Van de Brug: Stadsmarketing zeker nu!
Vanaf vandaag heeft VVD-raadslid Serge van de Brug hier elke 6 weken zijn column met zijn bespiegelingen over Helmond. Wij wensen Serge alle succes.
_______________________________________________________________________________
- Helmond Sport “bijna” in de ere divisie;
- Helmond-Eindhoven de “slimste” regio ter wereld;
- De Helmondse markt is de beste markt van Nederland;
- Helmond het vriendelijkst voor de middenstand;
- en natuurlijk het Helmondse zangtalent Rochelle.
Dit zijn slechts enkele voorbeelden waar wij als stad mee uitblinken en die nu de publiciteit gehaald hebben. Maar zo hebben we als stad nog veel meer kwaliteiten die buiten Helmond nog onvoldoende bekend zijn omdat we van nature te bescheiden zijn en er niet meer te koop willen lopen.
Daar moet verandering in komen.
Juist in deze zware economische tijd is het van het allergrootste belang dat we ons als stad onderscheiden. Helmond heeft als stad enorm veel te bieden voor haar inwoners maar ook voor het bedrijfsleven.
We moeten daarom iedere kans aangrijpen om onze stad Helmond in alle opzichten aan de man te brengen.
Een goede stadsmarketing is daarbij van essentieel belang. Gezien alle reeds bestaande positieve publiciteit zouden wij toch in staat moeten zijn om “Helmond” te kunnen vermarkten.
Bij de behandeling van de voorjaarsnota heeft de VVD “Stadsmarketing” nogmaals onder de aandacht gebracht.
De VVD heeft voorgesteld om op een professionelere manier invulling te geven aan stadsmarketing zoals dat ook in het bedrijfsleven plaatsvindt en heeft het college opgeroepen om een stevig en gedegen marketingplan uit te werken waarbij de voordelen en pluspunten van Helmond in beeld worden gebracht.
Op basis daarvan verwachten wij dat meer nieuwe bedrijven “Helmond” als vestigingsplaats weten te vinden waardoor een groei van de werkgelegenheid kan worden bereikt.
Stadsmarketing draagt er onder andere aan bij dat de gemeentelijke speerpunten zoals “Automotive-” en de “Groene campus” meer in de schijnwerpers komen te staan. Op deze wijze wordt bereikt dat het bedrijfsleven nog meer gexefnteresseerd raakt om juist vanwege de technologische kennis die hier al aanwezig is, te investeren in onze stad wat uiteindelijk een positief effect zal hebben op het leefklimaat in onze stad.
Stadsmarketing is niet iets van het stadsbestuur, maar zou breed gedragen moeten worden door haar inwoners. Alleen dan kunnen we van Stadsmarketing een succes maken. Of nog liever… een nog groter succes van de stad maken!
Stadsmarketing begint bij jezelf!
14 reacties:
Goed om hier het VVD-geluid te horen. Een heerlijke column. Ga zo door.
Met deze punten kun je stadsmarketing bedrijven. Bijna elke Helmonder vindt het leuk de slimste te zijn en dat het beste zangtalent uit Helmond komt. Die trots dragen we graag uit. Ik wel in ieder geval. Te pas en te onpas.
Ik dacht eigenlijk dat stadspromotie de stadsmarketing deed.
Succes Serge met de columns. Je maakte een goed begin. Laten we maar eens tonen aan de rest van het land waar we allemaal goed in zijn! Dat kan zeer zeker ook individueel.
Mirjam van der Pijl
goede column..helemaal mee eens…
We komen toch wel weer drugsgerelateerd negatief in het nieuws, en dan is al dat geld in stadspromotie zoals gebruikelijk door de goot. Bedreigde burgemeester of eenvandaag reportage geeft 10x zoveel schade als waar tegen stadspromotie op kan botsen. Het kost miljoenen en bij elk negatief nieuwsfeit is het door de goot. Ons belastinggeld. Stadsmarketing, zucht rechtse hobbys, verlaag dan gewoon de belasting als jullie hier geld voor over hebben.
Cynische mensen weten altijd alles veel erger te maken dan het werkelijk is.
Blijkbaar werkt kunstsubsidie toch louterend.
Met dank aan Rochelle.
Mien
Serge, succes met je columns
@Kris
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat er op van alles bezuinigd gaat worden, de wijkbiebs gaan dicht, er is geen geld meer voor sociale zaken, de wijkpolitiebureaus gaan dicht, de gemeente moet 6 miljoen bezuinigen etc.
En dan heeft de vvd opeens wel weer geld over voor zoiets onbewezen met weinig effect als stadsmarketing? Dat is toch zo hypocriet als wat! ik ben het met jan eens, en vind dat niet cynisch
Het is doordrenkt van cynisme, want je kunt dit ook positief beschouwen. Het enige wat hier gebeurd is afgeven op de politiek in het luchtledige. Beetje mekkeren zonder doel.
Het zijn moeilijke tijden, er moet gesubsideerd worden. Punt. Er gaan rake klappen vallen, maar dat wordt overwonnen. Er is niets mis met Helmond in een positief daglicht te zetten. Doen wat je kunt doen.
Vurig betoog Udo Holtappels van Groep5700 over het énige aspect dat Helmond écht onderscheidend maakt. http://groep5700blogt.nl/
@Perry
In 2 logs dezelfde link doorgeven… we gaan hier toch niet spammen, hè…
Maar het is wel een aardig stukje, eerlijk is eerlijk.
@Dan:
Die andere reactie is zojuist weggehaald: 2 keer dezelfde reactie in verschillende logs is inderdaad wat te veel van het goede.
@Dan – ik zag later pas dat mijn reactie beter bij een andere blog paste en heb daarna de weblog gevraagd om mijn eerdere reactie te verwijderen 🙂 spammen is zeker niet de intentie, want daar gruwel ik zelf ook van 🙂
@Perry
Ongelukje kan altijd gebeuren en zo erg was het nu ook weer niet. Hulde voor de eerlijkheid!