± 100 Arbeidsmigranten in Rijpelberg-pand
– PRIMEUR –
Zo’n 100 buitenlandse werknemers worden dit najaar tijdelijke gehuisvest in het leegstaand pand aan de Baroniehof 169a in de Rijpelberg. Dat is tenminste de bedoeling van wethouder Frans Stienen. Hij liet dat gisteren weten via een brief die in de buurt werd verspreid.
De arbeidsmigranten gaan werken bij bedrijven in Helmond en omgeving. Het gebouw, eigendom van Salix Vastgoed, werd voorheen gehuurd door MEE Zuidoost Brabant. Die stichting voor mensen met een beperking meldde eerder dat hun locatie per 1 mei 2016 werd gesloten.
Woensdag 13 september van 17.00 tot 19.30 uur is er voor omwonenden een inloopbijeenkomst in dat gebouw. Medio september maakt de gemeente bekend hoe je jouw eventuele bezwaren tegen dit huisvestingsplan kunt indienen.
In de reacties hieronder staan updates.
222 reacties:
Hopelijk gaan die met de fiets of een busje naar hun werk want zoveel parkeerplekken zijn daar niet.
voor die mensen word woon ruimte geregeld , maar mensen die elke dag van 11 tot 23.30 werken om een eigen zaak op te bouwen wonen met 2 kinderen in een garage
Dus gesloten vanwege bezuinig op gehandicaptenzorg, en nu door kamertjesinversteerder misbruikt om 100 overbodige te huisvesten… zucht
Rijpelberg lijkt al een halve Poolse enclave dus waarom ook niet…
Daar gaat me baan bedankt ????????????????
Wa belachelijke
100 !! Dat is nogal wat. En wat denk je van de parkeeproblemen,die we nu al hebben in deze buurt. En van de overlast ! Wat gaan die savonds doen, echt niet met 100 man binnenzitten in een saai kantoorgebouw.
Ik heb niks tegen buitenlanders.. Maar in deze straat wonen al genoeg oostblokkers. In een straal van 50 meter om ons heen zijn al 13 woningen met Oostblokkers. !! En ze zijn niet allemaal even makkelijk of sociaal. En dan nog het parkeerprobleem.
Geef ons maar een baan plaats van de buitenlanders
Kunnen wel inspraak hebben maar uit eindelijk gaat het toch door is zo al geplent.
@Theo Driessen op donderdag 24 augustus 2017 om 09:40:
Maar ik ga er toch wel naartoe. 100 is wel erg veel.
Ik denk dat het veel overlast zal geven . Parkeren is hier al een probleem en dan ligt er ook nog aan waar de buitenlanders vandaan komen. Maar dat zal wel Polen ofzo zijn
In stiphout zouden ook asielzoekers komen die zijn er ook niet gekomen plaats ze daar maar
Deze 100 personen komen hier werk doen, waar de gemiddelde werkloze Helmondse lamstraal zich te goed voor voelt.
Gewoon weg blijven daar met die zooi of allemaal enkelband om kan je precies zien wie er op dievenpad gaan en hoef ik niet steeds mijn spullen terug te zoeken
Mooi niet maak er maar appartementen van er zijn toch te wij
@Bart op donderdag 24 augustus 2017 om 10:18:
Zeg dat maar tegen mijn vrouw die door een foutieve operatie haar werk (waar ze gediplomeerd voor is) niet meer kan doen. Er gaan dagelijks sollicitatiebrieven hier de deur uit, maar ja, vaak is ze “te duur” of zijn er veel anderen …….
Kortom: je opmerking slaat nergens op. Mensen die niet willen werken bestaan overal, niet alleen in Helmond.
Het is erg normaal dat omwonenden zich zorgen maken over eventuele overlast die in “hun” wijk/straat gaat optreden. Dit pand en de infrastructuur hier omheen is nooit ingericht op 100 bewoners in dit pand / stukje Rijpelberg. Als mensen er niks om gaven is de kans groot dat ze “onverschillig” worden genoemd.
Je kan het toch niet handig goed doen ….
Als iedereen bezwaar maakt word die … gemeente is een keer wakker hier ! Onzin !
Jammer dat dit weer in onze wijk moet gebeuren. Zie ’s avonds idd vaak mannen ronddwalen, weet niet wat ze doen. Wel zie ik deze mannen ook veel bier drinken en dit rondom de speelplekken van kinderen, waarna de blikjes overal liggen. Als je er wat van zegt, krijg je allerlei Poolse( denk ik) scheldwoorden over je heen. Nu zijn er al veel eens gezins woningen in de Rijpel waar ze met 12 of meer mannen samen zitten. En ze hebben allemaal een auto. Hier in de buurt lijkt het vaak een garage/ autosloperij. Snap dat er ook mensen bij zitten die hier hun bestaan willen opbouwen, deze passen zich dan ook aan aan onze regels en wetten. Maar er weer 100 erbij is wel erg gemakkelijk geplaatst in een wijk ver van de hoge heren…
help eerst je eigen volk er zijn er genoeg die niet rond kunnen komen en een duur kamertje moeten huren en die daar komen wonen hoeven waarschijnlijk niet veel te betalen net al een cz verzekering
Ook in het deel waarin nu nog Bouwadviesbureau van der Zanden zit komen zeer waarschijnlijk Polen wonen.
Update 1:
Zojuist ontvingen we de brief die B&W hierover naar de gemeenteraadsleden heeft gestuurd. Hieronder kun je die 1 op 1 teruglezen.
Waarom kunnen ze het werk niet aanbieden aan onze eigen mensen. Zijn er genoeg die een baan zoeken.
Misschien staat er in de Warande wel een pand leeg. Waarom alles in de rijpelberg dumpen
Zal gezellig worden, het stikt nu al van de polen.
Na 35 Jaar wonen in de Rijpelberg voel ik me er niet meer thuis tussen grote groepen buitenlanders. Mochten er ooit geruchten zijn dat deze groepen in wijken als Stiphout of Brandevoort te plaatsen zijn wordt dit direct afgestemd. Daar wonen ” onze” bestuurders namelijk als ze tenminste al in Helmond wonen.
Weg er mee
s toch nie normaal
Nog even en het anti allochtonen volk gaat hier ook met vlaggen en tuintoortsen de straat op.
Moet nie gekker worre naar huis sturen ????????
Zijn het niet de hoogopgeleide dobberaars dan zijn het wel oostblokkers die ze willen huisvesten maar de gemeente zal en moet ons buitenlanders door de strot duwen. Als je hier een schutting wil plaatsen moet je door 80 ballotagecommissies maar een wijk belasten met 100 baantjespikkers dat vind ons fotomodel Stienen wel dik in orde rot toch op met al die k*t ideeën en doe eens iets voor je eigen ipv te buigen voor een kamertjesmelker
Geen woorden voor. Zet ze bij jou eigen in de tuin STIENEN
Verschrikkelijk weer… En das dan weer ” tijdelijk”….. Uuh jah want als ze hier hun zakken vol hebben met centen gaan ze weer terug naar eigen land.. Dat ze daar maar een opvang locatie voor maken meer banen voor in die sector.. En meer zwervers/ jongeren die een plekje hebben waar ze vooruit kunnen een baan aanbieden waarvoor hun hiero heen komen dan zijn onze problemen meer opgelost ipv weer 100 man extra te laten komen en er een zooitje van te laten maken….????????
Allemaal Bezwaar schrift indienen dan !!!
bezwaar maken, gezamenlijk met de buurt. er zal in mijn optiek een afwijking op het bestemmingsplan gedraaid moeten worden omdat het niet past binnen het bestemmingsplan. de gemeente en de aanvrager zullen dit goed moeten motiveren. vraag de vergunning op en bekijk hoe en wat ze willen doen, en reageer daar puntsgewijs op. eventueel gezamenlijk. het lijkt me sowieso verstandig om zo iets gezamenlijk te doen, dan heb je meer kans van slagen. een paar jaar geleden was er een plan om van de vroegere eeuwsels een huisvesting van werknemers te maken, dit is toen na veel publiciteit en dergelijke ook niet doorgegaan.
Voor wie buigt Stienen, in ieder geval niet voor zijn eigen electoraat. Welke lobbyisten zorgen zo goed voor je, volksvertegenwoordiger?
Ja die Stienen meet met twee maten !
De stichting hier in de straat moest weg omdat de opgevangen Nederlanders er niet mochten slapen wegens het bestemmingsplan ( maatschappelijk en niet wonen) en nu kan het op de Rijpelberg ineens wel.
Hoezo corrupt?
We hebben hier een belangengroep Rijpelberg. Een soort wijkraad. Wat is hun reactie? Bestuurlijk moeten zij reageren naar de gemeente.
Ik hoop dat er nu dan ook Rijpelbergse mensen opstaan om volgend jaar namens de PVV in de gemeenteraad te komen. alleen met normale partijen als de PVV worden dit soort plannetjes nauwlettend uit de lucht geschoten.
Inderdaad kent onze wijk reeds veel Oostblokkers van normale aardige polen en vietnamezen tot de bekende overlast gevende (vooral tijdelijke arbeidsmigranten.)
We zien dikke auto’s ,vaak oudere diesels(busjes) maar ook gloednieuwe Mercedessen en BMW’s met Poolse kentekens geparkeerd staan. en we kennen allemaal de strenge regels en hoeveel wij zelf voor een autootje mogen dokken, dankzij Groenlinks D66 PvdA en SP.(CDA en VVD doen mee want willen graag meedoen in coalities met links)
Kortom, ik roep gezond verstand mensen op om samen de handschoen op te pakken; kies voor de PVV en meld je zelf ook aan om het samen te gaan waarmaken.
Blij dat er nog mensen zijn zoals Andre. Snel en goedkoop lossen ze sociale problemen op, geinspireerd door de grote geblondeerde roerganger Wilders. Fijn dat er nog mensen zijn als Andre, Ivanhoe, Batman, de Hulk en Superman.
Ik heb als Rijpelberger ook mijn twijfels over deze beslissing van Stienen. Lijkt niet slim. Kan een deel van de wijk ontwrichten.
Ik vind de eerdere reacties te xenofoob en te simpel. Dat lost niets op. Laat de Rijpelberg eens tonen dat de bewoners in staat zijn tot een normale discussie.
en de Helmonders ..die ook werk zoeken..dan ! die kunnen in de uitkering blijven .om dat er weer 100 buitenlanders onze baantjes af komen pikken..zakken vullers ..mooi is dat..mensen moeten ook werken geld verdiennen..wij hebben ook een gezin.niet normaal..dat die mensen voor gaan.. 🙁 🙁
Hoi beste mensen,
Let even goed op. 100 mensen in het gebouw van MEE. Het gaat hier over commerciele belangen over de rug heen van een wijk. Salix verdient hier geld aan. Jullie huizen zijn straks nog slechts een beetje waard. Heb wel respect voor die 100 mensen.
