor wie het nog niet gelukt is een geschikte plek te vinden; het gaat in totaal om 15 personen. Conform het Sociaal Statuut zullen zij zorgvuldig worden begeleid door het Ontwikkel & Mobiliteitscentrum naar een baan binnen of buiten de organisatie. Dit zijn trajecten op maat.”
De gemeente wil een netwerkorganisatie worden die inspeelt op de veranderende samenleving en de behoeften van deze tijd. Deze nieuwe organisatiestructuur moet daarbij helpen. “Maar een structuur is zeker niet zaligmakend. Uiteindelijk zijn het de mensen die het moeten doen. Zoals we bij de opbouw van de nieuwe organisatiestructuur veel in overleg zijn geweest met zoveel mogelijk medewerkers, zullen we dat zeker óók doen bij het verder vormgeven van onze nieuwe manier van werken. En we gaan dat goed faciliteren; denk daarbij aan opleiding, training en coaching.”
Ná de zomervakantie krijgt de gemeenteraad een verslag en volgt er meer informatie over het verdere ontwikkeltraject.
4 reacties:
goh zouden ze dan ook eens leren om op vragen via email te reageren??
@fea Waarschijnlijk niet want ze moeten eerst nog worden opgeleid en getraind……en dan nog gecoached
Tijdje terug pas reactie na twee maanden.Verleden week een vraag gesteld via email ben reuze benieuwd wanneer de reactie komt. Als ik dan moet wachten @barend tot ze opgeleid zijn kan het weleens lang duren-:)
Deze hele gereorganisatie. is een farce majeure er worden gewoon nieuwe De Ridders geinstalleerd…die in 2009 er daarvoor jullie hele organisatie hebben uitgelicht voor derden waardoor onregelmatigheiden onstonden, of word er gedacht dat Dossier 1762086 was verjaard en vergeten. Ondertussen is het al pijnlijk duidelijk geworden dat op dit moment al andere instanties al een begin zijn gaan maken om gaten te slaan in deze reorganisatie, er is niets geleerd door het management, die zaken probeerden te verbergen.