Update 2:
100 Polen huisvesten slechts klein stapje
“Het Peelland Interventie Team komt nog steeds misstanden tegen bij de huisvesting van arbeidsmigranten. Dat is niet de lijn die de gemeente Helmond uitzet. Ik hoop dat wij allemaal samen Helmonder worden.” Dat zei wethouder Frans Stienen vanavond tijdens het vragenhalfuurtje voorafgaand aan de gemeenteraadsvergadering. Een lichtelijk geëmotioneerde Stienen deed zijn best de vragen ‘rustig te beantwoorden’, al was hij ‘erg teleurgesteld’ in de vragensteller, de Fractie Helmond Aktief.
Gerard van Vugt vroeg namens die partij meer informatie over het huisvesten van 100 Polen in het MEE-gebouw aan de Baroniehof in de Rijpelberg. Uiteindelijk kwam daar de aap uit de mouw: of Deurne ook aan haar plichten voldeed en of Helmond niet het beste kindje van de klas wilde zijn. En niet te vergeten dat de inwoners altijd alles uit de krant moeten vernemen.
Wethouder Stienen (CDA, o.a. Stedelijke Ontwikkeling en Volkshuisvesting) kon die vragen verder moeiteloos pareren. In de 21 gemeenten omvattende regio verblijven een 30.000 arbeidsmigranten. Na het in gebruik nemen van het kantoor in de Rijpelberg, huisvest Helmond er dan 200. “In de Paterslaan wonen al 2 jaar 100 mensen met 0 klachten,” aldus de wethouder.
Hij ging daarbij in detail: de Rijpelberg telt 3.474 woningen, 8.188 inwoners, en 567 Poolse mensen. “Maar ik weet niet of we zo met elkaar moeten omgaan in deze stad. Dan kunt u mij ook vragen naar het aantal autisten, ex-gedetineerden of GZZ-patiënten. Maken we zo een stad, of maken we met respect voor iedereen een plek voor huisvesting.”
De beoogde nieuwe bewoners aan de Baroniehof gaan in de industrie werken via Interkosmos Uitzendbureau. Dat bureau zorgt onder meer 24/7 voor een beheerder en haalt en brengt de Polen naar hun werk. Parkeeroverlast valt dus niet te verwachten. Er is ook geen bestemmingsplanwijziging nodig omdat deze huisvesting voor maximaal 10 jaar geldt.
Frans Stienen heeft een afspraak gemaakt met de minister om tot en met 2019 7.500 mensen ‘die het werk doen wat wij niet willen doen’ in de regio te huisvesten. De wethouder benadrukte dat deze huisvestingsplannen een druppel op de gloeiende plaat zijn. Het interventieteam komt nog elk jaar honderden misstanden tegen.
Een felle en geëmotioneerde wethouder Frans Stienen vanavond:
Om welke werkzaamheden die “wij” niet willen doen gaat het eigenlijk, is dat gevraagd?
Mij maakt het niet uit. Maar ik zie wel dat aan die kant van de Rijpel al veel polen wonen. Kan dat niet ook in Stiphout of Brandevoort of ergens anders? Van mij mogen ze hier zijn maar dat zal niet zo soepel gaan.
Eigen volk eerst wat die Polen bouwen en maken zijn bouwvallen
Zet er eens 100 in de wijk bij de warande neer. Kijken of dat ook zo makkelijk gaat. Denk het niet.
Geen parkeeroverlast, want worden gehaald en gebracht. Ok. dus buiten de tijd dat ze werken hebben ze toch ook vervoer . Hebben heus wel een auto, of zijn ze met de fiets gekomen?Helmond heeft zich uiteraard ingedekt door de term van die tijdelijke huisvesting van 10 jaar te gebruiken. Want anders kon het niet via het bestemmingsplan.Inspraak is een formaliteit, een lachertje.
En wij moeten jaren wachten voordat we een woning krijgen????
Hij liegt al als hij fluit.
Alle geloofwaardigheid is al lang verloren.
Laat de “betere” wijken ook maar eens aan hun verplichtingen voldoen, maar dat zie je niet.
Logisch want daar woont het pluche zelf, en die gaan hun eigen woongenot niet bederven
zozo Stienen; werk dat Helmonders niet WILLEN doen ? Wat een baarlijke onzin.. en nog iets; gisterochtend naar mijn werk; toch weer tientallen POOLSE KENTEKENS samen met mij onderweg! Allemaal gratis rondtoerend terwijl wij NL kentekens de HOOFDPRIJS betalen namens vooral LINKSE anti-auto politiek! Mensen meldt u nu echt eens aan om volgend jaar de gemeenteraad om te gooien; de PVV zoekt nog geschikte normale mensen die met gezond verstand Helmond weer normaal willen maken.Aanpakken!
Zet ze bij stienen in de straat of In de orange wijk
Hoi tienen denk maar eens na over al die reacties
Ik hoop dat we met de gemeente verkiezingen
Beter na denken op wie we moeten stemmen,
Daarom roep ik iedereen op om in ieder geval niet op
U te stemmen.
Vind het verschrikkelijk dat er voor Nederlanders zoveel woningnood is, en als er al.een woning is vragen ze er de hoofdprijs voor, en dan praat ik over ruim. €700/ €800 huur. Verder het halen en brengen naar het werk, het moet niet gekker . Wie heeft ons of onze kinderen naar het werk gebracht? Als ik kijk naar het Centrum, moet je eens kijken hoeveel overlast daar is, niet normaal….en ze rijden allemaal op een dure scooter van €4000
Schiet mij maar lek…… naar eerlijk is het al lang niet meer in Nederland
@Roland Verlijsdonk op woensdag 30 augustus 2017 om 07:43:
Waarom nu weer in onze straat. En wij maar betalen.
100 arbeidsmigranten voor huisvesting.
Zal niet voor niks daar zitten denk minimaal 75 euro ppp week is 300 per maand maal 100 is???? KASSAAAAAAAA 30.000 euro. PER MAAND.
Zie het iedere keer op mijn werk moeten minimaal 75 euro betalen om met 4 personen in een huisje op een camping te zitten. kassa voor de camping en uitzendorganisaties.
Niet aanpassen??? oja morgen komt er een nieuwe. blijf jij maar thuis.
Heb helemaal niets tegen deze mensen ik heb nl heel aardige collgea,s. Polen.
Hoe noemen ze dit ook weer? Moderne gelegaliseerde uitmelkerij?
Denk er maar eens over na.
Fijne dag.
Welkom in de Rijpoolberg… waar je door de witte kentekenplaten je elke dag weer in het buitenland waant.
Nou ja, een geëmotioneerde Stienen lijkt me een vorm van goed toneel spelen. Dat heeft hij in zijn jaren als wethouder wel geleerd. Wordt tijd voor iemand anders.
Maar wat is alweer het geval: zonder mensen voorafgaand iets te laten weten, plotseling een bericht: in de Baroniehof worden 100 arbeidsmigranten gevestigd. Ik denk dat gemeente Helmond een (sociale) kaart moet uitbrengen, waarop de diversiteit van verschillende soorten van huisvesting duidelijk in kaart gebracht wordt. Dat zal verrassende conclusies geven!!!
Maar er kan bezwaar gemaakt worden tegen de vergunning. Dus ik zou zeggen tegen de omwonenden: Maak je samen sterk en maak gegrond bezwaar. Pak het goed aan!
Wat een Hypocriet. Wij moeten solidair zijn? Weet hij zelf wat solidairiteit is?Zet ze dan in jullie Elitewijk Nee natuurlijk niet Zet ze maar ver weg van jullie ver van de bedshow. Zoals gewoonlijk schuiven ze het wel op de huurders en huurwijken.
Welkom in het CDA theater;
Hedenavond;
One Woman show met in de hoofdrol Elly B.
En als toegift !!!!
One Man show met in de hoofdrol Frans S.
Binnenkort ook in ons vernieuwde Speelhuis ?????
En dan zeggen geen parkeer problemen hebben we nu al alleen al van de personeel van oro ik woon er een paar honderd meter vandaan en hebben zelf maar 4 parkeerplaatsen hoezo geen parkeer problemen
Mooi niet!!!!!!!!
Geen denken aan daar komt rotzooi van bij jouw thuis is plek genoeg!!!!!!!!
Nederlanders…..
Soms zijn ze om je kapot voor te schamen.
Wat te denken van het politie buro?? Of de oude bibliotheek??
Stienen heeft makkelijk praten. Huisvest ze maar bij hem in de straat zou ik zeggen.
Als bewoner van Rijpelberg valt me op dat er steeds meer Polen komen te wonen. En als er ergens 1 komt wonen, heb je er binnen no-time een hoop want ze kruipen massaal bij elkaar in huis. Ondertussen zetten ze ook de straten vol met hun auto’s. De hele wijk is aan het verpauperen.
Naar mijn mening lult Stienen zoals gewoonlijk weer uit zijn nek.
Als ze hier komen wonen en werken.
Moeten ze ook wegen belasting betalen
Bij min in de straat is n heel nieuw Pools gezin gesticht.in n aantal jaren.
Maar rijden nog steeds met n Pools kenteken.
Moeten wij óók
Ik geloof niet dat het werk wat zij hier komen doen niemand wil doen tegen normaal salaris.
Allemaal onzin wat ze zeggen .
En voor iedereen die gaatg stemmen met de gemeente verkiezingen
Dus niet op die partij waar Tienen in zit stemmen.
Misschien dat er dan wel wat veranderd in Helmond .
Hij staat altijd voor op bij de opening en maar zuipen en drinken van onze centen.
De overlast die Poolse mensen in Nederland veroorzaken valt reuze mee. Ook zij raken steeds meer ingeburgerd. En heel erg vaak zijn het voor veel werkgevers prima medewerkers. Mensen die ook betaald worden volgens Nederlandse CAO’s.
En in de agrarische sector wil geen enkele Nederlander nog aan de slag.
Multi cultureel helmond
Overlast ontstaat als je alles weer in 1 wijk stopt. Rijpelberg moet maar Helmond Polski gaan heten. En daar zullen Elly B. En Frans S. niet gaan wonen.
Wat een ontzettend rascistische en intolerante opmerkingen. Eigenlijk moet het verschrikkelijk voor de Polen zijn om in zo’n hatelijke en ongastvrije wijk te gaan wonen. De reacties geven duidelijk het niveau van de omwonenden aan! Misschien kunnen jullie nog wat fatsoen leren van deze mede-Europeanen. Het zijn harde werkers!
@Lieke op woensdag 30 augustus 2017 om 22:32:
Ik denk gezien je reactie dat je niet in de desbetreffende wijk woont en dus weet waar je het over hebt.
Nee, het zal niet elke Pool betreffen en er zitten ook zeker genoeg normale tussen. Maar feit is dat er wel degelijk overlast is. Ze wonen massaal bij elkaar in, zetten de straten vol met auto’s/wrakken, scheuren door de wijk en veroorzaken overlast. We moeten het niet mooier maken dan het is.
@De weblog van Helmond op woensdag 30 augustus 2017 om 00:29:
Kleine vraag, bent u bij deze vergadering aanwezig geweest en heeft u notulen van deze vergadering. ik vraag mezelf af waar de afspraak terug te vinden is met betrekking tot de 7500 arbeidsplaatsen welke samen met “de minister” gemaakt zijn.
Zolang de teller van Nederlanders die werkeloos zijn niet op NUL staat moet je hier geen buitenlandse arbeiders willen hebben maar de politiek schijt op onze bevolking sterker nog ze zijn bezig met omvolking. Onder aanvoering van alles wat christelijk en links is wordt het land naar de klote geholpen en mag de Nederlander opdraaien voor de kosten ervan.
Deze arbeidsmigranten komen hier werk doen, waar werkeloze Nederlanders hun neus voor ophalen.
WAAROM DRINGT DAT FEIT NIET DOOR?
Dit heeft niets met, Nederlanders geen werk gunnen te maken!
Ben dan gewoon eerlijk en geef gewoon toe dat je iets tegen allochtonen hebt.
@Bart op donderdag 31 augustus 2017 om 13:39:
Ik snap jouw Bart, en ik ben het met je eens, echter ik zou dit dan graag eens onderbouwd zien. van beide kanten, en niet gewoon roeptoeteren. Ik zou zelf bijna denken dat er toch wel 100 personen (werkeloos) in de regio te vinden zijn die dat werk willen doen?
Wanneer is het genoeg?
Ik woon ook aan die kant van de rijpel en vind dat er genoeg witte kentekens rond rijden.
steeds minder politie, gemeente:
we zetten in op buurtpreventie, die zullen het dus ook drukker krijgen en dat zonder bevoegdheden. .. tell me…..
@Patrick Bijsterveld op donderdag 31 augustus 2017 om 14:36:
De gemeente heeft er totaal geen baat bij, om Helmonders werkeloos thuis te laten zitten. Dit kost namelijk alleen maar geld.
Deze arbeidsmigranten worden niet gehuisvestigd om baantjes in te pikken. Dat is pure onzin, maar dat is wel wat hier meteen over de Weblog gegild wordt. En dat het criminelen zijn is ook onzin. Er wonen gegarandeerd meer dan 100 Nederlandse boeven in de Rijpel en omstreken.
Nou Bart ik wens jou veel succes als je een huis hebt in die buurt en dat wil verkopen. Of denk jij echt dat kopers dat niets uitmaakt dat er 100 Polen tegenover hun wonen? Laten we die 100 Polen is neerzetten in de Oranjebuurt of in Brandevoort of in Dierdonk. Denk jij echt dat mensen integreren als je ze samen in 1 gebouw neerzet? Je krijgt een soort Getto-vorming die je niet moet willen. En dan heb ik het nog niet eens over het parkeerprobleem. Stienen kan wel makkelijk zeggen dat die mensen hun auto stallen bij de werkgever en met busjes daar naartoe gaan, maar hoe doen ze dat in het weekend. Doen die mensen geen inkopen en willen ze door de week ’s avonds weg dan zullen ze toch de auto moeten pakken. Maar ja, zo gaat het vaak de Gemeente wikt en weegt (geloof je het zelf) en laat de Rijpelberg ervoor opdraaien.
@Patrick Bijsterveld op donderdag 31 augustus 2017 om 12:54:
De uitgeschreven notulen zijn nog niet beschikbaar. Maar als je naar https://helmond.notubiz.nl/vergadering/362171/Gemeenteraad%2029-08-2017 gaat, dan kun je daar dat vragenhalfuurtje terugkijken met daarin het ruim 7 minuten durende volledige antwoord van wethouder Frans Stienen.
Aannemende dat je met “7500 arbeidsplaatsen” bedoelt “7.500 mensen ‘die het werk doen wat wij niet willen doen’ in de regio te huisvesten”: we hebben die door de wethouder genoemde afspraak met destijds minister Stef Blok (inmiddels vervangen door Ronald Plasterk) zojuist opgevraagd voor jou en wie het nog meer wil weten. Naar verwachting krijgen we na het weekend antwoord en zullen die afspraak dan in een reactie hieronder melden.
Waarom maken jullie je zo druk over parkeerproblemen van de auto’s?jullie bedoelen natuurlijk de ontelbare busjes,die kunnen daar toch makkelijk wel ergens bij de mensen op de inrit staan,kom op mensen een beetje solidariteit tonen,en ze hebben nu een stacaravanplek in helmond in die sjieke buurt,daar is ook nog wel plek voor buitenpoepers,jawel dit komt wel goed,en positief blijven misschien komen er ook wel enkele mooie jonge dames te wonen,dan kan het toch nog gezellig worden.
@Rolf op donderdag 31 augustus 2017 om 22:01:
Nou Rolf, ik woon er niet ver vandaan. Boven Brouwhorst. Hier zit al enige tijd een Poolse supermarkt, waan dagelijks Poolse mensen boodschappen doen. Deze mensen zitten/staan na hun boodschappen nog even een praatje met elkaar te maken en knikken vriendelijk begroetend wanneer je ze passeerd.
Dit kun je niet zeggen van al de hangjeugd die hier bloembakken leegtrekken omdat ze zich vervelen, je met hun fietsen (in voetgangers gebied) voor je sokken rijden en een grote mond hebben als je er wat van zegt. En niet te vergeten volwassenen die hun auto’s (met gele nummerplaten) liever op de stoep zetten, pal voor de toegang van onze vuilcontainers, omdat ze te lamlendig zijn om een stukje te lopen. Dat er een parkeerverbod geldt, boeit ze gewoon niet. Tegelijkertijd parkeren die busjes met witte kentekenplaten en met in het blauw/wit ‘PL’ netjes in de parkeervakken. (Die er meer dan genoeg zijn rond het winkelcentrum).
Als deze Arbeidsmigranten iets met zich meebrengen, dan zijn dat eerder goede voorbeelden van sociaal gedrag!
Trek er liever lering uit!
@Patrick Bijsterveld op donderdag 31 augustus 2017 om 12:54:
In aanvulling op ons antwoord vanochtend, hierbij al het antwoord van de woordvoering van wethouder Stienen inzake de genoemde afspraken met minister Blok:
@Stefanny van Dijk op donderdag 31 augustus 2017 om 18:17:
Het zal allemaal wel loslopen stefanny
En teveel bevoegdheden is nie voor iedereen bestemd
Ik stel voor dat men deze mensen in een lege villa op de Aarle-Rixtelseweg huisvest, daar is vaak ook genoeg parkeer gelegenheid bij. Dan kan de Rijpelberg even bijkomen van de Polen waar ze al door overspoeld worden. Eerlijke verdeling toch.
@Ingrid van Lieshout op zaterdag 2 september 2017 om 14:01:
Goed idee!!!!
Het gaat er niet om of je voor- of tegenstander bent van meer oostblokkers in het MEE-gebouw op de Rijpelberg. Deze mensen weten nog niet dat ze hier gehuisvest worden. Uitzendbureau Interkosmos uit Deurne weet al wel zeker dat ze dit willen. Wie is niet aan de orde, zien we dan wel. Geld verdienen aan deze mensen is hun parool.
Ongemerkt is de Rijpelberg een soort spons geweest in de huisvesting voor oostblokkers. Stienen denkt circa 500. Ja, geregistreerd! Wat zijn de werkelijke cijfers? De spons is verzadigd.
Inderdaad Johan, wat er allemaal wel niet bij elkaar woont om belastingen te ontlopen.
@Dennis van den Reek op woensdag 30 augustus 2017 om 09:38:
En dan zijn er ook nog een hoop polen met nederlands kenteken
Krijg ik dan Poolse gezelschap vlak bij doe ik mijn honden uitlaten, hoop zonder problemen
Of zelfs beide,….
Arbeidsmigrantenhuisvesting In Het Voormalige MEE Gebouw Aan De Baroniehof Te Helmond
Aan de leden van de Coalitie
Helmond 31 augustus 2017
Beste mede Coalitie genoten
Met dit schrijven willen wij als fractie Helmond Aktief nog even terugkomen op het recente vragenuurtje d.d. 29 augustus.
Voor de goede orde; zoals tijdens de rondvraag tijdens het coalitieoverleg d.d. 24 augustus, waarbij overigens weth. Stienen afwezig was, is afgesproken dat wij als fractie HA aanvullende vragen zouden stellen vanwege de RIB met het onderwerp arbeidsmigrantenhuisvesting in v/m MEE gebouw Baroniehof. Wij gaven aan daar een brief over te willen opstellen maar in meerderheid werd toen aangegeven dat voor een snelle beantwoording het vragenuurtje, voorafgaande de raadsvergadering van 29 augustus, mogelijk een betere suggestie zou zijn.
Wij zouden de vragen vooraf bij de portefeuillehouders , weth. J. van Bree en weth. Fr. Stienen voorleggen zodat deze hun antwoorden konden formuleren.
Vrij snel na het inlichten van de poho’s werd een reactie van weth. Stienen ontvangen waarin hij aangaf “stomverbaasd te zijn dat een coalitiepartner zulke vragen stelde”.
Als antwoord hebben wij toen gegeven dat deze vragen ons mede werden ingegeven door contacten met bewoners van de Rijpelberg en dat wij onze “volksvertegenwoordiger” taak als zodanig opnamen. Dit hebben wij ook duidelijk aangegeven in het vraagstelling document
Als antwoord kregen we toen van weth. Stienen terug dat hij ons in het vragenuurtje wel zou aanpakken!
We hebben dat voor kennisgeving aangehouden en aangegeven dat we dat dan “wel zouden zien “.
Voor ons was er na deze e-mail conversatie géén reden om onze vragen daarna terug te trekken.
Wij zijn en blijven nog steeds van mening dat het relevante en inhoudelijke vragen betrof over het onderwerp. En niet zoals de weth. Stienen suggereerde om het plan zodoende mogelijk te traineren of zo mogelijk zelfs te doen laten stranden!
Nogmaals daar waren de vragen niet op gericht en hadden feitelijk door iedere Helmonder gesteld kunnen worden!
Wij waren daarom stomverbaasd op welke wijze en zeker qua houding en woordgebruik hij zich richtte tot de gemeenteraad en specifiek naar de fractie HA als vragensteller.
Afgeschilderd als een fractie die vanuit een coalitie achtergrond zulke vragen durfde te stellen en daar zelfs racistische invloeden in herkende!
Om kort te zijn: wij waren stomverbaasd zeker op welke badinerende wijze waarop hij de fractie HA openbaar wegzette! Totaal ongepast wat ons betreft omdat wij alleen maar verhelderende antwoorden wensten op onze inhoudelijke vragen. Overigens, sommige antwoorden bleven vaag o.a. op de vraag hoeveel arbeidsmigranten bijv. de gemeente Deurne had geplaatst.
Ook zijn opmerking dat deze arbeidsmigranten wel werk verrichtten wat door onze autochtone bevolking niet werd opgepakt , heeft bij menigeen kwaad bloed gezet.
Goed, na zijn emotionele begin bij aanvang van het vragenuurtje kwamen nadien gelukkig de antwoorden waarop wij hadden gezinspeeld.
Raadslid a.i. G. van Vugt gaf nog wel enig passend repliek op de bijdrage van weth. Frans Stienen maar door de retoriek en hectiek was hij toch enigszins aangeslagen.
Brengt ons tot de essentie.
Gezien hetgeen is voorgevallen, waarbij wij als onbetrouwbare, onkundig en niet ter zake doende fractie zijn afgeschilderd zijn wij van mening dat er over ernstige verstoorde verhouding binnen de coalitie kan worden gesproken.
Mocht hierin geen verandering komen dan overwegen wij als Helmond Aktief uit de coalitie te stappen. Wij zouden graag zien dat binnen de coalitie de handschoen wordt opgepakt omdat dit voorval voor onze partij er een is van “eens maar nooit weer”!
In afwachting van een reactie
Mvrgr.
Theo van Mullekom raadslid
Gerard van Vugt raadslid a.i.
Berry Smits b’cie-lid M
@Helmond Aktief op maandag 4 september 2017 om 14:17:
Laat maar eens flink van je horen mannen. De schrik zit er op het gemeentehuis goed in. Denk ik.
Op het pluche, hoog verheven boven het pleps, denken ze te weten wat er in de wijk gaande is. Een uitstapje op Dennerode en bij het tennisveld geeft geen duidelijk beeld. Als men werkelijk begaan is met de Helmonders (van welke komaf of nationaliteit, kleur of ras dan ook) in de wijken, dan zouden ze de buurten ingaan en met de mensen spreken die elke dag ervaren wat wel en positief is. Luisteren betekent je mond houden en aandacht geven. En niet proberen mensen met een boodschap te overschreeuwen en in de hoek te zetten.
@Helmond Aktief: ballen tonen en volhouden.
Wat weer opvalt is dat er mensen zijn die ten koste van alles mee willen gaan in de absurde voorstellen van de gevestigde partijen. Mensen die anderen maar weer wegzetten als dom, of xenofoob. Terwijl de mensen met kritiek, deze kritiek netjes en terecht uiten. Ze spreken niet over “vieze polen” maar over “poolse kentekens”..het niet volledig meebetalen aan onze dure voorzieningen ,valt meteen in het oog! wij betalen hoge lasten voor wonen ,autorijden en werken. En nu mogen we concureren met een 100-tal halve zolen die kamer s huren in een nutteloos kantoorgebouw in onze wijk! Het is zoals ene Johan hier al stelde; uitzendburootje heeft slechts oog voor winst, net als eigenaar pand en aanverwante kliek. En aan die armzalige inhoudsloze anti-PVV prietpraters; jazeker, de PVV heeft heel simpele duidelijke eerlijke oplossingen ; en in dit geval zou het, zoals zo vaak met normaal verstandig beleid, niet eens tot een probleem komen; ware het niet dat allerlei mensen zoals Stienen betweterig voor anderen willen bepalen zonder verantwoording af te leggen. Als het na 1 jaar bv een puinhoop wordt, stellen de linkse laffaards gewoon dat deze mensen geen eerlijke kans kregen door vooroordelen en gooien er nog extra subsidies tegenaan om ze allemaal een huis met gezinshereniging te gunnen…wederom betaald door anderen.
@Claartje op maandag 4 september 2017 om 20:14:
De dames en heren van het College van B & W gaan elke wijk in. Inhoudelijk luisteren naar bewoners? Nauwelijks. En actie ondernemen? Nauwelijks.
En Helmond Aktief? Die partij/coalitiegenoot wordt aan het lijntje gehouden.
Beste Andre,
Ik heb een pesthekel aan PVV-ers. Ik heb het niet gehad over een uitzendburootje. Je Nederlands is niet al te best. Kijk daar mee uit.
Mijn mening is dat onze wijk niet te grabbel moet worden gegooid aan een uitzendbureau dat geld verdient aan uitbuiting van goedkope arbeidskrachten. Dit is al jarenlang aan de gang en moet eens stoppen.
@Bart op donderdag 31 augustus 2017 om 19:20:
Ik heb overigens geen uitlatingen gedaan dat deze mensen crimineel zouden zij, ook niet dat deze mensen banen zouden pikken. wat ik echter jammer vind is dat inderdaad niemand echt komt met een onderbouwing (argumenten) waarom deze mensen daar niet gehuisvest zouden moeten worden. Kijk, dhr Tielemans heeft aangegeven dat het gaat over tijdelijke huisvesting voor arbeidsmigranten. Een tijdelijkheid van (waarschijnlijk) 10 jaar (eigen woorden van dhr Tielemans).
De definitie van structureel huisvesten is als volgt:
“Van structurele huisvesting is sprake, als er 6 maanden of langer per kalenderjaar
sprake is van huisvesting van arbeidsmigranten. Dit kan de huisvesting van
wisselende arbeidsmigranten betreffen. Het gaat erom, dat de woonvoorzieningen
gedurende minimaal 6 maanden per kalenderjaar in gebruik zijn voor de huisvesting
van arbeidsmigranten.”
Hier is dus sprake van structureel huisvesten van arbeidsmigranten waar, voor een periode van 10 jaar een ontheffing kan worden verleend voor het GEBRUIK van het gebouw als zijnde zoonruimte voor arbeidsmigranten.
Voorts is het volgende ter oren gekomen
Er gaat op het industrieterrein een nieuwe fabriek gebouwd worden (of is reeds in aanbouw) , en er wordt door deze fabriek beroep gedaan op het uitzendbureau interkosmos welke deze arbeidsmigranten gaat werven in polen en dergelijke landen. Deze banen worden NIET op de normale arbeidsmarkt aangeboden, en al helemaal niet bij het UWV.
Vanuit de werkgever van deze fabriek en andere fabrieken en interkosmos kan ik mezelf wel voorstellen dat hier een win win situatie ontstaat, denk je niet?
Interkosmos betaalt hun het minimumloon uit en regelt onder andere huisvesting voor deze mensen in het gebouw, dat wordt beheerd door Salix, ook uit deurne. Dat gaat weer van dat loon af, waarna deze mensen nog steeds meer geld overhouden dan dat ze in Polen enzo kunnen verdienen. dit alles wordt door interkosmos geregeld, en de gemeente faciliteert op hun manier weer deze mensen. weer extra bedrijvigheid in Helmond. Waar bij deze grotere bedrijven (van rooij meat, Rijko, van Lieshout, de nieuwe conservenfabriek) zo 60-80% moelanders werken.
Iets verder kijken , dan gaan de ogen wel een keer open.
Beste Patrick,
Ik denk dat burgemeester van Elk jouw betoog niet helemaal snapt.
@Johan; goh sympathieke vent lijk jij mij. Jij komt er vast met je pesthekel.
Wellicht wens je anderen nog meer nare ziektes toe, zonder dat je mensen kent.
fijn dat je ook andermans typefouten kan duiden als zijnde onvoldoende kennis van het Nederlands..
Mensen proberen hier hun mening te uiten maar zit er bovenop stoere persoonlijke beschuldiging te uiten.
Laat ik het zo zeggen Johan; je zit op de grens..
Besta mensen.
Ik hoop dat alle mensen die tegen zijn er vanavond ook om vijf uur zijn.
En zijn steentje bijdragen.
@Johan op woensdag 6 september 2017 om 16:45:
Burgemeester van Elk ???????
Wat heeft die hier in godsnaam mee te maken ??????
Balen, op het laatste moment kon ik gisteravond niet. Ik hoorde dat er het flink opging maar minder druk dan gehoopt was. Gelukkig was Omroep Brabant er ook en weet ik een beetje hoe het ging. Ik zag daarop wat bekenden, was er ook iemand van Helmond Aktief? Weet iemand misschien welke datum die nieuwe bijeenkomst is?
Hoe verzin je het ook; honderd ” arbeidsmigranten”..en volgens Stienen zijn die al werkzaam ? Hoe dan, zeker via zo’n uitzendconstructie ; er wordt grof verdiend door handige jongens. Een Bulgaarse werkloze komt bv solliciteren op een aardbeipluk functie hier?
Het is pure mensen handel.
Rijpelberg kent ook zat bijstandsontvangers die ook wel een mooie kans wensen.Wellicht kan hetzelfde uitzendburo voor hen werk in Zwitserland vinden voor 5000 euro in de maand. Dan zou je dat die mensen ook niet kwalijk nemen.
Gek toch dat voor dat Helmondse “werk” mensen van over de gehele wereld ingevlogen worden.
@Patrick Bijsterveld op woensdag 6 september 2017 om 12:48:
Het was meer bedoeld als opsomming van het feit, dat de meeste Nederlandse Helmonders het hier meteen hebben over onder andere ‘criminelen’ en ‘banenpikkers’.
Tot nu toe komt er alleen maar tegenargumentatie, die gebaseerd is op vooroordelen. En ik heb een godsgruwelijke hekel aan vooroordelen.
Nogmaals, geen aanval op jou, meer een samenvatting van lompe reacties op het woord ‘arbeidsmigranten’.
Ik vraag me dan af wat zo’n bevooroordeelde zou doen, wanneer ze net over de grens in Duitsland of België een baan konden krijgen die 2 x zoveel betaalde dan ze nu hebben….
Ik heb wel een tegen argumentatie zonder vooroordelen. Waarom kunnen dit soort dingen niet voor bijv. 100 Helmonders met woningnood? antwoord gegeven was: Dat kan niet en is geen kwestie van niet willen. Dan kunnen de regels niet gebogen of verbogen worden. (Want het blijft een bedrijfspand geen huurhuis.) Daar zit een basisgrondslag aan vooraf, allerlei regels, subsidies en toeslagen die bijv. iemand met een bijstandsuitkering kan krijgen. Daar is zo een, twee, drie niet makkelijk een andere regeling voor vanuit de landelijke politiek. Wie heeft er dan nog vooroordelen denk ik zo, als er onderscheid word gemaakt tussen alle wonende en werkende mensen in Nederland. Ik denk dan ook dat men in duitsland en belgie voor de werkende nederlander dit soort maatregelen neemt. Gelijke behandeling voor iedereen dat !
@Bart: lekker goedkoop scoren door te roeptoeteren dat je zo’n godschuwelijke hekel aan vooroordelen hebt..denk daar maar eens over na.
De bewoners geven aan welke bezwaren er zijn; dat ze dan dus niet alle leuke voordelen opsommen is toch logisch?
Ook het gegeven dat men alweer voor een voldongen feit staat zonder overleg vooraf doet het “debat” geen goed.
Dat oostblokkers, of om het even, arbeidsmigranten, vaak jonge mannen zijn die voor het geld hierheen komen om tijdelijk hard te werken, meer crimineel dan wel overlast veroorzaken zijn is net zo zeer een feit als dat het een vooroordeel is.
Naast deze vooroordelen hebben ook genoeg bewoners hun zorgen uitgesproken over de gang van zaken en met name de verdienmodellen door gemeente en vage uitzendconstructies. We zouden eens op de man af moeten vragen wat het ” ons” oplevert; maw welke premies en belastingen worden betaald. Dat eigenaar leegstaand kantoorpand blij is met welke huurder ook ,snappen we. Dat zo’n vaag internationaal opererend uitzendburo blij is ,snappen we ook. Waarom de gemeente facillliteerd is minder duidelijk; of geven deze bewoners nu elders overlast in vakantieparken en is er een deal gesloten.
Genoeg open vragen die blijven; los van jouw godsgruwelijke hekel aan vooroordelen..
@Andre op donderdag 14 september 2017 om 17:29:
Insinueer je nu dat ik geen oprechte hekel kan hebben aan vooroordelen?
Dat ik dit typ om te scoren?
Weer zo’n vooroordeel…
Maar ja, PVV hè, Partij vol Vooroordelen.
1) Volgens regels over vrij verkeer van goederen en personen mogen arbeidsmigranten uit andere delen van Europa zich hier vrij vestigen en werken.
2) Als gemeente is er dus kennelijk een afspraak om huisvesting te bieden om de uitbuiting door huisjesmelkers tegen te gaan.
Als je probleem hebt met het eerste moet je bij de landelijke/europese politiek zijn. Feit is wel dat sinds die maatregel van kracht is de economie en het welvaartsniveau in Polen flink gegroeid zijn. Ja, daar hebben wij nu last van, maar voor de lange termijn betekent dat gewoon dat Oost Europa aan een inhaalslag bezig is. Dan houden die grote arbeidsmigratiestromen weer op.
Wat het tweede betreft: Of deze mensen nu met 100 bij elkaar in een pand wonen of verspreid over de wijk, de eventuele overlast wordt er niet meer of minder om. Overigens is mijn ervaring dat de verdeling brave burgers en overlastgevers bij de Polen niet anders is dan bij de gemiddelde Helmonder. Naast me (Brouwhuis Noord) woont een Pools stel, prima mensen. Verderop in de straat zijn er een aantal “samen op kamers” en dat gaf in het verleden nog wel eens overlast.
Zal er dus enige mate van overlast zijn als je 100 man in een pand huisvest. Maar als je de veiligheid in de buurt wil versterken, dan zou ik toch vooral inzetten op meer wijkagenten.
Ik woon al 22 jaar in Helmond en wel in de Rijpel en altijd met plezier gewoond tot een jaar of 5 geleden toen begon de Polen ellende er zijn er in korte tijd zoveel van, en zij hoeven zich aan geen enkele regels te houden, wij moeten overal voor betalen en aan alle regels houden, zij kunnen in de wijk zelf huizen kopen (wat zeker een enorme daling van de woningwaarde tot gevolg heeft) zij wonen hier al jaren en passen zich absoluut niet aan ze zijn extreem luidruchtig een ellende als er zoiets naast je komt wonen weg rust (spreek uit ervaring) ze rijden jaren rond met een Pools kenteken terwijl ze hier al jaren wonen terwijl de overheid dit hoort te controleren, dus boetes voor verkeersovertredingen betalen zij ook niet, wat is dan de toegevoegde waarde van dat soort volk voor onze samenleving en economie, de enige die hiervan profiteren zijn de z.g.n. werkgevers die met dit soort volk enorme winsten weten te genereren en zeker zo’n zogenaamde uitzendbureau die in alle opzichten veel geld verdienen b.v door dat volk te detacheren en als huisjesmelker de mensen nog eens uit te buiten, en de gemeente Helmond speeld het spelletje gewoon mee, de “normale burger” in Helmond delft weer het onderspit en als de wethouders/burgemeester dit soort excessen goedkeurd moeten zij dat volk zelf als buren nemen, een zien hoe rap de plannen van de baan zijn , hoe hypocriet zijn onze bestuurders van deze eens zo mooie stad.
Weet waar u bij de volgende verkiezing op stemt? IK WEL.
Dus weet wie er de volgende keer de stem van de gewone Helmonder moet zijn in Helmond en niet een clubje van meelopers.
Ik hoop dat stienen geen ene dag meer rust heeft
En geen ene nacht meer rustig slaapt hij heeft het op zijn geweten dat de
Gewone mens niet meer fatsoenlijk in de rijpel kan wonen
Wat denk je van de zomer op de berkendonkseplas kan de gewone mens en kinderen niet meer fatsoenlijk zwemmen met die Polen overlast met zijn zuipen e.d
En die bejaarden die daar wonen hebben ook geen rust meer hem ouders zullen daar wel niet wonen
Waarom gaat hij zijn eigen buurt niet verzieken dat hij niet meer rustig kan wonen stienen bedankt!!!!!!!
En het is een feit en geen voor oordeel je ziet het overal zuipen en overlast zal niet allemaal zo zijn maar de meeste wel weg met de fijne en gezellige buurt de rijpel
de gemakzucht waarmee hier door de overheid, de gevestigde orde, wordt gehandeld zegt veel over de demofobie van die bestuurlijke elite. En D66-Groenlinks-sp-pvda mensen zoals Michiel van Geel hierboven trappen overal in.
Er wordt ongevraagd en ondemocratisch Europees besloten en dan spreekt men over ” dat hebben we “eenmaal” zo afgesproken . Alle negatieve (werkelijke,realistische) gevolgen worden onderbelicht in aanloop, genegeerd en kleiner gemaakt tijdens de uitvoering. doelstellingen , waar die al concreet zijn, worden niet gemonitord noch gehaald noch zal er enig risico of verantwoording kleven voor de doordrammers van het beleid .
Nee u zult Polen niet huisvesten in de rijkere buurten van vvd-d66-cda; blijkbaar is er toch iets waardoor een oostblok- of migranten- of moslimbuurman niet zo geliefd is.. De “Tokkies” uit de minder wijken en volksbuurten dragen al langer de last van de mutliculti samenleving volledig op hun schouders…Ze worden om hun dagelijkse ervaringen uitgehoond en weggezet als fascisten racisten en xenofoben, maar de elite weet wel beter en daarom komen er geen polenhotels naast de welgestelden.
Zo zwart-wit is het wel.
Heel veel overlast in een wijk als Rijpelberg kan je eenvoudig wegzetten als wat minder overlast in Helmond, nauwelijks overlast in Brabant, en alles koek en ei in Nederland. Een eerlijk beeld wordt niet geschetst; wie de lasten en wie de lusten. Maak het rekensommetje maar; wie heeft er baat bij en wie loopt alle risico en draagt de grootste last?
In deze oostblokhotels zien we mooi geschetst hoe de elite overal mee wegkomt doordat de niet solidaire middenklasse totaal niet wil zien dat de maakbare multiculturele samenleving NIET werkt.
We zien waarom ” populisme” de kop op steekt en het goed doet.
We zien ook 1 partij die Brabant de das omdoet; CDA.
De laatste reactie is al weer van 29 oktober van het afgelopen jaar. Verder lees, hoor en zie ik niets over de ontwikkelingen. Wie zijn er mee bezig en worden de ontwikkelingen met de bewoners van de Rijpelberg gedeeld door hen? Worden er zaken onder de pet gehouden? Het lijkt relevant dat hierop wordt geantwoord. Weten de bewoners op wie ze moeten stemmen op 21 maart.
De verbouwing van het oude MEE-pand in Rijpelberg tot arbeidsmigrantenhotel begint in mei. Eigenaar Salix Vastgoed heeft van de gemeente Helmond een definitieve vergunning gekregen.Bij de gemeente Helmond kwamen de afgelopen tijd twintig bezwaren tegen plannen binnen vanuit de buurt. Die zijn allemaal ongegrond verklaard.Nu de vergunning definitief is, mogen omwonenden officieel bezwaar maken bij de rechtbank
Degenen die er beter van worden van dit plan zijn 1: De zogeheten huisjesmelker in dit geval de inversteringsmaatschappij die het pand in bezit heeft 2. De bedrijven die deze mensen gaan in huren om te werken want die krijgen per slot van rekening voor minder geld het personeel binnen want vergis u niet de meeste arbeidsmigranten werken voor uitzendbureaus die gevestigd zijn in land van herkomst dus ook de salariering van dat land van herkomst aan houden.
3. wethouder Stienen misschien gaat die er wel ook op de een of andere manier op vooruit
Degenen die hier nadelige gevolgen van krijgen zijn de autochtone werklozen die zuchten voor een baan maar door dit soort initiatieven nog minder kans hebben om een baan te vinden dus verplicht zijn in armoede te leven.
En natuurlijk de buurtbewoners die overspoeld gaan worden door veelal jonge vrijgezelle arbeidsmigranten die zich hier in het land van melk en honing voelen komen.
Gemeente Helmond zorg eerst voor uw eigen bevolking dmv huisvesting banen en een beterr bestaan alvorens op drang van grote bedrijven dit toe te staan.
@DeRijdendeRechter op vrijdag 6 april 2018 om 16:27:
Dit betoog lijkt (een beetje) op een oproep tot protectionisme.
Zoiets gaat bij de gemeente Helmond terstond de prullenbak in.
@Bart op woensdag 30 augustus 2017 om 11:22:
Bart, ik heb alle reacties van boven tot onder gelezen.
Het is inderdaad om je kapot te schamen.
Geen enkel inhoudelijk argument. Borrelpraat in optima forma.
De ene na de andere discriminerende oneliner. Blijkbaar is het zien rondrijden van een auto ‘met een witte nummerplaat’ al genoeg om je te ergeren. Binnenkort overal bordjes ‘Voor Polen verboden’…? Doet me denken aan de jaren ’30.
@Andre op donderdag 14 september 2017 om 17:29:
Inderdaad weer het klassieke, achterhaalde PVV-verhaal.
Verdiep je nu eens inhoudelijk in deze kwestie en oordeel dan pas!
“We zouden eens op de man af moeten vragen wat het ” ons” oplevert; m.a.w. welke premies en belastingen worden betaald?”
Precies. En als je het gemeente-besluit inhoudelijk bestudeert, hóef je deze vraag niet te stellen, want kun je lezen, dat dit inhoudelijk onderbouwt wordt. Ja, ook financieel.
Voor de volledigheid: kun jij je herinneren, dat er in het gebouw van Christus Koning 50 meter verderop een véélvoud aan asielzoekers geplaatst werd, waar niemand, maar dan ook niemand last van heeft gehad, laat staan dit na een paar weken nog wist? Omwonenden, winkeliers, leerkrachten en leerlingen van Jan van Brabant Deltaweg waren unaniem positief achteraf!
Er zijn meerdere van deze positieve verhalen naar voren te halen, waarbij blijk werd gegeven van hartverwarmend optreden van buurtbewoners, maar die worden niet onthouden door de PVV. Onrust creëren, rellerig reageren en vooral niet constructief naar een oplossing zoeken is belangrijker.
Sorry voor de spelfout: dat dit inhoudelijk onderbouwD wordt… 😉
@Edwards op zaterdag 7 april 2018 om 09:30:
Protectionisme???
In zijn geheel niet maar waarom arbeidskrachten uit andere landen halen als hier maandelijks honderden zo niet duizenden mensen een uitkering krijgen van Senzer of te wel de gemeente Helmond.
Is het dan niet beter te investeren in die mensen zo dat die de functies die ze willen opvullen met arbeidsmigranten kunnen gaan bekleden.
Dat is geen protectisme maar gewoon gezond verstand.
je hebt gelijk job, last nee, van beide toen niet en nu niet nee,…. helemaal niemand,….. nee. Unaniem positief op kleine jan idd … iedereen durft ook nog eerlijk te zeggen wat,.. En waarom ging dat in stiphout ook alweer niet door allemaal,…..job? Wonen daar ook die PVV racisten ? Stemde toch vooral VVD daar? Kan t niet meer volgen allemaal,… Wil verder ook niets met racisme te maken hebben verder,…. dus zijn wij intussen ook op zoek naar een andere woning…
@Frank op zaterdag 7 april 2018 om 18:59:
Een beetje sarcasme op zijn tijd is schijnbaar ook nodig.
Voor de duidelijkheid: het lijkt mij belangrijk, dat of het nu Rijpelberg, Stiphout of Brandevoort betreft, er naar inhoudelijke argumenten gekeken wordt.
Wat interesseert het mij nu, welke wijk het betreft?
Ik doe een gok: jij gaat er waarschijnlijk van uit, dat omdat de burgemeester en voorheen veel wethouders in Stiphout wonen, er daar sowieso geen AZC kwam. Lees even terug in het nieuws en vergelijk het aantal qua toestroom van de jaren ’90 eens met dat van 2015, toen de discussie over Stiphout hot topic was. Uiteindelijk ging het om tientallen en was het Carolus als AZC niet meer nodig. De Veka werd ingericht en daarover was godzijdank op deze weblog een prachtige column te lezen, dat in de korte tijd dat het als opvanglocatie in werking was, er prima werk door Helmonders werd verricht.
@DeRijdendeRechter op zaterdag 7 april 2018 om 18:21:
Als het gezonde verstand zegeviert, en daar ga ik van uit, dan is de migratie van personeelsleden uit o.a. Oost-Europese landen het gevolg van marktwerking.
Er worden niet bewust werknemers uit andere landen naar Nederland gehaald.
Er is scheefgroei in o.a. salariëring in Europese landen. Nederland behoort tot de landen waar het minimumloon tot een van de hoogste in Europa behoort.
Dat loon wordt ook betaald aan arbeidsmigranten. De hoogte van het slaris wordt niet bepaald door een uitzendorganisatie die is gevestigd in het land van herkomst van de betreffende werknemer/werkneemster.
Als de Nederlandse consument minder zou willen betalen voor boodschappen
zouden Albert Heijn en Jumbo (Unilever cs) flink water bij de wijn moeten doen.
De arbeidsmigranten gaan naar Lidl en Aldi, niet naar AH en Jumbo.
De arbeidsmigranten worden rijk in Nederland. Geef die mensen eens ongelijk.
@DeRijdendeRechter op zaterdag 7 april 2018 om 18:21:
Bovendien gaan bijna alle arbeidsmigranten na verloop van tijd terug naar hun geboorteland of land van herkomst. Daar gelden andere normen.
Nederlanders houden van een bepaalde vorm van luxe als standaard.
Daar zijn de ‘nieuwe gastarbeiders’ wars van. Zij verlangen naar hun thuisland.
Vergelijk het maar met met de intocht van gastarbeiders eind jaren 60, begin jaren 70.
Turken, Marrokanen, Grieken, Spanjaarden, Italianen kwamen massaal naar Nederland/Belgie.
En deden hier werk dat bijna niemand wilde doen.
Grieken, Spanjaarden en Italianen zijn weer vertrokken en kom je in Nederland als inwoners nauwelijks nog tegen.
Marokkanen voelen zich het meest thuis in Nederland. Van die groep ervaart menigeen behoorlijk wat overlast.
Ter vergelijk: Het minimumloon in Luxemburg bedraagt ca. 2.000.00 euro per maand. In Nederland ca. 1.700 euro per maand. Een Roemeen ontvangt als minimum loon ca. 235.00 euro per maand.
Update 3:
De Baroniehof mag worden verbouwd voor komst 100 arbeidsmigranten
B&W had een vergunning verleend voor het ombouwen van een kantoorgebouw ‘De Baroniehof’ in Rijpelberg tot een locatie waarin 100 arbeidsmigranten (tijdelijk) kunnen verblijven. Een beroep dat een aantal omwonenden daartegen indiende, veegt de rechtbank Oost-Brabant van tafel zo blijkt uit de uitspraak vandaag.
De omwonenden zijn het niet eens met de manier waarop de procedure is verlopen. Zij hadden verwacht persoonlijk uitleg te krijgen over hun zienswijzen en dat de buurt meer betrokken zou worden bij de vergunningverlening. De gemeente is het daar niet mee eens, zij verwijzen onder meer naar de 2 informatieavonden. Volgens de rechtbank deed de gemeente voldoende om de belangen van de omwonenden in kaart te brengen. De gemeente deed zelfs meer dan zij had hoeven doen.
De omwonenden vrezen daarnaast voor parkeeroverlast. Zij denken onder meer dat de arbeidsmigranten in veel gevallen met de auto komen en dat er dan te weinig parkeerplaatsen zijn. De gemeente bepaalde dat er 50 parkeerplaatsen moeten zijn voor de arbeidsmigranten. Pandeigenaar Salix Vastgoed moet ervoor zorgen dat bij een eventuele hogere parkeerlast kan worden uitgeweken naar parkeerterreinen bij bedrijven of instellingen in de buurt. Bovendien moet de pandeigenaar toereikend vervoer voor de arbeidsmigranten naar hun werkplek regelen met pendelbussen en fietsen. De rechtbank vindt dit voldoende. De pandeigenaar moet namelijk een beheerplan in acht nemen. In dat plan is bepaald dat de arbeidsmigranten niet mogen parkeren op de openbare weg bij De Baroniehof. Doen zij dit wel, dan kan er strafrechtelijk of handhavend opgetreden worden. Tot slot is in de ruimtelijke motivering en in het bestreden besluit voldoende onderbouwd dat arbeidsmigranten die voor een periode van 4 tot 12 maanden naar Nederland komen, niet vaak hun auto meenemen.
De omwonenden vrezen ook voor overlast door de huisvesting van 100 arbeidsmigranten en vrezen dat het er meer worden. Zij stellen dat met slechts 1 beheerder geen toezicht worden kan gehouden. Dit geeft ook een andere dynamiek in de wijk. Volgens de rechtbank valt niet uit te sluiten dat de huidige wijkbewoners iets gaan merken als er 100 mensen extra in de wijk komen wonen. De gemeente heeft de pandeigenaar echter verplicht het beheerplan in acht te nemen. In dat plan zijn voldoende regels gesteld om alle vormen van overlast tegen te gaan, vindt de rechtbank. De bewoners hoeven de arbeidsmigranten hier niet zelf op aan te spreken, zij kunnen dat aan de gemeente of de politie overlaten.
De rechtbank verbetert de omschrijving van het besluit en laat daarmee de vergunning voor de verbouwing van het voormalige pand van welzijnsorganisatie MEE in stand.
@De weblog van Helmond op donderdag 25 oktober 2018 om 14:07:
Daar gaan de huis prijzen .????
Maak er goedkope kamers van voor iedereen.
Omg zoveel daklozen die staan te springen om n woning zoveel jongeren die jaren ingeschreven staan en nog geen kans bahbah
Voor de normale Nederlander geen huis meer te krijgen
Het word nog gezellig in helmond
En langzaam gaat de omvolking door
Rechtbank is duidelijk de weg kwijt maar ja als d6666 stemmer was je dat natuurlijk toch al, eigen bevolking telt niet mee
Ja, natuurlijk! ????…En wat gaat Helmond doen voor de Helmondse woningzoekenden? Worden omwonenden met een koopwoning gecompenseerd als hun huizenprijs daalt? Verlaagt de gemeente de WOZ voor de direct omwonenden?
@Milko Steyvers op donderdag 25 oktober 2018 om 14:37:
@Theo Heller op donderdag 25 oktober 2018 om 14:48:
Dan had je de Helmondse woningzoekenden die geen huis kunnen krijgen als argument moeten aandragen bij de rechter, wie weet had hij dan anders beslist. Nu is het te laat om te gaan klagen natuurlijk.
ja zoiets zal niet in de oranje buurt of bij de burgemeester in de wijk komen te zitten we hebben niks meer te vertellen of te verwachten in ons NEDERLAND
Bouw zo iets maar eens in Brandevoort gemeente Helmond. Altijd zoiets in de rijpel of brouwhuis
En wie heeft werkelijk de moeite genomen om te lezen wat de rechter heeft doen besluiten dit goed te vinden?
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBOBR:2018:5238
Ik ben niet voor huisvesting van zoveel arbeidsmigranten in een wijk, dat kan veel beter.
Maar dat mijn woning daardoor in waarde daalt, dat geloof ik niet. En wie de uitspraak goed leest weet ook wat er in geval van overlast gedaan kan worden.
Schandalig en dat pal langs een dagbesteding. ????????????
Zal in brandevoort en dierdonk niet gebeuren.
Belachelijk, hier hadden ook Helmonders kunnen wonen.
RijPOOLberg……
Dat wordt een gezellige boel.
Vind dit meer dan erg. Onze mensen kunnen niet aan woon gelegenheid komen. Ze moesten zich diep maar dan ook diep schamen.
Dat wordt rellen
Dat ze dat besteden aan de minima gezinnen die door de regering dakloos zij geworden
En dit allemaal voor een uitzendbureau uit Deurne. Daar kunnen ze deze mensen niet snel huisvesten want er is gemeentelijk beleid op aantallen en termijnen. Hier mag alles!!! Politiek en onze wijkraad kijken niet mee. De Rijpelberg gaat op deze manier volledig naar de kloten.
Moet eerlijk bekennen dat ik blij ben sinds enkele jaren niet meer op de Baroniehof te wonen.
Vrees dat het een zootje gaat worden! Staat het bij hun vol, dan staat hun kar bij jou voor de deur.
Ze hadden er beter appartementen van kunnen maken voor mensen met een smalle beurs.
Schandalig ja bij onze kinderen die daar dagbesteding hebben ????????????
Niet normaal en eigen mensen kunnen wachten
Hoger beroep ?
Dat zal 1 troep worden in de rijpel
Het moet niet gekker worden zeg
Nou das fijn! Bedankt gemeente Helmond ????????????????
Waarom maakt iedereen zich druk over dat mensen tijdelijk in een frotpand moeten wonen? Maak me eerder druk om het feit dat mensen hierheen verhuizen voor werk waar mensen die hier al wonen ook graag aanspraak op willen maken. Lijkt me iets belangrijker dan dat een leegstaand kantoorpand voor migranten wordt gebruikt waar je echt liever niet zou wonen hoor..
wettelijk geen poot om op te staan….
gooi dadelijk wel plat als klaar met verbouwen zijn genoeg mensen die mee wilt helpen
Er is al bijna geen huurhuis te krijgen voor de mensen hier. Die moeten maar zien hoe ze het redden. Staan jaren op de wachtlijsten. En betalen extreem hoge huurprijzen
pure discriminatie naar eigen volk toe wat een stelletje viezeriken
@Kim Habraken op donderdag 25 oktober 2018 om 19:42:
Maak me eerder druk om het feit dat mensen hierheen verhuizen voor werk waar mensen die hier al wonen ook graag aanspraak op willen maken.
Willen de mensen die hier wonen dat werk ook echt doen? Dat is nog maar de vraag!
Nou lekker dan????
nou stienen bedankt als je van begin af aan ertegen was geweest was dit nog een gezellige rijpelberg geweest
Zo blijkt wel weer dat je geen moer om geeft dat de mensen en kinderen in de rijpel
niet meer fatsoenlijk kunnen leven en wonen
Ik hoop dat het geen succes wordt en dat jij stienen er zelf heel veel ellende mee zult hebben
Dan kun jezelf meemaken wat voor een ellende wij dadelijk hebben met al die overlast bedankt!!!!!!!!!!
Och die arme Rijpelbergers toch…..
Bedankt!!!!!!
Ik hoop dat het hele project mislukt dat we er vanaf zijn van die ellende
Want dat gaat het worden een hele hoop ellende
Alleen voor de zakken vullen die hebben er profijt want daar draait om niks en niet minder
Maar de gewone fatsoenlijke mens daar geven ze geen moer om Hoe die in de rijpel moeten wonen dit kan toch niet hier komt een hele hoop ellende dat kan ik je verzekeren dankzij die stienen
Een hoop ellende altijd een gezellige rijpel geweest die is straks voorbij
Stienen zal wel niet in de rijpel wonen
Zal hem een worst wezen Hoe de gewone fatsoenlijke mens hier moet wonen
Het is een mens met zijn hart op de verkeerde plaats
Ongelofelijk dat een iemand zomaar kan beslissen over zoveel mensen die altijd gezellig hebben gewoond in de rijpel nu straks in de ellende zitten want dat komt er ellende !!!!!!!!!
Ik vind het niet normaal
Ik hoop dat het helemaal mislukt dat we van die ellende af zijn
En ook nog honderd Hoe wil je die in bedwang houden die zijn een heel ander leven gewend als wij en overal waar je kijkt overlast
En dat gaat dadelijk ook hier gebeuren en als het uit de hand loopt dan is de ellende niet te overzien is dat wat stienen de gewone mens gunt die hier in de rijpel wonen
Ik hoop als de ellende begint dat hij voor alles op kan draaien want die komt er neem dit van mij aan
Het gaat tenslotte alleen maar om geld en bij dit verhaal zal het mes wel aan twee kanten snijden, een integer politicus maakt zich alleen hard voor een zaak als die ook wat opleverd voor de gemeenschap en niet voor de individuen die alleen op nog meer winst uit zijn ten koste van de gemeenschap.
Die arme Rijpelbergers zo als een enkeling beweerd, leven niet boven hun stand maar zijn wel recht door zee en met beide benen op de grond en zijn ook net als een gekozen “vertegenwoordiger” van het volk heel erg gesteld op een rustige en zeker zo veilige leefomgeving en daar hebben wij zelf recht op.
Wat het standpunt van de Gemeenteraad en de Burgemeester van Helmond in dit verhaal is???????? Heeft die Stienen zoveel invloed op B&W ???? vreemd!
ter info,
Ik kan u meedelen dat deze zaak op 20 november bij de Raad van State is behandeld.
De Raad van State heeft gezegd dat binnen 6 weken een uitspraak zal volgen.
dit volgens een gemeenteambtenaar
@patrick bijsterveld op maandag 25 november 2019 om 10:26:
De Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, de hoogste bestuursrechter van Nederland, heeft de zaak inderdaad op 20 november op zitting behandeld. Morgen doen zij uitspraak inzake de omgevingsvergunning die B&W verleende voor het verbouwen van een kantoorpand aan de Baroniehof voor het huisvesten van arbeidsmigranten .
Bij de rechtbank Oost-Brabant kwamen omwonenden al eerder tegen die vergunning in beroep. Zij vreesden overlast in de buurt onder meer door parkeren. De rechtbank verklaarde in oktober 2018 (zie update 3) hun beroepen gegrond, omdat in de omgevingsvergunning niet goed was geregeld hoe lang de arbeidsmigranten op deze locatie mogen wonen. Dat heeft de rechtbank zelf aangepast in de omgevingsvergunning. De omwonenden waren het niet eens met de uitspraak van de rechtbank en gingen daartegen in hoger beroep bij de Raad van State. Zij zeggen dat de omgevingsvergunning de huisvesting van meer arbeidsmigranten mogelijk maakt dan waarvan de rechtbank is uitgegaan en dat de rechtbank de parkeerproblemen onderschat.
Update 4:
Logiesverblijf voor arbeidsmigranten in de Rijpelberg gaat door
Het kantoorgebouw Baroniehof mag getransformeerd worden tot een logiesverblijf voor arbeidsmigranten. De Hoge Raad oordeelde vanochtend dat de eerdere uitspraak van de rechtbank Oost-Brabant (zie update 3) blijft staan. En daarmee blijft de in 2018 verleende omgevingsvergunning voor het zogenaamde migrantenhotel bestaan.
De in november bij de hoogste bestuursrechter van Nederland geuite bezwaren, werden niet gegrond verklaard. De verwachte parkeeroverlast door onvoldoende parkeergelegenheid was het belangrijkste bezwaar dat werd aangevoerd. Maar die overlast konden de bezwaarmakers niet aannemelijk maken.
Hier kun je de volledige uitspraak van de Hoge Raad teruglezen.
Zal een mooi zooitje worden
@De weblog van Helmond op woensdag 4 maart 2020 om 10:33:
Die sporen niet????
En als er iets gebeurd hadden we dit “niet” zien aankomen ????
En zo helpt een uitzendbureau uit Deurne de Rijpelberg naar de klote
De rijpel was sowieso de laatste jaren aan het verkloten. En nu einde inzicht…#goedbezigidioten
Da ze die maar ergens anders plaatsen…. Heel da zooitje… Helmondse mensen kennen gvd nie eens aan een huis komen! Flikkert toch op…!!!
En de buurt pikt dat gewoon, denk dat bij ons de hel losbrak in het dorp. Plus waarde vermindering van uw koopwoning????.
Opvang voor kanslozen noemen wij dat en het gaat maar door, totdat de pleuris uitbreekt.
De hoge raad heeft gesproken allemaal linkse ratten die meehelpen om Nederland nog verder naar de klote te helpen ! De hoge raad !!! Laar me niet lachen !! Dikke middelvinger !!
Arbeidsmigranten??? Ja het UWV oplichten !
Alles voor de buitenlanders en ons nederlanders laten ze in de kou staan????
Blijkt wel weer dat burgers gewoon hun kop moeten dichthouden, gewoon werken en belasting betalen en verder niet zeuren, burgers zijn maar vervelende lui.
Wauw wat een haat
Elke dag 50 auto’s meer op de kleine straat bij school dat is voor hun geen probleem. Hier is veel druk zonder dat. Geen verder denken en zorg over bewoners. Gek.
Hartstikke koekoek.. En de Nederlanders antwoord een keer op deze vraag!
Ze kunnen ook apartementen van maken , onze eigen mensen staan jaren op een wachtlijst
Iedereen zeurt maar niemand doet iets ????♀️
@Selena op woensdag 4 maart 2020 om 11:41:
Ik ben een Nederlander, ik zie geen echte vraag, maar ik denk dat je wilt weten wat ik er van vind.
Omdat er te weinig handjes in ons land zijn, is het fijn dat die Polen hier komen werken. Die mensen zullen ook ergens moeten wonen natuurlijk, want elke dag met de auto op en neer naar hun huis in Polen lijkt mij ondoenlijk.
Zijn genoeg mensen die kunnen werken in helmond..
Zet die eerst aan werk voordat we die gasten hier binnen halen
Heel jammer dit!????
Wat een reacties allemaal, het gaat hier om huisvesting voor arbeiders geen COA oid.
Er zijn genoeg mensen uit Helmond die jullie aan het werk kunnen zetten , begin daar maar er eerst aan , loop maar door de stad ( heistraat ) we hebben geen arbeidsmigranten nodig
Langs een school met kinderen met beperking jullie moeten je schamen
Hebben die niet al zat huizen bij de wocom weg Gedieft met dat kraken Van die site toen????????♀️
Nou daar zijn jullie stik mee genaaid zet ze maar in de zwanenbeemd neer bij de burgemeester
Fijn hoor, niet dus pfff ????
nog minder fulltime vacatures hier, Helmond’, goed bezig hoor..????
1. de mensen, de arbeiders uit oost europa, zijn niet het probleem, anders dan wat ander gedrag.
2. wat wel een probleem is is dat het van hoger hand dus wordt toegestaan of zelfs gestimuleerd dat er concurrentie op arbeid komt dmv laag gekwalificeerde buitenlandse krachten.
3.Er zal echt wel “overlast” komen, niet alleen parkeer- of geluidsoverlast. Los van feit of dit erg is, de manier waarop anderen opgescheept worden met de lasten waar enkelingen enorme baten vangen(vage uitzendbureautjes,malle constructies met tijdelijke seizoensarbeid, misbruik van ONZE duurbetaalde voorzieningen(zie UWV schandalen)
4 Al met al worden “protesten” van de burgers gewoon genegeerd; de raad van state heeft een hele geschiedenis van absurde uitspraken.RvS zelf is aantoonbaar ongrondwettelijk instituut doordat zij de scheiding der machten(grondbeginselen der democratie) met voeten treedt!
5 Weet wleke (CDA/PvdA/VVD)) bestuurders hier achter zitten en welke de kromme rechtspraak verzorgen(D66/Groenlinks) .
Had er maar iets voor de bejaarden van gemaakt
Niet meer dan 10% migranten van het aantal inwoners in de stad voordat er mensen van andere landen kwamen , is meer dan voldoende. Dan wordt het ook beter verdeeld over alle steden en dorpen !
Komt dat een Nederlander geen vies werk wil doen. Wat ook aan het beleid van de regering ligt. Er lopen er hier genoeg rond die dit vies werk zo als wij zeggen ook zouden kunnen doen. Laat ze maar eens een.of twee maanden geen uitkering ontvangen eens kijken hoe snel .ze aan de bak gaan.
Maarja, dit is makkelijker geld krijgen en er niks voor hoeven tedoen en.ook nog een grote bek open trekken. Maar niet alle Polen zijn hetzelfde. Net als niet alle Nederlanders hetzelfde zijn.
Ben zelf al werkzaam sinds mijn 16e jaar. Maar ja niet iedereen.is hetzelfde
Tuurlijk, waarom ook niet.???? beste Mevr. De burgemeester ik neem aan dat uw tuin groot genoeg is, om er iets neer te zetten waar die arbeidsmigranten in kunnen gaan wonen. Kom op, en doe eens lief !!
Ik vraag me af wat voor een burgermeester we hier hebben volgens mij is ze hellemaal gek geworden
daar beurt de gemeente helmond van daarom
niet normaal terwijl er zat jongeren zijn die een kamer willen
En de eigen Helmondse woningzoekenden staan nog verder achteraan onbestaanbaar zet ze neer in noodwoningen in de tuin van die geweldige burgemeester die zégt voor de echte Helmonders te zíjn maar ondertussen de Helmonders een Groot Mes in de Rug Steekt
Alles gaat naar de klote,,,de vraag is nie of , maar wanneer t mis gaat,,,
Toch maar eens mijn WOZ opnieuw bekijken
@Eric van Creij op woensdag 4 maart 2020 om 18:07:
Je moet betalen uiterlijk op 31.03.2020. Als je het niet eens bent met de aanslag moet je wel bezwaar aantekenen. Vermoedelijk krijg je dan ook uitstel van betaling.
Het is een truc om jullie uit te lokken… Echt waar… Het ruikt naar geld, geld en meer geld. Ik durf zelf te zeggen dat in een paar jaren de organisatie wordt onderzocht voor uitbuiting.
Ik heb het ooit al mee gemaakt. Als de Polen uitgebuit zijn en het dreigt een rechtzaak uit te komen schikken ze met een paar Polen terwijl de rest niet eens heeft gepiept… Dan komt De Traverse met de sluiting van de Polen hotel omdat de buurt al duidelijk een signaal had afgegeven en omdat eigenaar zich niet aan afspraken met gemeente hield. Pas dan horen jullie over de rechtzaak. Pas dan beseffen jullie wat echt aan de hand was. Maar dan zijn de miljoenen in de zaak, en niet van de gehaaten Polen maar in Nederlandse zakken…
Net als bij malafide uitzendbureaus die ze thuis in Polen ophalen met beloftes van een beter leven en een getekend contract die bij aankomst geen contract blijkt te zijn. Dat zijn ook Nederlandse toestanden.
Gebruik je gezonde verstand voor je iets gaat roepen. Polen zijn geen vluchtelingen…
ga weg met da schorum
zal wel in de knipbeurs goed zijn
@Mandy op woensdag 4 maart 2020 om 11:52:
Daar kom je wel heel erg laat mee. Dan had jij destijds dat pand gewoon zelf moeten kopen of huren en er appartementen in gemaakt. Dan had de gemeente dat ook beslist goedgekeurd.
@iedereen die zo lelijk doet op mensen die WEL willen werken. De uitzendbureaus die mensen uit Hongarije, Bulgarij, Polen en andere landen haalt, doet dit alleen maar omdat er blijkbaar geen man het werk wil doen waar zij hun handen niet voor omdraaien.
Ben je wel eens in Hongarije geweest? Weet je godvernondeju wat armoede is?
Wanneer je van de sociale trekt, of wat dan ook, neem dan eens de moeite om elke dag op je werk te verschijnen. Een arbeidsethos van lik m’n reet hebben de meeste Nederlanders. En oh, heerst er iets? Dan denk ik dat ik dat heb meneer d’n Dokter.
Wanneer deze mensen hier niet werken, zit de Action niet vol met spullen, komen er geen webwinkel pakketjes meer. En blijven de frikandellen on-ingepakt op de fabriek liggen.
Doe allemaal normaal, deze mensen werken hier doorgaans een jaar of twee en gaan dan met een kleine bom duiten terug. Sturen regelmatig geld naar hun thuisland, waar soms vrouw en kinderen net niet creperen. Fijn dat ze hier komen werken.
Ik schaam me kapot voor de kolereleiers die niet willen werken en zich overal maar met een Jantje van Leiden vanaf maken.
Werk zat, je moet alleen niet te beroerd zijn om wat aan te pakken. En nu over naar de dag…
heerlijk Jammeren, maar niks ondernemen……
@Mark die ’t moe is op donderdag 5 maart 2020 om 10:06:
Er zijn genoeg buitenlandse arbeiders die goed werk verrichten.
Er zijn genoeg buitenlandse arbeiders die de zaak oplichten met uitkeringen
Er zijn genoeg uitzendbureau’s die daar graag aan meewerken.
Mark die het moe is slaat de spijker op z’n kop. Deze mensen zijn gewone arbeiders die bereid zijn om wel te doen waar onze medelanders te beroerd of te lam voor zijn en liever van de uitkering tellen. Maar wel lekker klagen klagen klagen, want dat is net zo makkelijk als op je luie reet zitten en handje ophouden.
Het zijn ook geen asielzoekers, maar arbeidsmigranten die werken, simpelweg onderdak nodig hebben en doorgaans minder overlast bezorgen dan die eerste groep.
@Piet op woensdag 4 maart 2020 om 11:59:
Dus hier worden nieuwe bedrijven opgericht (CANpack) en die hebben DAARNA arbeidsmigranten nodig om dat bedrijf levensvatbaar te laten zijn? Het draait hier gewoon om pure uitbuiting en dus geld! je kunt geen bedrijf oprichten ZONDER personeel, en als blijkt dar er geen personeel te krijgen is dan zou de gemeente zo’n vergunning niet af moeten geven. nu zitten wij met de gebakken peren. Daarnaast leveren deze arbeidsmigranten GEEN bijdrage aan de lokale economie en werkt een groot deel NIET in Helmond, maar in omliggende gemeenten.
@Mark die ’t moe is op donderdag 5 maart 2020 om 10:06:
ik schaam me ook om de mensen die moedwillig geen deelnemen aan het arbeidsproces. Maar laat de gemeente (en de overheid) daar maar eens iets aan doen ipv deze mensen binnen te halen. . het feit dat jij aangeeft dat ze hier komen om te werken en dat geld naar huis sturen (en dus hier niet uitgeven) geeft aan hoe beroerd het staat hier met de (lokale) economie. natuurlijk wordt er geld omgezet, maar dit verdwijnt dus in de MOE landen. ik kan deze mensen geen ongelijk geven, maar door zo’n systeem in stand te houden creeer e hier lamme mensen, die het geld gewoon in de hand gedrukt krijgen. En dat zijn de andere hardwerkende nederlanders meer dan zat, incluis ik.
@Twanneman op donderdag 5 maart 2020 om 10:24:
its all about the money mark, doe je ogen open
Toch wel erg of niet wij hebben niets meer te zeggen
@Mark die ’t moe is op donderdag 5 maart 2020 om 10:06:
Godzijdank een verstandige reactie, tussen alle ‘Ik discrimineer niet, maar…’- prietpraat van thuiszittende social-media helden.
Update 5:
De komst van het zogenoemde Polenhotel in de Rijpelberg loopt zeker een ½ jaar vertraging op door corona. Dat schrijft Bart Hoffman van het ED vanavond. In plaats van standaardkamers komen er in het pand tweepersoonsstudio’s van ongeveer 30 m² groot. Verder meldt Bart: “Het oorspronkelijke plan voorzag erin dat deze zomer de eerste arbeidsmigranten konden worden ondergebracht in het grote pand aan de Baroniehof. De initiatiefnemers hopen over 2 weken alsnog te kunnen starten met de renovatie van het voormalig kantoorgebouw.”
Wel flauw een hotel in de wijk alleen maar voor polen 😋🤣
Ik zag gisteren tijdens mijn dagelijkse wandeling dat bouwvakkers volop bezig waren met de verbouw van het MEE-gebouw tot Polenhotel. Kennelijk wordt het plan toch nog uitgevoerd door dit Deurnese uitzendbureau. Eigenlijk niet zo erg want er wonen inmiddels duizenden Polen op de Rijpelberg. Die 100 arbeidsmigranten kunnen er ook nog wel bij. Wel jammer dat wij als maatschappij deze vorm van moderne slavernij en uitbuiting accepteren en faciliteren.
niet alleen die polen worden makkelijker uitgebuit; zij verdringen daarmee ook nog eens werkzoekende autochtonen. Door dit soort arbeidsmigratie, hoe kom je erop, is de onderkant van de arbeidsmarkt totaal overspoeld met goedkope arbeid.Dus kunnen de lager opgeleiden het vergeten. Dus blijven de minimale lonen minimaal. de top gaat meer verdienen,zeuren al als de jaarlijkse verhoging of periodiek uit blijft…
Ook zo vreemd; ik zie in Helmond ,nu na 1 jaar corona lockdown etc, nog altijd zeer veel buitenlandse kentekenplaten rondtuffen; lekker gratis! Vaak met aanhanger gewoon werken hier; gratis…
Wat is er een voudiger om die aan te houden en met hoge corona boetes het land uit te sturen…er is totaal GEEN controle op wie er hier maar heen en weer rijden…en wij maar netjes een jaar binnenzitten…alles staat op het spel.